Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blondie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:43

Ik lees er ongetwijveld over heen, maar is er ergens waar je kan zien waar Rhino nu precies is? Op welke stallen en waar je moet opletten?

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:44

Angeliquee18 schreef:
Gosh die Mods hebben het maar druk haha, zou gek worden om 600 x het zelfde bericht te plaatsen!
Respect voor jullie, zal wel drukke dagen zijn...

Ik maak me er niet zo zeer druk om, op me stal zijn goede maatregelen genomen,
Niemand gaat er vanaf, en niemand anders komt er op, gelukkig denken alle stal genoten er zo over,
Nu moet ik zeggen, dat ze bij ons gewoon goed streng zijn,
Ga je er vanaf met je paard, best, maar dan kom je er niet meer op, ook geen gezeur dus :)

Verder voed ik hem lekker vitamintjes bij, en hopen dat het snel voorbij gaat...

Hier hetzelfde Angelique.
Toch verbaas ik me steeds weer hier, dat er mensen zijn die het lastig vinden als de stal op slot gaat. Komt ze dan net niet uit.
Niet te geloven....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:45

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:45

Ulaney schreef:
Ik was er van overtuigd dat ik een bericht had gepost maar blijkbaar niet :') . Heeft iemand toevallig een duidelijk stukje over Rhino, de gevolgen, en vooral de maatregelen die getroffen kunnen worden?

Google, wiki, dit topic, jiezz mensen, je kan ook zelf ea uitzoeken

o0loveFly0o

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:50

Bij ons op stal snapt iedereen gelukkig dat de stal op slot is. Iedereen is heel voorzichtig. Ik snap de mensen niet die zeuren dat ze even niet kunnen doen wat ze willen. De gezondheid van mijn paard gaat toch echt boven alles.

Blondie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:51

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:54

Jeetje wat een paniekzaaierij. Dit is nog erger dan toen met de Mexicaanse Griep.
Laatst bijgewerkt door Bloodymary op 04-03-12 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:57

Bloodymary schreef:
Jeetje wat een paniekzaaierij. Dit is nog ergen dan toen met de Mexicaanse Griep.

Goh, dit draagt inderdaad veel bij aan dit topic 8)7

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:59

Bloodymary schreef:
Jeetje wat een paniekzaaierij. Dit is nog erger dan toen met de Mexicaanse Griep.

ja tot dat je er zelf mee te maken krijgt wat ik echt niet hoop

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:01

@bloodymary zoveel paniekzaaierij zie ik hier niet.... Als menssen zich zorgen willen maken om hun dier is dat hun goed recht en als ze daarover willen praten ook.... Dat jij dat paniekzaaierij vind prima, maar wat voegt jou post toe?? Overigens zijn er hier vast mensen die er wat mee te maken hebben, leuk dat jij het paniekzaaierij vind maar dat geldt niet voor een ieder hier....

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:01

montoya schreef:
Bloodymary schreef:

ja tot dat je er zelf mee te maken krijgt wat ik echt niet hoop

Nee, is ook zo maar paniek heb je ook niks aan :(
Het beste is je voorzorgsmaatregelen nemen en voorzichtig zijn.
Verder kun je er niet zo heel veel aan doen. Hopen dat het niet bij je paard komt.
Begrijp me niet verkeerd: ik vind het ook doodeng maar paniek heeft geen nut.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:02

Dat argument werd bij de Mexicaanse Griep ook gebruikt. Achteraf was er vrijwel niets aan de hand, is er 144 miljoen aan vaccinaties weggegooid en zijn er kinderen die geent zijn die hier de rest van hun leven last van hebben (omdat de stoffen niet voor iederen oke waren).

