[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 03:04

Dat is interessant. Welke en hoeveel geef je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 10:17

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 11:15

hoeveel druppels geef je dan?
zijn er nog mensen die cbd olie geven trouwens en wat zijn daarvan de bevindingen?

edit; ah, het antwoord op mijn vraag stond op de volgende pagina zie ik nu :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 17:14

lies schreef:
zijn er nog mensen die cbd olie geven trouwens en wat zijn daarvan de bevindingen?

4 druppels dus :+ . Cbd heb ik ook geprobeerd maar werkte voor hem niet. Dat zegt niks over of het bij de jouwe wel werkt, ieder paard is anders en blijft uitproberen ..

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 22:44

Humpiedumpie schreef:
https://www.drogist.nl/bee-health-propo ... OAQAvD_BwE

Deze, ik heb begrepen dat hier het minste "meuk" bij inzit. Geef hem 4 druppels over zijn voer.

Zijn staart _/-\o_
[ [url=m/wzpFdj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw! En is die 4 druppels dan 1x per dag of krijgt hij vaker per dag voer met de druppels? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 22:46

darkadia schreef:
Humpiedumpie schreef:
https://www.drogist.nl/bee-health-propo ... OAQAvD_BwE

Deze, ik heb begrepen dat hier het minste "meuk" bij inzit. Geef hem 4 druppels over zijn voer.

Zijn staart _/-\o_
[ [url=m/wzpFdj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw! En is die 4 druppels dan 1x per dag of krijgt hij vaker per dag voer met de druppels? :)

1 keer per dag over z'n brokjes..

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 09:01

Iriss072 schreef:
Ik ben al jaren een stille meelezers maar wil nu toch graag wat kwijt. Ik heb mijn paard ook onder de dekens gehad, allerlei middelen geprobeert en heel veel soorten speciaalvoer uitgeprobeerd.

Nu loopt mijn paard vaak stijf en dacht ik een paar maanden pavo Eplus te proberen. Dit hielp niet tegen der stijfheid dus mee gestopt. Paard stond inmiddels wel tot augustus jeukvrij maar nooit een link gelegd.

Toen ging het in oktober ineens helemaal fout paard lag helemaal open van het jeuken. Veel gewassen en restant Eplus opgemaakt om wat aan te sterken. Paardje was binnen 2 dagen jeukvrij.

Dit jaar had ze heel vroeg jeuk dus weer Eplus gaan voeren. Binnen een paar dagen was de jeuk weer weg.

Verder krijgt ze alleen gras en in de winter ruwvoer.

Misschien helpt dit voer bij meer paarden?!

Goeie tip, altijd het proberen waard :)

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 09:06

lies schreef:

Ik heb eerder cbd olie gegeven maar dat deed niet zoveel.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 20:49

Wat doen jullie komend weekend met het warme weer? Mn ijsco staat nu al met natte borst onder zn deken, vind hem sneu om hem met deken te laten staan. Maar vind zonder ook geen goed plan... Zou een vliegendeken met hals en buikflap voor 2 dagen een oplossing zijn? Wat denken jullie?

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 21:14

Dat deed ik wel altijd. De amigo mio had ik daarvoor. Nu de rambo protector.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 23:04

Mijne staat overdag ook onder een gewone vliegendeken (of bloot bij winderig weer). Doe savonds rond 8 uur de eczeemdeken op en sochtends bij voeren doe ik 'm weer af. Doe ik al 2 weken zo. Gaat tot nu toe prima :=

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 09:18

Hier blijven de dekens ook op, maar als ze erg zweten dan maken we de dekens nat. (voor die tijd is beter natuurlijk) verder zorgen voor voldoende schaduw, eventueel binnen zetten op het heetst van de dag als het daar koeler is.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 10:11

Ik laat de deken ook op, en maak inderdaad indien nodig de deken nat.

Weten jullie of er al immunotherapie mogelijk is tegen zomereczeem? Ik weet dat er een onderzoek naar was een paar jaar geleden, maar ik kan er nu niets meer over vinden

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 16:59

Er is wel iets met immunotherapie. Maar dan zul je bloed moeten afnemen en huidtesten moeten doen om te kijken waar de allergie precies voor is.

