[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stal_Fiore

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 16:44

Pfffff de deken die ik heb gehaald is te klein!! grrr... normaal gesproken past ze makkelijk in een 155, maar dit keer dus niet.

Heb de Pagony eczema... maar wat een gezoek en gepuzzel voordat ik wist hoe dat ding aan moest... zit een soort slurfje aan dat neem ik aan tussen de voorbenen door moet... en dan bij de achter benen zitten twee gespen (???) en dan nog een buikflap?

Wie weet hoe je dat ding aan krijgt... hihi

Daisies

Re: Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 19:05

Is zomereczeem erfelijk?

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 19:14

Karoliefje_ schreef:
Is zomereczeem erfelijk?

ze hebben mij altijd verteld van wel ... alleen het vreemde is mijn paard zijn paps en mams hadden alle 2 geen eczeem , en hij weer wel ...

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 19:15

voor de mensen die een ruin/hengst hebben , past bij jullie die buikflap goed???

ik heb net me deken binnen gekregen , maar die buikflap eindigt net op zijn pielemans Tong uitsteken
dus ik ga maar gewoon een dekensinger er om heen doen , want op zijn buik schuurt hij tog niet...
maar past dat allemaal bij jullie wel ???

ze hebben bij mij op stal allemaal me paardje uitgelachen om zijn mooie pyama Tong uitsteken arme peerd Ach gut

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 20:08

AngelsDitch schreef:
Pfffff de deken die ik heb gehaald is te klein!! grrr... normaal gesproken past ze makkelijk in een 155, maar dit keer dus niet.

Heb de Pagony eczema... maar wat een gezoek en gepuzzel voordat ik wist hoe dat ding aan moest... zit een soort slurfje aan dat neem ik aan tussen de voorbenen door moet... en dan bij de achter benen zitten twee gespen (???) en dan nog een buikflap?

http://www.mijnalbum.nl/Album=XDD4BJAJ
staan wel fotootjes en de pagony valt inderdaad heel klein.

dat slurfje zitten twee gespen in,moet je ruit halen en die klik je aan de buikflap vast Knipoog
de gespen doe je om de benen heen vast,ik heb ze bij ap wel kruislings gedaan ,dan heeft hij meer bewegings ruimte, dus de gesp van het linkerbeen dan aan de gesp van de rechter vast,snap je?

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 20:24

XxSultaxX: ik heb ook een ruin en de buikflap zit op dezelfde plek als bij die van de pony van Ellepel (zie foto 4 van haar album). Bij jouw pony niet? Wel is de omvang van de achterste singel te krap of de buik van de pony te dik, maar dat gaat in zijn geval niet op, omdat hij eerder aan de magere kant is. Vandaar dat hij daar 2 (schuur)bulten heeft nu..

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 20:28

bij die van mij zit hij er echt tegen de koker aan .. dus dat lijkt me niet egt lekker zitten ... daarom loopt hij nu ook zonder deken...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 20:33

Bij ons paard zit de buikflap tikkie ruim. Bij het omdoen kan je hem netjes doen, maar als hij dan een keertje rolt in de wei schuift deze wel eens verkeerd. Gevolg is dat er aan het eind van de dag in geplast is en dat is echt heel smerig!!

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 20:40

Nickeltje schreef:
Bij ons paard zit de buikflap tikkie ruim. Bij het omdoen kan je hem netjes doen, maar als hij dan een keertje rolt in de wei schuift deze wel eens verkeerd. Gevolg is dat er aan het eind van de dag in geplast is en dat is echt heel smerig!!

het zit voor het paard dan ook niet lekker tog ? want dan doet hij hem uit en hangt hij in de buikflap Ach gut

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 20:41

Karoliefje_ schreef:
Is zomereczeem erfelijk?

Nou heel toevallig, de moeder van mijn paard had het heeeeeel erg vooral aldoor kleine muggen op haar ruggengraat, en nu heeft zylvester het waarschijnlijk georven GVD!!!

dus ik denk dat het wel erfelijk is! Verdrietig

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 20:44

Citaat:
georven

hihih mooi woord heb je er van gemaakt.
Knipoog

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 21:36

ellepel schreef:
Citaat:
georven

hihih mooi woord heb je er van gemaakt.
Knipoog

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 21:47

de mijn loopt nogsteeds zonder deken
zit er wel eens aan te denken een dekentje om te doen
maar dat heeft meer met mijn luiheid te maken Bloos
en het feit dat hj dat vliegenspul zo verrschrikkelijk vind
(wie niet Tong uitsteken )

hij kreeg weer schilvers en jeuk dus direct weer gewassen
voordat het erger word
dus hijs weer helemaal happy

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 23:01

XxSultanxX schreef:
bij die van mij zit hij er echt tegen de koker aan .. dus dat lijkt me niet egt lekker zitten ... daarom loopt hij nu ook zonder deken...

