[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 20:34

Maris schreef:
Even ter aanvulliing ----> mijn paard liep steeds zo te puffen. Ik dacht eigenlijk door warm weer plus wintervacht. Maar van de week was het niet echt warm en toch puffen. Dus de dierenarts is geweest. Longen waren helemaal goed, hart ook. Dus ze dacht aan slijmvliezen die gezwollen waren in zijn neus of keel. En dat zou weer best eens kunnen aangezien hij ook wat hooikoorts klachten heeft nu ...

Volg je gevoel Maris...... hooikoorts is een symptoom dus er zal echt wel iets zijn, virus, schimmel of bacterie in het lichaam wat dit veroorzaakt. Het lichaam bestaat niet alleen bij de neus/keel en longen uit slijmvlies maar bijv. ook de darmen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 20:46

Volgens jou/ Sylvia komt hooikoorts dus door een schimmel, bacterie of virus ?
Ik ga hem overigens all septicum geven ( dat werkt tegen alle 3 )

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 10:08

Maris schreef:
Volgens jou/ mijn therapeut komt hooikoorts dus door een schimmel, bacterie of virus ?
Ik ga hem overigens all septicum geven ( dat werkt tegen alle 3 )

Hooikoorts is niet iets op zichzelf staand, het komt altijd voort uit iets anders.

All Septicum is mooi spul. Bij Niek hielp het alleen niet, helaas.

Ukster

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 17:25

dat zei sylvia inderdaad ook tegen mij over allergieen.

jij bent ook al aardig tijdje ermee bezig dan..

ik denk dat ze bij benneton ook wel aantal keren moet komen ben benieuwd.

ik merk niet echt hel vel vrschil aan benneton.

schudden is nog steeds net zo erg, ze zei dat dit nog wel even zo zou blijven.

en verder is hij druk maar dat zou ook door het koude weer kunnen komen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 17:50

ik weetd at ik toen die bioresonantiedruppels van josefien had en appie toen bijan niet geschud heeft.
dat was ook echt heel fijn spul.

dat van de darmen klopt,meeste problemen zijn terug te voeren op de darmen.
als die om wat voor reden dan ook hun werk niet goed doen dan kun je problemen krijgen

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 18:12

Ukster schreef:
dat zei mijn therapeut inderdaad ook tegen mij over allergieen.

jij bent ook al aardig tijdje ermee bezig dan..

ik denk dat ze bij benneton ook wel aantal keren moet komen ben benieuwd.

ik merk niet echt hel vel vrschil aan benneton.

schudden is nog steeds net zo erg, ze zei dat dit nog wel even zo zou blijven.

en verder is hij druk maar dat zou ook door het koude weer kunnen komen.

Niek schudt niet meer hè (zit het nu heel erg hard af-te-kloppen :D )
Daar wordt hij nu dus ook niet voor behandeld.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:37

Ooit ergens in dit topic had ik ook gereageerd....

Kennis heeft een pony (inmiddels 2 stuks ) met het headshaking syndrome.
Merrie met nakomeling van nu inmiddels 2jr.
Mijn kennis heeft nu "hormoon-pilletjes" die moet zij geven.
De pony's krijgen een drachtigheidshormoon binnen (werkt natuurlijk ook bij ruinen).
Bij mijn kennis werkt het en ze zijn bij de dierenarts verkrijgbaar.
Als een merrie drachtig is heeft zij geen last van het syndroom en het is dus erfelijk zo ook in dit geval.

Weet niet of het hier ookal vermeld is maar je schijnt ook "gouden balletjes "te kunnen laten inplanteren dit gaat via de neus.
Maar van de 20 paarden die ze hiermee behandeld hadden ,werkte het er bij 18 wel. (dit is geloof ik in Engeland)

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 16:51

Ik ga dit weekend voor het eerst opnieuw op wedstrijd met Flinte, de aanleuning is vrij goed, maar héél af en toe kan ze wel nog es slaan met het hoofd.

Het is ook vrij stress-gerelateerd, als er véél paarden id piste zijn doet ze het véél erger, dus k hou mijn hart wel vast vr het inrijden

Ik wil volgende zomer een volledig onderzoek met alles op & aan, maar nu is alles nogal omslachtig, door de dracht.

Ik hoop ZO hard dat het niet erfelijk is, er zijn geen andere gevallen in deze stam bekend, alleen wel dat de vader, Bentley, moeilijk te rijden paarden geeft, allemaal vrij complex te rijden id mond, Heartbreaker-bloed.

