[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 13:48

Ja, apart dat de ingredienten niet op de producten pagina staat, of ik kan ze niet vinden.

Mijn pony heeft een beetje een ontstoken oog, terwijl er helemaal geen vliegen zijn. Gisteren stond ze 1 uurtje op het gras, vraag me af of ze dan toch jeukerig wordt en met haar hoofd aan haar been gaat schuren..

simodi

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:36

Er zijn op de warmere dagen wel degelijk vliegen en muggen hoor! Mijn ruin heeft daar namelijk last van en heb hem al meerdere keren daardoor zien headshaken. ;-)

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 15:30

Echt? Ik zie ze namelijk helemaal niet shaken/staart zwaaien, maar misschien toch even een vliegenmasker op doen

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:14

Ik heb mijn bestelling voor als de hogere temperaturen er aan komen ook weer gedaan. Hippo Eczema en derfen zijn hier zo weer in huis. Maar laat die temperaturen nog maar even laag blijven.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:21

Hier heel veel mugjes al!! Zelfs ik word gek en mijn pony ook.
Hippo-ex-cema voor het eerst besteld vandaag dus ben heel benieuwd!
Helaas is pony veel te dik... Dacht na de zomer dat hij het goed kon gebruiken voor de koude dagen maar helaas -O- zo moeilijk een tussenweg te vinden. En hooiboer helpt ook niet mee, mooie hooi was op dus krijg zonder bericht hele vette balen hooi :oo

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:24

Silver_Fox schreef:
Echt? Ik zie ze namelijk helemaal niet shaken/staart zwaaien, maar misschien toch even een vliegenmasker op doen

Op warmere dagen zoals twee weken terug en met zon echt wel! ;-)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:24

simodi schreef:
Silver_Fox schreef:

Op warmere dagen zoals twee weken terug en met zon echt wel! ;-)

Zelfs tussen de regen door al hier!!

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:27

Oh dat valt hier gelukkig nog reuze mee. Maar de temperaturen zijn hier ook nog niet bijzonder hoog geweest. Mijn merrie heeft wel wat jeuk door haar wintervacht, verharen en zweten. Maar zie haar nog niet reageren op eventuele vliegjes.

offtopic PatriciaH, zie ik dat jij het nieuwe baasje van Caily bent? Wat leuk! Je hebt daar een super knap en leuk dier aan :D

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:39

Dat hippo excema, werkt dat nou echt goed? Hier int bos, waterval id buurt dus redelijk veel mugjes. Hij staat ondr de rsih maar schuurt nog steeds soms..

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:42

car0linee schreef:
Oh dat valt hier gelukkig nog reuze mee. Maar de temperaturen zijn hier ook nog niet bijzonder hoog geweest. Mijn merrie heeft wel wat jeuk door haar wintervacht, verharen en zweten. Maar zie haar nog niet reageren op eventuele vliegjes.

offtopic PatriciaH, zie ik dat jij het nieuwe baasje van Caily bent? Wat leuk! Je hebt daar een super knap en leuk dier aan :D

Ja idd, hoe ken je haar? Stuur je anders even een pb, te offtopic :D

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:43

Jester_ schreef:
Dat hippo excema, werkt dat nou echt goed? Hier int bos, waterval id buurt dus redelijk veel mugjes. Hij staat ondr de rsih maar schuurt nog steeds soms..

Word mijn eerste jaar dus ben ook heel benieuwd if het gaat werken!!

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:51

Ik heb het een periode gebruikt na mijn vakantie in de zomer omdat mijn merrie toen haar complete hoofd open had liggen. Dit knapte met de hippo eczema ontzettend snel op. Dus dit jaar wil ik het vanaf het begin van het seizoen gaan gebruiken, hopelijk helpt het en kan mijn merrie daardoor wel met deken maar een stuk rustiger van de zomer genieten.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:59

_PatriciaH schreef:
car0linee schreef:

Ja idd, hoe ken je haar? Stuur je anders even een pb, te offtopic :D

Oh maar die ken ik ook, lotte heeft bij mij op stal gestaan.
Heel off topic,maar wat leuk dat jij caily nu hebt :j

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:17

Sinds november is Wisse verhuisd naar een andere stal.
Ben benieuwd hoe het daar gaat; meer op gras maar ook op stal in plaats van 24/7 in de paddock met schuilstal. Zag vandaag een dwarreltje onder zijn manenkam en wat jeukig achter de oren.
Hoop dat het nog wel even duurt voordat hij echt jeuk begint te krijgen!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 23:46

Caily (Lotte ;) ) is beroemd op bokt hihi maar het lieve dametje heeft geen eczeem als het goed is hoor! Onze haf heeft kriebels...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 00:18

klopt,caily is jeukvrij :j
Nou wel leuk dat ze bij jou staat, ze is drachtig toch?

