Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
neetoch schreef:Nou niet om het een of ander hoor, maar als ik een topic open en ik krijg ook een stel van dit soort drammers erin die maar blijven roepen dat mijn da het niet goed doet, ik maar op ppid moet gaan testen en als ik dat dan niet gelijk doe, het fijn vinden dat de dierenpolitie op mijn dak wordt gestuurd, ga ik serieus twijfelen aan het geestelijk welzijn van die drammers.
En nogmaals: Dit is gewoon het 2e topic in hele korte tijd waar ik dit lees. Ook in dat andere topic was er steeds weer een da bij.
En dan andere topics gaan openen dat bokt mods hier wat aan moeten gaan doen. Jullie maken op deze manier bokt echt zelf hartstikke dood hoor. Echt niemand die hier straks nog om hulp durft te vragen, want stel je voor. Nou hebben jullie dan je zin?
Ik zeg hierbij dus helemaal niet dat de "drammers" om maar even in die terminologie te blijven geen gelijk hebben, maar het is niet aan jullie om nav een stuk tekst en wat foto's zo het heft in eigen hand te gaan nemen en jullie zelf wijzer te achten dan een da of een eigenaar.
neetoch schreef:Ik zeg hierbij dus helemaal niet dat de "drammers" om maar even in die terminologie te blijven geen gelijk hebben, maar het is niet aan jullie om nav een stuk tekst en wat foto's zo het heft in eigen hand te gaan nemen en jullie zelf wijzer te achten dan een da of een eigenaar.
Hilary schreef:neetoch schreef:Ik zeg hierbij dus helemaal niet dat de "drammers" om maar even in die terminologie te blijven geen gelijk hebben, maar het is niet aan jullie om nav een stuk tekst en wat foto's zo het heft in eigen hand te gaan nemen en jullie zelf wijzer te achten dan een da of een eigenaar.
Maar de dierenpolitie wordt toch *altijd* gebeld door mensen die het heft in eigen hand nemen? Meestal bellen mensen als ze ergens langs gelopen zijn en iets gezien hebben waar ze hun vraagtekens bij hebben. Dan hebben ze dus geen tekst, geen foto’s en waarschijnlijk/vaak geen gesprek met de eigenaar van het dier, maar alleen op basis van hetgeen ze hebben gezien wordt er gebeld.
In dit geval lijkt me het PPID-testen (of niet) niet zozeer de aanleiding, wel een mager paard met opgetrokken buik en zwalkende gang waar geen dierenarts bijgehaald leek te worden. Misschien is dir DA wel geweest (anders dan de keer die vermeld is in dit topic), maar dat weten we niet. TS geeft daar verder geen informatie over. Ik begrijp [***] wel; verstrek volledige informatie als je advies wil, of open geen topic. Op deze manier krijg je gespeculeer en dat draagt vaak niet bij aan een goed / volledig advies.
Art_Ificious schreef:Die slobber is all in soup.
Dat van de buik was me ook opgevallen. Maar wist niet zeker kon het in donker minder goed vergelijken. Ook omdat de lamp de schaduwen harder maakt en de vacht zo fel glanst.
Als dit morgenvroeg nog is opgetrokken en hooi amper aangeraakt bel ik sowieso dierenarts terug op
Marije_1997 schreef:Jeetje ts wat flauw dat er bokkers zijn geweest die de politie hebben gebeld. Dat vind ik een beetje overdreven. Er word advies gegeven en jij zal hier vast veel mee doen dat hoeft echt niet altijd verteld te worden.
Ik hoop oprecht dat je paardje snel wat beter word en hoop ook dat je het ons laat weten. Ik ben zelf heel benieuwd wat de oorzaak van de dingen zijn die je ons hebt laten zien.
Art_Ificious schreef:AllerLaatste reactie
Merho krijgt hulp. Verder wil ik hier niks meer over kwijt of geen commentaar meer krijgen. Jullie beseffen niet hoezeer mij dit vandaag getroffen heeft mentaal en fysiek.
Vertrouwen in mensen is nog maar eens gedaald. Bedankt!
Mindim schreef:Marije_1997 schreef:Jeetje ts wat flauw dat er bokkers zijn geweest die de politie hebben gebeld. Dat vind ik een beetje overdreven. Er word advies gegeven en jij zal hier vast veel mee doen dat hoeft echt niet altijd verteld te worden.
Ik hoop oprecht dat je paardje snel wat beter word en hoop ook dat je het ons laat weten. Ik ben zelf heel benieuwd wat de oorzaak van de dingen zijn die je ons hebt laten zien.
Ik denk dat er is gebeld, omdat er niet zo heel veel mee werd gedaan.
Mensen zijn tot een hoop geneigd als het er naar uitziet dat een dier lijdt en ik geef ze geen ongelijk.
Merho krijgt hulp. Verder wil ik hier niks meer over kwijt of geen commentaar meer krijgen. Jullie beseffen niet hoezeer mij dit vandaag getroffen heeft mentaal en fysiek.
Marije_1997 schreef:Ik vind ook dat het paard van ts er in de posts met foto's en filmpjes er heel slecht uit ziet, dit heb ik ook gezegd tho. Maar dat maakt nog niet dat iemand het recht heeft de politie te bellen. Misschien doet ts alles wat ze kan? Je bent er niet bij dus je weet het niet. Dus zeggen dat er niet veel mee werd gedaan vind ik nergens op slaan. Dat weet je niet.
Marije_1997 schreef:Misschien doet ts alles wat ze kan?
Mindim schreef:Het gaat de meesten hier om je paard, niet om jou, ik dacht dat je dat wel begreep.
Gini schreef:@Mindim: In theorie is dat mooi, als mensen echter de politie op je af sturen is dat moeilijk niet persoonlijk te nemen, zo begripvol moet je dan ook wel kunnen zijn. Je moet het niet met TS eens zijn om in te zien dat dat toch wel heel ver gaat. Als je nu dagelijks langs het paard kwam en je had constant contact met de eigenaar en zag het paard iedere dag zelf met eigen ogen, dan snap ik dat je actie onderneemt, maar naar aanleiding van lettertjes en beeldjes op een internetforum, goh, ja, als iemand dat nodig vindt, doe maar zeker. Maar dan kan je ook niet verwachten dat die persoon achteraf: "dank je wel, ik voel me zoveel beter door jullie" komt zeggen. Toch?
Gini schreef:Mindim schreef:Het gaat de meesten hier om je paard, niet om jou, ik dacht dat je dat wel begreep.
In theorie is dat mooi, als mensen echter de politie op je af sturen is dat moeilijk niet persoonlijk te nemen, zo begripvol moet je dan ook wel kunnen zijn. Je moet het niet met TS eens zijn om in te zien dat dat toch wel heel ver gaat. Als je nu dagelijks langs het paard kwam en je had constant contact met de eigenaar en zag het paard iedere dag zelf met eigen ogen, dan snap ik dat je actie onderneemt, maar naar aanleiding van lettertjes en beeldjes op een internetforum, goh, ja, als iemand dat nodig vindt, doe maar zeker. Maar dan kan je ook niet verwachten dat die persoon achteraf: "dank je wel, ik voel me zoveel beter door jullie" komt zeggen. Toch?