Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
beatje schreef:Zijn er hier mensen die hun paard met IR een veulen hebben laten krijgen? Eigenlijk was het de bedoeling om onze Anda te laten dekken.Ik heb het met de dierenarts er over gehad ,maar die zei dat er hierover nog te weinig bekent was.
Ik vraag me vooral af of de IR kan verergeren door de dracht of dat het veulen ook IR kan krijgen?
Zinzi_jewel schreef:[ [url=m/NTrSj7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/joygwU.jpg]Afbeelding[/url] ]beatje schreef:Zijn er hier mensen die hun paard met IR een veulen hebben laten krijgen? Eigenlijk was het de bedoeling om onze Anda te laten dekken.Ik heb het met de dierenarts er over gehad ,maar die zei dat er hierover nog te weinig bekent was.
Ik vraag me vooral af of de IR kan verergeren door de dracht of dat het veulen ook IR kan krijgen?
Mijn IR merrie is dragend van haar 3e kind .
Het eerste veulen werd 5 weken te vroeg geboren waarschijnlijk verwerping door Rhino .
Het 2e kind nu bijna 5 doet het super . Heb die uit voorzorg wel suiker arm groot gebracht maar totaal geen IR of verschijnselen ervan .
Nu 3e kind wordt over dik 2 mnd geboren .
Mijn merrie heeft met een veulen aan de voet weinig tot geen IR klachten en geen jeuk ...
Let wel IR kan erfelijk zijn ...
Maar t is niet erg voor de merrie om dragend te zijn . Tenzij ze nu natuurlijk spekvet is . Dan wordt dragend krijgen lastiger en een vette merrie bevalt ook wat moeizamer plus meer risico op aan de nageboorte blijven staan ...
Chess ik heb D&H gegeven gehad . Was niet tevreden . Paard zag dof ( heb n Zwarte en zie die Graag glimmend ) weinig Energie en Veel jeuk .
Zij heeft door de IR ook zomer eczeem .
Daarna terug gegaan naar care 4 life Pavo , Maar daar zit niet genoeg in voor n drachtige merrie . Toen 3 weken merrie brok gegeven maar dat was gelijk foute boel .
Nu sinds 5/6 weken op VS 200 balancer met wat lucerne mix . En ze ziet er super uit ...
Mooi gewicht ( baby buik dat wel ) maar geen opgehoopt vet op manenkam , ribben en billen ...
Wel ook weer de GB opgestart omdat ze van de zomer wel Weidegang gaat krijgen met haar veulen ...
Foto s kwamen boven de quote terecht met uploaden via mobiel
beatje schreef:Dank je voor je reactie zinzi.Mijn merrie is idd wel te dik.Ik had gehoopt in de winter wat vet kwijt te raken.Momenteel staat ze terug volop in training,maar we hebben de juiste voedingscombi ook nog niet gevonden.Met alleen ruwvoer word ze te sloom ,care4
life eet ze niet.Ze staat nu op fiberforce van cavalor maar ook dat eet ze niet goed.Het is echt een lastige eter :-(
Zinzi_jewel schreef:Yea sacc is toch (levende )gist culturen als in probiotica ?
Er zijn ook producten waar dit inzit zonder de stroop achtige toevoegingen .
De VS 200 die ik voer .
Hoor ook goede dingen van life force maar ken de inhoud niet ervan