Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Knabbel1070 schreef:https://www.paardendrogist.nl/product/p ... 309/57955/
Heeft iemand ervaring met die brokken? Ik zou het graag in brok vorm willen voeren want ze krijgt er weinig brokken waar ik de husk door zou doen. Ook heb ik horror verhalen gelezen over dat paarden stikken in de brei die er ontstaat als je het met/zonder water geeft. Brokken geeft me een iets fijner gevoel. Maar werkt het in brok vorm even goed?
Als iemand betere of goedkopere brokken weet hoor ik het ook graag.
Edit ook nog deze gevonden:
https://www.paardendrogist.nl/product/f ... 310/58326/
sassefras schreef:hier onze gijs weer naar kliniek, niet echt duidelijk beeld, liggen krabben liggen, rare ademhaling , gerommel op luchtwegen en ( T moet niet kunnen ) evt zand
sassefras schreef:gijsje weer thuis, x ray geen zand, wel verhoging en gerommel op luchtwegen, kou tje gelukkig niks raars , ijslandse drama man
Tancreda4 schreef:Ik heb nu de hele psylliumzaden gehaald. De bruine van pit en pit. Dat is veel beter erin te krijgen. Ze eten het goed en kan er met gemak 100 gram in krijgen.
Ik voer ze droog maar kan dat wel?
Maar vraag mij af of het even goed werkt als de husk of iig de verwerkte variant? Lijnzaad werkt ook minder goed als het niet verwerkt is als het goed is. Hoe zit dat met vlozaad?
Mijn pony had (weer) zand in de ontlasting en wisselende mest, dus die moet wel echt een flinke stootkuur hebben.
Tancreda4 schreef:Ik heb nu de hele psylliumzaden gehaald. De bruine van pit en pit. Dat is veel beter erin te krijgen. Ze eten het goed en kan er met gemak 100 gram in krijgen.
Ik voer ze droog maar kan dat wel?
Maar vraag mij af of het even goed werkt als de husk of iig de verwerkte variant? Lijnzaad werkt ook minder goed als het niet verwerkt is als het goed is. Hoe zit dat met vlozaad?
Mijn pony had (weer) zand in de ontlasting en wisselende mest, dus die moet wel echt een flinke stootkuur hebben.
Tancreda4 schreef:Oh.... Dus alleen zaadjes is niet voldoende voor zand weg te krijgen? Bummer.... Beiden erin krijgen is echt een rampenplan. Mijn shet is echt te kieskeurig en een koning in het uitfilteren van brokjes of husk. De zaadjes gaan beter.