Ik blijf jullie verhalen volgen en probeer eruit te leren & er ook naar te zoeken

x

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 18:11

ik werd vandaag weer voor gek verklaard met de homeopathie,
ze vonden het zonde van mn geld.

ik vind dat echt zo vervelend! die mensen hebben zelf geneens ervaring ermee...

over 3 weekjes moet ze weer komen voor benneton, ben benieuwd hoe alles is met hem. ik merk alleen totaal geen verschil nog in alles.

ik ben benieuwd hoelang ik hiermee bezig ben, maar op n gegeven moment houdt hetvoor mij wel op denk ik.... het is een lastig iets. ik heb geen zin om jaren te gaan doktoren

hoe gaan jullie hier mee om?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 18:57

precies hetzelfde hoor, op een gegeven moment ben je er klaar mee,dan heb je voor je gevoel al zoveel geprobeerd?
maar wacht het nog even af..wie weet gaat er nog wel wat veranderen?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 21:20

Hoe lang schudt je paard al Ukster?

Als dat bijv. jaren is dan kun je niet verwachten dat het met 2 of 3 keer behandelen over is. Het is niet even een 'kuurtje' die je haalt zoals bij de DA.
De behandeling gaat net als het pellen van een ui... laagje voor laagje tot dat je bij de kern bent.

Wat je nu aangeeft moet je ook gewoon met mijn therapeut bespreken en aan haar vragen hoe lang zij denkt dat dit gaat duren. Kan ze je vast antwoord op geven.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 21:22

Charlotte Willekens ( schrijf ik haar naam goed ? ) heeft mij verteld dat allergieen erg moeilijk zijn om te behandelen ......

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 09:55

dat idee heb ik ook.
ik doe er bij appie dus helemaal niks meer aan.
laat maar schudden,hij geeft zelf wel aan of ie er last van heeft en dan rijden we gewoon niet.

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 16:02

Hoi allemaal, ik ga mijn filmpje even posten terug, volgens mij is er al een groot verschil buiten deze zomer, maar helaas nog helemaal niet goed.

T probleem was dat ze tijdens het inrijden zich al enorm druk maakte, waardoor er geen ontspanning was, dus ze liet ook helemaal niet door in haar rug & kaken.

Gevolg, zo'n 4jaarse die echt problemen heeft met de aanleuning, terwijl daar thuis absoluut niets meer van te merken is.

Enkel op ca 1.45min & 3.08min zie je nog dat ze "ergens" last van heeft.

Door de dracht kan ik wel niet intensief op zoek naar diagnose & behandeling, osteopaat wil geen drachtige merries behandelen (en daar ben ik maar blij mee, risico is te groot)

Dus het filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=ARhxxZlAzqQ

(be nice, met de commentaar aub)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 20:01

ik zie inderdaad een heel onrustig paard, ze loopt ook soms te snel,heb het idee dat ze rechtvoor ook niet helemaal lekker loopt?
ik zei haar eigenlijk continue wel "schudden" .
ze is heel erg gespannen, ik heb geen idee joh,zoals ik het zie kan het ook best een reactie zijn op misschien wel kunstlicht of stof in de bak?
eigenlijk zou je niet moeten rijden als ze zo schud,ik vind het toch best wel veel,vergeet niet dat op de momenten dat ze schud het bit ook een flinke klap maakt op de lagen he?

moet je ook rijtechnisch commentaar? :P
je moet je beugels een gaatje langer doen en je zadel een pietsje naar achter heb ik het idee

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 20:09

lientjeds schreef:
Hoi allemaal, ik ga mijn filmpje even posten terug, volgens mij is er al een groot verschil buiten deze zomer, maar helaas nog helemaal niet goed.

T probleem was dat ze tijdens het inrijden zich al enorm druk maakte, waardoor er geen ontspanning was, dus ze liet ook helemaal niet door in haar rug & kaken.

Gevolg, zo'n 4jaarse die echt problemen heeft met de aanleuning, terwijl daar thuis absoluut niets meer van te merken is.

Enkel op ca 1.45min & 3.08min zie je nog dat ze "ergens" last van heeft.

Door de dracht kan ik wel niet intensief op zoek naar diagnose & behandeling, osteopaat wil geen drachtige merries behandelen (en daar ben ik maar blij mee, risico is te groot)

Dus het filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=ARhxxZlAzqQ

(be nice, met de commentaar aub)

Zit je hier wel goed met je verhaal??
Raar dat jouw pony wel last zou hebben tijdens de dracht terwijl ze toch onderzocht hebben dat ze er dan juist GEEN last van hebben...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 20:12

van headshaking??
dat wist ik helemaal niet.
waar staat dan dan?

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 20:42

ellepel schreef:
van headshaking??
dat wist ik helemaal niet.
waar staat dan dan?

Moet je m'n vorige post eerst even lezen...waarschijnlijk wordt daar gewoon overheen gekeken..

