Canjer: De lange weg naar herstel !!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Inoterry

Re: Canjer: De lange weg naar herstel !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 01:00

Hè gatsie, toch nog een tegenvaller No Cheer . Het kan ook bijna niet anders met een paard wat zo verwaardeloosd is Ach gut .
Gelukkig is het wel te genezen, aan zijn karakter zal dat niet liggen. Voorlopig nog maar duimen draaien dus.
ik zit me suf te piekeren hoe hoe hij gestopt kan worden alles van zijn benen te trekken maar het enige wat ik kan bedenken is zo een rek om zijn hals en dat lijkt me voor een compleet gezond paard al niet prettig. Of een muilkorf maar dat gaat weer niet met zijn zere mond lijkt mij.

Ben trouwens wel blij dat het topic weer open is, ik begon ook afkikverschijnselen te krijgen.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 01:14

@PVD: heel veel sterkte , jullie zijn allebeide Kanjers, het paard omdat hij het niet opgeeft,
en jij omdat je hem niet aan zijn lot hebt overgelaten, maar bereid bent met hem te vechten!!

Als ik het hele verhaal nu zo lees denk ik dat alles wat hij heeft meegemaakt, en aan behandelingen gehad heeft een aanslag op zijn lichaam is, mijn persoonlijke mening zou zijn hem bij alles wat de DA hem geeft nog mede te ondersteunen door MSM te geven, dat is niet alleen ontstekingsremmend en pijnstillend, maar werkt oa ook ondersteunend bij leverproblemen/stofwisselingsproblemen of voor huidproblemen (wat ik me bij Canjer nu goed kan voorstellen) en kan je doordat het in poedervorm is goed mee binnen krijgen. Wellicht dat de ontstekingen aan de benen dan sneller genezen.

Homeopatisch zou de wond-genezing van binnenuit nog ondersteund kunnen worden met Calendula (wellicht C30 potentie, weet een klassiek homeopaath vast wel) ook dat kan naast een reguliere behandeling gegeven worden.

Vulcetan-gel heb ik ook goeie ervaringen mee, evenals Betadine in spuitbus (voor moeilijk bereikbare plekken, na het schoonmaken)

Ook hier worden alle duimen gedrukt (ook voor je merrie met veulen)

Gr. Jacqueline

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 01:17

jeetje, net blij dat het topic weer open is, krijgen we deze update

ik hoop dat ze iets voor hem kunnen doen, het moet gewoon

en canjer, blijf alsjeblieft van je benen af!

oh, nog een tipje van mijn kant
ik heb hele goede ervaring met oogzalf op open wonden
dat irriteert echt niet en is ook pijnstillend(de door dokter voorgeschrevene)
was het enige wat mijn paardje liet zitten bij een beenwond, trok ook steeds het verband eraf en zat aan de wond te plukken

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 01:43

gelukkig dat er weer een topic over de kanjers gaat!

Heel veel succes met de tegenslag en de duimen blijven draaien voor jullie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 02:06

He bah, net nu het de goede kant uit leek te gaan....

Hopen dat het allemaal goed gaat komen dan maar. Dikke knuf voor PVD in ieder geval!

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 02:18

wat een tegenvaller! hopen dat het in orde komt!
wens jullie alvast heel veel succes!!!!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 02:32

nacht knuff voor jou pvd .. hoop dat je ff goed kunt slapen Kusje

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 07:00

Ai, dat is helemaal niet het bericht waar ik op zat te hopen. Scheve mond
Nog maar verder duimen dat het allemaal goedkomt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 07:09

dat zijn benen jeuken is goed, geneest het.........

dat hij dan gaat krabben is logisch Haha! maar onwenselijk Lachen

er moet natuurlijk lucht bijkomen dus inpakken is geen optie, muilkorf lijkt me ook niet echt handig in zijn situatie....... zal een rek worden.....denk ik dan

maar misschien moet je het even aankijken, en kijken of hij ECHT meer schade toebrengt of alleen maar zijn benen "schoonmaakt"

moeilijk dit!!

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 07:23

ik denk zelf dat canjer met zijn ene been over het andere schuurt,dus dan heeft een rek of iets dergelijks geen zin.het is niet heel duidelijk,maar omdat ik hem gezien heb kan ik me niet goed voorstellen dat hij met zijn mond aan zijn achterbenen kan komen.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 07:30

slimmerik schreef:
UPDATE:

Citaat:
Hij heeft een waarschijnlijk een leververgiftiging opgelopen. daardoor zal al het witte huid wat aan de benen zit afsterven
Potverdikkie moet nu toch met antibiotica zalf aan de gang, en DA gaat zich "verdiepen"in dit probleem.
Herstel kan wel een half jaar duren, en zal waarschijnlijk nooit helemaal mooi genezen.....

mijn paard heeft toen hij net 3 jaar was (nu 10jaar geleden) een leververgiftinging opgelopen, door het drinken van vervuild water. Die van mij is daar bijna volledig van herstelt (hij was verder in goede conditie dus dat scheeld wel), moet wel blijven op letten met bepaalde dingen. Ik heb een drankje wat ik geef om zijn leverfunctie te stimuleren. ik laat het speciaal overkomen uit Ierland. Ik heb nog 1,5 liter staan thuis, dus als je intresse hebt in wat het is oid PB dan mar even.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 07:51

hé bah wat een nare update. Dat verwacht een mens niet meer na al de vechtlust die hij laat zien. Ik hoop dat ie kan geholpen worden.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 07:55

Hey dat is ff wat minder. Hopelijk wordt hij toch nog sterk genoeg om hier ook doorheen te komen. Hij heeft nou al zoveel doorstaan, dan moet dit toch ook kunnen.
Ik ga toch mijn duimen weer laten draaien.
Dikke knuf voor PVD en Canjer

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 07:58

Super dat het topic weer open is.
Update is even wat minder maar we gaan er met z'n allen voor. We blijven PVD en Canjer mentaal steunen.

