Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Waves schreef:--
Ehm.. ik weet toch zelf wel wat ik doe? En ik ga er zelf een beetje vanuit dat andere mensen ook zelf wel uit hun doppen kijken. Niemand wil Rhino.
Een verbod gaat er volgens mij helemaal niet komen, daar is het simpelweg niet ernstig genoeg voor en het levert al helemaal geen gevaar op voor de volksgezondheid of voor de veehouderij in het algemeen. Ik vind persoonlijk ook dat de politie wel wat beters te doen heeft dan trailers controleren.
Bloodymary schreef:Dat argument werd bij de Mexicaanse Griep ook gebruikt. Achteraf was er vrijwel niets aan de hand, is er 144 miljoen aan vaccinaties weggegooid en zijn er kinderen die geent zijn die hier de rest van hun leven last van hebben (omdat de stoffen niet voor iederen oke waren).
Jolandaa_ schreef:Waves schreef:--
Ehm.. ik weet toch zelf wel wat ik doe? En ik ga er zelf een beetje vanuit dat andere mensen ook zelf wel uit hun doppen kijken. Niemand wil Rhino.
Een verbod gaat er volgens mij helemaal niet komen, daar is het simpelweg niet ernstig genoeg voor en het levert al helemaal geen gevaar op voor de volksgezondheid of voor de veehouderij in het algemeen. Ik vind persoonlijk ook dat de politie wel wat beters te doen heeft dan trailers controleren.
Zal ik zeggen dat heel veel mensen niet eens weten dat er Rhino is..
Ik heb al genoeg mensen gesproken die gewoon thuis een paardje hebben en niet naar een club gaan of wat dan ook.
Deze info hoor je alleen via via. En niet via de NOS (klinkt raar, maar ik volg op die manier het nieuws en ga niet iedere site afkijken of er ook ander nieuws is) en zolang het daar niet op komt, of er geen landelijke verbod op vervoeren van paarden komt ben ik bang dat gewoon niet iedereen er vanaf weet en zich dan ook aan de maatregelen kunnen houden die worden geadviseerd..
ik snap niet dat dit word afgedaan als een griepje. Dit is gewoon een dierenziekte met sterfgevallen die weliswaar voor de mensen niet gevaarlijk is, maar wel voor menig paard wat gevolgen kan hebben op landelijke wedstrijden (indoor brabant o.a.) en misschien nog wel groter. Want komt er een springruiter uit engeland hier en neemt hij de ziekte mee dan word het een ander verhaal)
Ik heb al genoeg mensen gesproken die gewoon thuis een paardje hebben en niet naar een club gaan of wat dan ook.
Deze info hoor je alleen via via. En niet via de NOS (klinkt raar, maar ik volg op die manier het nieuws en ga niet iedere site afkijken of er ook ander nieuws is) en zolang het daar niet op komt, of er geen landelijke verbod op vervoeren van paarden komt ben ik bang dat gewoon niet iedereen er vanaf weet en zich dan ook aan de maatregelen kunnen houden die worden geadviseerd..
ik snap niet dat dit word afgedaan als een griepje. Dit is gewoon een dierenziekte met sterfgevallen die weliswaar voor de mensen niet gevaarlijk is, maar wel voor menig paard wat gevolgen kan hebben op landelijke wedstrijden (indoor brabant o.a.) en misschien nog wel groter. Want komt er een springruiter uit engeland hier en neemt hij de ziekte mee dan word het een ander verhaal)
stef schreef:Lov, wat banketstaaf je nou? Enten is compleet niet van toepassing en dat weet jij ook...
Zo ken ik je niet
madelief88 schreef:Ik denk dat de 'paniek' ontstaat omdat het toch op al 4 verschillende stallen bevestigd is, voorheen was het meestal maar 1 of 2 stallen waar het uitbrak.
Wat ik wel verontrustend vind is dat veel pensionstal en hier toch al op slot gaan uit voorzorg (hartstikke goed), maar voor zover ik weet zijn de 2 supergrote maneges hier in de omgeving er helemaal niet mee bezig. Vind toch dat als manege met zo veel wisselende contacten daar verantwoording in kunt nemen. Beter even dan wat inkomsten mislopen dan al die da kosten, pff had dat artikel ook gelezen waar meerdere paarden op de intensive care zitten, met broek en al. Heftig hoor.
Lovely schreef:stef schreef:Lov, wat banketstaaf je nou? Enten is compleet niet van toepassing en dat weet jij ook...
Zo ken ik je niet
Joh, houd even je gemak, want als ik dit topic probeer om te relativeren en de paniek weg te halen, dan is het volgens jou OOK NIET GOED. Ga jij nou maar gewoon lekker verder met onzin verkopen en mensen op stang te jagen, want daar ben je goed in.
Jolandaa_ schreef:...Deze info hoor je alleen via via. En niet via de NOS (klinkt raar, maar ik volg op die manier het nieuws en ga niet iedere site afkijken of er ook ander nieuws is) en zolang het daar niet op komt, of er geen landelijke verbod op vervoeren van paarden komt...
Teddy321 schreef:Bloodymary schreef:Begrijp me niet verkeerd, het is heel erg als het virus er is en niets dan het beste voor mijn paard. Maar als je hier die 170 pagina's doorleest is er wel degelijk sprake van paniekzaaierij. Het virus gaat niet door de lucht, er zijn "slechts' 4 stallen waar iets is geconstateerd. Ik begrijp dat wedstrijden worden afgelast aangezien daar van alle windrichtingen paarden bij elkaar komen, maar dat maneges sluiten en er geen lessen meer gegeven worden.........
Begrijp je dat echt niet??? Dom dom
Das geen paniekzaaien, maar zorgen dat het virus wordt gestopt
montoya schreef:Bloodymary schreef:Jeetje wat een paniekzaaierij. Dit is nog erger dan toen met de Mexicaanse Griep.
ja tot dat je er zelf mee te maken krijgt wat ik echt niet hoop
PhiaBink schreef:En de hele stal moet dan wel ge ent worden! Anders heeft het geen zin.
PLK schreef:hmm.. geen stress voor t paard maar dus wel apart houden als ze ziekteverschijnselen vertonen. Dat is voor mijn paarden een contradictio interminis oftewel compleet niet mogelijk. die twee kunnen niet met maar zeker ook niet zonder elkaar.. hopen dat t hier niet komt dus. Hoe zien jullie dat voor je als er eentje uit de kuddegroep gehaald moet worden?