[INFO] Insulineresistentie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Centraal: Insulineresistentie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:16

Leonie van vliet.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:34

Ben wel benieuwd wat je moet gaan voeren darkchrystal?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:54

Wat je gaat geven ben ik ook benieuwd naar ...
Dank voor de naam DC

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:29

Micro comp en clear in....: nog wattes..

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:59

DC, was het clear intestine? Dat is voor een goede darmwerking in elk geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 08:08

Ja, dat was het idd!!!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 09:19

Ben benieuwd wat het je geeft !
Heb je meer probleempjes met je paard behalve dik van de IR ?
Die van mij heeft door de IR eczeem namelijk . En gevoelige voor hoeven ( vlakke zolen )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:23

Nou, kennelijk had hij dus last van zn darmen.(dikke darm). Wat ook wel weer verklaart dat ie regelmatig wat natte billen heeft, denk ik.
Verder dus idd dik. Vetplakkaat bij de schouder. Soms sloom. Snel rotstraal. Snel jeukerig...

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:02

Zijn er hier mensen die hun paard met IR een veulen hebben laten krijgen? Eigenlijk was het de bedoeling om onze Anda te laten dekken.Ik heb het met de dierenarts er over gehad ,maar die zei dat er hierover nog te weinig bekent was.

Ik vraag me vooral af of de IR kan verergeren door de dracht of dat het veulen ook IR kan krijgen?

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 19:33

hoi vraagje geeft een van jullie hier dodson and horrell aan hun ir paard?

Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 20:14

Ja Chesss dat hebben wij aan ons IR paard gegeven.
Safe and sound voor de vitamines :) Duur spul maar wel erg goed voer!

Hier zijn we vandaag weer begonnen met de gluco balance als voorbereiding op het weideseizoen.
Ik ben benieuwd hoelang het duurt voor we dit keer verschil zien :)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 20:19

Afbeelding

Afbeelding
beatje schreef:
Zijn er hier mensen die hun paard met IR een veulen hebben laten krijgen? Eigenlijk was het de bedoeling om onze Anda te laten dekken.Ik heb het met de dierenarts er over gehad ,maar die zei dat er hierover nog te weinig bekent was.

Ik vraag me vooral af of de IR kan verergeren door de dracht of dat het veulen ook IR kan krijgen?

Mijn IR merrie is dragend van haar 3e kind .
Het eerste veulen werd 5 weken te vroeg geboren waarschijnlijk verwerping door Rhino .
Het 2e kind nu bijna 5 doet het super . Heb die uit voorzorg wel suiker arm groot gebracht maar totaal geen IR of verschijnselen ervan .
Nu 3e kind wordt over dik 2 mnd geboren .
Mijn merrie heeft met een veulen aan de voet weinig tot geen IR klachten en geen jeuk ...
Let wel IR kan erfelijk zijn ...
Maar t is niet erg voor de merrie om dragend te zijn . Tenzij ze nu natuurlijk spekvet is . Dan wordt dragend krijgen lastiger en een vette merrie bevalt ook wat moeizamer plus meer risico op aan de nageboorte blijven staan ...

Chess ik heb D&H gegeven gehad . Was niet tevreden . Paard zag dof ( heb n Zwarte en zie die Graag glimmend ) weinig Energie en Veel jeuk .
Zij heeft door de IR ook zomer eczeem .
Daarna terug gegaan naar care 4 life Pavo , Maar daar zit niet genoeg in voor n drachtige merrie . Toen 3 weken merrie brok gegeven maar dat was gelijk foute boel .
Nu sinds 5/6 weken op VS 200 balancer met wat lucerne mix . En ze ziet er super uit ...
Mooi gewicht ( baby buik dat wel ) maar geen opgehoopt vet op manenkam , ribben en billen ...
Wel ook weer de GB opgestart omdat ze van de zomer wel Weidegang gaat krijgen met haar veulen ...
Foto s kwamen boven de quote terecht met uploaden via mobiel

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 13:00

Dank je voor je reactie zinzi.Mijn merrie is idd wel te dik.Ik had gehoopt in de winter wat vet kwijt te raken.Momenteel staat ze terug volop in training,maar we hebben de juiste voedingscombi ook nog niet gevonden.Met alleen ruwvoer word ze te sloom ,care4
life eet ze niet.Ze staat nu op fiberforce van cavalor maar ook dat eet ze niet goed.Het is echt een lastige eter :-(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 13:32

Zinzi_jewel schreef:
[ [url=m/NTrSj7.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/joygwU.jpg]Afbeelding[/url] ]
beatje schreef:

Mijn IR merrie is dragend van haar 3e kind .
Het eerste veulen werd 5 weken te vroeg geboren waarschijnlijk verwerping door Rhino .
Het 2e kind nu bijna 5 doet het super . Heb die uit voorzorg wel suiker arm groot gebracht maar totaal geen IR of verschijnselen ervan .
Nu 3e kind wordt over dik 2 mnd geboren .
Mijn merrie heeft met een veulen aan de voet weinig tot geen IR klachten en geen jeuk ...
Let wel IR kan erfelijk zijn ...
Maar t is niet erg voor de merrie om dragend te zijn . Tenzij ze nu natuurlijk spekvet is . Dan wordt dragend krijgen lastiger en een vette merrie bevalt ook wat moeizamer plus meer risico op aan de nageboorte blijven staan ...

