Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 01:21

Indestal schreef:
Ik zie infra rood onderzoek..

Kan iemand mij uitleggen wat dat met back on track te maken heeft? Ik dacht dat dat juist alleen warmte isolerend was?

Ik snap nog steeds niet wat er zo goed aan is..

Zijn er mensen die het humane spul gebruikt en wat de ervaringen zijn?

Ik ben nl geinteresseert in een infrarood deken voor mensen...vandaar de infrarood onderzoek vraag..

Ik weet nog niet wat ik daar van moet denken

Het idee is dat door de keramische deeltjes die in de stof verweven zijn, deze bepaalde golflengtes warmte van je lichaam terugweerkaatsen waardoor je dat infrarood idee krijgt. Niet alleen warmte dus, maar ook straling.

Ik heb een tshirt, coltrui en knieband. Knieband heb ik vooral op mijn werk een hele poos gebruikt en daar had ik veel baat bij. Ook tshirt en coltrui ben ik heel blij mee, zeker toen ik een paar weken terug van het paard gestuiterd was. Dikke spierpijn in mn nek, schouders en rug en na een volle dag die coltrui dragen was het grootste deel vd pijn verdwenen :)

_maaike_D

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 14:06

De fedimax met waterdichte rug bedoel ik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 18:26

Voor wie geinteresseerd is in Back on Track fleece; ik heb ze vandaag eens vergeleken en de BOT paardenfleecedeken is van precies hetzelfde materiaal gemaakt als de fleecedeken voor mensen. Voor allebei geldt ook dat de fleecekant níet de BOT werking heeft, maar juist de gladde kant. De paardenfleecedeken ligt dus ook met de fleece naar buiten ipv binnen, want ik op het eerste gezicht nogal raar vond, een paardenfleecedeken met aan de paardkant geen fleece. 8-)
Wie dus handig is met een naaimachine en een bot fleecedeken voor een paard wil kan die dus zelf naaien uit een mensenfleecedeken, dan ben je ook een heel stuk goedkoper uit. :D

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-16 20:21

Wij hebben de mensen-fleecedeken gekocht, maar die gaat "verknipt" op het paard en gebruiken we de restjes voor andere doeleindes.
De kleine hondendeken, die gaat op de mens.
En wacht nu op de Fedimax rugdeken en onderlappen.
(behalve de rugdeken, allemaal in de super-aanbieding!)

Het viel me op dat de fleecedeken niet superheet werd. Ik had op weg naar stal in de auto mijn handen erin gestopt, terwijl die nog opgerold was. Betere test bestaat er niet leek me om te kijken of het niet te heet wordt voor de paarden met mooi weer. En dat was gelukkig (en tot mijn verbazing) niet het geval. Werd ook zeker niet kouder... :+ , maar ik verwachtte dat het echt heet zou worden aangezien het al warm was in de auto.

Ik vind alleen de stofjes van de fleecedeken en de hondendeken niet fijn voor mijn huid, maar dat is geen verassing, want krijg bijna overal bultjes, blaasjes, jeuk of eczeem van. (Behalve katoen, dus leg er nu een dun lapje katoen tussen)
Vandaar dat ik nu de Fedimax gekocht heb om te kijken of die bolletjes mijn huid wat gunstiger stemmen.

Vond de hondendeken wel prettig toen ik met een probleem met mijn rug had (1 hernia, en tussen dezelfde 2 wervels ook een scheurtje in de tussenwervelschijf en een zwelling op de gewichtsband van ook weer dezelfde wervels, terwijl die schrijf ook al uitgedroogd was.) Ik had de BoT met een elastische rugband om mijn rug vastgemaakt, en de spieren ontspande ervan en had meer bewegelijkheid ermee. Als ik na even lopen zou gaan liggen, dan kwam ik amper overeind, maar als ik op die hondendeken gelegen had, had ik toch het idee soepeler het bed uit te komen. Ik sliep er ook 's nachts op (met dunne katoenen tshirt) en het bed werd er niet warmer van.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 20:29

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 20:30

Als het goed is wordt mijn fleeceplaid morgen bezorgd *\o/*.

Of ik wil gewoon graag dat t zo is... Pakket is volgens Agradi iig bij DPD aangeboden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 20:31

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 20:51

@ Rivano; ik heb de Fedimax rugwarmer met puntjes op de bank liggen (ben er nog niet aan toe gekomen om hem naar het paard te brengen) en ik moet zeggen dat ik voor menselijk gebruik de puntjes toch vrij grof vind. Niet iets waar ik op zou willen slapen in elk geval. Ik ben benieuwd naar wat jij ervan vindt.

