Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
o0melis0o schreef:@ Malou, ja die zullen dalijk weg zijn, maar dan moet het toch echt nog een stuk kouder worden.
Mijn Fries heeft juist in aug/sept/okt het meest last ervan gehad. Die heb ik nu nog de eczeemdeken opliggen want die had gisteren weer flink jeuk helaasDie haal ik alleen de deken af nu als het echt vies weer is. De temperaturen van gister/vandaag zijn nog veel te warm voor de meeste eczeempaarden om al zonder deken te kunnen. De mugjes zitten helaas nog overal.
Wel balen dat de Fries je verzorgt zo'n last van wondjes heeft onder staartwortel, da's inderdaad een hele vervelende plek..
Weetniet wat er opgesmeerd wordt (als er iets gesmeerd wordt), maar normaal hoort dat toch wel snel weg te trekken als het behandeld wordt.
Malou9 schreef:o0melis0o schreef:@ Malou, ja die zullen dalijk weg zijn, maar dan moet het toch echt nog een stuk kouder worden.
Mijn Fries heeft juist in aug/sept/okt het meest last ervan gehad. Die heb ik nu nog de eczeemdeken opliggen want die had gisteren weer flink jeuk helaasDie haal ik alleen de deken af nu als het echt vies weer is. De temperaturen van gister/vandaag zijn nog veel te warm voor de meeste eczeempaarden om al zonder deken te kunnen. De mugjes zitten helaas nog overal.
Wel balen dat de Fries je verzorgt zo'n last van wondjes heeft onder staartwortel, da's inderdaad een hele vervelende plek..
Weetniet wat er opgesmeerd wordt (als er iets gesmeerd wordt), maar normaal hoort dat toch wel snel weg te trekken als het behandeld wordt.
Thanks voor je reactie! Ja dat is juist het stomme, dat het zo'n vervelende plek is en ik moet eerlijk zijn. Hij is juist degene zonder zomerexceem. De rest staat allemaal met een deken op. Dit is ook gekomen nadat hij een bandage om zijn staart heeft gehad tegen het schuren van de staart. Eerst hebben we het afgewassen met groene zeep. En daarna ingespoten met blauwe inkt. Vantevoren deden we het alleen afspoelen met warm water...
Deaglán schreef:@malou9, wanneer is hij het laatst ontwormd? Als ik hoor dat hij de niet eczemer van de groep is dan lijken aarswormen voor jeuk onder de staart wel een verklaring te geven. Ook kunnen andere wormen zorgen voor een "stoffig" en schilferig uiterlijk.