Paard plots angstig/onzeker buiten de schuilstal

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 19:41

Nou niet om het een of ander hoor, maar als ik een topic open en ik krijg ook een stel van dit soort drammers erin die maar blijven roepen dat mijn da het niet goed doet, ik maar op ppid moet gaan testen en als ik dat dan niet gelijk doe, het fijn vinden dat de dierenpolitie op mijn dak wordt gestuurd, ga ik serieus twijfelen aan het geestelijk welzijn van die drammers.

En nogmaals: Dit is gewoon het 2e topic in hele korte tijd waar ik dit lees. Ook in dat andere topic was er steeds weer een da bij.

En dan andere topics gaan openen dat bokt mods hier wat aan moeten gaan doen. Jullie maken op deze manier bokt echt zelf hartstikke dood hoor. Echt niemand die hier straks nog om hulp durft te vragen, want stel je voor. Nou hebben jullie dan je zin?

Ik zeg hierbij dus helemaal niet dat de "drammers" om maar even in die terminologie te blijven geen gelijk hebben, maar het is niet aan jullie om nav een stuk tekst en wat foto's zo het heft in eigen hand te gaan nemen en jullie zelf wijzer te achten dan een da of een eigenaar.

SinneJ

Re: Paard plots angstig/onzeker buiten de schuilstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 19:46

Het heft in eigen handen nemen is zelf een dierenarts bellen ofzoiets, niet de politie bellen om even te kijken. Dat is gewoon sociale controle waarmee je moet dealen als je in de samenleving meedraait.

Mag het even gewoon om het dier gaan en niet om het gedrag of de gevoelens van iedereen die hier voorbijkomt?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 19:47

neetoch schreef:
Nou niet om het een of ander hoor, maar als ik een topic open en ik krijg ook een stel van dit soort drammers erin die maar blijven roepen dat mijn da het niet goed doet, ik maar op ppid moet gaan testen en als ik dat dan niet gelijk doe, het fijn vinden dat de dierenpolitie op mijn dak wordt gestuurd, ga ik serieus twijfelen aan het geestelijk welzijn van die drammers.

En nogmaals: Dit is gewoon het 2e topic in hele korte tijd waar ik dit lees. Ook in dat andere topic was er steeds weer een da bij.

En dan andere topics gaan openen dat bokt mods hier wat aan moeten gaan doen. Jullie maken op deze manier bokt echt zelf hartstikke dood hoor. Echt niemand die hier straks nog om hulp durft te vragen, want stel je voor. Nou hebben jullie dan je zin?

Ik zeg hierbij dus helemaal niet dat de "drammers" om maar even in die terminologie te blijven geen gelijk hebben, maar het is niet aan jullie om nav een stuk tekst en wat foto's zo het heft in eigen hand te gaan nemen en jullie zelf wijzer te achten dan een da of een eigenaar.

Ik heb er verder niks mee te maken, maar waarom denk je dat mensen het adres van die wei wisten?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 19:54

neetoch schreef:

Maar de dierenpolitie wordt toch *altijd* gebeld door mensen die het heft in eigen hand nemen? Meestal bellen mensen als ze ergens langs gelopen zijn en iets gezien hebben waar ze hun vraagtekens bij hebben. Dan hebben ze dus geen tekst, geen foto’s en waarschijnlijk/vaak geen gesprek met de eigenaar van het dier, maar alleen op basis van hetgeen ze hebben gezien wordt er gebeld.
In dit geval lijkt me het PPID-testen (of niet) niet zozeer de aanleiding, wel een mager paard met opgetrokken buik en zwalkende gang waar geen dierenarts bijgehaald leek te worden. Misschien is dir DA wel geweest (anders dan de keer die vermeld is in dit topic), maar dat weten we niet. TS geeft daar verder geen informatie over. Ik begrijp [***] wel; verstrek volledige informatie als je advies wil, of open geen topic. Op deze manier krijg je gespeculeer en dat draagt vaak niet bij aan een goed / volledig advies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 19:56

Jeetje ts wat flauw dat er bokkers zijn geweest die de politie hebben gebeld. Dat vind ik een beetje overdreven. Er word advies gegeven en jij zal hier vast veel mee doen dat hoeft echt niet altijd verteld te worden.

