[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Onassa

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 23:27

Verdikkeme....ik krijg die filmpjes niet te zien en ben juist zo benieuwd hoe het er bij andere paarden uitzie.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 08:41

jolienleon schreef:
ik gebruik mijn handen zogoed als niets,
stuur met benen etc, heb zelfs geeneens een goed contact met zijn mond...
dus ik vraag me af of het gewoon niet een 'tik' is...

Ik weet precies hoe je je voelt. De mijne doet dit ook. Ik rij sinds januari bij Antoine de Bodt en dat helpt mij enorm. Als ik volgens zijn systeem rij gaat het weg. Het lastige is dat je je het systeem eigen moet maken wat tijd kost. Ik had een enorme dip 4 weken geleden. Stond op het punt mijn paard naar de slager te brengen omdat ik echt dacht dat hij gewoon een 'tik' had en dusdanig heftig dat hij niet meer normaal zou worden. Ik dacht echt dat mijn paard een geflipte zenuwenlijer was geworden die niet meer te helpen was. Maw, ik was echt wel wanhopig. Heb toch besloten om erg te investeren in lessen bij AdB en dat helpt! Ik heb gister weer les gehad. En het ging super. In het begin schudt hij zo erg dat mensen zich afvragen of er niet een vlieg in zijn neus zit of dat er iets aan de singel zit ofzo. Na 10 minuten rijden loopt hij stil met zijn hoofd in correcte aanleuning met zijn oren naar voren door de bak. Niet te geloven! En dat terwijl ik 4 weken geleden echt dacht dat ik mezelf en mijn paard zou helpen door ermee te stoppen...De truuk zit hem in het rechtrichten van je paard. Kijk maar eens op www.hoefkatrol.com.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 08:42

onassa:
misschien moet je nog een programmatje installeren om ze te zien?
normaal gesproken zou het namelijk wel moeten kunnen

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 10:15

Dat denk ik ook, maar dan de grote vraag, wat voor een programma'tje?
Wat dat betreft ben ik een beetje een nono hoor met de pc

diandra_15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 10:24

Onassa schreef:
Rheden.....het mooiste dorp van Nederland

zo is het maar net ... hoest met de paardjes??

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 10:32

Wel goed, heb alleen een tijd niks kunnen doen omdat Droppie me de schouder uit de kom getrokken heeft

diandra_15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 11:53

Onassa schreef:
Wel goed, heb alleen een tijd niks kunnen doen omdat Droppie me de schouder uit de kom getrokken heeft

Dat is minder. Hij is al wel groot geworden zeg , was voor 2 weken terug eventjes bij bennie

Ukster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 12:35

ik vind het wel fjin om te zien wat andere paarden doen.
die van mij doet precies hetzelfde, alleen soms nog een tikkie erger en echt willen jukken.

en hij doet ook graag zijn neus omlaag, zodat hij zijn neus over de grond kan schuren

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 12:45

@ ukster, dat doet die van mij precies zo!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 20:03

onassa, probeer eens quicktime movie te installeren.

via deze link kan dat wel:

http://www.download.com/QuickTime/3000- ... 02208.html

.
gewoon op download now klikken( met dat groene dingetje) daarna krijg je nog een paginaatje, even een paar dingetjes uitvinken hoor anders krijg je allemaal rommel, en je email hoef je ook niet in te vullen, hopenlijk kun je t filmpje dan wel zien

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 20:15

Bedankt voor je filmpjes Ellepel.

Andor doet dit ook, maar gelukkig wel een stuk minder.

We trainen volgens AdB, zoals Ir111 ook steeds adviseert. Dit helpt werkelijk als een tierelier!
Meneer heeft ook inene weer lol om te rijden en het gaat veel soepeler allemaal.

En Ukster, Andor schuurde ook altijd over de grond en rukte daarbij de teugels uit mijn handen.

Ik heb het na vele middeltjes ,osteopaten , Erik Laarakker ,de tandarts , een ander bit etc, nu bij een andere rijmethode gezocht.
Dát werkt!

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 08:14

Wat gaaf zeg, dat het zoveel beter gaat Antheman!! Super!

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 08:26

Ir111 schreef:
Wat gaaf zeg, dat het zoveel beter gaat Antheman!! Super!

Vanvond PB ik je even, over de methode.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 17:41

toch wel apart...ik heb voor appie nu pollinosan( gewoon die voor mensen) en heb het idee dat deze wel werkt bij hem.

kan ook toeval zijn natuurlijk hoor dat ie nu minder schud

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 13:17

Josefien schreef:
hoe gaat het met het paard van Kris25, die ingespoten werd door de da? Gaf toen goede resultaten, en nu?

