Dikke benen tinker

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: Dikke benen tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 20:02

draven in een stal is niet echt bevordelijk voor een doorgescheurde pees.
Hoevaak heb je de tinker behandelt tegen mijt?Ze heeft wel degelijk CPL,wat lastig is maar niet dodelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 20:11

We hebben haar nu 5 weken behandelt met byemite en 1x met dat spul dat op haar rug moest

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 20:16

@geerke, ik vind dat wel heel kort door de bocht. Alleen een DA met kennis kan vaststellen of dit CPL is en ga dan aub geen dhz trucjes uithalen.

Ik denk dat je het beste even rustig een kwartiertje met je ouders kunt gaan zitten en ze de reacties van bokt etc. kunt laten zien. Hier zitten best veel kenners en misschien kunnen zij jouw ouders er een beetje over na laten denken, gewoon rustig en bespreek het.
Ook kun je ze vragen om zichzelf wat meer te verdiepen in beenaandoeningen, zo leren ze er zelf misschien ook nog wat meer van.

Tja aan financiële kwesties ontkom je niet maar dan vind ik het inderdaad wel erg naar voor de paarden, probeer een baantje te zoeken en mee te betalen of iedere week schoonmaken bij ouderen ofzoiets.

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 20:18

HopeMyDay schreef:
@geerke, ik vind dat wel heel kort door de bocht. Alleen een DA met kennis kan vaststellen of dit CPL is en ga dan aub geen dhz trucjes uithalen.

Ik denk dat je het beste even rustig een kwartiertje met je ouders kunt gaan zitten en ze de reacties van bokt etc. kunt laten zien. Hier zitten best veel kenners en misschien kunnen zij jouw ouders er een beetje over na laten denken, gewoon rustig en bespreek het.
Ook kun je ze vragen om zichzelf wat meer te verdiepen in beenaandoeningen, zo leren ze er zelf misschien ook nog wat meer van.

Tja aan financiële kwesties ontkom je niet maar dan vind ik het inderdaad wel erg naar voor de paarden, probeer een baantje te zoeken en mee te betalen of iedere week schoonmaken bij ouderen ofzoiets.

dit was al voorgesteld, en besproken met de ouders volgens ts..

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 20:26

Ook op een rustig en goed moment met beide ouders? Heb je daar ook gezegd dat je je daadwerkelijk zorgen maakt?
Het komt namelijk op mij over alsof je af en toe eens met 1 van de ouders een kort gesprek hebt, vandaar dat ik het nogmaals herhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 20:29

Nee hoor.. ik ben er dagenlang over door gegaan met ruzies tot gevolg. Heb het allemaal luid en duidelijk laten merken wat ik ervan vind. En dat ik deze week een dierenarts wil. En niet langer wil blijven doormodderen.

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 20:34

AmyPony schreef:
Nee hoor.. ik ben er dagenlang over door gegaan met ruzies tot gevolg. Heb het allemaal luid en duidelijk laten merken wat ik ervan vind. En dat ik deze week een dierenarts wil. En niet langer wil blijven doormodderen.

Als ik het zo hoor dan is het niet met rust en beleid gegaan?
Nee ruzie is nooit de oplossing en meestal (oke de meeste ouders) word er niet zo heftig gereageerd en kan dit op een normale volwassen manier.

Als het tot ruzie heeft gezorgd kan je je beter gedeisd houden, ik ken gevallen waarin vervolgens de DA helemaal niet is geweest puur omdat de ouders toen helemaal niet meer naar het kind wilde luisteren.

Het is moeilijk maar ruzie met ouders etc. is al een hele kwestie opzich... Misschien toch maar even rust houden en er in ieder geval voor zorgen dat de DA komt (vroeg of laat)

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 22:31

Stop toch alsjeblieft geen geld meer in een echo voor de oude pony! Ik snap dat hij je dierbaar is, maar met dat geld kan je veel beter de tinker opknappen! De pony loopt niet zuiver, heeft cushing, een zware peesblessure en is bovendien hoogbejaard. Ik weet dat het sneu is TS, maar laat die pony gaan. Ze kan niet meer naar buiten toen en wordt alleen maar gekker op stal, begin daar toch niet meer aan! Het is allemaal al zo krap, dan is een echo verloren geld in mijn ogen. Je wéét dat de pony niet meer te genezen valt. Stop daar dan alsjeblieft toch niet je geld in maar beslis verstandig.

