Paard heeft aanvallen? Help!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

N4N4

Re: Paard heeft aanvallen? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:04

Heel veel respect voor jou TS, mijn duimen draaien voor jullie !
Dikke knuffel

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:52

Laarakker kan wel wonderen verrichten ! Jaren terug meegemaakt . Veel succes

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:14

Super dat je dit nog gaat doen!
Ik ga heel hard voor jullie duimen dat er wat uit komt en dat er hopelijk ook nog iets aan te doen valt.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:47

Heel benieuwd hoe het gaat zijn bij erik!!

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 19:12

Poepies ;( bedankt
Heb met Eric toch een klein beetje hoop. De assistente zei aan de telefoon dat Eric hem misschien wel kon helpen. Die zin heb ik het afgelopen jaar nog niet gehoord dus ben een beetje hoopvol nu

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:37

Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik weer een aantal berichten verwijderd die niet aan de regels voldoen.
Doneeracties en het bespreken daarvan zijn niet toegestaan.
Hierbij een link naar de regels waarin dit wordt uitgelegd.
https://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Mag_ ... op_Bokt.3F

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:16

Ik heb niet je hele verhaal gevolgd en niet alles uitgebreid gelezen, maar mijn pony is ook dik een half jaar ziek geweest met koliek aanvallen. December 2023 begon het. Meerdere maagscopieën gedaan en maandenlang medicatie gegeven want ze had ernstige maagzweren, maar er zat geen enkele keer verbetering in.

Niemand wist wat ze ermee aan moesten, ze stond op een begeven moment alleen nog maar in een hoekje van haar stal en met moeite kreeg ik er 2 kilo hooi per dag in. Ik ben toen door gestuurd naar Utrecht, daar hebben ze een darm biopt afgenomen waar uit kwam dat ze ook IBD heeft/had. Prednison gestart, een traject bij den hoek, uiteindelijk nog geen verbetering en toen zijn we met de omeprazol injecties van Utrecht begonnen.

Dit + verhuizing(24/7 buiten én onverpakt goed hooi) was voor ons de stap naar verbetering. Met de laatste scopie was ze nog niet ‘schoon’, maar na een half jaar was het wel echt tijd om te stoppen met medicatie en ik wilde haar geen dierenarts stress meer aan doen. Ik heb haar nog een paar maanden extra rust gegeven en langzaam zag ik mijn pony weer opbloeien.

Toettie is nu sinds oktober weer helemaal klachtenvrij(ik durf het bijna niet uit te typen) en we zijn zelfs weer wedstrijden aan het rijden, wat ik echt niet meer had gedacht. Geef niet op, ik duim heel hard voor je dat hij net zo op knapt als die van mij :knuffel: