Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:25

Ivonka schreef:
NienSCHaap schreef:

Er zijn inderdaad ruitershops die inspelen op de rhino en met aanbiedingen komen.
Zo'n mail kreeg ik ook al in mijn mailbox :j

Dat inspelen vind ik nog niet eens zo erg... gebeurd nu eenmaal maar niet als er een gerucht is dat gebruiken.

Dit gaat zeg maar over het zelfde ;) (gerucht (zal plaatsnaam niet noeme))

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:27

IngridM schreef:
Nog 1 maal de vraag; moet ik ook douchen als ik naar 2 verschillende stallen ga of is alleen schone kleding, schoenen en handen wassen voldoende ?

Het lijkt me verstandiger als je met deze vraag even je dierenarts belt morgenochtend. Op Bokt zitten ook maar amateurs, daar moet je niet blind op vertrouwen. Wat als wij zeggen, "ja joh is goed zo", of "je moet douchen en jezelf met chloor schrobben". Ga je dat dan doen??

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:28

x
Laatst bijgewerkt door Dropveter101 op 29-09-23 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:29

IngridM schreef:
Nog 1 maal de vraag; moet ik ook douchen als ik naar 2 verschillende stallen ga of is alleen schone kleding, schoenen en handen wassen voldoende ?

Voor de zekerheid douchen lijkt mij het best.
Dan weet je gewoon helemaal zeker dat je het virus niet over kunt brengen,
alhoewel de kans dat een paard net in je haar geproest heeft nihil is lijkt me het wel beter :)

LisErm94

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:29

Niet alle drie de varianten zijn dodelijk, op de laatste paar pagina's is meerdere malen beschreven welke varianten er zijn en welke symtomen daarbij horen.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:30

Gelieve geen pb's te sturen....

ik heb alleen neergezet met wat ik heb gelezen uit eerste hand, maar ik ben een derde en ga deze plaatsen dus niet verder benoemen

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:31

Maren schreef:
Ik vroeg me af of alle 3 de varianten dodelijk zijn voor je paard?

Ze zijn alletwee niet per definitie dodelijk voor zover ik begrepen heb. Als je details en 100% zekerheid wil zou ik het aan je dierenarts vragen of op een betrouwbare site van een kliniek ofzo zoeken. En voor de zoveelste keer: http://www.bokt.nl/wiki/Rhinopneumonie

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:32

Shalot schreef:
Beste allemaal. Er zijn geruchten dat er in *** de Rhino virus is uitgebroken. Echter is er geen spraken van verdachte gevallen. Er is donderdag een paard overleden aan koliek dit is bevestigd door DAP.

Tevens is er een ruitershop site die aangeeft dat er in *** Rhino is en dan daaronder zijn product zet. Het is natuurlijk schandalig dat via de rug van een ander een product verkocht moet worden.

In *** en omgeving zijn de stallen dicht ivm voorzorgmaatregelen.

=======================
correctie; wel op meer plaatsen maar nog niet officieel door bokt bevestigd

Door wie wel bevestigd dan???[/quote]

als je vanaf blz 100 gaat lezen zoals ik heb gedaan kom je meerdere posts tegen van bokkkers die uit eigen hand vertellen waar het nog meer heerst, zo kwam ik in een ander topic (is gesloten) ook een plaats uit midden NL tegen (eerste hand ervaring van bokker) maar ja, dat mag niet genoemd worden, dus dat het alleen plaatsen zijn die op de VP staan klopt imo niet[/quote][/quote]

ik zie dat mijn tekst is gequote maar begrijp het verband niet helemaal?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:32

Pinacolada schreef:
Als je hier boven leest...is het al in Friesland bevestigd, ben alleen nog nergens in dit topic dan de plaats etc tegengekomen gekomen maar ook hier is het..en de meeste mensen zijn er huiverig voor dus worden deze maatregelen genomen.

Ik las op ander forum dat *** bevestigd is.
Dus bokt sorry dat ik een plaats noem maar die staat al openbaar op internet!

Of is dit drenthe en geen friesland?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:34

Debortje_ schreef:
Paarden die niet ingeënt zijn tegen Rhino krijgen die sneller het Rhino virus als het in de buurt heerst?

Tegen deze versie kan je niet enten

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:35

Dit verhaal gaat over midden nl. waar jij het over hebt

Lotus83 schreef:
Shalot schreef:
Beste allemaal. Er zijn geruchten dat er in *** de Rhino virus is uitgebroken. Echter is er geen spraken van verdachte gevallen. Er is donderdag een paard overleden aan koliek dit is bevestigd door DAP.

Tevens is er een ruitershop site die aangeeft dat er in *** Rhino is en dan daaronder zijn product zet. Het is natuurlijk schandalig dat via de rug van een ander een product verkocht moet worden.

In *** en omgeving zijn de stallen dicht ivm voorzorgmaatregelen.

