De band hoeft absoluut niet strak te zitten bij hem

Maar wat ik me voornamelijk af vroeg, is luchtzuigen erfelijk?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Boreas schreef:Ja die van mij doet het gelukkig ook alleen op zijn voerbak, hij heeft ook nog nooit aan de drinkbak gehangen.
Ik vind het wel een goed idee om op de voerbak rubber te maken voor bescherming van zijn tanden. Dat ga ik ook maar doen denk ik.
ImpresBreeze schreef:hebben jullie wel eens gehoord dat een paard niet zijn tanden gebruikt maar zijn kin achter een rand (voerbak) zet en dan luchtzuigt? En hebben ze bij luchtzuigen altijd de mond open, m.a.w. zuigen ze door de mond?
Mijn paard doet het dus op deze manier, maar houd zijn mond stijf dicht... ik hoor echter wel een "boerend" luchtzuig geluid...
Marchador schreef:ImpresBreeze schreef:hebben jullie wel eens gehoord dat een paard niet zijn tanden gebruikt maar zijn kin achter een rand (voerbak) zet en dan luchtzuigt? En hebben ze bij luchtzuigen altijd de mond open, m.a.w. zuigen ze door de mond?
Mijn paard doet het dus op deze manier, maar houd zijn mond stijf dicht... ik hoor echter wel een "boerend" luchtzuig geluid...
Ditis de manier waarop mijn pony het ook doet. Toen ik mijn vorige dierenars vroeg of dit luchtzuigen was, zei hij ' nee, dit vind hij een leuk geluidje'.
Ik heb het er al die tijd op gehouden dat het luchtzuigen was, wat mijn huidige dierenarts ook bevestigd.
Urielle schreef:Welke bestanddelen moet je mijden met een luchtzuiger?