Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ireentjuh schreef:ik kan me haast niet voorstellen dat het bekappen zoo simpel is, dat mensen er zo makkelijk over kunnen denken! Als mijn pony opnieuw wordt bekapt/beslagen, dan is mijn hoefsmid daar zo uitgebreid mee bezig (even heen en weer stappen om de gang te bekijken, voeten/stand van alle kanten bekijken enz. hij is er echt lang mee bezig.) dat zou ik nooit zelf kunnen! ik kan me niet voorstellen dat dat goed gaat.
, precies hetzelfde hoor. Ontij schreef:Natuurlijke bekaping, prima.
!!!
Als ik denk of zeker weet dat ik aangevallen wordt terwijl ik zeker gelijk heb, dan zal ik mijzelf verdedigen totdat mijn standpunt staat en duidelijk is! Je weet wel, dat het aangekomen is..
!
), en er is een NB aanhanger die op mijn post in durfde te gaan en wel met de woorden dat haar paard geen 9-12 weken op de smid moest wachten??? How low can you go????Arabesk schreef:Ontij schreef:Natuurlijke
bekaping, prima.
Niet om je af te zeiken, maar ik vond het wel een grappige verspreking
Apple schreef:Het zou fijn zijn als dit een normale discussie zou kunnen zijn. Blijf met respect voor elkaars standpunt discussieren en probeer open te staan voor elkaars mening.
Door methodes gelijk af te doen als 'onzin' zorg je ervoor dat er geen goede discussie te voeren is. Er is meer onder de zon dan een vierkant beslagen paard.
Ik hou dit topic in de gaten en zet desnoods een slotje.
!
! Citaat:Er is meer onder de zon dan een vierkant beslagen paard.
) valt ook iets vergelijkbaars te zeggen!!sannie1984 schreef:viewtopic.php?f=3&t=364799
Waarom is dat topic gesloten, met een link naar hier?Citaat:Er is meer onder de zon dan een vierkant beslagen paard.
Tuurlijk, maar andersom (geldt niet voor iedereen) valt ook iets vergelijkbaars te zeggen!!
*
en nogmaals;
Ik zou graag wel eens willen weten, waarom de traditionele manier van bekappen zó slecht is, dat het NB "moet" worden toegepast.
Met andere woorden: Wat is er fout aan het traditionele bekappen?
sla ik hier een spijker op zijn kop of sla ik nu helemaal mis???
!
Mist schreef:Er valt met jou niet te discusseren.....want ik ben het met je eens

Arabesk schreef:Ik geef alleen aan dat ik niet bang ben dat het fout gaat. Ik heb de HS gesproken, hij heeft zelfs een bokje voor me gemaakt. Hij vindt dat het makkelijk kan en hij zei ook 'ach als ze te kort afslijten ofzo dan kan je er altijd nog zooltjes onder laten zetten, na vier weken er weer af en ze zijn voldoende aangegroeid'. Hij maakte er niet zo'n punt van. Dus vandaar mijn 'ik zie wel waar het schip strandt', ik heb een HS achter de hand.
Die HS kreeg ik pas trouwens pas ná de cursus, veel later, toen ik van stal veranderd was maar goed.
Arabesk schreef:
ja duh wat denk je dat ik doe......, precies hetzelfde hoor.
ik zal ze wel plaatsen in het NB topic als dat goed is Ireentjuh schreef:Arabesk schreef:
ja duh wat denk je dat ik doe......, precies hetzelfde hoor.
dat bedoel ik niet.. ik bedoel te zeggen dat ik me moeilijk kan voorstellen dat je met een cursusje/internet site dingen kan doen waar een hoefsmid jaren voor geleerd heeft. je lijkt er zo makkelijk over te denken namelijk.
(ietsje aardiger mag trouwens ook wel, hoor)
Nienke ik heb vandaag foto's gemaakt dus die komen er aan hoor!ik zal ze wel plaatsen in het NB topic als dat goed is
Pellie schreef:iets niet durven of aan de 'vakmensen' over laten staat gelijk aan eigen bekrompenheid, onkunde of onzekerheid, ongeacht het onderwerp waar het over gaat
!
....
!
En volgens mij is de rest van de NB aanhangers hun paard aan het natuurlijk bekappen
!!!