[***] heeft eindelijk een bijna helemaal passende deken van Rambo, 100 grams, en als het goed is arriveert morgen de Rambo ionic 100 grams liner voor als het echt vies koud wordt. Dat schijnt het antwoord van Rambo op Back on Track te zijn. Het klinkt in elk geval (ont)spannend. ;) Ik vraag me af of ik verschil merk met Back on Track op [***]'s rug als het om zijn bulten gaat.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 22:17

Ik Heb nog een oude regen uitstap deken. Stel ik koop zo fleece voor mensen. Zou ik die dan kunnen vast maken onder me regenuitstap deken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 22:25

Qua fleecestof kan dat gewoon, je moet alleen even een handige manier bedenken om ze aan elkaar vast te maken. Ik weet namelijk niet of je overal met je naaimachine doorheen komt en de fleece is vrij dik/stevig. Plus dat je dan wel met bisonkit aan de bovenkant stukken stof over de naden moet lijmen, anders is je deken niet meer waterdicht. ;)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 07:07

Macs schreef:
[NM] Horze.nl doet aan uitbuiting ( Noorse sekte)

Hebben jullie dit al gelezen? := Voor wie nog van plan was bij Horze.nl te bestellen..

Ik las het gister.. baal echt want vind het een top winkel en heb er regelmatig wat besteld. Nooit geweten dat dit er achter zat.

Al vond ik het wel raar dat retourkosten eigen rekening is maar dit komt wel vaker voor...

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 09:18

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 09:34

Ik heb of een oude regendeken zelf 2. Die ik dan kapot kan maken en over de naden kan doen. 1 deken is ook bruin net als me regendeken

Ik ga even brainstormen en aan me ma vragen of zei een goede naaimachiene er voor heeft

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 13:41

Mijn deken is er! Heel erg mooie en zware kwaliteit. Ik ben vanochtend met de honden weggeweest en dat heeft wel invloed gehad op mijn blessure, dus nu op de bank onder de deken. Blij dat ik de grote heb gepakt, kan ie over een paar dagen mee naar bed :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 13:43

Wat ik wel grappig vind is dat je nauwelijks tweedehands BOT dekens/producten op de Bokt Markt of Marktplaats vindt. Blijkbaar werken ze zo goed dat niemand ze meer kwijt wil. :D

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 13:47

Ik speur ook regelmatig naar tweedehands, maar er is weinig. Ik heb vorige week nog wel een dekje kunnen scoren en eerder dit jaar het mutsje voor onder het hoofdstel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 15:58

De mods hebben helaas mijn Fedimax post verwijderd omdat 1 zinnetje in stond met dat iemand de Fedimax 50grams regendeken mocht overnemen aangezien hij [***] te groot was. Helaas hebben ze echter ook meteen alle andere wel nuttige info gedeleted die niets met verkoop te maken had.
Hier dus nog een keer de post opnieuw en dan zonder het gewraakte zinnetje. :+

Citaat:
Ik heb vanmiddag de 155cm Fedimax 50 grams regendeken ontvangen. *\o/*

De afwerking is heel degelijk, mooi gemaakt, erg grappig met de keramische balletjes aan de binnenkant, maar helaas is hij toch echt te groot voor mijn paard, dus hij gaat weer terug naar Duitsland: https://www.fedimax.de/infrarot-textili ... me/a-1121/
Het is de eennalaatste Fedimax 50 grams regendeken die nog te koop is, er is er nog maar 1tje met ruglengte 125 en de nieuwe lading komt pas weer in mei. Als hij niet te groot was, dan had ik hem absoluut gehouden.
Met de deken heb ik ook meteen de Fedimax ceramic gevoerde rugdeken meebesteld en heb hem vanavond op de bank getest: met 1 been zat ik op een BOT zadeldekje en met 1 been op de fedimax deken.Het effect is hetzelfde, bij normale stoffen merk je dat je been echt die stof eerst moet opwarmen, terwijl de BOT/Fedimax stoffen bijna meteen op temperatuur zijn, erg grappig. :)

Ik heb trouwens net de 100 grams Rambo Ionic liner van het postkantoor gehaald aangezien [***] voor Rambo lijkt te hebben gekozen. De ionic heeft vanaf de schoft tot de staart een soort stipjespatroon op de binnenkant van de deken zitten die ook lichaamswarmte moeten terugkaatsen (en dan nog wat met negatieve ionen). De stipjes zijn plat en voelen rubberachtig en de deken zelf is superlicht, dus dat is in elk geval al een voordeel ten opzicht van de Back on Track dekens (plus dat je hem heel makkelijk aan de Rambo dekens kunt bevestigen. Zometeen breng ik hem met de Fedimax rugdeken naar de stal. Ik ben benieuwd naar wat [***] ervan vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 19:02

Vergelijkend warenonderzoekje: Back on track vs Fedimax.

Logisch zou zijn als de Fedimax en de Rambo het warmst zouden zijn aangezien die allebei gevoerd zijn, maar juist de Rambo en de BOT waren gelijk en de Fedimax was een stuk warmer.

Aangezien de werking van BOT en Fedimax niet op het verhitting van de paardenrug gebaseerd is zegt deze uitslag verder niets. Zowel BOT als Fedimax claimen namelijk dat hun werking niet berust op verwarmen van het paard, maar op het terugsturen van lichaamseigen warmte in de vorm van langgolvige straling die beter door de weefsels heen reist. Maar goed, als je en die golven en meer warmte wilt, dan lijkt de Fedimax een goede keus. Ik dacht er alleen eerst over om de Fedimax rugwarmer ook te gebruiken als liner voor onder de Rambo, maar nu vraag ik me af of dat wel zo geschikt is en of dat het paard dan niet teveel verwarmt? Hij moet er niet onder gaan zweten. Of is dit een andere soort warmte?

Ik heb de BOT 0grams regendeken ook nog eens nader bekeken, maar dat is toch wel best een zweterig ding: vorige week hadden we ongeveer dezelfde temperaturen als nu, maar in de 0 grams BOT regendeken heeft hij wel gezweet (witte vlekken) en in de 100 grams Rambo niet. De buitenlaag van de BOT blijkt van binnen helemaal met een rubber laag gecoat te zijn, wat erg waterdicht is maar het ademt natuurlijk voor geen meter. Weer een raadsel opgelost. ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-11-22 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 19:08

Ik heb het niet vergeleken maar mij viel ook op dat ze best warm voelen na dat ze de fedimax rugwarmer opgehad hebben..Ik vind het een mooi ding die ook een redelijk groot gebied bedekt..Ik gebruik hem met longeren/grondwerk en onder mijn zadel als een soort uitrijdeken,werkt ook perfect :j

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 19:11

Interessante testen! Nu nog benieuwd naar de Rambo ionic!

Bot is natuurlijk verder ook niet echt een outdoor deken merk. Dus ik kan me voorstellen dat ze daar bij rambo en fedimax net iets meer vanaf weten of uitgeprobeerd hebben wat werkt Etc. Mij bevalt de pasvorm van de fedimax wel goed iig. En lijkt erg stevig te zijn. Ik vond hem ook best warm eronder. Warmer dan de 50 gram gewone amigo deken. Maar niet echt zweterig oid. Ze beweren zelf idd dat het een ander soort warmte is (waardoor je ze ook voor de pezen kan gebruiken, want doorbloeding is goed, maar warmte die niet weg kan/oververhitte pezen is dan toch weer minder de bedoeling..
Vond dat ook altijd een beetje tegenstrijdig. Maar verder ook geen idee hoe het precies zit.

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 19:19

Ik heb gewoon ooit de mesh deken gekocht en die doe ik onder ieder deken. En dat bevalt heel goed. En zo heb ik altijd de werking van bot en niet 10 deken met de zelfde werking. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 19:24

Alleen blijft de pasvorm van rugwarmers hier wat ingewikkeld als er echt flink bewogen wordt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-11-22 22:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-16 19:33

xyzutu2 schreef:
@ Rivano; ik heb de Fedimax rugwarmer met puntjes op de bank liggen (ben er nog niet aan toe gekomen om hem naar het paard te brengen) en ik moet zeggen dat ik voor menselijk gebruik de puntjes toch vrij grof vind. Niet iets waar ik op zou willen slapen in elk geval.

