Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Grit schreef:Ik herken bovenstaande ook![]()
Veel briesen, neus vegen, soms knikken en ik vind zijn ademhaling ook zwaar (kan ook zijn van zijn wintervacht en toch nog warme temperaturen)
Ik heb de uitslag van de haaranalyse, gevoeligheid voor een paar veel voorkomende grassen.
Hoe behandelen jullie de pollenallergie of hoe hebben jullie deze behandeld?
Ukster schreef:jaja vandaag is mijn therapeut weer geweest,
de herpes is nog een beetje blijven hangen, dus krijgt hij nog een llichter kuurtje voor.
ze heeft nu nog meer uit hem gehaald,
waaronder een bacterie in zn darmen.candida ofzo
ik heb nu weer 5 soorten korrels voor hem...leuk leuk weer elke ochtend bijna een uur eerder uit bed en nar stal toe omrijden voor het werk en dan savonds nog een keer.
en hij had wat droge gewrichten, dus daar krijgt hij glucosamine en trius omega olie voor.
ze zei dat ik dat enmalig een kuur moest doen en waarschijnlijk als hij ouder wordt voor vast.
maaarr ze had hem nog niet horen lopen,maar als hij dus in de bak loopt dan hoor je soms een tik in zn benen, en dit duid ook op droge gewrichten. dus heeft ze goed uit hem gelezen.
nu weer 3 weken korrels en voorlopig de detox en de andere smeersels.
ow en zn deken om vond hij echt lekker zei ze.
singasong schreef:Grit schreef:Ik herken bovenstaande ook![]()
Veel briesen, neus vegen, soms knikken en ik vind zijn ademhaling ook zwaar (kan ook zijn van zijn wintervacht en toch nog warme temperaturen)
Ik zou niet gerust zijn bij een 'zware'/ snelle ademhaling. Had ik ook al tegen Maris gezegd.
Grit schreef:Koorts heeft hij niet, hart en longen zijn recent nog beluisterd bij de inenting. En voor de rest zie ik een vrolijk en alert paard die met zijn koppie in de lucht om zich heen staat te kijken.
Daar ben ik dus niet zo bang voor. Het is ook niet zo dat hij staat te zwoegen of geen looplust heeft. Daarom denk ik ook eerder dat het ligt aan de dikke winterjas en hoge temperaturen.
Grit schreef:Ik heb de uitslag van de haaranalyse, gevoeligheid voor een paar veel voorkomende grassen.
Hoe behandelen jullie de pollenallergie of hoe hebben jullie deze behandeld?
ellepel schreef:een deel van appie zijn darmen werkt niet helemaal goed waardoor hij niet alle voedingsstoffen opneemt uit het voer,dus moet ik die er extra bij gaan geven.
dat kan bij hem ook de reden zijn waarom hij dus die hooikoorts heeft( en zomereczeem)
maar ik doe er verder dus niks aan