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 22:39

TS fijn dat je zo je best doet om een dierenarts ernaar te laten kijken. Hopelijk gaat het lukken!

Wanneer de ouders er het nut niet van inzien om een dierenarts te laten komen, wordt het wel heel lastig voor TS om hem te laten komen. En ze zal vast ook eerst rustig hebben geprobeerd om het haar ouders uit te leggen. Maar op een gegeven moment zijn de ouders klaar met het 'gezeur', en worden ze boos wanneer je er weer over begint.

En niet dat ik TS haar ouders ken, maar niet alle ouders zijn even redelijk, en niet alle ouders zijn in staat om een 'volwassen' gesprek te voeren met hun kind. Vooral wanneer ouders denken dat ze het toch beter weten.

Ik vind het super sneu voor TS en de pony, maar ik ben bang dat die ouders echt niet zullen gaan luisteren voordat de toestand nog meer verslechterd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 08:21

Ze worden boos en dan zeggen ze ' je weet dat we op dit moment het geld er niet voor hebben volgende week is er misschien weer genoeg dan kan het misschien.'

Daar ben ik het niet mee eens... het beest moet deze week geholpen worden.. dit is zielig. En dan zeggen ze nu ook (omdat ik erover ben begonnen het zielig is het dier naar dr hulp te laten lòpen) dat we eerst een trailer moeten hebben.

Ja, ik snap het nu ook niet meer... ik weet alleen dat als ze nu geen actie gaan ondernemen dat ik zelf met het dier naar de dierenarts ga en dan zie ik wel waar het schip strandt.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 08:27

Lijkt wel alsof er 2 verschillende mensen op TS haar account zitten. :P

Eerst ging het om het geld en was je het er mee eens dat de DA niet hoefde te komen. Toen was er opeens geld genoeg en opende je zelfs een topic om deze merrie te laten dekken, in dat topic geef je ook aan dat jullie daar geld voor opzij hebben liggen. En nu wil je dat de dierenarts komt en is al het geld opeens weer weg? :P

Je kan toch gewoon de dierenarts bellen? Je zegt dat het spoed is. De rekening komt vaak pas met 1/2week en als je aangeeft dat je in termijnen wil betalen, kan dat 9/10 keer. Ik zie het probleem echt niet.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 08:29

AmyPony schreef:

Lieve schat..

Ik weet dat de meesten willen dat er vandaag een dierenarts komt. Dat zou ook het beste zijn. Maar zoals hier al eerder gezegd wordt, vaak helpt het dreinen niet (net als een kleuter die in de supermarkt op de grond ligt te krijsen om een snoepje..)..

Laat het even 1 dag rusten, hij zal niet direct omvallen.

Hoe staat je vader hierin?
Probeer het rustig te bespreken met je beide ouders. Tijdens het eten bijvoorbeeld, dat je zegt, mama, ik maak me echt heel erg veel zorgen om ons paard.

Meis, jij kan niet meer doen dan dat je doet. Adem in, adem uit en bedenk een nieuwe tactiek ;-)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 08:52

Ik zou eerlijk gezegd beginnen met de tinker terug brengen naar de handelaar of anders te koop zetten en iemand zoeken die verstand heeft van CPL en ermee aan de slag wil. Als zelfs die paar tientjes voor een dierenartsbezoekje te veel zijn, hoe kunnen ze het stalgeld dan betalen? Als je de tinker verkoopt dan heb je in ieder geval weer wat geld om het oudje de zorg te geven die hij nodig heeft zolang dat pijnvrij mogelijk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 09:03

Dat geld apart voor die dekking (die nu niet meer ter sprake is) zouden we dan voor gaan sparen.

Er is wel wat geld hoor, maar weet niet of het genoeg is. Ik denk dat dit dierenartsbezoek niet de goedkoopste zal zijn, en dat geeft ook verder niet.
Verkopen vind ik zielig, ik wil er niet iemand anders mee opzadelen. Dat niet alleen, die andere paardjes die zijn ook al aan haar gehecht en als ik weer een paardje uit de kudde ga vissen.. dat doet al die oudjes denk ik niet zoveel goeds..

Nu zoek ik alleen nog de trailer zodat we naar de dierenarts kunnen.

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 09:28

AmyPony schreef:
Dat geld apart voor die dekking (die nu niet meer ter sprake is) zouden we dan voor gaan sparen.

Er is wel wat geld hoor, maar weet niet of het genoeg is. Ik denk dat dit dierenartsbezoek niet de goedkoopste zal zijn, en dat geeft ook verder niet.
Verkopen vind ik zielig, ik wil er niet iemand anders mee opzadelen. Dat niet alleen, die andere paardjes die zijn ook al aan haar gehecht en als ik weer een paardje uit de kudde ga vissen.. dat doet al die oudjes denk ik niet zoveel goeds..

Nu zoek ik alleen nog de trailer zodat we naar de dierenarts kunnen.

Dit dierenartsbezoek zou niet heel veel kosten hoor, bloedonderzoek is afhankelijk van de dierenartsenpraktijk tussen de 40 en 80 euro daar komt dan nog een routine checkup bij en de standaard voorrijkosten. Als de dierenarts medicatie of iets voorschrijft dan hoef je dat niet te doen maar dan heb je in ieder geval een diagnose.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 09:30

Sterker nog voor CPL is niet echt een medicatie ( en vind de nieuwe foto's er nog meer op lijken)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 09:32

Dierenartsen doen vaak niet moeilijk als je in termijnen betaalt. Die mensen weten vaak ook dat het in één keer een flinke smak met geld is en dat niet iedereen het zo 1 2 3 klaar hebt liggen.

Daarnaast krijgen wij de factuur pas na een week ofzo, dus dan kan je misschien vast wat opzij zetten (of je ouders?)
Misschien stukjes van dit topic laten lezen? Dat dit wel ernstig is en dat het alleen maar duurder wordt als je langer wacht?

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 09:36

Kan deze dierenarts niet naar jullie komen? :P

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 09:52

Er zijn inmiddels een heleboel veeartsen die met apparatuur voor diagnostiek aan huis kunnen komen.
Bij voorbeeld E-digit. Deze zit in Roosendaal. Maar in het hele land zijn inmiddels veeartsenpraktijken die ook aan huis onderzoek kunnen doen. Even googlen voor eentje bij jou in de buurt.
http://www.edigit.nl/home.html

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 09:57

Maar dan is het nog duurder.

Voor de Tinker hoef je niet naar de kliniek. Diagnose aan huis kan prima.

De welsh kan inderdaad wel aan huis maar dat is dan nog duurder.

Maar echt ik begrijp zulke ouders niet.
Nu deze kosten niet kunnen betalen.
Maar wel denken te kunnen sparen voor een veulen.
Wat een voorbeeld voor de kinderen. :n

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 10:00

De welsh zou ik niet te veel meer mee gaan dokteren...Wat is de kwaliteit van leven nog?
Zeker omdat hij/zij draaft in de box.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 10:02

Dat zou nog op te lossen zijn met muisjes als het uitzicht nog wel genezing is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:02

De welsh is verder kerngezond en zit nog vol power.

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:08

AmyPony schreef:
De welsh is verder kerngezond en zit nog vol power.

Sorry dat ik het zeg maar cushing, een peesblessure en dat op zijn leeftijd noem ik (en kan ik) niet kerngezond noemen. Krijgt de welsh wel medicijnen voor zijn cushing?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:17

Heel eerlijk? Denk dat het voor iedereen de beste keus is de welsch in te laten slapen. Heeft nu niet echt kwaliteit van leven en een peesblessure geneest op die leeftijd zeer slecht.
Als je de welsch in laat slapen scheelt het iedere maand stalling kosten en ook kosten van de medicatie. Daar nog dure onderzoeken is echt zonde in mijn ogen. (Even vanuit gaande dat het verhaal van de pees klopt) evt zou je de rest van Pracsend retour dierenarts kunnen doen krijg je nog wat geld terug of gewoon verkopen.
En tinker moet gewoon dierenarts aan huis komen consult thuis of op kliniek scheelt vaak niet heel veel. Laat het een paar dagen rusten en ga dan in overleg met je ouders en zet alles voor hun op papier (kosten stalling welsch en medicatie) en zeg nogmaals rustig dat je in termijnen kan betalen. Ligt er wel aan natuurlijk wat voor bedrag je nu nog open hebt staan bij de dierenarts.