Ik hoop oprecht dat je paardje snel wat beter word en hoop ook dat je het ons laat weten. Ik ben zelf heel benieuwd wat de oorzaak van de dingen zijn die je ons hebt laten zien.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:00

Ik denk eigenlijk dat er meer dan genoeg mensen een stuk wijzer zijn met internet dan ikzelf en heel goed kunnen sherlock holmsen en daar dus prima achter kunnen komen. Of het is een bekende geweest.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:00

neetoch schreef:
Ik denk eigenlijk dat er meer dan genoeg mensen een stuk wijzer zijn met internet dan ikzelf en heel goed kunnen sherlock holmsen en daar dus prima achter kunnen komen. Of het is een bekende geweest.

De politie heeft alleen maar een naam nodig hoor.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:04

Hilary schreef:
neetoch schreef:

Maar de dierenpolitie wordt toch *altijd* gebeld door mensen die het heft in eigen hand nemen? Meestal bellen mensen als ze ergens langs gelopen zijn en iets gezien hebben waar ze hun vraagtekens bij hebben. Dan hebben ze dus geen tekst, geen foto’s en waarschijnlijk/vaak geen gesprek met de eigenaar van het dier, maar alleen op basis van hetgeen ze hebben gezien wordt er gebeld.
In dit geval lijkt me het PPID-testen (of niet) niet zozeer de aanleiding, wel een mager paard met opgetrokken buik en zwalkende gang waar geen dierenarts bijgehaald leek te worden. Misschien is dir DA wel geweest (anders dan de keer die vermeld is in dit topic), maar dat weten we niet. TS geeft daar verder geen informatie over. Ik begrijp [***] wel; verstrek volledige informatie als je advies wil, of open geen topic. Op deze manier krijg je gespeculeer en dat draagt vaak niet bij aan een goed / volledig advies.

Daar heb je gelijk in wat het heft in eigen hand nemen betreft.
Maar met dat laatste ben ik het niet eens; ik vind dat het aan een topic schrijver zelf is wat die wel of niet met adviezen doet en ook of ze nog update's wilt plaatsen. En met zoveel regeltjes om volgens jullie nog een topic te mogen openen, ga je dus helemaal geen topics meer krijgen. Maar dat denk ik.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:07

Het is helemaal niet aan een paardeneigenaar zelf of er een veearts bij gehaald moet worden of niet, er is gewoon een wet op dierenwelzijn die zegt dat je dat verplicht bent als het dier ongemak heeft. En de politie is een controle orgaan daarvoor. Als ik een paard zo op de weide zie staan, zou ik zelf bellen (nogmaals, ik was het niet). Mensen konden het niet zien door het deken, maar het zou me niet verbazen als een voorbijganger eerst was geweest. Die weten ook niet of er een dierenarts is bijgeweest, maar je wil zeker zijn als dierenliefhebber. Het gaat niet om de gevoelens van TS, het gaat om het paard.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:28

Vervelend en vast schrikken als de politie er ineens staat. Helaas ken ik het. Mijn oude shetlander was voor langslopers ook altijd een reden tot bezorgdheid. Het is vervelend, maar niet persoonlijk. Iemand ziet een dier en maakt zich zorgen en wil zeker zijn dat het de zorg krijgt die het verdiend. Dat ze dat al krijgen weten ze dan niet. Ik kan het nu wel begrijpen en snap dat ze zich zorgen maken en vind het goed dat ze bellen, als er een dier is die op die manier wel de hulp krijgt die het anders niet krijgt, dan is het dat waard.

Ik kan de bellers dan wel begrijpen. Het is uit bezorgdheid voor het dier en niet om de eigenaar te pesten.

In mijn geval vond ik het ook vervelend dat ze niet zelf even kwamen vragen, maar snap het ook wel weer dat het makkelijk is dat over te laten aan een ander, wat de uitkomst ook is.

Voor Merho hoop ik dat hij de juiste hulp krijgt en zich snel weer fit en op zijn gemak voelt.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:49

Art_Ificious schreef:
Die slobber is all in soup.

Dat van de buik was me ook opgevallen. Maar wist niet zeker kon het in donker minder goed vergelijken. Ook omdat de lamp de schaduwen harder maakt en de vacht zo fel glanst.