Chess ik heb D&H gegeven gehad . Was niet tevreden . Paard zag dof ( heb n Zwarte en zie die Graag glimmend ) weinig Energie en Veel jeuk .
Zij heeft door de IR ook zomer eczeem .
Daarna terug gegaan naar care 4 life Pavo , Maar daar zit niet genoeg in voor n drachtige merrie . Toen 3 weken merrie brok gegeven maar dat was gelijk foute boel .
Nu sinds 5/6 weken op VS 200 balancer met wat lucerne mix . En ze ziet er super uit ...
Mooi gewicht ( baby buik dat wel ) maar geen opgehoopt vet op manenkam , ribben en billen ...
Wel ook weer de GB opgestart omdat ze van de zomer wel Weidegang gaat krijgen met haar veulen ...
Foto s kwamen boven de quote terecht met uploaden via mobiel

Wat ziet ze er geweldig uit Zinzi! Wat een verschil met een jaar geleden toen je nog dacht dat het cushing was zeg! _/-\o_ _/-\o_

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 14:04

Ze ziet er amazing uit , al zeg ik t zelf ...
Ik had in die tijd dat we dachten dat de IR al richting cushing was ook haar voer management niet goed op orde .
Heb van de week opnieuw laten testen .
Echter heb ik alleen de Ppid waardes terug. En die zijn goed , ruim onder de norm .
Maar wilde ook graag de insuline waardes weten ...

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 14:07

beatje schreef:
Dank je voor je reactie zinzi.Mijn merrie is idd wel te dik.Ik had gehoopt in de winter wat vet kwijt te raken.Momenteel staat ze terug volop in training,maar we hebben de juiste voedingscombi ook nog niet gevonden.Met alleen ruwvoer word ze te sloom ,care4
life eet ze niet.Ze staat nu op fiberforce van cavalor maar ook dat eet ze niet goed.Het is echt een lastige eter :-(

Die van mij krijgt nu dus de VS 200
In begin met muesli die ze graag eet en langzaam muesli afgebouwd en VS verhoogd . Doordat ze dragend is krijgt zij 45 gram per 100 kg ipv 20 gram per 100 kg en ik geef lucerne mix van Hartog bij .
Ongeveer 1,5 kg per dag . Verder droog hooi in slowfeed net .
Gluvo balance 2 x 3/4e schepje .
En ze staat 4/5 uur per dag op t land
Verder rijden we 2 keer per week buiten ritjes aktief stappen en wat draf. Door dracht is dat genoeg . En probeer haar 2 x per week op de molen te zetten . 30 minuten ...
Zinti was voorheen ook niet vooruit te krijgen maar nu is ze aktief genoeg ...

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:43

gisteren bij de da geweest die van mij heeft naast overgevoeligheid voor suiker ook rugproblemen, dus moest op controle. ben sinds week aan het veranderen van voer en paard reageert erg heftig op voerwisselingen en verschillende partijen hooi qua suikers wat eindigt in teveel water bij de mest of slappe mest. krijg ik op advies van de da audevard yea sacc mee. ben je thuis lees je de verpakking zit er rietmelasse in en nog iets stroop achtigs. Daar kan ik echt niet bij, overal zit maar suiker in zelfs producten gemaakt door veeartsen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:11

Yea sacc is toch (levende )gist culturen als in probiotica ?
Er zijn ook producten waar dit inzit zonder de stroop achtige toevoegingen .
De VS 200 die ik voer .
Hoor ook goede dingen van life force maar ken de inhoud niet ervan

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:17

ja klopt. ik heb nu mail gestuurd over de ingredienten van de yea sacc van dodson and horrell.
ik geef al de balancer van hun en op advies van de da is wel handig om hem daarbij nog te ondersteunen. lifeforce heb ik gegeven, hielp voor die van mij onvoldoende en eerlijk vind ik het echt heel erg duur.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:26

Je kunt ook net zo goed een flinke hand psyllium vezels geven, neemt ook het vocht in de darmen op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:44

De mijne is met een week al minder opgeblazen...

Grootste reden: van voordroog terug op hooi.

Dit was voor mij een grote, enge gok, omdat hij 2 jaar terug enorm ziek was....luchtwegklachten.
Maar nu hoor ik niets meer.

Dus ik hoop dat hij destijds vooral reageerde op de stal waar hij instond(ws schimmels in de muren....)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 18:21

Zinzi_jewel schreef:
Yea sacc is toch (levende )gist culturen als in probiotica ?
Er zijn ook producten waar dit inzit zonder de stroop achtige toevoegingen .
De VS 200 die ik voer .
Hoor ook goede dingen van life force maar ken de inhoud niet ervan

Waar kan je die VS 200 krijgen ? Ik heb zitten googlen maar dan krijg ik vliegtuig vluchten :-)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 20:02

Pure feed .nl
Op die site staat ook omschrijving van de VS 200 Victourious secret 200 . Is een pellet .. Het bestaat ook in poeder vorm . Maat dat at die van mij niet

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 15:55

+:)+ , intressante site.Maar wat een geld voor een vitamine brok.Maar als het werkt ....

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 13:03

:wave:

Ik wil even een kort vraagje stellen. Morgenochtend komt mijn dierenarts om 8 uur bloed trekken om te testen op insulineresistentie. Normaal gesproken krijgen ze 's avonds als ze op stal gaan hun avondmaal (vitaminebrok en hooi). 's Ochtends als ze naar buiten gaan, is het hooi op. Ik gok dat ze 1 uur tot maximaal 2 uur zonder eten staat voordat ze hun ontbijt krijgen en de paddock op gaan.

Mijn dierenarts geeft aan dat ik de gewone hoeveelheid hooi kan geven, zo lang ze maar geen nieuwe portie heeft gehad als hij komt. Op internet lees ik juist dat ze de nacht moet vasten. Volgens mij kan ik haar dus veel beter gewoon haar avondeten geven, maar dan met veel minder hooi. Ik wil natuurlijk gewoon een betrouwbare uitslag. Moesten jullie wel de hele nacht laten vasten voor het testen?