Dan zit ik vast de volgende dag onder de deukjes. Maar liever deukjes van de Fedimax dan bultjes van de Bot. Heb ook Japanse gezondheidsslippers met 'puntjes' op het voetbed en dat moet dan ~gezond~ zijn, soort druk-accupuntuur. Dus wie weet doet die Fedimax bolletjes dat ook wel als extratje als ik erop lig. :+ Dubbele werking.
Heb hem nog niet binnen, zal met kerst ook wat langer duren. (ben nu even in Nederland dus aan de grote inkoop) Hij is uiteindelijk voor paardlief bedoeld, maar die moet er nog even ingroeien, dus tot die tijd gebruik ik hem zelf.
Hun onderlappen zijn trouwens in de aanbieding op de duitse site. 29,99 euro voor 2!

xyzutu2 schreef:
Toen ik ze er na een half uurtje afhaalde was Rio onder de BOT fleecedeken net zo 'lauwwarm' als onder zijn normale Rambo 100 grams, maar Speedy was onder de Fedimax echt heel erg warm.
Toen ik ze omwisselde gebeurde hetzelfde: Rio werd meteen heel erg warm onder de Fedimax en Speedy werd gewoon comfortable lauwwarm onder de BOT.

Bij de fleecedeken van BoT vond ik ook dat die mijn handen niet bijzonder opwarmden terwijl ik dat wel verwacht had. Mijn handen waren al behoorlijk warm, dus was benieuwd hoe broeierig het wel niet zou worden als ik ze omwikkel met de Bot Fleecedeken. Maar verschilde maar een beetje, en daar was ik blij mee, want ze moeten er niet onder gaan zweten of hittebevangen worden ofzo.
Dat de Fedimax zoveel warmer werd is interessant. Ik dacht ergens ooit gelezen te hebben dat het in het begin de huid inderdaad op kan warmen en kan gaan opzwellen als reactie van het lichaam omdat de circulatie verbeterd wordt. Maar dan zou je dat van de BoT ook verwachten bij hetzelfde paard....
Dus of de Fedimax werkt beter, of heeft een extra verwarmende werking. Zal zelf als ik straks beide dekens heb ook effe testen.

Nobel01 schreef:
Ik zit er over te denken BOT aan te schaffen.
Bij mij zitten de zenuwen in mij rug bekneld, en heb zenuw uitstraling naar beide benen.(geen hernia)
Zou BOT kunnen helpen tegen zenuwpijn ?

Wel denk ik dat het kan helpen als de spieren in je rug/benen aanspannen ter bescherming tegen de problematische pijnlijke zenuwen. Wat ook gebeurt met een acute hernia, dan trekken die spieren flink samen en dat doet (ook flink) pijn. Misschien kan je paard iets gebruiken, wat je dan eerst op jezelf uitprobeerd? Er is helaas weinig tweedehands te koop. Ik heb steeds geluk gehad dat een winkel net 1 van die producten in de aanbieding had. (1x 35%, 1x40%, 1x 31%)

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-16 19:35

xyzutu2 schreef:
De mods hebben helaas mijn Fedimax post verwijderd omdat 1 zinnetje in stond met dat iemand de Fedimax 50grams regendeken mocht overnemen aangezien hij Rio te groot was. Helaas hebben ze echter ook meteen alle andere wel nuttige info gedeleted die niets met verkoop te maken had.
Hier dus nog een keer de post opnieuw en dan zonder het gewraakte zinnetje.

Zou hem op Bokt Markt/Marktplaats zetten, en dan een linkje naar de advertentie in je onderschrift. Dan ziet iedereen in dit topic het vanzelf bij elke post van je... :D
Want je doelgroep is zeker aanwezig in dit topic!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 19:41

Hij was alweer op de post naar Duitsland, ik werd een beetje gek van alle dozen in huis. ;

Ik vond het zelf ook apart dat de BOT spullen mij niet extra verwarmden of zo. Wel voelen ze anders dan normale stoffen; als ik op een normale stof ga zitten dan duurt het even voor die koude stof door mijn lichaam opgewarmd is, terwijl als ik op een net zo koude BOT stof ga zitten die in een seconde of tien (gokje) net zo warm is als ikzelf. Maar vervolgens wordt hij niet warmer.
Het is dat diezelfde stof in een paar uur tijd twee enorme bulten van [***]'s rug wegsmolt waardoor ik weet dat het echt werkt, maar hoe het werkt? In elk geval lijkt warmte niet de hoofdrolspeler - maar ik kan me voorstellen dat extra warmte wel extra zou helpen.