Dan zul je daarna in een bepaald schema injecties moeten geven. Bij de mijne deed het helaas niet genoeg, (alleen huidtesten gedaaan destijds)
Is denk ik in mijn berichten hier nog wel terug te vinden..

Gaat via het lab, kan desgewenst wel opzoeken welke dat was.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 17:03

Ik ga wel ff in je berichten zoeken, dank je

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 18:11

K ben ook wel heel benieuwd of immunotherapie helpt. Onze dierenarts is er wat voorzichtig over. Blijkt niet altijd effect te hebben??

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 21:35

Schuren jullie paarden dan ook met eczeemdeken op? Want ik zou niet weten waarom ik zo'n dure behandeling zou doen, als je niet zeker weet dat het gaat werken en ik ook een schuurvrij paard heb, als ik een eczeemdeken gebruik. Bedoel het niet veroordelend hoor! Gewoon benieuwd of jullie paarden dus extremere eczeem hebben (en of dat mijn paard mss ook te wachten staat, dat een eczeemdeken niet meer volstaat..).

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 22:01

Nee, met eczeemdeken heeft hij geen tot weinig jeuk. Maar toch zou ik hem gunnen er van af te komem, zoals bij mij gelukt is met immunotherapie tegen hooikoorts. Zodat hij een groter deel van het jaar zonder dekem kan lopen. :)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 22:04

Voor het eerst dat mijne schuurt met deken op. Hij heeft door miscommunicatie enkele nachten zonder deken buiten gestaan. De jeuk op zijn staartwortel blijft, helaas.

Ik laat hier ook deken op met deze voorspellingen.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 22:24

WT hier goed helpt is echt de darmflora helpen. Die van mij lag helemaal open vorig jaar, nu schuurt ze sporadisch een keer. Loopt gewoon zonder deken overdag

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 22:35

Hier ook jeuk aan hoofd (geen enkele kap is lang genoeg), benen en geslachtsdeel. Wonen ook direct aan het bos, dus zullen op zoek moeten naar een andere plek. Zo zonde hebben grond erbij gekocht voor hem. Uiteraard proberen we van alles van binnen uit. Het middel helaas nog niet gevonden

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 23:23

__Suzanne__ schreef:
Nee, met eczeemdeken heeft hij geen tot weinig jeuk. Maar toch zou ik hem gunnen er van af te komem, zoals bij mij gelukt is met immunotherapie tegen hooikoorts. Zodat hij een groter deel van het jaar zonder dekem kan lopen. :)

Ja, dat begrijp ik ook. Laat je het weten of/als je dat traject in gaat? Ben heel benieuwd en misschien dan toch iets om te overwegen. Want ja, ik zou ook willen dat ze lekker zonder deken kan lopen.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 23:32

AvHdG schreef:
Hier ook jeuk aan hoofd (geen enkele kap is lang genoeg), benen en geslachtsdeel. Wonen ook direct aan het bos, dus zullen op zoek moeten naar een andere plek. Zo zonde hebben grond erbij gekocht voor hem. Uiteraard proberen we van alles van binnen uit. Het middel helaas nog niet gevonden

Wat ontzettend jammer zeg! Gaan jullie verhuizen, of alleen het paard verplaatsen?
Ja, daar ben ik me, nu blijkt dat ik een eczemer heb, opeens van bewust, dat je maar net geluk moet hebben als je aan het bos woont, dat je paard geen eczeem heeft of ontwikkelt. Ik woon vrij open, dus weinig insecten gelukkig (alsnog schuren zonder deken, dat wel). Als ik naar het bos ga, wordt ze helemaal panisch van de muggen en ander gespuis, dus denk dat als ik aan het bos zou wonen, dat ik haar ook moest verhuizen.

