Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Grit schreef:Singason; nee, niet na de inenting en nee, niet de hele dag, alleen bij het werken.
Ik denk dat je mijn opmerking over de ademhaling te zwaar op pakt. Elk paard is anders. De reden dat ik het erbij zette, was omdat ik het boven mij las en dit herkende.
Geloof me, ik ben alert als het gaat om de gezondheid van mijn paard. Heb vorig jaar afscheid moeten nemen van mijn eerste paard met eerste symptomen als koorts en een zware ademhaling. Dus toen de DA er was voor de inenting, heb ik meteen even naar zijn hart en longen laten luisteren.
Thanks voor de info Ellepel, zit nog in dubio wat ik zal doen qua behandeling. Het is fijn te lezen wat jullie doen, dat zullen verschillende dingen zijn, maar ik kan kijken waar mijn gevoel bij ligt.
Ik denk wel dat een kuur doe om te kijken of ik iets merk van verbetering, zal toch een traject zijn van uitproberen en je moet ergens beginnen. We gaan nu het goede seizoen in, dus vooral volgend jaar zal ik meer weten.
ellepel schreef:het hele precieze verhaal weet ik zo niet meer ,maar er werd me aangeraden om hem dus extra vitamines bij te geven.
ik doe dat,alleen niet elke dag..
probiotica heeft hij gehad,dat was die opkikker,maar daar werd hij dik van!
hij krijgt nu nog de selenium,met een schepje zeewier.
als de zeewier op is moet ik eigenlijk weer bloed laten prikken,maar ik vergeet het steeds![]()
komt omdat ap nu goed in zijn vel zit,dus dan vind ik het eigenlijk onnodig om te laten prikken
Grit schreef:Koorts heeft hij niet, hart en longen zijn recent nog beluisterd bij de inenting. En voor de rest zie ik een vrolijk en alert paard die met zijn koppie in de lucht om zich heen staat te kijken.
Daar ben ik dus niet zo bang voor. Het is ook niet zo dat hij staat te zwoegen of geen looplust heeft. Daarom denk ik ook eerder dat het ligt aan de dikke winterjas en hoge temperaturen.
Ukster schreef:jaja vandaag is sylvia weer geweest,
de herpes is nog een beetje blijven hangen, dus krijgt hij nog een llichter kuurtje voor.
ze heeft nu nog meer uit hem gehaald,
waaronder een bacterie in zn darmen.candida ofzo
ik heb nu weer 5 soorten korrels voor hem...leuk leuk weer elke ochtend bijna een uur eerder uit bed en nar stal toe omrijden voor het werk en dan savonds nog een keer.
en hij had wat droge gewrichten, dus daar krijgt hij glucosamine en trius omega olie voor.
ze zei dat ik dat enmalig een kuur moest doen en waarschijnlijk als hij ouder wordt voor vast.
maaarr ze had hem nog niet horen lopen,maar als hij dus in de bak loopt dan hoor je soms een tik in zn benen, en dit duid ook op droge gewrichten. dus heeft ze goed uit hem gelezen.
nu weer 3 weken korrels en voorlopig de detox en de andere smeersels.
ow en zn deken om vond hij echt lekker zei ze.
Sjoyceje schreef:Jij hebt dezelfde homeopaat als Singasong of niet? Kan je misshien uitleggen hoe ze te werk gaat? Vraag me altijd af hoe ze er nou achter komen wat er precies aan de hand is.
Heeft iemand ervaring met Steffi van de Laarse?? Is mij laatst ook aanbevolen door iemand.
Kyra schud af en toe nog. Misschien dat het met de eikebomen te maken heeft? Het is dit jaar voor het eerst dat ze in het najaar schud (ze is vorig jaar rond oktober van stal veranderd)
Zit te twijfelen of ik haar binnenkort na moet laten kijken, of pas in het voorjaar als de symptonen het ergst zijn, zodat ze goed kunnen zien wat er aan de hand is.
