Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jessy_81 schreef:Ik heb sinds 2 weken een pony voor men dochter en die heeft ook mok . heb van de dierenarts dog eczema gekregen en dat masseer ik in maar hij heeft nog sokjes en ik wou ze scheren maar dit raden ze me af door die korstjes . zou ik het toch scheren (heb het kort geknipt met een schaar nu) en moet er een verband rond ?
Horseware schreef:jessy_81 schreef:Ik heb sinds 2 weken een pony voor men dochter en die heeft ook mok . heb van de dierenarts dog eczema gekregen en dat masseer ik in maar hij heeft nog sokjes en ik wou ze scheren maar dit raden ze me af door die korstjes . zou ik het toch scheren (heb het kort geknipt met een schaar nu) en moet er een verband rond ?
Dikke laag sudocreme op smeren. 24 uur laten zitten (eventueel bijsmeren tussendoor). Daarna voorzichtig met een handdoek de sudocreme eraf halen. De korstjes komen nu zo mee (indien nog niet alle korstjes: het hele proces nog een keer herhalen). Daarna kan je scheren zonder verdere schade aan te brengen. En daarna kan je het goed behandelen.
maikeltje schreef:Nee dat heb ik nog niet geprobeerd. Dank ie voor de tip, ik ga eens googelen op dat spul.
Horseware schreef:Heb je daar weleens een biopt van laten nemen Nouvel? Dat ziet er echt uit als vasculitis namelijk.
Nouvel schreef:Horseware schreef:Heb je daar weleens een biopt van laten nemen Nouvel? Dat ziet er echt uit als vasculitis namelijk.
ja, is gedaan en het bleek om een zeldzame huidallergie te gaan...
ik heb daarna allerlei allergie testen laten doen, maar daar kwam helaas niks uit...
door zelf uitproberen, dingen schrappen e.d. ben ik er inmiddels achter dat hij mogelijk gevoelig reageert op lucerne en tarwestro, dus dat laat ik nu in ieder geval weg voor de zekerheid en tot nu toe gaat dat goed.
ik smeer nog elke dag met sudocreme of zinkolie en als er weer plekjes komen ga ik gelijk ook weer met vetericyn sprayen.