[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:52

ik geef nu de structuurmix van equiral.

ik was eigenlijk al een tijdje uitgekeken op de muesli zonder haver van havens die ik had.(dat ius de coolmix)
ik weet niet,ap deed het er toch niet zo denderend op had ik het idee

ik wilde eigenlijk de ngaan geven,maar diegene waar ik mee had afgesproken die het zou bezorgen heeft me mooi latren zitten ermee, dus moest ik wat anders.
die structuurmix leek me wel geschikt...

eigenlijk wil ik helemaal van de krachtvoer af,maar ap moet wel vitamines hebben.
moet me nog even bezig gaan houden met welk vitaminebrokje het beste is.
kreeg al te horen dat de podogrow van pavo heel goed is.
is wel voor opgroeiende paarden,maar oudere diern schijn je het ook prima te kunnen geven omdat het zo compleet is

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:53

Zal de drainagekuur ook werken als je t 1x per dag geeft?

Flosje, ja stomme gewoonte van ze he haha. Als ze dr nou gewoon eens níet mee beginnen..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:58

ap heeft in het verleden wel de drainage 1x per dag gekregen, ik gaf dan 30 druppels geloof ik?
toen kon het helaas niet anders.
het werkte toen wel

Sonja_vR

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:59

ik heb de gemuse und krauter peller van st hippolyt gevoerd
word over het algemeen vrij goed gegeten
maar natuurlijk was Edda weer een andere mening toebedeeld :+

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 22:08

ja dat spul wilde ik ook wel geven,maar kan er hier niet aankomen joh!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 22:09

tug schreef:
vond op een duitse eczeemsite een complete paardenpyama, dus ook benen met lange pijpen en een inzet voor de koker waar doorheen (?) geplast moet worden, merk is advantage en de website: http://www.pferdeschutznetz.de .

je moet wel een beetje heen en weer klikken, voor je alles te zien krijgt, maar er staat zelfs een video op, wie weet wat voor nieuwe ideen ?

WOOOWW zo'n deken kost dus even zo'n 600euro?!?
Nou daar kruip je toch zelf wel even voor achter de machine om aanpassingen aan je huidige deken te maken, zou er echt iemand zijn met en normale eczemer die zo'n deken koopt, nee toch?!
doe je neem ik aan alleen als laatste redmiddel opv enkeltje slager, dan moet je paard wel echt mega-eczeem hebben...
Overigens is het wel weer fijnmazig, dat vind ik dan wel weer tegenstrijdig?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 22:10

ik ben erover aan het twijfelen om een bloedonderzoek te laten uitvoeren, maar kunnen ze daar ZE wel in 'vinden'? Wil graag nog wat extra bevestiging. Ik ga morgen een "echte" exzeemdeken kopen, ben benieuwd hoe ik dat ding aankrijg :')

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 22:11

je kunt met bloedonderzoek wel een helebole dingen uitsluiten of juist bevestigen.
ik vond het wel heel nuttig

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 22:11

Wat kost zo'n haaronderzoek dan eigenlijk bij paardnatuurlijk en heb je er echt daadwerkelijk iets aan?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 22:12

ben ik ook wel benieuwd naar

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 22:18

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 22:19

ik heb net gekeken omdat ik ook wel geintersseerd ben in zo'n onderzoek
Het kost 32,50

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 22:23

ohw...dan is het wel wat duurder geworden :+

waar zie je dat staan?

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 22:24

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 22:39

:') Ja hoor, mijn eczeemdeken is 'wat' ruim! Ik snap echt niets van die dekenmaten, de ene keer is 195 echt loeigroot (zoals nu) en andere keren weer te klein, of past het juist perfect.
Ik heb de deken wel omgelaten. De vliegendeken waar hij nu steeds mee staat heeft een grote scheur die elke dag verder scheurt en schuurt wat op de schouders. Die dingen zijn ook niet gemaakt om dag en nacht om te hebben. De eczeemdeken voelde veel comfortabeler aan dan ik had gedacht.
Ik kreeg hem wel heel moeilijk om :o paard heeft een hele tijd geblinddoekt gestaan omdat ik dacht handig te zijn door alles op te rollen, maar daardoor was het gat voor de neus te klein voor zijn dikke kop O:) arm ding.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 22:59

je wordt er vanzelf handig in annetje :)
de mijne staat altijd nog wat geblindoekt, ik doe eerst de deken om zijn snufferd, dan leg ik de boel op z'n rug goed, en dan trek ik hem pas echt om :))
welk merk had je? :) er zijn er wel een boel die weer kleiner uitvallen enzo..

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 23:00

hahah adat probleem heb ik dus ook met mijn shetje, kan echt nooit een goede dekenmaat vinden.
Hij is van zichzelf al vrij grog en op het moment ook nog te dik.
En hij heeft korte pootjes dus de kans is dan ook weer groot dat de deken tot over zn knieen valt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 23:02

annetje:
mijn boett deken is wat gekrompen toen ik hem in de wasmachine heb gewassen( 30 graden)\misschien dat die van jou dan ook wat krimpt?

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 23:04

hebben jullie trouwens halsters om?
Zo niet welke deken is daar geschikt voor.
Ik heb ze namelijk voor de veiligheid nooit met halster om staan.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 23:09

Ellepel, dat is een goed idee! Weet alleen niet of onze wasmachine dat ook een goed idee vindt?
Het is een kerkheart? een blauwe. Ik heb hem tweedehands via marktplaats, maar de deken is denk ik niet in de wei omgeweest. Ze zei dat hij ook maar 1 dag aan was geweest en dat geloof ik. Op wat haren na zag je niet dat er al een paard ingezeten had.

