[INFO] Mok

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jaan81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 15:51

Ik ben toch echt heel tevreden over de MokCare! Ze heeft nu nog 3 open wonden, maar die zijn al bijna de helft minder groot dan 6 weken geleden, dus dat is super! Verder zijn alle kleine wondjes dicht en volgens opa Kees staat mevrouw helemaal niet vaak meer te stampen en dat wil echt veel zeggen!
Ik ga nu de mokzalf op de overige korstjes smeren, om te kijken of die dan sneller genezen.
Ik houd jullie op de hoogte!

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 19:58

Jeetje wat goed zeg! Volgendjaar miss. ook es proberen!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 09:24

Zo, das wel hartstikke mooi dan
Ga ik volgn. keer ook eens proberen! En Izzy, al beter resultaat met 't behandelingsplan?

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 10:21

nja had...met die regen van afgelope tijd is het weer de verkeerde kant op gegaan. Bovendien wil ze niets anders meer dan gras.

Zit er anders over te denken om het weer te doen, maar dan wanneer ze op stal staat. Is makkelijker te geven denk ik. Dan eet ze teminste dr biks. Dan doe ik eerst die reinigingskuur en dan kan ik daarna missch. die kruidenkuur van hippocare doen... Voor de winter laat ik ze zowiso weer scheren...

Jaan81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 13:58

Hmmmm, ik had Fleur maandag gewassen (voor ringrijden) en toen heb ik tot mijn grote schrik weer 3 redelijk forse wonden gespot. Zware tegenvaller moet ik zeggen!
Ik had het er met een vriendin over en die vroeg wanneer de kuur afgelopen was. Toen we even gingen tellen, bleek dat dus voor dat slechte weer te zijn geweest. Best kans dus dat die modder enso er flink wat invloed op gehad hebben.
Ik ga nu ff checken of ik die kuur zo snel weer kan geven. Zou mooi zijn. Ik doe dan wel alleen de MokCare, want ze glimt genoeg en heeft de Hippo niet nodig.
Houd jullie op de hoogte!

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 15:37

jeetje...dus dat is ook niet blijvend...tja proberen kan natuurlijk wel...maar dan moet je het blijvend doen...hoe dan ook, het komt terug he?

Was vanmiddag toevallig bij de dierenarts(daar werk ik ook) en die had voor mij een zalfje wat uit de handel was en nu weer verkocht mag worden... Maar ze zei dat het echt goed hielp... dus ik ga proberen...eerst Jennie nu en dan elke dag smeren. We proberen het bij 1 been. Als het aanslaat dan kan ik kijken of ik de andere benen ook meeneem.

Het staat allemaal in het Tsjechies ofzo op het doosje..en op het nederlandse plak etiketje staat dat het voor schildpadden is...moest ik niet op letten...Maar ze had er hele goeie ervaringen mee..dus ik hoop dat het werkt!

SelindeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 16:31

Weetje wat ik/wij gebruiken als onze paarden mok hebben? gewoon simpelweg uierzalf.. je kunt 't halen bij de drogist, 't is heel goedkoop, en 't werkt super!! ik zou zeggen: probeer 't es uit, en als 't niet werkt, kun je't altijd nog op je uitgedroogde handen/ellebogen doen, werkt nl. ook heel goed!!:D

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 22:31

ok, bedankt voor de tip...maar het is heel verschillend wat wel en niet werkt bij paardjes....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 08:17

Wel balen hoor, dat die plekken weer terug komen..
Katie wordt nu ingereden en staat 6 weken van huis (ze is nu al 3 weken) weg, ga vandaag even kijken hoe ze het maakt, kan ik meteen alles checken.

En van die uierzalf; bedankt voor de tip hoor, maar verhelpen doet het die hardnekkige mok niet. Tis wel handig als beschermende zalf voordat ze de wei op gaan ofzo.

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:46

nja is zo... Ik schrik iedere keer weer...en zeker bij Jennie, die heeft bulten waar heel je hand overheen past...dat kan je je niet voorstellen zo...

Het is zo moeilijk. ben nu dat grotelandschildpadden zalf aan het proberen...even kijken hoe het gaat..maar ze krabben alles weer open en met dat warme weer leggen vliegen eitjes erop...met als gevolg maden...je houd het niet tegen..nu het weer warmer wordt controleren we ze elke avond wat het gedaan heeft...en smeren. Maar het is echt om te huilen....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 17:24

Goed ontsmetten he, met die maden
Wat naar joh allemaal..

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 21:50

nja betadine zalf en biotex..pff

_Charlotte

Re: centraal topic over mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 12:52

Bij mijn pony staat ook een andere pony(kelly) van kellybelly. Die had vorig jaar al mok, in dr koot. Maar dit jaar is het weer terug maar nu over haar hele been en juist niet in de koten.
Ze gebruikt nu allemaal homeopatische middelen, groene leem doet ze erop. En verschillende poeders en druppels door het voer.
Omdat dat ik dichtbij woon moet ik t ook vaak voor haar doen, omdat sommige dingen 2x per dag moeten.
Ik zal haar wel een keer hierheen sturen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 20:34

Ben benieuwd.

jestop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 20:39

kun je groene leem gebruiken voor mok??

