Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mayflower schreef:Pandora: helaas zal hooi niet gaan. Het is dan kiezen tussen twee kwaden, want van hooi gaat hij onherroepelijk hoesten. Wat voordroog vervangen door stro is nog niet zo gek idee...
Jannepauli schreef:Maris: nee, dat denk ik niet. Als ze echt Cushing heeft, dan geneest dat niet. Maar het lijkt wel gestabiliseerd en wat ik vooral erg belangrijk vind is dat haar voeding nu bijna 100% in balans is. Zoals je ook weet is dat één van onze ECIR stokpaarden - als de basis goed is, dan heeft een paard een veel betere kans om deze aandoening te kunnen hanteren .
Ik denk overigens ook dat het feit dat ik gestopt ben ná het einde van de Seasonal Rise, er ook het nodige mee te maken heeft. Daarom ga ik haar nu ook om de 6-8 weken laten testen om het verloop in de gaten te houden. Je zult wellicht ook wel ergens in de ECIR posten gelezen hebben dat een aantal mensen de pergolide ná de SR verlagen. Soms met goed resultaat.
De reden waarom ik stopte was eigenlijk 'toeval'- iemand zou haar dagelijks een pil voeren ( tijdens mijn afwezigheid) maar is dat 'vergeten'.. toen ik weer op honk was vond ik haar er zo vrolijk en goed bij staan dat ik dacht het uit te proberen om te zien of ze het zonder de pil zo goed zou blijven doen. Daarbij is het voor mij een absoluut belang dat ik weet dat haar dieet zeer strak in de hand gehouden wordt en tot nu toe gaat het erg goed. De lange wintervacht vliegt eraf, je kunt er zowat een matras mee vullen- eronder komt een prachtig glimmend vel tevoorschijn.
Essie73 schreef:wit is ook leuk