=======================
correctie; wel op meer plaatsen maar nog niet officieel door bokt bevestigd

Door wie wel bevestigd dan???

als je vanaf blz 100 gaat lezen zoals ik heb gedaan kom je meerdere posts tegen van bokkkers die uit eigen hand vertellen waar het nog meer heerst, zo kwam ik in een ander topic (is gesloten) ook een plaats uit midden NL tegen (eerste hand ervaring van bokker) maar ja, dat mag niet genoemd worden, dus dat het alleen plaatsen zijn die op de VP staan klopt imo niet[/quote][/quote]

ik zie dat mijn tekst is gequote maar begrijp het verband niet helemaal?[/quote]

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:35

Lotus83

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:36

@Shalot, dat is dus helemaal niet het verhaald waar ik het over heb 8)7

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:38

gelukkig Lotus. maar zoals je wel weet komt er zo veel onrust van een niet waar verhaal. Daarom dacht ik dat deze er ook over ging. :) :D
Lotus83 schreef:

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:39

Lotus83 schreef:
Gelieve geen pb's te sturen....

ik heb alleen neergezet met wat ik heb gelezen uit eerste hand, maar ik ben een derde en ga deze plaatsen dus niet verder benoemen

Nogmaals, zie hierboven....

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:39

bij mij op Facebook gaan er ook geruchten rond dat het hier in de buurt is :roll: heel vlak bij

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:40

Tot nu toe alle temperatuurwaarden van de paarden in orde op Horsezone.
Duimen jullie mee dat het zo blijft?!

Ulaney

Ik was er van overtuigd dat ik een bericht had gepost maar blijkbaar niet :') . Heeft iemand toevallig een duidelijk stukje over Rhino, de gevolgen, en vooral de maatregelen die getroffen kunnen worden?

Angeliquee18

Gosh die Mods hebben het maar druk haha, zou gek worden om 600 x het zelfde bericht te plaatsen!
Respect voor jullie, zal wel drukke dagen zijn...

Ik maak me er niet zo zeer druk om, op me stal zijn goede maatregelen genomen,
Niemand gaat er vanaf, en niemand anders komt er op, gelukkig denken alle stal genoten er zo over,
Nu moet ik zeggen, dat ze bij ons gewoon goed streng zijn,
Ga je er vanaf met je paard, best, maar dan kom je er niet meer op, ook geen gezeur dus :)

Verder voed ik hem lekker vitamintjes bij, en hopen dat het snel voorbij gaat...

Ivonka

Je leest zoveel op i-net als je rhino in toetst maar het bevestigd nog steeds de meeste geruchten niet.

BV zoals dit bericht op 4 maart van een nieuws zender uit het oosten...

Citaat:
Het Rhinovirus is vrijwel zeker ook in ..... ontdekt. Een paard in de gemeente ......zou met het virus besmet zijn; het heeft een dood veulen geworpen.

Bij het paard is medisch onderzoek gedaan, maar de uitslag is nog niet bekend. Toch hebben dierenartsen het sterke vermoeden dat het paard in ..... inderdaad besmet is met het Rhinovirus. Het besmettelijke virus veroorzaakt verlammingen bij paarden of een spontane abortus. Van die laatste variant zou in ...... sprake zijn
.
Laatst bijgewerkt door Ivonka op 04-03-12 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:41

Ulaney schreef:
Ik was er van overtuigd dat ik een bericht had gepost maar blijkbaar niet :') . Heeft iemand toevallig een duidelijk stukje over Rhino, de gevolgen, en vooral de maatregelen die getroffen kunnen worden?

als je heel dit topic leest heb je zo je antwoord

Lotus83

Shalot schreef:
gelukkig Lotus. maar zoals je wel weet komt er zo veel onrust van een niet waar verhaal. Daarom dacht ik dat deze er ook over ging. :) :D
Lotus83 schreef:

het staat nergens dat dat daar over ging :n

en ik heb het ook niet over ik heb via via gehord dat daar en daar
ik heb het over bokkers die het uit eerste hand weten....

en daarom ben ik het er niet eens met "alleen de plaatsen op de VP"
maar goed, dat is mijn mening...

bij ons heerst (nog) niks en daar ben ik blij om :j

Ivonka

Ulaney schreef:

Kijk even op de VN...

Zwetsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:42

Nexus schreef:
Tot nu toe alle temperatuurwaarden van de paarden in orde op Horsezone.
Duimen jullie mee dat het zo blijft?!

Dat is alvast goed nieuws, wij duimen met jullie mee!!

adventure5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:43

Debortje_ schreef:
Paarden die niet ingeënt zijn tegen Rhino krijgen die sneller het Rhino virus als het in de buurt heerst?

tegen rhino verlamming is niet te enten volgens mij tegen de abortus variant wel maar ook dat geeft geen 100% garantie.
nu nog enten heeft weinig zin maar kun je beter even overleggen met je DA.
een niet geent paard heeft net zo veel kans om rhino te krijgen als een paard dat alleen geent is tegen de abortus versie of verkoudheid versie.