Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Stal_Fiore schreef:Hi
Ik kom even binnenvallen. Hoe doen jullie het met de dekens als het echt warm is?
Welke dekens vinden jullie het fijnst que luchtigheid?
En hebben jullie ook ervaringen met alleen halsdekens?
Stal_Fiore schreef:Hi
Ik kom even binnenvallen. Hoe doen jullie het met de dekens als het echt warm is?
Welke dekens vinden jullie het fijnst qua luchtigheid?
lies schreef:Stal_Fiore schreef:Hi
Welke dekens vinden jullie het fijnst qua luchtigheid?
Heb een halsdeken besteld (van snuggy hoods). Die ga ik op warme dagen combineren met een gewone goede vliegendeken. Zal hier laten weten of het goed gaat.. Alleen een halsdeken durf ik niet aan trouwens, maar een 'gewone' vliegendeken is luchtig zat hoop ik.
Op minder warme dagen houdt ze de horsegear op, vind 'm erg zwaar en pasvorm vind ik niet top, maar ze heeft een moeilijk model.
Overigens denk ik dat mijn paard een wat lichtere vorm van eczeem heeft. Heel extreem heeft ze nog niet geschuurd. Vandaar dat ik lang twijfelde of het echt eczeem was, ze had een plukje manen weg vorig jaar (maar kon uren kroelen met haar vriendin en die heeft die manen opgegeten) en een platgedrukte verwarde staart, maar geen wonden. Dit jaar zag ik haar af en toe wel wat schuren, maar vorige week opeens een wond onder haar voorpluk en op een kruin op haar hals, dus vanaf toen was ik wel overtuigd van het feit dat ze sme heeft en dus toch een eczeemdeken op. Nu een week later is alles rustig (eigenlijk direct nadat de deken erop lag) en er groeit alweer haar op de plekken.
Hoofd bij de wangen is wel wat kaler, dus vanaf morgen gaat daar een beter aansluitend masker omheen.
Wat ik wil zeggen met dit lange verhaalprobeer uit en luister naar je gevoel, je weet zelf hoe erg je paard het heeft, dus als je weet dat ie zich binnen een dag zonder deken helemaal kapot schuurt, laat 'm dan gewoon om, hoe warm ook. Als ie een lichtere vorm heeft, kan je misschien best een beetje expirimenteren met verschillende opties.
DuoPenotti schreef:Ik heb hier een kramer deken.
Amper opgehad (te koop eventueel)
Die is dus veel te groot.
Moet over het hoofd aan, maar heeft wel een gewone buikflap met singels.
Maar dus geen gespen op de borst en daarom gekocht.
Maar ook de buiksingels zijn veel te lang. En dat bij mijn merrie.
Horseloverl schreef:Mag ik vragen waarom jullie zoveel uitwendig doen en, zoals ik het nu lees, vrij weinig inwendig?
maxie schreef:Vraagje, ik laat mijn eczemer altijd in de winter enten (jaarlijkse enting).
Nu zit ik erover na te denken om eens een wedstrijdje te starten maar moet dan volgens reglement elke 6 maanden enten.
Ervaren jullie extra jeuk met de enting in het eczeemseizoen?
prugelpiet schreef:maxie schreef:Vraagje, ik laat mijn eczemer altijd in de winter enten (jaarlijkse enting).
Nu zit ik erover na te denken om eens een wedstrijdje te starten maar moet dan volgens reglement elke 6 maanden enten.
Ervaren jullie extra jeuk met de enting in het eczeemseizoen?
Volgens knhs regelementen hoef je maar 1x per jaar te enten toch? Pas als je FEI gaat starten word het per half jaar.