En ja horseloverl, ik begrijp wat je zegt, maar het is zo lastig, want hoe check je dan of het werkt? Steeds een poosje zonder deken laten lopen en wachten of/tot ze weer gaan schuren? En als ze dat dan weer doen, dan weer die cyclus opnieuw beginnen met ander voer, andere suplementen, poeders en kruiden? Vind het heel ingewikkeld hoor. Lijkt me dat je erg veel geluk hebt gehad of dat je paard een 'simpel' probleem had met zijn voeding, want het is bijna niet uit te vogelen. Dat zie je in dit topic wel. Wat voor de een super werkt, doet bij de ander helemaal niks.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 08:48

Horseloverl schreef:
WT hier goed helpt is echt de darmflora helpen. Die van mij lag helemaal open vorig jaar, nu schuurt ze sporadisch een keer. Loopt gewoon zonder deken overdag

Hoe heb je dat gedaan?

Hier loopt 1 extreme ecxemer die schuurt ook gewoon met deken op en vernield ook een boel dekens en het lijf helemaal kaal. Dat is echt sneu..nu met quercetine gaat het wel iets beter. De ander bijt zichzelf vooral onder de buik en schuurt het hoofd. Die wordt ook echt gestoken helaas, het is zo moeilijk om alles te bedekken met inpakken.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 09:57

Culico en apis druppels, op warme dagen kamille voeren, dit koelt het lichaam. Vaak zijn maaneczemers heel erg heet op de plekken waar ze schuren. Je kunt ook thee trekken van kamille en dat op de hete punten deppen. Heb de hele winter rode bieten gevoerd: B vitamines, herstellen de huid. Wortelen voeren bij de bergen, hier zitten stoffen in die de B vitamines ondersteunen en werken herstellend op darmen, ontgiftend op lever. Bieten ontgiften nieren . Optiform van mijten, levende biergist, gekookt lijnzaad.

Dus ja ze krijgt veel, maar het is allemaal vrij goedkoop. Absoluut mijden van gifstoffen om mugjes weg te houden. 0.0 vliegensprays met gekke stoffen. Het is een korte en snelle oplossing de sprays en smeerseltjes maar lange termijn echt enorm schadelijk voor de eczeem. Vaak hebben eczemers een overbelast systeem waardoor de eczeem ontstaat. Bij deze merrie weet ik dat heel zeker omdat de eczeem pas op haar 6e levensjaar is ontwikkeld na een veulen krijgen. Op jonge leeftijd enorm veel meegemaakt en medicatie gehad dan ontwikkeld eczeem zich vaak tussen 6e en 7e levensjaar. Erfelijke eczeem zal een ander verhaal zijn. Ik laat haar nu ook gewoon schuren. Ene dag schuurt ze heftiger dan de ander maar het accepteren van de situatie is ook fijn voor het paard.
Zonder deken buiten op dagen met veel zon of dagen met veel wind. Dan zijn mugjes minder actief. Ook super belangrijk voor de huid is het zon licht. Merk duidelijk dat open plekjes hier echt goed van herstellen. As ze een keer een open plekje heeft smeer ik hier zelf gemaakte calendula zalf op zonder rommel erin.
Ze krijgt wel jeuk van haar vliegenkap dus op stal direct af en haar even krabben aan het hoofd en dan is het ook goed.
Ze heeft ook geen imuunreactie meer wat je vaak ziet met eczeem. Dus dat als er 1x geschuurd word dat ze dagen door gaan. Hier schuurt ze nu Max 1 volle dag wat heftiger en dan is het klaar.
Dus kort en krachtig heb ik haar goed ontgift de hele winter door, darmen gestimuleerd en gezorgd dat ze wat gezonder zijn geworden.

En ja lies, snap wat je zegt. Was even zoeken en wat proberen maar ik ben direct toen ik zag dat ze eczeem kreeg gaan werken van binnenuit en niet buiten op de huid en er de hele winter ook mee bezig geweest. Denk dat dat ook een beetje de redding is geweest. Het is geen lekke band aan een auto zullen we maar zeggen. Alleen met dagen met extreem veel muggen krijgt ze om 17 de deken op en op stal gaat hij direct weer af.