Canjer verdiend het om het te redden!!!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 07:59

gelukkig weer open!niet de moed laten zakken hoor!er zijn hele goede homeopathysche middelen die de lever ondersteunen!
Cheyentic@blij met dit bericht,altijd positief blijven!
Hebben ze dat gezien in de bloedwaarden?er zijn namelijk ook bepaalde waarden in de lever veel hoger als er sprake is van een ontsteking ergens,net andersom dus....(ik ben even de naam kwijt..)
Mijn paard heeft net een homeopathisch goedje gehad om de lever op te peppen(tekenziekte gehad vorig jaar)dat was ekyrenal van audevard,heel geconcentreerd spul,ik merkte inderdaad verschil.
Maar goed,hij heeft een iets mindere leverfunctie,dat is wat anders dan een ontsteking natuurlijk....houd moed meiden!!!het is een jong dier,hij heeft gewoon de tijd nodig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 08:08

Bedankt mods voor het openen van dit topic!

Helaas een minder goede update
Maar we duimen gewoon voor dat hij zo sterk is dat hem dat toch gaat lukken

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 08:14

ook maar even een berichtje hier.
ik lees dat canjer waarschijnlijk een leververgiftiging/beschadging heeft?

neem contact op met eric laarakker, een kennisje van me hier op bokt heeft een paard die ook een lever vergiftiging had,zij is er toen mee naar erik laarakker geweest.
ze heet ans, ze heeft ok een vrij groot topic hier nog gehad op medisch.
anders haar een berichtje sturen hoe haar paard behandeld is?

PenP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 08:14

Weet niet of dsat hetzelfde is maar bij koeien komt het ook voor dat de witte huid afsterft en met de zwarte huid niets aan de hand is. Dit wordt versterkt door zon of daglicht. Wij hebben een kalf gehad die het had en deze heeft daarvoor injecties gehad en nu (ruim een jaar later) ziet de huid er weer prima uit. Weet niet meer hoe de aandoening heet (had wel met de lever te maken) en wat voor injecties het waren maar als je interesse hebt moet je even pb-en dan vraag ik het even na. Verder succes met alles!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 08:17

dat noem je fytofotodermatitis.
komt idd veel voor bij koeien,maar ook paarden zijn er de dupe van.
komt o.a door contact met berenklauw en sint janskruid

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 08:23

In eerste plaats ben ik blij dat er na het slotje op vorige (moddersmijt-)topic nu weer mogelijkheid is om Canjers wel en wee te volgen. In vorige topic had ik ook al geinformeerd naar/aangedrongen op het nemen van bloedmonsters om de bloedwaardes te bekijken. Ik was namelijk ook al bang, dat er inwendig organen beschadigd zouden zijn, heb dat bij een paard dat ik ken meegemaakt ... die is ingeslapen, tenslotte, 4 jaar jong. In die bloedwaardes kun je namelijk goed zien WAT er evtl. beschadigd zou kunnen zijn, en kun je de behandeling daarop aanpassen. In vorig topic werd toen gfezegd, dat er (nog) geen bloedmonsters waren genomen, maar dat dit wellicht in een later stadium zou gebeuren. Ik vroeg mij toen al af, waarom dit niet juist helemaal in het begin is gebeurd, gezien ook de onduidelijkheid over het ontstaan van dergelijke verwondingen . Nu is er klaarblijkelijk dan wel bloed getest? Zo ja mogen wij die waardes dan bekijken, er zitten ook medisch geschoolde mensen op Bokt. Verder ... hoe zit dat met "dat het nu ook al aan een voorbeen begint"? Waren daar geen verwondingen aan? En wat gebeurt daar nu precies , dan? Ik probeer algeheel medish beeld te krijgen?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 08:27

Ik heb niet heel het topic gelezen, maar ik hoop dat het Canjer gaat lukken om het te halen!
Veel succes toegewenst!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 08:45

terpentijn schreef:
Nu is er klaarblijkelijk dan wel bloed getest? Zo ja mogen wij die waardes dan bekijken, er zitten ook medisch geschoolde mensen op Bokt. Verder ... hoe zit dat met "dat het nu ook al aan een voorbeen begint"? Waren daar geen verwondingen aan? En wat gebeurt daar nu precies , dan? Ik probeer algeheel medish beeld te krijgen?

Zelfde vragen hier. Ook om naar aanleiding van niet volledige info gespeculeer mbt tot de oorzaken of de toestand van het paard te voorkomen. In elk geval heeft de DA dus wel gezegd dat hij kan herstellen? Dat is gezien de omstandigheden al best goed nieuws, al zal de weg er naar toe lang en zwaar zijn.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 08:57

Over het ontstoken gedeelte van de benen, en het feit dat daar honing(zalf) op gesmeerd zal worden. Misschien is het een idee om de manuca honing te proberen. Een tante van mij, heeft een fikse ontsteking gehad, na haar borst amputatie. Daarna hebben ze deze honing erop gesmeerd (nadat er van alles en nog wat aan gedoktert was) en na een paar weken was het zo goed als over.

Top dat we de vorderingen kunnen blijven volgen zo Ja

Ga zo door iedereen die aan het wel zijn van Canjer werkt.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 08:59

Arme Canjer, ik hoop echt dat het goed met hem komt Ach gut
Aan jou zal het niet liggen PVD

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 09:04

als die verband om krijgt en hij scheurt zelf de dingen er af is het niet mogelijk om een kap om te doen? Meen dat dat bij paarden ook moet kunnen toch.