_Fleur schreef:ja ik heb het idee dat ze daar wat feller op reageerd.
Zonlicht reageerd ze minder op.
Hoe mooier het weer is, hoe minder last ze er van heeft.
Maar op kunstlicht reageerd ze toch wat extremer.
Citaat:De wetenschappers lieten tevens weten dat eerder onderzoek uitwees dat het schudden met het hoofd (headshaking) bij dressuurpaarden, meestal het resultaat is van sterke inwerkingen van het bit, wat kan resulteren in schade aan de zenuwen, omdat ruiters proberen het hoofd van het paard laag te houden.
Dit zou de uitleg kunnen zijn waarom headshaking en overmatig knikken met het hoofd vooral bij dressuurpaarden voorkomt
ellepel schreef:in mijn geval dus niet van toepassing omdat ik altijd met lange teugel gereden heb,maar kan me wel vinden in deze uitspraak.
maar dan is het dus wel een rijtechnisch probleem
ellepel schreef:even gekopieerd uit een nieuwsbericht:Citaat:De wetenschappers lieten tevens weten dat eerder onderzoek uitwees dat het schudden met het hoofd (headshaking) bij dressuurpaarden, meestal het resultaat is van sterke inwerkingen van het bit, wat kan resulteren in schade aan de zenuwen, omdat ruiters proberen het hoofd van het paard laag te houden.
Dit zou de uitleg kunnen zijn waarom headshaking en overmatig knikken met het hoofd vooral bij dressuurpaarden voorkomt
in mijn geval dus niet van toepassing omdat ik altijd met lange teugel gereden heb,maar kan me wel vinden in deze uitspraak.
maar dan is het dus wel een rijtechnisch probleem
Sjoyceje schreef:Singasong bedankt voor de uitleg!
Onderstaande heb ik ook gelezen in het artikel;
Nou kwam ik net per toeval dit hoofdstel tegen:
[HAR] Rambo Micklem competitie hoofdstel
Het hoofdstel op de foto is voor wedstrijden, je hebt ook nog de multi bridle met ringetje op de neusriem (kaptoom functie). Las ook nog ergens dat het als western hoofdstel is te gebruiken.
Korte omschrijving:
Een uniek, prachtig hoofdstel dat als enig bestaand hoofdstel volledig gemodelleerd is naar de schedel van het paard. Doordat het door zijn unieke vormgeving gevoelige zenuwen in het paardenhoofd ontziet is dit het meest comfortabele hoofdstel ooit ontworpen
Het hoofdstel is zowel te gebruiken als rijhoofdstel met bit en als zonder bit, en is daarnaast tevens te gebruiken als kaptoom voor het longeren. Voor het gebruik als bitloos hoofdstel zijn 3 variaties mogelijk, varierend van een milde tot een sterke inwerking.
Het hoofdstel is leverbaar in de kleuren Zwart en Bruin.
Het hoofdstel is dus speciaal ontworpen voor het paardenhoofd waarbij het de zenuwen ontziet en geen druk legt op gevoelige plekken op het hoofd. Zou dit iets zijn voor onze shakers die wellicht last hebben van de zenuwen?
Vind het een mooi en handig hoofdstel, denk erover na om het te kopen, hoewel ik het wel veel geld vind (als je bekijkt wat je er allemaal mee kan natuurlijk niet, maar zo in 1 keer wel)
ellepel schreef:nou ja het ging om de zenuwen in de mond..als je bitloos rijd dan heb je dat dus al helemaal niet.![]()
appie heeft gewoon pollenallergie dus een ander hoofdstel zal bij hem geen invloed hebben.
trouwens ik heb bitloos gereden en dan schudde hij nog wel
een paardentadnarts zei ook eens tegen me dat mensen nog steeds alle riempjes te strak hebben en dat sommige paarden daardoor gaan schuden.
helemaal een neusriem die tegen de kiezen kan drukken en zo irritatie geeft.
Ukster schreef:singasong, hoelang ben jij eigenlijk met niek bezig? de homeopathie dan