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:17

Niet dat ik weet. Wel inwendig btw. Maar dan deels, in combi met ik dacht jeneverbes en tea tree.
Laatst bijgewerkt door Anya op 15-06-06 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: niet toegestane oproep voor tweede hands spullen verwijderd.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 23:59

Ja ze smeert er nu groene leem op. Ze heeft wel t idee dat t helpt. Want sommige stukjes eronder worden weer roze. Maar er komen wel weer nieuwe plekjes bij.
Zal haar zelf wel even hier naar toe sturen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 21:41

Oke. Ik zie het wel verschijnen dan

Evikes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 11:33

Hey heb zonet de hele 18 pagina's doorgelezen. Mijn paard heeft nl. ook mok, maar wat ik hier nu lees...open wonden enzo..dat heeft mijn paard niet. Bij haar zijn het harde korsten aan haar benen. Ik heb ook al vanalles geprobeert, ook veel producten die hier in die 18 pagina's vermeld staan maar niets blijkt te helpen. Van zalfjes van over de 30 euro waar je dan minder dan een week mee doet, dan zalfjes of producten die zo goed als gratis zijn, en ook niets uitdoen.

Nu zei er me gisteren iemand om er tandpaste op te smeren,dat droogt uit. Maar die korsten dat er bij haar opstaan, die moeten toch juist soepel gemaakt worden? Of niet?

edit: ze staat op een heel droger weide, en van het miste dat hij nat word, hou ik haar in haar box, die ook heel droog ligt.

Rechtsachter is het wel een redelijke grote plek. En haar benen staan altijd vrij dik, toch niet zoals het hoort... Vooral rechtsachter.
Zal straks anders eens fotos maken...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 14:50

Zo'n paard hebben wij ook op stal staan; de beste remedie is met het meest geringste 'nat' naar binnenhalen, maar dat is niet altijd even ideaal
Ook van alles geprobeerd, blijft terugkomen. Het enige wat we nog kunnen doen is de kootholte insmeren met een beschermende vette zalf dan (bijv. vaseline) en aan het einde van de dag de plekjes 'verzorgen' met bijv. sudocreme of zinkzalf..
Tandpasta schijnt een optie te zijn; maar probeer het zelf maar eens; het bijt ontzettend. Korsten moet je in ieder geval niet open krabben ofzo, tis net als bij je zelf dat het bij het genezingsproces hoort.. Je zou het kunnen proberen, ik heb positieve ervarigen gehoord..
Welke zalfjes heb je al precies geprobeerd? Ook wel eens Hydrocortiderm voorgeschreven gekregen van de DA? Is een middel dat je niet langer dan 14 dagen mag smeren, dun opbrengen met handschoenen (werkt huidverdunnend) en over het algemeen werkt het heel goed. t'Ruikt een beetje naar babyspul.

Evikes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 13:32

Neen, die zalf heb ik nog niet geprobeert Miirthe! Ga ik eens vragen aan mn dierenarts en zeker eens proberen. De tandpasta ook.
Het probleem dat er nu ook is: ze heeft op 3 benen mok. Op rechtsvoor en rechtsachter laat ze het goed verzorgen, op linksvoor totaal niet! Daar is het ook een dikke harde korst!
Ze begint te kappen met haar been (opletten dat je dus geen klop krijgt) en als je haar been vasthoud, dat ze niet kan kappen, dan begint ze met al haar gewicht op dat een been dat jij vasthebt te hangen. Op de duur kan ik dat dan niet meer vasthouden (ze zou gelijk omver vallen) en moet ik los laten. Ik heb al geprobeert met het heel voorzichtig te doen, maar ik moet me nog maar bukken om dat been te verzorgen en ze begint al. Ook al geprobeert om het voorzichtig te doen en haar heel kaml te maken (zonder effect), ook al met mn stem ertegen te verheffen dat het nu eindelijk moet gedaan zijn, maar ook dat helpt niet... Tword lastig

Mss eens de prang erop zetten? (hoop dat prang een nederlands woord is, weet niet wat je er anders tegen zegt, zon stok met een touwtje aan dat je rond haar neus draait )...

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 13:54

prang? praam toch? haha

Moet je het wel vooraf al doen, want als ze eenmaal over de rooie zijn helpt het niet meer...
Maar blijkbaar heeft ze heel erg veel last ervan. Tandpasta zou ik echt sterk afraden, daar van gaat ze stuiteren denk!
Weet niet of je de veearts er al es bij hebt gehaald voor de mok, anders zou ik dat gewoon nog es doen. Laat em dan es een monster nemen van de huid daar....Misschien heeft ze wel last van parasietjes ofzo...

Evikes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 15:51

Idd, de praam...ik wist dat prang geen goed woord was

Gullit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 18:53

Mijn paard had vorig jaar ook mok. In alle vier haar kootholtes en op haar pijpbeen. Van alles geprobeerd maar niets hielp. Uiteindelijk veearts gebeld hoe verder want het was op een gegeven moment met gevaar voor eigen leven behandelen. Toen cubarmix en hondenshampoo tegen schurft en mijt gekregen. Hielp super. Zag gisteren weer wat plekjes dus ga gelijk weer aan de slag met die shampoo. Was daar echt zeer gelukkig mee en het prikt niet.

Evikes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 21:20

Heb daarjuist fotos gaan maken van de mok van mn paard. Ze dacht dat ik hem ging verzorgen dus ik heb haar eerst wel ff gerust moeten stellen .

Rechtsvoor
Afbeelding
Afbeelding

Rechtsachter langs de binnenkant
Afbeelding
Rechtsachter langs de buitenkant
Afbeelding
Afbeelding

Linksvoor
Afbeelding

Ok, op zich precies niet zo erg (behalve rechtsachter dan) maar het zijn echt super dikke enn harde korsten... Het is precies of zo'n zalfje daar niets kan aan doen...
Iemand raad?