[INFO] Cushing/PPID deel 2.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [CENTRAAL] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 14:03

Nee niet dat wij weten Cerastes, was het maar zo een feest, dan zat niet iedereen met de veel te dure prascend te klooien.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 14:35

Je kan even bij Laarakker vragen, Cerestas. Ik weet dat hij er ooit mee bezig was, maar weet niet de status. Maar als de dopaminemakers afsterven, is het wel een lastig verhaal.

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 14:42

MiniMeLona schreef:
Nee niet dat wij weten Cerastes, was het maar zo een feest, dan zat niet iedereen met de veel te dure prascend te klooien.

Nou zo ver ik weet zijn die holistische middelen vaak juist heel duur vergeleken met reguliere medicatie. Toch?

Fabster: is dat iemand van bokt?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:10

Cerastes schreef:
MiniMeLona schreef:

Nou zo ver ik weet zijn die holistische middelen vaak juist heel duur vergeleken met reguliere medicatie. Toch?

Fabster: is dat iemand van bokt?

Nee, dat is de holistische praktijk voor dieren Den Hoek. Erik Laarakker is de eigenaar en 1 van de dierenartsen. Google maar eens. Het zit in De Bilt.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:37

Bij mijn pillen van de DA zit geen bijsluiter dus of het slecht is om vast te houden is/ was mij niet bekend. Wat zou je er van kunnen ondervinden?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:42

Er staat dat je ze niet moet verpulveren en dat je je handen moet wassen na het breken. (ik heb zelf een pillensnijder, handig) Er zit wel een coating omheen Maar als je de tablet breekt, verbreek je die coating ook. Het is een stof die kennelijk via de huid enigszins opneembaar is en die dan in theorie jouw eigen hormoonhuishouding zou kunnen beïnvloeden, denk ik.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:45

Ja heb ook een pillensnijder, maar echt een onding. Moet kijken naar een andere. Moet het toch even kijken om het wat beschermder te doen dan denk ik.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:49

Ach, ik ben er nooit zo bang voor, ik hoef maar 1x te breken en als ik dat met de hand doe spoel ik daarna mijn handen af. Risico lijkt me klein dan. Als je met kwart of zelfs achtste pillen werkt is het wat anders.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 16:07

Als je een dopamine overschot hebt, krijg je psychoses. Maar met aanraken enzo, zou ik me ook niet direct zorgen maken. Niet daarna meteen je vingers aflikken. Het is t normale beleid wat je met ab en andere sterkere mecicijnen ook in acht neemt.

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 16:11

Ok bedankt voor jullie reacties!

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 16:53

Ik geef mijn shet 1/4

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 08:49

Ik was bij een lezing van een mannetje van BI en die noemde het een tumor aan de middenkwab van de hypofyse. Die kwab raakt gewoon vergroot en daardoor gaat de hormoonbalans door de war.

Overigens raak ik die pillen gewoon met de hand aan en ik leef nog steeds hoor. Hoeven we niet paniekerig over te lopen doen. We komen in aanraking met stoffen die nog een stuk erger zijn.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 08:52

Ik dacht dat ook altijd, ja, die tumor op de middenkwab. Maar blijkbaar inmiddels andere inzichten? Of mss weet niemand het helemaal zeker? Wie zal t zeggen.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:12

Hij zei het drie maanden geleden... Deed al jaren onderzoek naar PPID.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:15

Ik weet t ook niet hoor. Dus kan er weinig van zeggen. Maar dat hij onderzoek doet, zegt niet dat dit ook zeker is, natuurlijk. De vraag is dan wat hij precies onderzoekt.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:22

Vooral ziekteverloop, frequentie, relaties tot geslacht etc.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:29

Ik kan anders wel het verschil merken voor mezelf dat ik pilletje niet meer geef, maar ben hyper gevoelig voor luchtweg infectie. ;)

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:07

Fabster schreef:
Ik dacht dat ook altijd, ja, die tumor op de middenkwab. Maar blijkbaar inmiddels andere inzichten? Of mss weet niemand het helemaal zeker? Wie zal t zeggen.

Tumor betekent zwelling. De hypofyse is gezwollen door een vergrote aanmaak van ACTH. Vandaar dat er gesproken wordt over een tumor.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:47

Marcella schreef:
Ik kan anders wel het verschil merken voor mezelf dat ik pilletje niet meer geef, maar ben hyper gevoelig voor luchtweg infectie. ;)

Wat voor klachten had jij dan?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:03

Ik ben gezegend met de primeur bij onze kliniek *\o/* .

Mijn primeur is dat ik de eerste eigenaar ben met 3 cushing pony's -O- .

229 pmol/L, waar dus 11 de max is.

M'n andere 2 ouwe taarten hadden rond de 65 pg/ml (waar dus toen 47 de max was) jaren geleden.

Roos heeft dit jaar een oog verloren, pees blessure gehad, atrose geconstateerd. Dus ach, waarom ook geen cushing?
Doel was weer ZZ starten dit jaar. Onze kampioens titels verdedigen.
Enige wat gelukt is is kampioenschap rijden met 2 winstpuntjes in een klasse hoger (waar ik dik tevreden mee ben hoor!). En ze mag zaterdag mee naar de shetland indoor wedstrijd voor een proefje zonder galop en een proefje aan de lange teugel. Dus pas vanaf zondag op bouwen.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:12

Wow, dat is nogal een waarde. Ben benieuwd welke verandering je ziet als ze op medicatie staat. Start je nu nog niet uit angst voor bijwerkingen? Bij de mijne zag ik in eerste instantie alleen positieve veranderingen op de lage dosis.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:18

Ze is nu zeker niet zielig. En er zijn paarden die aardig de weg kwijt kunnen raken bij het opbouwen. Dus zo vlak voor een wedstrijd lijkt het me niet handig op te bouwen. Laatste weekje maakt nu ook niet meer uit.

Enige problemen zijn dat ze extreem zweet en onverzadigbaar is. En wie weet heb ik over een paar weken wel meer 'oh ja' momentjes als ze zich beter gaat voelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:29

Waren hier niet ook mensen die zelf de pillen maakten? Ik wil me daar toch wat meer in gaan verdiepen als ik daarmee kan besparen op de kosten..

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:32

Hoe wil je dan aan pergolide komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:37

Nou uit china bestellen? Waar BI het ook vandaan haalt? }:0
Daarom wil ik er wat meer over weten over het zelf maken, dan weet ik wat ik moet zoeken :Y)

Ik denk niet dat BI de prijs gaat laten dalen, en ik ben juist eerder bang voor een prijsstijging nu de grondstof op lijkt.. -O-