Bizar duur he die Gastrogard spuiten.. Gister belde mijn dierenarts om nog even te horen hoe het nu gaat. Vertelde dat ik op omeprazole van Abler ben overgestapt en dat het zo goed gaat. Ze kende het niet, heeft gelijk even gekeken op Abler.com.
Ik ben sinds zaterdag begonnen mijn shetlander die een zeer gevoelige buik heeft Gastro Comp van Phytonics te geven. Heeft iemand hier ervaring mee? Tot nu toe merk ik nog weinig verandering maar het kan natuurlijk even duren.
Op dit moment bijt en trapt ze nog steeds als ik haar alleen al heel lichtjes bij haar buik aanraak.
Met de mijne gaat het gelukkig nog goed, cq stabiel. Ze is nu van medicatie voor 400 kg over naar medicatie voor 300 kg en dat gaat goed (ipv direct over op de helft). Heb gister ook de Havens gastro + gehaald en wil die langzaam aan wat mixen met de bietenpulp en opvoeren. Heb het er nu gewoon bij in geweekt samen met de korrels van Abler (die ik overigens zaterdag avond laat heb besteld en dinsdag al binnen had! Wel met de snel service). Dat gaat er gelukkig allemaal goed in. Ze begint nu ook echt langzaam ietsjes meer vulling in de bovenlijn te krijgen gelukkig.
Mloes
Geplaatst: 16-12-16 12:47
Goed te lezen Rosiewozie! Pollewopsie7: Gastro Comp ken ik niet..
Ik heb mijn haflinger nu 's nachts op onbeperkt hooi, overdag onbeperkt kuil. Daarnaast de Abler aan het afbouwen; zit nu ongeveer op de helft. Slobber aan het afbouwen, van 2kg per dag richting 1.5kg aan het gaan. Gaat allemaal nog goed! Vorige week weer een ritje gedaan, voor het eerst sinds 2 maand ofzo (zijn wel al die tijd blijven wandelen): WAT een bommetje Ze is al 26 maar ze dribbelde alle kanten op haha! Dus nu weer rustig opbouwen. Heb nu echt het gevoel dat ze weer de oude aan het worden is.
Pumpkins
Geplaatst: 16-12-16 12:48
Fijn Rosiewozoe, dat het afbouwen goed lijkt te gaan. Ik heb de keuze gemaakt om maar met volle dosis te starten. De stalling zit tegen een woonwijk aan, waar ze al flink aan het knallen zijn. Ik voel de stress door haar heen schieten als er een harde knal is. Niet dat ze opzij springt, maar de rillingen zeggen me genoeg helaas. Ze staat nu een maand stil wegens blessure leed, maar de onderzoeken moet ook erg stressvol geweest zijn. Dus al met al nu drie zakjes per dag. Gaat goed, ze eet ze op en reageert er goed op. Ik denk dat ik het tot twee wek na oud en nieuw op volle dosis houd en dan langzaam af ga bouwen.
Nog steeds benieuwd wat jullie voor voorzorgsmaatregelen nemen met oud en nieuw
Is dat niet Gastri Comp? Die gebruikte ik ook. Deed goed zijn werk. Inmiddels heb ik mijn stresskip dik onder de dekens staan en sindsdien geen maagklachten meer. Dus de Gastri Comp is nog als reserve op de plank.
Wiske2
Geplaatst: 16-12-16 20:48
Roziewozie de abler korrels moet je niet weken want de bedoeling is dat ze de maag halen voor het laagje eraf gaat. Ook geven ze geweekt een vieze smaak af. Er staat een filmpje op de site of op youtube over de werking van de abler en wat er gebeurd als ze nat worden.
Ik ben met abler gestart omdat mijn paard ook niets laat merken met oud en nieuw en juist omdat ze een binnenvetter is krijgt ze die maagzweren altijd na oud en nieuw. Dus ik probeer het dit jaar te voorkomen met onderhoudsdosis.
Nou, niet heel precies, maar weet wel dat het vrij snel was. Zo snel, dat ik dacht dat ik het wilde zien ipv dat het echt zo was. Maar die van mij was meteen al een stuk rustiger. Hij was nl steeds heel hectisch en hysterisch. Maar dat werd snel een stuk beter.
Hallo, ik moet me hier helaas ook melden. Ik verdenk mijn paard sterk van een maagzweer.
Ik ben gister begonnen met gastri comp. Alleen wil ze het maar slecht eten, begrijpelijk, want het stinkt vreselijk. Hebben jullie tips om het binnen te krijgen? Ik heb het nu geprobeerd over metazoa-brok. Ze kreeg eigenlijk alleen maar ruwvoer en wil niet teveel rotzooi erbij gaan geven.
Ohh dank je Wiske 2, daar had ik geen erg in! Dat ik die korreltjes niet moest weken. Dan ga ik dat gauw veranderen, nu wel een aantal keer gedaan, maar om de dag. Ik heb het afgewisseld met de laatste spuiten van Pepticure. Hopelijk betekend dat dan ook dat het echt een stuk beter met haar gaat. Heb haar nu 1x gelongeerd en daar geen naweeën van gehad gelukkig. Ze was harstikke fris, bokken stuiteren, scheten laten. Goed teken
Hier was manlief vergeten de abler te geven ze krijgt het savonds, maar nu lagen de zakjes nog klaar. Arm paardje, heeft flink lopen soppen... Gelijk in de ochtend de avond dosis gegeven en hopen dat het niet te veel schade heeft aangericht.
Zo lastig als je iedere dag er moet zijn. Moest voor mijn werk naar het buitenland en kan het hem ook niet kwalijk nemen met de waslijst aan instructies dat er iets tussendoor glipt. Alleen dit is wel één van de dingen waarvan je hoopt dat het goed gaat.
Lastig he weidebloem.. Ik moet ook bekennen dat ik - ivm de twee weekenden weg in december - afgelopen week pas begonnen ben met Abler omdat ik komende maand/weken weet dat ik niets geks gepland heb en het dus niet uit hoeft te besteden.
Ik geef het over de Havens gastro plus/luzerne, maar merk wel dat hij de abler korrels een beetje laat liggen. Gelukkig (en gek genoeg) lust ons paard Foenegriek graag, dus dat strooi ik er dan overheen, dan weet ik zeker dat hij bijna de 3 zakjes helemaal binnenkrijgt!
Vroeger deed ik het door de slobber maar dat wordt dus niet aangeraden begrijp ik!
Volgens mij kan slobber wel, als je het op het allerlaatst doorheen mengt en gelijk voert. De mijne begint ook kieskeurig om de bolletjes heen te eten. Denk toch dat ik het met een beetje slobber ga voeren