Als dit morgenvroeg nog is opgetrokken en hooi amper aangeraakt bel ik sowieso dierenarts terug op

Ik maakte me zelf zorgen om dit stuk. Dit was de avond van de vierde en de volgende dag postte je meerdere foto's en berichten maar heb je niet gerept over de DA, terwijl hij maar 1/4 van het net gegeten had. Ik vond het zelf erg zorgelijk om te lezen en ik kan me best voorstellen dat mensen het zo zorgelijk vonden dat ze een onafhankelijke instantie die voor het welzijn van dieren staat hebben geïnformeerd.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-20 21:04

AllerLaatste reactie

Merho krijgt hulp. Verder wil ik hier niks meer over kwijt of geen commentaar meer krijgen. Jullie beseffen niet hoezeer mij dit vandaag getroffen heeft mentaal en fysiek.
Vertrouwen in mensen is nog maar eens gedaald. Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:10

Marije_1997 schreef:
Jeetje ts wat flauw dat er bokkers zijn geweest die de politie hebben gebeld. Dat vind ik een beetje overdreven. Er word advies gegeven en jij zal hier vast veel mee doen dat hoeft echt niet altijd verteld te worden.

Ik hoop oprecht dat je paardje snel wat beter word en hoop ook dat je het ons laat weten. Ik ben zelf heel benieuwd wat de oorzaak van de dingen zijn die je ons hebt laten zien.

Ik denk dat er is gebeld, omdat er niet zo heel veel mee werd gedaan.

Mensen zijn tot een hoop geneigd als het er naar uitziet dat een dier lijdt en ik geef ze geen ongelijk.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:11

Art_Ificious schreef:
AllerLaatste reactie

Merho krijgt hulp. Verder wil ik hier niks meer over kwijt of geen commentaar meer krijgen. Jullie beseffen niet hoezeer mij dit vandaag getroffen heeft mentaal en fysiek.

Ik hoop oprecht dat merho de juiste hulp krijgt en beter wordt.
Wel vind ik deze slachtofferrol niet zo correct, afgaande van de reacties kreeg het dier idd niet voldoende hulp de afgelopen dagen en is het logisch dat hierop werd gereageerd. (Alhoewel ik zelf nu ook niet de dierenpolitie zou hebben gestuurd maar ik begrijp het wel).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:14

Mindim schreef:
Marije_1997 schreef:

Ik denk dat er is gebeld, omdat er niet zo heel veel mee werd gedaan.

Mensen zijn tot een hoop geneigd als het er naar uitziet dat een dier lijdt en ik geef ze geen ongelijk.

Ik vind ook dat het paard van ts er in de posts met foto's en filmpjes er heel slecht uit ziet, dit heb ik ook gezegd tho. Maar dat maakt nog niet dat iemand het recht heeft de politie te bellen. Misschien doet ts alles wat ze kan? Je bent er niet bij dus je weet het niet. Dus zeggen dat er niet veel mee werd gedaan vind ik nergens op slaan. Dat weet je niet.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:16

Fijn dat t paard hulp krijgt, dat is echt het allerbelangrijkste imo.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:16

@Marije_1997 sorry, maar we hebben allemaal het recht de politie te bellen. Of het nu echt ernstig is of onveilig of nodig. En gelukkig maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:17

Art_Ificious schreef:
AllerLaatste reactie

Het gaat de meesten niet om jouw welgesteldheid, maar om die van het paard, die is er een stukje erger aan toe. In de slachtofferrol duiken, siert je niet.

Ik denk dat niemand hier jou op persoonlijke titel heeft willen afrekenen, ik ken je niet eens, alleen je handelen naar je paard toe was nalatig en gebrekkig en daar heb je reacties op gehad. Het gaat de meesten hier om je paard, niet om jou, ik dacht dat je dat wel begreep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:19

Marije_1997 schreef:
Ik vind ook dat het paard van ts er in de posts met foto's en filmpjes er heel slecht uit ziet, dit heb ik ook gezegd tho. Maar dat maakt nog niet dat iemand het recht heeft de politie te bellen. Misschien doet ts alles wat ze kan? Je bent er niet bij dus je weet het niet. Dus zeggen dat er niet veel mee werd gedaan vind ik nergens op slaan. Dat weet je niet.

Ik denk dat je het daar mis hebt, men heeft altijd het recht de politie te bellen als men denkt dat een situatie gevaarlijk is voor mens of dier.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:20

Art_Ificious schreef:
AllerLaatste reactie

Wacht even, ik ben even in verwarring. De reactie hiervoor was toch de allerlaatste? :)

Marije_1997 schreef:
Misschien doet ts alles wat ze kan?

Nu, ik heb alle berichten eens doorgelezen, maar er is welgeteld 1 keer een dierenarts geweest, die een bloedje heeft getrokken en naar het oog heeft gekeken....... Maar wellicht hebben we verschillende ideeën over alles doen wat je kan. Dat kan natuurlijk.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:22

Mindim schreef:
Het gaat de meesten hier om je paard, niet om jou, ik dacht dat je dat wel begreep.

In theorie is dat mooi, als mensen echter de politie op je af sturen is dat moeilijk niet persoonlijk te nemen, zo begripvol moet je dan ook wel kunnen zijn. Je moet het niet met TS eens zijn om in te zien dat dat toch wel heel ver gaat. Als je nu dagelijks langs het paard kwam en je had constant contact met de eigenaar en zag het paard iedere dag zelf met eigen ogen, dan snap ik dat je actie onderneemt, maar naar aanleiding van lettertjes en beeldjes op een internetforum, goh, ja, als iemand dat nodig vindt, doe maar zeker. Maar dan kan je ook niet verwachten dat die persoon achteraf: "dank je wel, ik voel me zoveel beter door jullie" komt zeggen. Toch?

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:25

Ts heeft nog gereageerd dat haar paard hulpt gaat krijgen. Als ts ooit nog een update wil geven zal ze dit wel doen, maar verplicht is ze dit niet. Ze hoeft zich niet te verschuldigen naar ons. Dus hopelijk kan dit topic nu rust krijgen ipv het steeds naar boven te halen met allemaal berichten. En dat meerendeels het er niet mee eens is hoe ts handelt snap ik. Maar het heeft geen zin om iedere keer alles te herhalen, het punt wat iedereen wil maken is denk ik wel duidelijk naar ts.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:25

Gini schreef:
@Mindim: In theorie is dat mooi, als mensen echter de politie op je af sturen is dat moeilijk niet persoonlijk te nemen, zo begripvol moet je dan ook wel kunnen zijn. Je moet het niet met TS eens zijn om in te zien dat dat toch wel heel ver gaat. Als je nu dagelijks langs het paard kwam en je had constant contact met de eigenaar en zag het paard iedere dag zelf met eigen ogen, dan snap ik dat je actie onderneemt, maar naar aanleiding van lettertjes en beeldjes op een internetforum, goh, ja, als iemand dat nodig vindt, doe maar zeker. Maar dan kan je ook niet verwachten dat die persoon achteraf: "dank je wel, ik voel me zoveel beter door jullie" komt zeggen. Toch?

Ik verwacht niet dat die persoon zelf dat zegt, maar ik zou wel verwachten dat vele bokkers begrijpen dat op basis van deze info het de moeite waard was om de politie even te laten kijken of het niet uit de hand loopt.

En net omdat je het dier niet dagelijks ziet, ben je bezorgd of er wel wat gebeurt. Dus het is even andersom.

Ik vind het echt jammer dat zoveel mensen op bokt het niet zo nauw nemen met dierenleed zodra er mogelijk iemand gekwetst kan worden. Wat is nu belangrijker? Ze komt er echt wel overheen hoor, maar van dagenlang niet eten overlijdt een paard. Die komt er niet overheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:27

Gini schreef:
Mindim schreef:
Het gaat de meesten hier om je paard, niet om jou, ik dacht dat je dat wel begreep.

In theorie is dat mooi, als mensen echter de politie op je af sturen is dat moeilijk niet persoonlijk te nemen, zo begripvol moet je dan ook wel kunnen zijn. Je moet het niet met TS eens zijn om in te zien dat dat toch wel heel ver gaat. Als je nu dagelijks langs het paard kwam en je had constant contact met de eigenaar en zag het paard iedere dag zelf met eigen ogen, dan snap ik dat je actie onderneemt, maar naar aanleiding van lettertjes en beeldjes op een internetforum, goh, ja, als iemand dat nodig vindt, doe maar zeker. Maar dan kan je ook niet verwachten dat die persoon achteraf: "dank je wel, ik voel me zoveel beter door jullie" komt zeggen. Toch?

Maar Gini, ik weet niet waar de wei ligt, jij wel? Dat kan ik niet opmaken uit enkel lettertjes en beeldjes? Ik denk dat de meeste bokkers niet weten waar ze de DP naar toe moeten sturen?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:29

Tuurlijk komt ze er wel overheen en als mensen het gerechtvaardigd vonden om de politie te bellen, nou, daar wil ik me niet mee bemoeien. Maar nu, op dit ogenblik zeggen dan weer op TS haar nek zitten en zeggen dat ze niet zo in de slachtofferrol moet kruipen, getuigt dan weer van weinig begrip van de andere kant. Ik begrijp dat internet gemakkelijk is, maar je bent wel nog met een mens bezig hé. Ook niet vergeten.