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:03

Bloodymary schreef:

ja tot dat je er zelf mee te maken krijgt wat ik echt niet hoop[/quote]

Nee, is ook zo maar paniek heb je ook niks aan :(
Het beste is je voorzorgsmaatregelen nemen en voorzichtig zijn.
Verder kun je er niet zo heel veel aan doen. Hopen dat het niet bij je paard komt.
Begrijp me niet verkeerd: ik vind het ook doodeng maar paniek heeft geen nut.[/quote]
nee paniek heeft ook geen nut ben ik helemaal met je eens . maar waarschuwingen sla ik niet in de wind met dit virus

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:04

Je gund het echt niemand. Maar ik heb wel begrepen dat 2 en 3 jaar geleden het ook al in Nederland was. Echter word er nu veel en veel meer paniek over gemaakt. Voorzorgmaatregelen zou ik inderdaad zeker doen. Maar niet in paniek raken.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:05

Begrijp me niet verkeerd, het is heel erg als het virus er is en niets dan het beste voor mijn paard. Maar als je hier die 170 pagina's doorleest is er wel degelijk sprake van paniekzaaierij. Het virus gaat niet door de lucht, er zijn "slechts' 4 stallen waar iets is geconstateerd. Ik begrijp dat wedstrijden worden afgelast aangezien daar van alle windrichtingen paarden bij elkaar komen, maar dat maneges sluiten en er geen lessen meer gegeven worden.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:06

Bloodymary schreef:

Nou inderdaad, zullen we dan maar de roddel starten dat er niet genoeg entstof voor handen is om alle paarden op tijd te enten?

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:06

Bloodymary schreef:
Begrijp me niet verkeerd, het is heel erg als het virus er is en niets dan het beste voor mijn paard. Maar als je hier die 170 pagina's doorleest is er wel degelijk sprake van paniekzaaierij. Het virus gaat niet door de lucht, er zijn "slechts' 4 stallen waar iets is geconstateerd. Ik begrijp dat wedstrijden worden afgelast aangezien daar van alle windrichtingen paarden bij elkaar komen, maar dat maneges sluiten en er geen lessen meer gegeven worden.........

ja idd wat je zegt geconstanteerd . en de stallen die het verzwijgen???? dat zorgt voor paniek

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:07

Bloodymary schreef:
maar dat maneges sluiten en er geen lessen meer gegeven worden.........

Ja want de kinderen die hier een verzorg pony hebben rijden ook op de besmette manege ja!!!

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:07

Bloodymary schreef:

Begrijp je dat echt niet??? Dom dom
Das geen paniekzaaien, maar zorgen dat het virus wordt gestopt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:08

Lessen op ponyclubs (paarden van verschillende stallen bij elkaar), en stallen gesloten in de zin van: geen paarden van of naar andere stallen. Wat is daar zo raar aan?

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:09

Er zijn 'slechts' 4 stallen die het melden.........

madelief88

Ik denk dat de 'paniek' ontstaat omdat het toch op al 4 verschillende stallen bevestigd is, voorheen was het meestal maar 1 of 2 stallen waar het uitbrak.

Wat ik wel verontrustend vind is dat veel pensionstal en hier toch al op slot gaan uit voorzorg (hartstikke goed), maar voor zover ik weet zijn de 2 supergrote maneges hier in de omgeving er helemaal niet mee bezig. Vind toch dat als manege met zo veel wisselende contacten daar verantwoording in kunt nemen. Beter even dan wat inkomsten mislopen dan al die da kosten, pff had dat artikel ook gelezen waar meerdere paarden op de intensive care zitten, met broek en al. Heftig hoor.

LadyMadonna

Lovely schreef:
Bloodymary schreef:

Nou inderdaad, zullen we dan maar de roddel starten dat er niet genoeg entstof voor handen is om alle paarden op tijd te enten?

Lov, wat banketstaaf je nou? Enten is compleet niet van toepassing en dat weet jij ook...
Zo ken ik je niet :n

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:12

madelief88 schreef:
Beter even dan wat inkomsten mislopen dan al die da kosten, pff had dat artikel ook gelezen waar meerdere paarden op de intensive care zitten, met broek en al. Heftig hoor.

Die stal is hier een dorp verder... heel heftig alsook van de eerste uitbraak in Berg en Dal.. dorp aan de andere kant hier.
Het is zeker wel een financiele strop voor de mensen... vergeet dat niet en dan hebben we het nog eens niet over het leed van de paarden en hun eigenaren. Daarom moet er zeer voorzichtig omgegaan worden met contact en transport van paarden.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:12