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:29

ik heb het ook niet over 3 of 4 behandelinge en dan daarna stoppen, ik verwacht ook niet dat het dan over is.

hij schud nu zo'n 3 jaar denk ik, is heel langzaam begonnen op n vakantie en dat werd steeds meer.

ik rijd ook al veeeeeel minder, ik bijna niet meer. 1 keer in de 2 weken. mn kleine zusje rijdt dan wel is, maar niet serieus, rondje buiten stappen of in de bak met halster.
hij schud wel constant, maar dat doet hij ook als hij aan het hek staat of als je met hem stapt of longeert.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 07:05

vivana,heb er inderdaad overheen gelezen.maar volgens mij was het bij lientjeds ook alleen maar onder het zadel dat het paard schud?
dus kan het wel een rijtechnische oorzaak hebben en dan schudden ze ook wel tijdens de dracht natuurlijk

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 08:36

ellepel schreef:
vivana,heb er inderdaad overheen gelezen.maar volgens mij was het bij lientjeds ook alleen maar onder het zadel dat het paard schud?
dus kan het wel een rijtechnische oorzaak hebben en dan schudden ze ook wel tijdens de dracht natuurlijk

ja idd daarom vroeg ik al of het hier wel goed stond....
Naar mijn weten doen ze dit zodra ze in daglicht komen (op een voor ons bekende spr-stal staat een Z-paard die het sinds 2 jr heeft en alleen op stal voelt hij zich prettig,kan ook niet meer bereden worden)!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 09:17

ellepel schreef:

Als ik naar het filmpje kijk zie ik iets vreemds aan de rug van het paard. Lijkt erg 'week', te soepel in de bewegingen en het zadel lijkt ook niet goed te liggen.

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 10:49

Ik poste dit hier neer omdat ik feitelijk echt nog steeds niet weet wat de oorzaak is...

Wat Vivana schreef, dat headshaking niet voorkomt tijdens de dracht, das volledig nieuw voor mij :?
ben nog even gaan terugkijken naar je post, en ik heb daar wel op gereageerd, omdat het 1 vd enige dingen was waar ik voor vreesde, nl. dat het erfelijk is. En k was ook wel stiekem benieuwd naar die balletjes, al weesten googlen maar nog niets gevonden.

Ik blijf gewoon al jullie posts lezen, in de hoop dat ik daaruit iets kan leren & herkennen.

Singasong: ze heeft idd een weke rug, nogal zadelrug ook. Zo is het moeilijk een deftig zadel te vinden

Vivana/Ellepel: op stal/in onze binnenpiste heeft ze er dus amper last van (ook kunstlicht), de laatste (hollistische) DA zei dat het grotendeels stress was, waardoor ze zo schudde, omdat het verschil thuis binnen & op wedstrijd binnen zo groot is. Volgens haar is ontspanning het sleutelwoord bij haar.

Deze zomer had ze het ook lastig aan de longe etc, maar ze heeft dus geen last als ze gewoon bij de kudde in de weide loopt.

Nu ja, ik wacht gewoon volgend voorjaar af, zien of het erger wordt opnieuw, en ook na de dracht wil ik dus een volledig onderzoek. EN ik blijf jullie topic afspeuren naar tips/oplossingen/gelijkaardige gevallen.

Toch bedankt voor even te kijken en jullie meningen neer te schrijven.

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 17:15

ellepel schreef:

Dit weekend er nog uitvoerig met de stalgenoot over gehad. Er staat 1 iemand bij ons op pension, die gast heeft recent nog aanbod gekregen om bij Laura??? (staat vandaag bij nieuws dat ze in Stutgart gewonnen heefthttp://www.bokt.nl/forums/viewtopi ... &t=1203986 ) als bereiter aan de slag te gaan.

Soit, alleszins, hij is ook van mening dat het niets rijtechnisch is, (zo ook mijn lesgever die St.George rijdt), dat het paard niet kan geholpen worden en dat het zonde van mijn tijd is... Véél tranen van deze kant hier, ach, desnoods gaan we niet meer op wedstrijd, k zie die gewoon graag.

En k wacht even af na de dracht dus.

Als ze mag springen en je laat haar haar goesting doen, schudt ze helemaal niet meer.

Op buitenrit met lange teugels daarentegen schudt ze soms ook héél erg.

Aangezien we een binnenpiste hebben kan het onmogelijk van de zon zijn op dit ogenblik, lijkt me?

T was donderdag dus zo erg dat ik het bit uitgenomen heb en verder gehobbeld heb op teugels ad neusriem. Eerst schudde ze ook nog héél intensief, derna werd het schudden minimaal, maar bij het uitstappen klauwde ze toch opnieuw met haar voorbeen bijna in de teugels. :?

Het betert alleszins als ze zich "laat" rijden en ik ontspanning krijg, maar da's helaas meestal na 1/2 uur miserie verkopen :r
daarna kan ik beginnen rijden en lijkt het redelijk te zijn.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 17:17

tja soms weet je het gewoon niet he?
ik heb zaterdag dus echt 5 minuten gereden en ben e raf gestapt,appie schudde zo erg,dat was niet leuk meer voor dat dier.
denk de zon,want die stond echt laag toen.
hooikoorts lijkt me om deze tijd van het jaar bijna uitgesloten alhoewel het wel 16 graden was bij ons!