Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tine10 schreef:Ik word er ook wel beetje moedeloos van dat mensen hier de OP niet goed lezen of het advies niet opvolgen en dan later gaan klagen dat paard zo heftig reageert op (te hoge) dosering. Mini me, zal voor jou helemaal zo zijn
superlotje schreef:Over de gevaarlijkheid van pergolide: bij gebruik door mensen komen veelvuldig ernstige bijwerkingen voor, zowel hartaandoeningen, psychische als motorische aandoeningen. Bij paarden is dit niet het geval, of in ieder geval veel minder.
Zowel mensen als paarden mogen dit niet tijdens de zwangerschap gebruiken.
Doordat PPID een dopamineprobleem is en pergolide die dopamine vervangt, is dit de enige echte behandeling. De rest is, in mijn ogen, geen echte oplossing. Maar misschien dat er bokkers zijn met andere ervaringen.
MiniMeLona schreef:Voor al deze dingen heb je dopamine nodig. ... zijn onder te verdelen in vier stukken dopamine , noradrenaline , endrofinen en cortisol
Dit haalde ik zo even snel van google af, volgens mij heeft het alle 4 met elkaar te maken... Ben effe heel blond nu hoor maar zijn het niet allemaal hormonen?