Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Chesss schreef:Even een vraagje, hebben jullie wel eens iets gegeven ter bevordering van spieropbouw.
Ik moet weer gaan opbouwen na blessure en mijn reus heeft erg veel spierkracht verloren. Hij was ook al niet zo sterk want we waren nog aan het revalideren vanuit de eerder gekregen rugblessure echter had ie een terugval. :-(
MartineC1711 schreef:Ik heb trouwens nog een vraag aan degenen die in de "sport" rijden met hun IR paard, hoe zorgen jullie er voor dat ze geen tekorten krijgen? Bijvoorbeeld doordat ze zoveel zweten (elektrolyten) en toch meer verbruiken natuurlijk dan een recreatiepaard.. Een gemiddeld sportpaard krijgt natuurlijk al gauw een sportbrok/muesli om aan te vullen maar dat is met IR natuurlijk lastiger..
Jannepauli schreef:MartineC1711 schreef:Ik heb trouwens nog een vraag aan degenen die in de "sport" rijden met hun IR paard, hoe zorgen jullie er voor dat ze geen tekorten krijgen? Bijvoorbeeld doordat ze zoveel zweten (elektrolyten) en toch meer verbruiken natuurlijk dan een recreatiepaard.. Een gemiddeld sportpaard krijgt natuurlijk al gauw een sportbrok/muesli om aan te vullen maar dat is met IR natuurlijk lastiger..
Natuurlijk moet een paard in de sport aangepast gevoerd worden. De zouthuishouding kun je ook gewoon met normaal keukenzout op peil houden en dat dagelijks bij het voer geven. Daar heb je echt geen dure sportmiddeltjes als electrolytenpoeders voor nodig ( neem aan dat je geen GP rijdt met zware training/wedstrijden) . Ook mag het aandeel koolhydraten ( = suikers) hoger zijn dan bij een paard in rust, en vitamines-mineralen zijn altijd nodig. Zowel in rust als in de sport.
@ Chesss: Phytonics muscle support lijkt me prima.
Evelyne schreef:http://www.horseflex.nl/glucosamine-paard/
Dit geven wij
Paard heeft geen last meer van spierpijn en verzuurde spieren.
Jannepauli schreef:Koolhydraten geven? Tja, dan moet je natuurlijk wel weten dat verzuring ( het ontstaan van melkzuur in de spieren) in de spiercellen juist ontstaat door het verbranden van koolhydraten bij inspanning...
energie toevoegen ( in welke vorm dan ook) is niet wat je wil. Trouwens.. dit probleem los je niet op door naar pillen of poeders te grijpen, de oorzaken moet je aanpakken.