Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SteffiiY schreef:woepsie90 schreef:Hoi hoi. Vraagje.
Ik weet het niet zeker maar denk dat mijn volbloed misschien last heeft van maagzweren. De dierenarts is een paar weken geleden geweest en die zei van niet.
Mijn paard is af en toe niet blij als ik zijn buik poets en bij rustig aansingelen wil hij wel eens nijdig kijken. Hij laat zich wel corrigeren en stopt dan dus weet niet of het aangeleerd gedrag is (slechte ervaring vorige eigenaar oid?). Poetsen bij buik gaat soms wel prima. Ook vindt hij hooi/kuil niet zo lekker.
Is er iets wat ik hem kan geven om te proberen? Iets simpels, veiligs, maar effectief? Waarvoor ik de dierenarts niet nodig heb? Gewoon om te testen of het echt maagzweren zijn.
(hij krijgt momenteel overdags gras, 's nachts ruwvoer en twee keer per dag 50 gram bietenpulp, kalmerende kruiden en handje formula 4 feet)
Alvast bedankt!
Hmm dat hij hooi en kuil niet zo lekker vind zou ik eerder ergens anders zoeken. Maar dat even ter zijde.
De kruiden, wat voor kruiden geef je? Als je de verkeerde kruiden geeft kan dit juist averechts op de maag werken.
Citaat:Ik weet niet zo goed of bedoeld wordt met lusten dat het paard geen hooi/kuil meer eet of iets anders. Bij maagzweren eten paarden nl. ook vaak hun hooi/kuil niet meer.
woepsie90 schreef:Citaat:Ik weet niet zo goed of bedoeld wordt met lusten dat het paard geen hooi/kuil meer eet of iets anders. Bij maagzweren eten paarden nl. ook vaak hun hooi/kuil niet meer.
Dat dacht ik dus ook. Hij krijgt hooi en hij eet 1 medium net (40") leeg in twaalf tot vijftien uur op stal 's nachts. Soms niet eens en zit er nog een pluk onderin. Niet zoveel vind ik, toch?
djoeka schreef:Ik ben mij even aan het orienteren en lees hier veel over Abler.
Als ik het google kom ik dit tegen http://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuws ... mloop.html
Nou is dit artikel wel 2 jaar oud...maar toch!
Vinden jullie het niet eng om iets te geven wat niet goedgekeurd is?
petitparis schreef:[quote="djoeka"Nou is dit artikel wel 2 jaar oud...maar toch!
Vinden jullie het niet eng om iets te geven wat niet goedgekeurd is?
Himawari schreef:De humane variant heeft een lage biologische beschikbaarheid bij paarden.
petitparis schreef:Himawari schreef:De humane variant heeft een lage biologische beschikbaarheid bij paarden.
maar dat heeft weinig met veilig of niet te maken...
Sommige zaken worden niet goedgekeurd, omdat ze werkelijk niet geschikt zijn. Maar evengoed producten waarvan de actieve stof identiek is, maar waarvan goedkeurign geremd wordt door ene groot pharmabedrijf. Bv pergolide: de mensenvarian kostte je +/- 70€ voor 100pillen, tja voor Pracsend tel je 3x of zelfs meer neer...