Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mayflower schreef:Meestal hoor je dat een cushing-paard te mager is, maar mijn paard is juist wat te dik. Iemand tips om hem ca 50 kg af te laten vallen? Hij krijgt behalve voordroog geen krachtvoer oid. Alleen handje muesli om zijn medicijnen binnen te krijgen.
Mayflower schreef:Meestal hoor je dat een cushing-paard te mager is, maar mijn paard is juist wat te dik. Iemand tips om hem ca 50 kg af te laten vallen? Hij krijgt behalve voordroog geen krachtvoer oid. Alleen handje muesli om zijn medicijnen binnen te krijgen.
Pandora2 schreef:Mayflower schreef:Meestal hoor je dat een cushing-paard te mager is, maar mijn paard is juist wat te dik. Iemand tips om hem ca 50 kg af te laten vallen? Hij krijgt behalve voordroog geen krachtvoer oid. Alleen handje muesli om zijn medicijnen binnen te krijgen.
In plaats van voordroog, misschien proberen aan hooi van 2e snede te komen ? Voordroog is rijk, maar hooi van eerste snede kan net zo goed rijk zijn... zelfde probleem hier...dit jaar een hele lading 2e snede kunnen krijgen en het verschil is enorm ! Het was vorig jaar een prachtig najaar, dus misschien kan je daar bij jullie in de buurt wel een partijtje op de kop tikken ! Anders de helft van z'n voordroog vervangen door stro ? Scheelt ook al een eindje in energie...
Enne...ik wil best wel een ritje Friesland en terug doen voor die pillen aan 1eurie per stuk...prachtige streek !Misschien krijgen we nog korting als we samen een grote lading inkopen
@koenlover ik zou dat krachtvoer in elk geval weglaten....zeker zonder werk kan ie best zonder
koenlover schreef:De balancer van je paard gezond en fit had ik ook al gevonden inderdaad. Ik twijfel nog tussen die en de basic van Equilin. Mijn dierenarts heeft Equilin aangeraden maar de balancer van equilin lusten mijn paarden niet dus dan zou ik sowieso de basic moeten gaan voeren en de producten van equilin vind ik ook behoorlijk prijzig (40.- per maand per paard) ik moet nog even uitzoeken of er nou echt een heel groot verschil zit tussen de equilin en de balancer van je paard gezond en fit. Lastig hoor!
Jannepauli schreef:De balancer smaakt heerlijk volgens mijn paarden! Het ruikt erg lekker en de dames komen in volle galop van de wei als ze me zien aankomen met hun dagelijkse emmertje.
Misschien kun je wel een proefzakje aanvragen?
Equilin vind ik naar spul, ruikt bitter en mijn paarden vinden het niet lekker. Veel te duur ook.
Het verschil uitpluizen is niet zo lastig hoor; gewoon de analyses naast elkaar leggen.
Op basis van de voedingsbijbel voor paarden ( NRC) vind ik die van mijn balancer de betere optie. Vooral omdat er geen ijzer in zit - paarden krijgen dat al te veel binnen en is slecht voor Cushing en IR paarden.
Dimple: ik geef mijn paarden circa 200 gr per paard per dag. En ik heb van die grote paarden; gemiddeld 1.75