Oh ja ontopic blijven he :P
Paard van stalgenootje van me heeft wel al jeuk,waarschijnlijk toch al wat last van de zomereczeem :j

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 08:36

ellepel schreef:
klopt,caily is jeukvrij :j
Nou wel leuk dat ze bij jou staat, ze is drachtig toch?

Oh ja ontopic blijven he :P
Paard van stalgenootje van me heeft wel al jeuk,waarschijnlijk toch al wat last van de zomereczeem :j

Hihi als je haar buik ziet zal het zo kunnen maar ik heb haar als het goed is leeg gekocht ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 08:46

Oh. Meende dat ze weer drachtig was, nou ja maakt ook niet uit.
we gaan weer on topic ;)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 09:36

Hier gelukkig nog geen jeuk! Vannacht heeft het gevroren dus ik heb goede hoop dat dar nog even zo blijft.

Sweetiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 10:35

Amalarab schreef:
mijn shettie gaat voor t eerst een dekentje dragen, waar kan ik een dekentje bestellen? hij is 93cm, ik kom er niet helemaal uit welke maat en welke winkel betaalbare, kleine eczeemdekentjes verkoopt

ik zag vanochtend toevallig een bericht voorbij komen op facebook van de site www.shetlanders.nl
misschien kun je hier iets vinden? :)

joosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:01

Ik heb gisteren weer met de dierenarts gebeld, omdat pour on en het vriezen geen enkel effect had op de jeuk. Mijn pony jeukt nog net zo erg als van de zomer. Op aanraden van de dierenarts ga ik hem een maand ergens anders op stal zetten en dan ook niet op stro, maar op zaagsel. Kijken of een andere omgeving effect heeft. Al betwijfel ik dit, want afgelopen half jaar heeft hij op verschillende weilanden gestaan en nu hij van de winter op stro staat 's nachts is de jeuk niet toegenomen.

Ik begin bijna te twijfelen of het niet gewoon een gewoonte is geworden om te schuren, omdat ik geen bultjes/ plekjes kan vinden of andere bijzonderheden. Maar ik denk niet dat hij zomaar jeukt, dus we gaan nu toch maar weer verder met uitsluiten.

Ik heb nog een filmpje van het schuren, sorry je moet om een gegeven moment wel je hoofd draaien :Y)

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:04

Sioskin is op basis van het natuurlijke mineraal silicium en boric acid wat in de natuur voorkomt als het mineraal sassoliet. Deze laatste werkt ontstekingsremmend en desinfecterend. Silicium is goed voor botten en gewrichten, paarden zijn minder blessure gevoelig na siliciumsuppletie. Ook wondgenezing wordt beter door extra silicium. Meer info vind je op de website van Lifeaidanimal.nl

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:10

Volgens mij is dat niet uit gewoonte, als ik zo zijn lippen zie is het echt jeuk.
Staat hij normaal gesproken altijd op die weilanden die je net noemt zonder problemen?

@Pleasuregaits bedankt voor de uitleg, ik snap dat vooral silicium het actieve ingredient is, maar is dat met boric acid het enige wat erin zit?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:21

Dit lijkt niet op ZE jeuk, daar zie je ze toch echt het meest de beruchte plekken schuren, manen, staart en buik.
Gezien dit in de winter, met vorst, doorgaat zou het toch iets anders moeten zijn.

Ik kan me wel vinden in het voorstel van je dierenarts om eens een andere omgeving te proberen, ander strooisel in de stal, ander hooi. Ander krachtvoer/mineralen supplement.

Dit lijkt me geen aangeleerd gedrag, maar echt wel jeuk.

joosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:24

Normaal gesproken staat hij op een vaste plek en schuurde hij ook wel eens een keertje wat aan zijn billen, maar dat was eens in de zoveel tijd. Vorig jaar heeft hij een aantal maanden op verschillende plekken gestaan (in een weiland) omdat er een hengst bij kwam die nog niet bij de andere pony's kon.

Ik zit mezelf nu heel hard af te vragen of hij daarvoor al zo schuurde of dat het toen op kwam zetten. Ik zit hem nu namelijk maar vast en dan moet ik vlug de deken er af halen, anders schuurt hij de deken kapot (door ergens achter te blijven hangen). Ik kan alleen mijn vinger er niet opleggen wanneer hij nou precies zoveel is gaan schuren :( Hij staat nu ieder geval alweer 3 maanden op zijn huidige plek en het schuren blijft aanwezig.

Edit: Ik ben het er mee eens hoor dat het geen aangeleerd gedrag is, maar ik zou zo echt niet weten waar die jeuk vandaan komt. Dus we gaan verder met de zoektocht. De dierenarts dacht misschien ook aan cushing, maar hij is nog maar 7 jaar oud en verder toont hij geen verschijnselen.

Voor nu zet ik hem een maand ergens anders en ik laat hem testen op de meest voorkomende allergieën en misschien op cushing.