[VOLG] Atactisch paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

oji

Re: [VOLG] Atactisch paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 14:21

Xyzutu2 _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 14:43

Er zijn mensen met paarden, en paardenmensen.
Thats all.
Ik vind het een schrijnend verhaal.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 14:46

xyzutu2 schreef:
CharmingS schreef:
Als sommige het dan zo goed weten, kom dan eens met een goed advies opper eens een goede DA of hoefsmid bij TS in de buurt. En als de TS dan nog niets wil doen is dat haar keuze, het paard ziet er op het moment van het filmpje niet uit alsof het gruwelijke pijn moet doorstaan, en ik geloof niet dat de TS dit paard gaat laten creperen van de pijn.

De TS schreef in haar allereerste post dat ze haar pony 3 weken lang heeft laten rondlopen zoals op de eerste filmpjes. Sterker nog, ze schreef dat de filmpjes uit de eerste week nog veel erger waren, zo erg dat ze die ons zou 'besparen'. Ze wilde alleen die andere strompelfilmpjes laten zien omdat ze zo blij was met de vooruitgang daarin. Als een paard zo pijnlijk en ellendig loopt op het filmpje dat je te zien krijgt, en je krijgt erbij te horen dat dit 'een goede dag' is en dat het daarvoor nog erger was en dat de pony niet eens meer wilde lopen en niet meer kon liggen - hoezo geloof je dan niet dat de TS haar paard 3 weken lang heeft laten creperen van de pijn? Die superslechte beginfilmpjes waarbij iedereen al gillend naar de dierenarts was gerend, waren in haar woorden zelfs positief, want hij was nog veel slechter geweest - en daarvoor ook niet behandeld...

Ik weet niet precies welke delen van dit topic je gelezen hebt, maar 99% van de posts bestond niet uit mensen die schreven 'je paard heeft 100% zeker dit', maar uit mensen die schreven 'haal er in godsnaam een tweede dierenarts en hoefsmid bij, want dit paard lijdt pijn en dat moet stoppen, en dit lijkt totaal niet op mijn paard met ataxie (wat Koper dacht) en juist heel erg op mijn paard met hoefbevangenheid (wat Kopers dierenarts dacht)'. Er zijn zelfs klinieken genoemd die ze kon benaderen en bedrijven die röntgenfoto's aan huis kunnen maken zodat die arme Vos niet ook nog eens op een trailer gezet hoefde te worden.

Omdat ik dit zo'n extreem treurige casus vond heb ik de filmpjes (net zoals andere bokkers hebben gedaan) voorgelegd aan de dierenartsen van mijn eigen kliniek met de vraag of zij hier hoefbevangenheid of ataxie in zagen, aangezien die ataxie de hoofdvraag van de TS was. Verder geen informatie gegeven. Het antwoord van de kliniek: de bewegingen van de achterbenen en gebrekkige coordinatie zou op ataxie kunnen wijzen, maar mogelijk beinvloedt hoefbevangenheid het plaatje, en dat kan heel gemakkelijk door een dierenarts ter plaatse bepaald worden door te checken op temperatuur voorhoeven, voelbare digitale pols en gevoeligheid van de zool.
Tja. Er was dus al weken eerder een dierenarts bijgekomen, waarvan Koper zelfs letterlijk beschrijft dat de pony bijna door de grond ging toen die de gevoeligheid van de zool checkte... Daar had de kliniek ook niets meer op te zeggen, behalve dat hier andere instanties voor waren.

Dus ja, jij vindt het gemeen dat mensen doen alsof Koper haar paard zou laten lijden. Als ik afga op wat ik zie en wat dierenartsen zeggen dan weet ik vrijwel zeker dat dit paard al in de filmpjes van week 3 leed, en Koper schreef zelf dat het beeld daarvoor nog veel treuriger was.
Ik ben het trouwens helemaal met je eens met dat het zinloos is om iemand hiervoor digitaal te gaan stenigen. In mijn ogen mag echter wel herhaald worden dat deze pony dringend goede zorg nodig heeft - en waarom.
Ik mag tenminste toch hopen dat als ik vrolijk rijfoto's blijf plaatsen waarop mijn paard continu wonden bij mijn sporen heeft, dat mensen blijven herhalen dat ik díe sporen niet mag gebruiken, dat ik de sporen sowieso anders moet leren gebruiken, dat er anti-doorspoordoeken zijn en dat er ook veel minder scherpe sporen te koop zijn.
Ik mag toch hopen dat geen enkele Bokker zich in het hoofd haalt om vervolgens te reageren met 'Het heeft geen zin om negatief te blijven reageren, ik geloof niet dat de TS haar paard bewust pijn wil doen'.
Pijn is pijn.

Ik wil het ook nergens goed praten, en als jij mijn berichten goed hebt gelezen dan kun je ook zien dat ik het ook zeker met jullie eens ben.

Maar ik vind het wel jammer dat er alleen maar word gezegd wat er fout is en dat de TS een dierenbeul is (terwijl zei dingen misschien op een andere manier wil aanpakken als bij jullie bekend is) worden er snel aannames gemaakt.

Er worden wel filmpjes getoond aan jullie dierenartsen maar waarom word er geen melding gemaakt(wat een aantal mensen ook hebben gezegd te doen maar dat is dan wss alleen maar grootspraak), dat is een vraag die ik nu al 3 keer heb gesteld en waar ik geen antwoord op krijg. Blijkbaar zijn er mensen die weten waar het paard staat, doe dan iets ipv hier te gaan roepen en de slimmerik wil uithangen.

Heb een aantal posten gezien van mensen waar ik me helemaal bij aansluit en daar hoort jou bovenstaande post ook zeker bij. Maar heb er ook een aantal gezien die weinig toevoegen aan heel dit onderwerp maar erg gewoon op berust zijn om te rellen en daar hou ik niet zo van, iets met schapengedrag ;).

Nogmaals wil ik niets goed praten, maar ik vind het heel erg jammer dat er op deze manier gereageerd moet worden, en dan bedoel ik met name de berichten die helemaal niets toevoegen aan deze situatie.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 14:53

Citaat:
Ik wil het ook nergens goed praten, en als jij mijn berichten goed hebt gelezen dan kun je ook zien dat ik het ook zeker met jullie eens ben.

Maar ik vind het wel jammer dat er alleen maar word gezegd wat er fout is en dat de TS een dierenbeul is (terwijl zei dingen misschien op een andere manier wil aanpakken als bij jullie bekend is) worden er snel aannames gemaakt.

Er worden wel filmpjes getoond aan jullie dierenartsen maar waarom word er geen melding gemaakt(wat een aantal mensen ook hebben gezegd te doen maar dat is dan wss alleen maar grootspraak), dat is een vraag die ik nu al 3 keer heb gesteld en waar ik geen antwoord op krijg. Blijkbaar zijn er mensen die weten waar het paard staat, doe dan iets ipv hier te gaan roepen en de slimmerik wil uithangen.

Heb een aantal posten gezien van mensen waar ik me helemaal bij aansluit en daar hoort jou bovenstaande post ook zeker bij. Maar heb er ook een aantal gezien die weinig toevoegen aan heel dit onderwerp maar erg gewoon op berust zijn om te rellen en daar hou ik niet zo van, iets met schapengedrag ;).

Nogmaals wil ik niets goed praten, maar ik vind het heel erg jammer dat er op deze manier gereageerd moet worden, en dan bedoel ik met name de berichten die helemaal niets toevoegen aan deze situatie.

Maar als ik het goed gelezen heb is er wel degelijk door iemand ergens een melding gemaakt. Er werd gezegd dat daar zelfs een update over zou komen, maar die update heb ik nog niet gezien. Vraag me niet door wie en waar de melding gedaan is, maar volgensmij is er dus wel degelijk iets gedaan.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 15:49

Ja word gezegd, er is blijkbaar nog niets gebeurd of veranderd. Dus of het ook daadwerkelijk is gedaan is de vraag dan maar weer.. Hetzelfde dat de ts nergens heeft gezegd dat ze geen DA er bij wil halen, maar dat ze het niet eens is met de diagnose die gesteld werd.

Op het begin werd er namelijk in dit topic ook getwijfeld en werd er ook gezegd dat het een combinatie zou kunnen zijn. Tot er een paar heel hard begonnen te toeteren dat dit dier HB is, wat goed zo zou kunnen zijn maar wat NIEMAND zeker weet. Ook geen dierenartsen die alleen het filmpje hebben gezien, wel mag je er je gedachtes bij hebben.

Daarnaast is er bij mijn pony ook ooit hoefbevangenheid gediagnosticeerd, wat uiteindelijk een abces bleek te zijn 8)7 . Ik had daarna wel een andere DA laten komen samen met de smid die dus uiteindelijk het abces ontdekte, dus dat wil ik de TS zeker wel even aanraden om toch zeker HB uit te sluiten.

Careri18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 16:00

Zo kun je alles wel in twijfel brengen CHarming, maar zoals normaal is, zijn er een aantal symptomen die kunnen wijzen op HB en heel toevallig voldeed dat paard daar aan.

Maar zeker weten doen we via het net niet..........nee als mijn onderbeen gebroken is en ik stuur een foto waar het bot er bij uitsteekt, dan denkt iedereen dat het gebroken is, maar moet er nog een diagnose gesteld worden door een arts. Kom zeg, je kunt dit maar blijven verdedigen, wordt dat paard niet beter van hoor.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 16:03

Wat is dit vreselijk vermoeiend zeg... als er melding gemaakt wordt, kan je niet weten OF er wat gebeurt en WAT er dan gebeurd zou zijn tenzij je naast de weide blijft staan. Daarom is het ook MELDING maken en niet ZELF BETER maken.

Dat zal iedereen hier gewoon moeten gaan aanvaarden.

Daarnaast heeft TS als enige antwoord op de vragen van bokkers of ze nog een andere veearts zou laten komen haar slechte ervaringen met dierenartsen beschreven en gezegd dat haar vertrouwen in veeartsen onder het nulpunt gezakt is... sorry dat wij dat niet geïnterpreteerd hebben als "ja hoor, ik bel er morgen een op!"

Zorg ontzeggen is niet hetzelfde als je paard haten, dat beseft iedereen hier, maar je paard leeft niet op liefde alleen (en ook niet op smeerwortel of rozenbottel). Een paard houden is complex en je moet elke dag de juiste keuzes maken. Koper heeft niet alleen de verkeerde keuze gemaakt, maar heeft dat verschillende keren op rij gedaan, doelbewust, vanwege haar trots en overtuigingen.

En nee we moeten daar niet op blijven doorgaan, want het paard is het belangrijkste, dat klopt! Maar dan mag het goedpraten van deze toestanden ook stoppen. En zolang dat niet stopt, zullen mensen blijven doorgaan met koper op de fout te wijzen, want je wilt echt niet dat iemand met een paard met dezelfde symptomen en vreselijke pijn op basis van dit topic gaat kiezen voor een behandeling met smeerwortel en water dat verkoopt aan de prijs van goud (homeopathie dus).

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 16:09

Charming: Er wordt niet 'alleen maar gezegd wat er fout is'...
Lees maar eens goed. Er zijn heel veel tips voorbij gekomen en zelfs een aanbod om met een trailer mee te gaan naar een kliniek..

TS wil dat niet. Ze volgt haar eigen pad en kijk het paard eens beter lopen! Nu wil ze van ons horen: je hebt gelijk! Jij hebt het wondermiddel en het paard is niet bevangen maar het 'op eieren lopen' komt uit zijn nek!

Gelukkig voor het paard (dat eerst weken lang gruwelijke pijn heeft gehad.. -3 weken sowieso want die filmpjes wilde ze ons niet tonen zo slecht-)..is de pijn nu minder.. maar zonder de juiste zorg is het mogelijk zo weer terug..

En ik ben ook benieuwd naar filmmateriaal van het paard op een harde/onregelmatige ondergrond..
Laatst bijgewerkt door IMJ op 23-08-18 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 16:11

@ Charming: ik kan me herinneren dat ze in een lange post in het begin schreef dat ze er geen dierenartsen meer bij ging halen want die stelden toch altijd verkeerde diagnoses, met toen weer een voorbeeld van wat volgens haar de zoveelste verkeerde diagnose was geweest.

Ik heb volgens mij altijd geschreven dat ataxie best een mogelijkheid kan zijn gezien de gebrekkige coordinatie van de achterbenen, maar dat de voorkant er extreem uitziet als hoe een hoefbevangen paard loopt. En als je dat combineert met een dierenarts die die diagnose eerder al gesteld heeft, tja... De dierenartsen die ik het filmpje heb laten zien zeiden ook dat je voor een echte HB-diagnose 3 bloedsimpele testjes in praktijk moet doen, en dat je geen definitieve diagnosis op basis van dit filmpje kunt stellen. Maar goed, wederom, die tests zijn in praktijk al gedaan en door Koper ook beschreven, en daar kwam HB uit.
Ik snap jouw verhaal over het abces ook niet helemaal in deze context? Ik neem aan dat jij zag dat je paard vreemd liep, vervolgens besefte dat hij pijn had, en je er een dierenarts bij haalde. Die stelde hoefbevangenheid vast, jij vertrouwde het niet en liet een andere dierenarts plus hoefsmid komen voor verder onderzoek waaruit bleek dat het een abces was.
Jij bent in mijn ogen alles wat een paardeneigenaar hoort te zijn: je bent in staat om te herkennen dat het niet goed met je paard gaat, je ziet dat hij pijn heeft en ziet het als jouw plicht om die pijn te verminderen, je haalt er een dierenarts bij en als je die diagnose vertrouwt dan haal je er nog een dierenarts bij plus smid, net zolang tot de oorzaak van de pijn gevonden is en zo snel mogelijk verholpen kan worden.
Het scenario in dit topic is: eigenaar ziet dat een pony wat vreemd loopt, herkent geen pijnsignalen, gelooft niet in pijnsignalen, gelooft ook niet in de dierenarts en that's it. Ik en met mij dit hele topic (inclusief die pony) zou volgens mij een gat in de lucht springen als Koper jouw scenario zou volgen.

Wat ik vooral zo jammer vind aan het hele verhaal is dat het heel goed mogelijk is dat Vosje zonder medisch ingrijpen 'geneest', stomweg omdat pony's die onbehandeld PPID hebben, vaak 'vanuit het niets' in de herfst hoefbevangen worden door een ongecontroleerde seasonal rise aan de hormonen in de herfst. Iets wat voorkomen had kunnen worden door de pony PPID-medicatie te geven die de hormonen binnen gezonde grenzen houdt. Maar goed, stel je hebt een eigenaar die de PPID verwaarloost, pony wordt hoefbevangen, vervolgens wordt de hoefbevangenheid ook verwaarloosd - dus even het slechtste van het slechtste scenario voor zo'n pony - dan zal in veel gevallen de pony na een maand of 2 'vanzelf' weer herstellen van de hoefbevangenheid. Conclusie eigenaar: zie je wel, mijn druppeltjes tegen wervelverschuivingen waren het juiste medicijn. +:)+
Terwijl het enige dat er gebeurd is, is dat de seasonal rise weer voorbij is, de hormonen en bijbehorende ontstekingsreacties zijn weer gaan liggen en dus wordt de pony niet meer van binnenuit ziekgemaakt. Fijn voor de pony, maar zo jammer dat zo'n eigenaar dan wordt bevestigd in het waanidee dat een pony 1 maand laten strompelen van de pijn 'het juiste medicijn' is, want het probleem is nu over.

Koper heeft volgens mij in meerdere topics al eens verteld heeft dat Vos PPID heeft en dat ze niet bereid is om hem daarvoor te behandelen. Nu claimt dat Vos geen hoefbevangenheid kan hebben want hij at alleen maar hooi en van hooi worden ze niet HB, en dus is ze niet bereid de pijnsymptomen te behandelen.
Ik ben geen dierenarts, maar hét probleem van onbehandelde PPID is dat de normale seasonal rise in hormonen compleet losgeslagen raakt en 'absurde' hoefbevangenheden veroorzaakt bij pony's die al drie jaar lang alleen maar geweekt, suikerarm hooi krijgen en toch steeds vaker HB raken.
Dat is waarom mensen PPID bij hun paarden behandelen, niet omdat ze graag pillen voeren of omdat ze krulletjesvachten lelijk vinden, maar omdat de kans dat een onbehandeld PPID paard overlijdt aan plotselinge hoefbevangenheid inclusief sinkers en hoefbeenkantelingen zo groot is.
En nee, ik ben geen dierenarts, maar als Koper hier medische feitjes mag rondstrooien die kant noch wal raken, dan hoop ik echt dat er mensen tegenin gaan en uitleggen hoe het wérkelijk zit, niet om Koper te overtuigen of Vos te helpen want daarvoor is het toch al te laat, maar vooral om te voorkomen dat die waanideeen zich ook in de hoofden van anderen gaan vestigen.
Aan het lijden van Vosje kan ik helaas niets doen, maar ik hoop er zo wel voor te kunnen zorgen dat er op Bokt nog meer Vosjes in de ellende gestort gaan worden, 'want Koper zei dat het zo mocht/kon/hoorde'...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 16:15

Als Vos echt PPID heeft dan ligt HB nog meer voor de hand dan het al deed..

Ook hier een PPIDer gehad met HB.. uiteraard op 20 jarige leeftijd direct gaan behandelen..
Laatst bijgewerkt door IMJ op 23-08-18 16:16, in het totaal 2 keer bewerkt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 16:15

Volgens mij is het die andere pony die PPID heeft nee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 16:22

Dat zou dan weer een meevaller voor deze pony zijn, dat scheelt weer wat ellende, want dat wens je geen enkel paard toe weet ik uit ervaring. :(

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 16:34

Ik zou zo een melding doen als dit paard bij mij in de buurt stond en ik kon vertellen waar hij te vinden was.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 18:11

simongek schreef:
Ik zou zo een melding doen als dit paard bij mij in de buurt stond en ik kon vertellen waar hij te vinden was.

er zijn meerdere meldingen bij 144 gedaan, met adres waar vos staat en link naar dit topic, ik vrees dat er niks mee gedaan is bijna |(

enjoymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 18:28

sassefras schreef:
simongek schreef:

er zijn meerdere meldingen bij 144 gedaan, met adres waar vos staat en link naar dit topic, ik vrees dat er niks mee gedaan is bijna |(

Dat zou erg kwalijk zijn.
Ik weet ook niet waar dit paard staat anders was er van hieruit ook zeker een belletje naar 144 gegaan.
Dit is dieren kwelling van de hoogste graad. Dit paard had op flinke pijnstilling moeten staan, zoals het advies van de da ook was.
En ik geloof best dat de eigenaar op haar manier haar best doet. Maar soms is dat niet genoeg. Of zie je door het te dichtbij staan niet hoe het dier er echt aan toe is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 18:48

Laten we wel wezen, er zijn misschien wel mensen geweest maar Koper kan prima banketstaaf dus zullen ze ongetwijfeld een gebrekkig dier hebben gezien met een overtuigend verhaal van haar erbij. Dier heeft eten,drinken,onderdak en “ medicijnen” !!!!

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 19:07

:( nou dat vrees ik, nou ja koper kijkt maar lekker wat ze doet, ik heb mijn morele plicht gedaan, en wet niet wat meer te doen

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 19:23

Koper zal vast weer over actief zijn in andere topics..wat mij betreft ontstipt ze bokt geheel en gaat ze haar tijd besteden daar waar nodig!
Het is in en in triest dat dit gewoon kan!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 19:33

Idd gewoon actief in andere topics , maar hier grote stilte.
Bijzonder

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 20:29

Eerlijk?

De meeste mensen zouden met zo'n kritiek moeilijk kunnen omgaan. Dat aspect van het verhaal vind ik zo gek niet. Ik zou ook afhaken en een tijd van bokt weggaan, maar ik zou wel iets doen met de commentaar, toch zeker als het om welzijn gaat, en niet achteraf zeggen dat ik gelijk had en daarmee andere, minder ervaren mensen op het verkeerde idee brengen (homeopathie lost al je problemen op en een paard pijn laten lijden is ok).

Mij gaat het enkel over de zorg die ze ontzegt. Ze mag zich sociaal gezien misdragen zoveel ze wil, dan grijpen de mods wel in. Zolang ze niet liegt over effectiviteit van geneesmiddelen, mag ze van mij zo sociaal incapabel zijn als ze wil.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 20:40

SinneJ schreef:
Eerlijk?

De meeste mensen zouden met zo'n kritiek moeilijk kunnen omgaan. Dat aspect van het verhaal vind ik zo gek niet. Ik zou ook afhaken en een tijd van bokt weggaan, maar ik zou wel iets doen met de commentaar, toch zeker als het om welzijn gaat, en niet achteraf zeggen dat ik gelijk had en daarmee andere, minder ervaren mensen op het verkeerde idee brengen (homeopathie lost al je problemen op en een paard pijn laten lijden is ok).

Mij gaat het enkel over de zorg die ze ontzegt. Ze mag zich sociaal gezien misdragen zoveel ze wil, dan grijpen de mods wel in. Zolang ze niet liegt over effectiviteit van geneesmiddelen, mag ze van mij zo sociaal incapabel zijn als ze wil.

Het is ook geheel haar eigen verantwoording hoe zij is en hoe zij zich gedraagt natuurlijk. Helaas. Helaas voor Vos. Maar er staat wel in dit topic duidelijk wat er van het ziektebeeld van Vos gedacht wordt door Bokkers. Wij bokkers gaan niet zeggen: wij hebben gelijk, want dat weten we nooit zeker. TS daarentegen wilde wel met haar tweede topic (met die narcistische titel en inhoud) duidelijk maken dat ZIJ gelijk had en iedereen op bokt en alle dierenartsen het fout hadden. Het zou haar sieren hand in eigen boezem te steken en zichzelf een spiegel voor te houden, maar helaas blijft ze geheel in stijl haar mening verkondigen op bokt. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik dat niet geheel ongevaarlijk vind.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 20:46

Nicky1963 schreef:
SinneJ schreef:
Eerlijk?

Het is ook geheel haar eigen verantwoording hoe zij is en hoe zij zich gedraagt natuurlijk. Helaas. Helaas voor Vos. Maar er staat wel in dit topic duidelijk wat er van het ziektebeeld van Vos gedacht wordt door Bokkers. Wij bokkers gaan niet zeggen: wij hebben gelijk, want dat weten we nooit zeker. TS daarentegen wilde wel met haar tweede topic (met die narcistische titel en inhoud) duidelijk maken dat ZIJ gelijk had en iedereen op bokt en alle dierenartsen het fout hadden. Het zou haar sieren hand in eigen boezem te steken en zichzelf een spiegel voor te houden, maar helaas blijft ze geheel in stijl haar mening verkondigen op bokt. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik dat niet geheel ongevaarlijk vind.

ik ben het volledig met je eens! Het tweede topic is wat het zo gevaarlijk maakt. Het was in die zin beter geweest als ze na het plaatsten van de filmpjes en de kritiek die erop volgde gewoon van bokt verdwenen was.... maar dat was natuurlijk minder goed voor onze gemoedsrust :+

Al ben ik nog steeds niet gerust dat vos veel beter af is hoor. Hij loopt nog steeds slecht en het laatste filmpje was op zachte grond. Daarbij kan het filmpje van eender wanneer zijn (dus van voor de ziekte). Dat is misschien al heel erge speculatie maar gezien het verloop van het topic, zou het me niet verbazen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 21:27

De mensen die hier tegen symptoombestrijding zijn, hebben jullie zelf een chronische aandoening waarbij je heel erg blij bent dat je minder pijn hoeft te ervaren?

Het gros is het denk ik wel met me eens, een dier met pijn geef je pijnbestrijding. Daarnaast kan je gaan behandelen. Bij mensen idem dito.

Ik heb zelf vervelende aandoeningen en ik ben blij met de symptoombestrijding want chronische aandoeningen gaan niet over, kunnen alleen draaglijker gemaakt worden.

Helaas heb ik ervaring met hoefbevangenheid en zie ik bij dit paard echt precies dezelfde bewegingen en verloop.
Een dier maar pijn laten hebben omdat pijnbestrijders niets oplossen vind ik heel, heel erg krom.

En ja, pijnbestrijders hebben ook bijwerkingen maar dan kan die pony geen 30 worden met pijn maar slechts 25 zonder pijn?
Ik zou de keuze zo gemaakt hebben.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 21:49

Het filmpje is zoals eerder gezegd geen vergelijkingsmateriaal met de eerste filmpjes. Je kunt geen appels met peren vergelijken. De pony loopt op het zachte, wordt een soort opgedreven door de andere pony en loopt niet in zijn eigen omgeving (wei/paddock). Ik hoop van harte dat het beter met hem gaat, maar adhv zo'n filmpje valt dat niet in te schatten.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 21:28