Ik gebruik de eczeemdeken nu zonder buikflap. Ik heb een elastische singel door die lusjes gehaald waar je anders de buiflap aanklikt. Blijft super zitten! Beter als met buikflap Haha!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 23:03

daar zat ik ook al aan te denken om zoiets te gaan maken.
mijn buikflap zit alleen met gespen aan de andere kant vast,dus een dekensingel past dan niet goed.
maar kan er wel zelf iets aan maken,ik vind eigenlijk de buikflap te groot, en afgelopen week zat ie dus ook al een keer echt ver naar achter Knipoog

ElientjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 23:44

Mijn paard schuurt alleen aan haar staart,niet overdreven alleen de haren breken afen er mankeert een deel.
ik heb ook gemerkt dat ze last heeft van schilfertjes aan haar manen en schoft wat is dit en wat kan ik eraan doen ? Lachen

alvast bedankt
Laatst bijgewerkt door ElientjaH op 21-07-07 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 23:48

XxSultanxX schreef:
Nickeltje schreef:

het zit voor het paard dan ook niet lekker tog ? want dan doet hij hem uit en hangt hij in de buikflap Ach gut

Het is ook de bedoeling dat meneer een nieuwe deken krijgt.
Deze BOETT deken hebben we nu ruim 8 jaar. Toen we hem kochten was hij mooi op maat maar in de jaren nu toch wel wat uitgerekt... Vandaar dat hij nu niet helemaal mooi zit. Alleen is zo'n BOETT deken toch niet heel goedkoop en moet meneer dus wachten tot we budget voor hem hebben. Tot die tijd doen we hem in de wei, wachten bij het hek tot hij heeft gerold, vangen hem opnieuw en doen dan pas zijn deken om. En we lopen wat vaker de wei in overdag om de deken goed te trekken...
Het gaat op zich prima en het gebeurt eigenlijk zelden dat hij er in plast...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 00:03

ElientjaH schreef:
Mijn paard schuurt alleen aan haar staart,niet overdreven alleen de haren breken afen er mankeert een deel.
ik heb ook gemerkt dat ze last heeft van schilfertjes aan haar manen en schoft wat is dit en wat kan ik eraan doen ? Lachen

alvast bedankt

wassen met degelijke shampoo
en daarbij een anti jeuk product gebruiken

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 10:48

shera schreef:
XxSultanxX schreef:

Ik gebruik de eczeemdeken nu zonder buikflap. Ik heb een elastische singel door die lusjes gehaald waar je anders de buiflap aanklikt. Blijft super zitten! Beter als met buikflap Haha!

ja ik ga ook een dekensingel halen , denk dat dat ook prettiger voor hem is Lachen

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 11:24

Karoliefje_ schreef:
Is zomereczeem erfelijk?

volgensmij wel want het zit in de genen
werd mij in iedergeval altijd verteld ...
maar over zomereczeem is nog vrij weinig bekent

m0niiek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 13:22

pfft ja zomerexeem.. mn shetje heeft daar heel erge last van hij schuurt egt alles kapot! en niks helpt Boos! ..

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 13:24

ellepel schreef:
AngelsDitch schreef:

http://www.mijnalbum.nl/Album=XDD4BJAJ
staan wel fotootjes en de pagony valt inderdaad heel klein.

dat slurfje zitten twee gespen in,moet je ruit halen en die klik je aan de buikflap vast Knipoog
de gespen doe je om de benen heen vast,ik heb ze bij ap wel kruislings gedaan ,dan heeft hij meer bewegings ruimte, dus de gesp van het linkerbeen dan aan de gesp van de rechter vast,snap je?

Super die foto´s! Zie nu hoe het moet! Dank je! Die gespen bij de achterbenen, zit dat niet rot voor je pony? Ga morgen de deken ruilen... hoop dat ze een 165 hebben...

Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 13:26

ik weet eigenlijk niet zeker of myn pony wel zomerexceem heeft want het is eigenlijk als hij de deken af heeft schuurt hij als ie niet af is schuurt hij niet ?! beetje appart we hebben nu gewoon een deken snachts op in de stal maar dat zit geen maan gedeelte op dus is dat er al helemaal afgeschuurt en ik heb laats 1 nacht vergeten deken op te doen nu is ze staart er ook bijna af daar boven op dat botje stukje ;s ;s echt heel zonder
wat denken jullie heeft ie zomerexceem of iets anders ?!

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 15:58

Beetje lastig lezen zonder hoofdletters en punten Knipoog Maar volgens mij schrijf je dat de pony geen jeuk heeft als hij de deken draagt. En wel jeuk heeft als hij de deken niet om heeft. Dan lijkt mij dat hij wel zomereczeem heeft. Als hij de deken om heeft, heeft hij geen jeuk omdat de mugjes hem niet kunnen prikken! Fijn dat de deken helpt!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 16:59

angelsditch:
de gepsen om de achterbenen zitten wel wat raar vind ik.
de sluiting ervan komt namelijk precies tegen de knie van appie aan,als hij dan loopt schuren ze wat tegen zijn been aan, ik heb ze al op zijn wijdst zitten.
vandaar dat ik ze dus anders heb vastgemaakt.
de linker aan de rechtergesp en andersom, zo heeft hij toch een stuk meer bewegingsvrijheid Knipoog