Ik heb 'wat' foto's gemaakt, wie weet kunnen jullie iets zinnigs zeggen over hoe ik het wat aan kan passen zodat het gewoon zijn werk doet?
Dit is zijn vliegendeken waarmee hij dag en nacht gestaan heeft sinds 17 april. De deken was officieel spierwit! Haha, wie verzint dat ook.

Ik zie Vies nooit schuren en had om te controleren of hij het nog doet, vlechtjes gemaakt gisterenavond. Het ziet er heel erg geschuurd uit, allemaal haartjes los, een van de vlechten zat zelfs de verkeerde kant op: http://www.mijnalbum.nl/Foto-CIOHQW33.jpg

En dan de deken:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-I3VZAR8F.jpg
Afbeelding Afbeelding
Dat ding staat op zijn alleskortst, maar het is nog steeds veel te los. Heeft het echt een functie?

Van voren: http://www.mijnalbum.nl/Foto-WZBPOGVS.jpg

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 23:13

Ligt een beetje aan de deken. Ik heb bij de welsh wel een tijdje een halster omgehad bij zijn vorige (pfiff, was wat uitgelubberd heeft de haf nu om) en bij de pagony die hij nu omheeft omdat de hals toch steeds te ver terugzakte. Had het lusje van de hals dan daaromheen.
Heb woensdag een pagony hoofdkap voor hem opgehaald maat S maar die was echt een maat te groot :S (raar toch een c/d pony waarvoor S te groot is, dan past een shet zo'n kap XS toch nooit?). Daar heb ik nu dus ook nog een halster omheen omdat hij de helft van de tijd (of de hele tijd, maar iedere keer dat ik kom ;) ) geblindoekt rondloopt haha!
Heb vandaag een elastiek met klittenbanduiteinde rond de kaak genaaid zodat hij daar strakker zit en morgen doe ik er nog eentje rond de neus, dan zou hij wel goed moeten aansluiten. Dan alleen nog eventjes de oren innemen want die zijn ook veel te groot.

Tja had net zo goed een kleinere op kunnen halen maar dan moest ik weer 50km rijden om om te ruilen en had al deze materialen toch liggen en heb dan straks ook eentje die heel goed past :)

Normaal heb ik ze dus ook altijd zonder halster omlopen omdat ik het niet nodig en niet veilig vindt. Areke wat is precies je vraag; je wilt weten welke deken zonder halster omkan of welke met halster omkan, waarom?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 23:14

dat dingetje tussen de voorbenen kun je qua klemmetjes nog wel verder inkorten of ook niet? anders gewoon losmaken, en het ''tussenstuk'' inkorten en terug vastnaaien
overige ''hoesje'' gewoon afknippen :) dat ding zorgt ervoor dat die buikflap niet naar achter kan? :)

over de halsters
Dids heeft nu zo'n pagonylookalike aan (hals kun je strakker doen) en hij heeft ook geen halster om :) wonder boven wonder gaat 't goed zo, soms 1 vlechtje wat buiten komt piepen maar verder zit 't netjes gelukkig :)

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 23:15

Misschien kan je hem iets inkorten?

Zouden jullie trouwens een bovenluik van een buitenstal 's nachts dicht doen ter voorkoming van schuren langs de randen??
Mijn stallen zijn wel open van binnen dmv tralies dus ze kunnen alle4 elkaar gewoon zien.
Die randen zijn zo "dun/scherp" als jullie snappen wat ik bedoel en ben bang dat als ze eens flink schuurt daar dat ze gelijk openligt (zeg maar ter vergelijking met een vlakke stalwand waar ze tegen aan schuren) dus zat er over te denken om 's avonds laat haar luik dicht te doen maar zat me ook af te vragen of dat niet "zielig" is.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 23:16

annetje:
hij is iets ruim,maar ik vind de deken wel mooi zitten hoor

kijk die van appie is echt te lang:
Afbeelding
is wel een boett.
dat het wat ruim zit vind ik juist niet erg,strak schuurt alleen maar heb ik gemerkt.

dat "ding"
zorgt ervoor dat de buikflap niet naar achter trekt.
zie je at die bij ap ook los zit?
maar als zijn hoofd omhoog komt zit het een stuk strakker.

ja wasmachine kan prima hoor,is maar klein pakketje hoor.
wel even goed alle zand eruit spoelen van te voren :P

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 23:17

Annetje de deken ziet er inderdaad erg ruim uit!
Je kunt sowieso het deel tussen de voorbenen wel aanpassen denk ik? Zit de buikflap niet ook te ruim? Heb daar bij die van mij heel simpel een stuk elastiek tussenuit gehaald zodat hij strakker kon.

Heb trouwens nog een vraag en een tip over dekens repareren/aanpassen.
Hoe repareren jullie een scheur; naai je er iets achter? Of naai je (als het kan qua scheur) de scheur gewoon weer dicht zoals hij zat? Ik heb zelf geen naaimachine namelijk; hoe doen jullie dat?

De tip die ik wou geven: bij de Blokker (4 voor E1,10), Zeeman (2 voor E0,60) en de wibra E5 voor E0,50!) hebben ze van die tubes secondelijm. Daar heb ik al vele van versleten! De aanpassing van de hoofdkap zoals hierboven beschreven doe ik ermee, en dan naai ik langs de randjes nog met de hand, maar het middendeel zit dan al knettergoed vast met lijm! En plakt dus echt in enkele sec. (kijk uit voor je vingers }:0 ). Maar ook het innemen van blikoorden of buiksingels doe ik ermee; even omvouwen en lijmen en nog even na-naaien en alles zit echt megavast!