Heel toevallig heb ik hem zelf 3 dagen geleden weer cortison moeten spuiten.
Hij is in november voor het eerst gespoten en dat hielp idd heel erg goed. 3 dagen geleden begon hij bij de eerste zonnestraaltjes en het eerste zomerse briesje weer heftig te briesen en te schudden. (Net zo als het paardje op het filmpje van Ellepel.) Gelukkig kan ik door mijn opleiding zelf de medicijnen spuiten en ben dus meteen naar DA gereden om het op te halen. Ik wilde niet afwachten, want Santhos geeft aan echt pijn te hebben...
maar gister dus gewoon weer buiten in het zonnetje gereden. Nergens last van gehad. Ik zweer dus echt bij de Cortison.

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 13:15

Ben met Safier naar de DA geweest.
Er zijn foto's gemaakt van zijn rug, hals en hoofd en op alle foto's was wel wat te zien wat niet hoort.
Hij heeft artrose op zijn ruggewervel net achter het zadel, waarschijnlijk is dat ook de oorzaak waarom hij zo achter bleef in zijn ontwikkeling en hij zo'n moeite heeft met de galop en niet wil sluiten. Verder zit er nog een plek op de wervels van zijn schoft die afwijkend is. Heeft hij waarschijnlijk ook nog een OCD in zijn halswervel zitten, waardoor hij die bult heeft op zijn hals en zijn alle halswervels enigszins misvormd. De gewrichten tussen de halswervels horen een mooie bol en kom te laten zien en bij Safier zijn die allemaal meer of minder afgeplat. Verder zat er nog een haakje bovenop zijn eerste halswervel waar de nekbanden aanhechten en was er een waas te zien ter hoogte van zijn middenoor aan een kant, wat misschien een middenoorontsteking kan zijn.
Ik was eigenlijk voorbereid op het ergste en het bleek nog erger te zijn. Hij staat nu nog in Wassenaar, ze wilden hem vandaag gaan verdoven op zijn schoft en rug om te kijken of ze de pijn kunnen lokaliseren. Want ze hebben wel een hoop afwijkends gevonden op de foto's, maar ze weten dan nog niet of hij ook overal last van heeft.
Het ligt er dus een beetje aan waar de pijn vandaan komt of ze er nog wat aan kunnen doen, maar ik denk niet dat he tnog goed gaat komen. Ik moet vanavond om half 6 bellen en dan zou ik te horen krijgen hoe het vandaag is gegaan en of het nog nut heeft om te gaan behandelen. Hij heeft nog geen duidelijke gradaties gegeven en ook nog geen prognose, dus het is nog even afwachten.

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 13:19

Jeetje, dat is schrikken Frunnik! Bij welke DA staat je paard in Wassenaar?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 13:20

Sterkte Frunnik, dat is geen leuk nieuws.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 13:21

Sterkte inderdaad, dt is toch niet wat je gehoopt had. Ik duim voor een goede afloop

Renza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 13:46

Sterkte Frunnik
Hoop dat het toch nog goed komt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 16:57

jeetje zeg......
dat is wel heel erg nieuws ...
sterkte...

Ik_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 18:44

Hey. We hebben een nieuwe pony op onze manege: Katootje, een super leuke witte welsh.

Sinds een tijdje ''gooit'' hij zijn hoofd omhoog/omlaag. Constant. En soms met een bok erbij.

Wat betekent dit? En hoe kan ik hem het beste rijden?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:52

LindeCaspar schreef:
Hey. We hebben een nieuwe pony op onze manege: Katootje, een super leuke witte welsh.

Sinds een tijdje ''gooit'' hij zijn hoofd omhoog/omlaag. Constant. En soms met een bok erbij.

Wat betekent dit? En hoe kan ik hem het beste rijden?

Lees het topic maar eens door. Veel paarden die hetzelfde doen.

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:11

Safier wordt behandeld door van Toor in Wassenaar. De eerste dierenarts die mij en mijn paard serieus neemt, alleen daar voor ben ik al dankbaar.
Inmiddels zijn we erachter dat Safier zijn zadel niet goed is voor zijn rug. Met een ander zadel op loopt hij al een stuk beter omdat dit minder tegen zijn geïriteerde rugwervel aanligt. Dus moeten we op zoek naar een ander zadel. Verder gaan ze zijn rug behandelen met mesotherapie, manuele therapie en fysiotherapie. En ik hoop dat alles dan weer goedkomt.
Maar ik ben nog steeds erg gestresst, hij heeft de blessure waarschijnlijk al meer dan 2 jaar, daarom heeft hij steeds zo'n moeite gehad met de galop en zich sluiten. Dus ik hoop dat het toch nog kan herstellen ondanks dat hij er al zolang last van heeft

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 08:15

Bij van Toor ben je in goede handen (en je paard ook).