IMJ schreef:@immie13xx. Ja, ik weet dat iedereen wat anders zegt hoor maar bij de mijne hielp het al wel eens als ik hem uit het land haalde en op stal zette. Gewoon goed droog houden en zelfs niet afspuiten of wassen met betadine scrub dus, ook de korstjes laten zitten. Deze zitten daar om de jonge huid hieronder te beschermen. Alleen maar insmeren met uierzalf of Helosan. ik zeg niet dat dit de oplossing is maar het kan een oplossing zijn.
Het ligt aan de soort mok. De mok van Arabel kon ik absoluut niet laten zitten. Daar was ze bijna dood door gegaan. Die korstjes dat ZIJN de bacterieen!!!! Onder en in de korstjes zaten de bacterieen lekker de huid op de vreten. Dus de korstjes moesten eraf zodat die huid schoon is en rust krijgt. Ik zou graag foto;s zien voor de duidelijkheid.
Maar toch, IMJ, als het bij jouw paard wel helpt is dat natuurlijk geweldig. Ik denk dat de vorm van mok bij jouw paard niet een natte of ernstige vorm is en het idd voldoende is als je het droog en schoon houd. Verder helpt het niet om te smeren als de kootholtes smerig zijn, dan is wassen met betadine de oplossing. Goed drogen erna en dan pas smeren. Dit laatste is trouwens het eerste wat dierenartsen adviseren!

Ik hoor je!