Niet alle voordroog hoeft rijk te zijn, vanaf het voorjaar wordt hier altijd armer voordroog gegeven.
Kan je meerdere hooinetten maken en dan bijv 5x per dag een hooinet laten aanbieden?
Dus vaker kleinere porties aanbieden.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Slmt9 schreef:Beweging
Niet alle voordroog hoeft rijk te zijn, vanaf het voorjaar wordt hier altijd armer voordroog gegeven.
Kan je meerdere hooinetten maken en dan bijv 5x per dag een hooinet laten aanbieden?
Dus vaker kleinere porties aanbieden.
kiomiamigo schreef:Ik vul 2 hooinetten met hooi en die maak ik nat of week ik, dan laat ik ze in de buitenlucht uit druppen, dit doe ik voor de hele dag (2 grote fijn mazige hooinetten, overdag staat hij al op het land). Degene die hem smorgens voert hoeft alleen een nieuw hooinet op te hangen. Zo kan hij dus wel op hooi, zonder dat een ander er werk aan heeft.
kiomiamigo schreef:Als ik morgen op stal ben, zal ik er een foto van maken, want volgens mij staat het wel op de verpakking.
LinSa schreef:Bij mij werken ze echt fantastisch. Als er eentje hoest geef ik een paar dagen die kruiden en eigenlijk merk ik na de eerste dag al verschil. Ik ben daar wel fan van, maar zag laatst dat ze niet meer in het assortiment zaten. Misschien inmiddels wel weer.
Edit: Deze dus https://www.horsefitshop.nl/hfs-air-fre ... 12392.html
Ingrediënten: Anijs, Knoflook, Salie, Tijm, Venkel, Absint Alsem, Berk, Brandnetel, Duizendblad, Eikenbast, Eucalyptus, Foenegriek, Hoefblad, Jeneverbes, Kalmoes, Kamille, Klitkruid, Mirtenblad, Javaanse gember en Zoethout
Sandra_H schreef:Silvaplex mag niet verdund worden. Voorzover ik begrepen heb moet je Silvaplex ook nergens mee combineren, althans niet tegelijkertijd.
Balsamic air verdunde ik meer dan de 50/50 die wordt geadviseerd, ik deed 5 ml balsamic air op ca 25 ml zoutoplossing, omdat ik geen snelle vernevelcup had (inmiddels wel trouwens, maar nog niet nodig gehad). Maar toch was dat al best wel sterk en ik merkte zeker de eerste keren dat hij dat niet echt heel fijn vond, i.t.t. zoutoplossing. Tussen zoutoplossing en silvaplex merk ik wat dat betreft geen enkel verschil.
Raamzicht schreef:Doir een quote van sportpaardenarts.nl dacht ik dat. "
Combineer Balsamic Air met gechelateerde zilver (Silvaplex) voor een optimaal effect." https://sportpaardenarts.nl/nl/winkel/m ... samic-air/
Maar wellicht bedoelen ze niet tegelijkertijd in dezelfde medication cup? Haha oeps.
OK balsamic air wel verdunnen dus! Dank je!
Welke had her meeste effect bij jouw paard?
Sandra_H schreef:Raamzicht schreef:Doir een quote van sportpaardenarts.nl dacht ik dat. "
Combineer Balsamic Air met gechelateerde zilver (Silvaplex) voor een optimaal effect." https://sportpaardenarts.nl/nl/winkel/m ... samic-air/
Maar wellicht bedoelen ze niet tegelijkertijd in dezelfde medication cup? Haha oeps.
OK balsamic air wel verdunnen dus! Dank je!
Welke had her meeste effect bij jouw paard?
Klopt, dat staat daar inderdaad. Maar toen ik de klantenservice van Flexineb.eu aan de telefoon had (wilde iets anders vragen en raakte beetje aan de praat) vertelde zij me dat dat combineren niet in dezelfde cup mag. Heeft met de werking van de twee op elkaar en op het mesh van het cupje te maken als ik het goed onthouden heb.
Als je op de medication chart kijkt zie je welke middelen je moet verdunnen en in welke verhouding. Die kaart kun je op internet vinden als je bijvoorbeeld zoekt op flexineb drug dosage chart. Je komt dan terecht op pdf bestandjes, en ik heb geen idee hoe ik die hier kan posten![]()
Maar je kunt dus wel bijv smorgens balsamicair en dan smiddags silvaplex, of de ene dag dit en de andere dag dat doen. En dat laatste heb ik in de hoestperiode gedaan. Dat lijkt ook het meeste effect te hebben gehad. Toen hij niet meer hoestte ben ik helemaal overgegaan naar zoutoplossing, en heb nog wel de eerste week balsamic air over zijn avondprutje gedaan.
Slmt9 schreef:Ik zou graag willen weten welke kruiden er in zitten, maar kan dit niet vinden. Staat dit ook op de verpakking?