xyzutu2 schreef:@ Rivano; ik heb de Fedimax rugwarmer met puntjes op de bank liggen (ben er nog niet aan toe gekomen om hem naar het paard te brengen) en ik moet zeggen dat ik voor menselijk gebruik de puntjes toch vrij grof vind. Niet iets waar ik op zou willen slapen in elk geval.
Dan zit ik vast de volgende dag onder de deukjes. Maar liever deukjes van de Fedimax dan bultjes van de Bot. Heb ook Japanse gezondheidsslippers met 'puntjes' op het voetbed en dat moet dan ~gezond~ zijn, soort druk-accupuntuur. Dus wie weet doet die Fedimax bolletjes dat ook wel als extratje als ik erop lig. Dubbele werking.
Heb hem nog niet binnen, zal met kerst ook wat langer duren. (ben nu even in Nederland dus aan de grote inkoop) Hij is uiteindelijk voor paardlief bedoeld, maar die moet er nog even ingroeien, dus tot die tijd gebruik ik hem zelf.
Hun onderlappen zijn trouwens in de aanbieding op de duitse site. 29,99 euro voor 2!
xyzutu2 schreef:Toen ik ze er na een half uurtje afhaalde was Rio onder de BOT fleecedeken net zo 'lauwwarm' als onder zijn normale Rambo 100 grams, maar Speedy was onder de Fedimax echt heel erg warm.
Toen ik ze omwisselde gebeurde hetzelfde: Rio werd meteen heel erg warm onder de Fedimax en Speedy werd gewoon comfortable lauwwarm onder de BOT.
Bij de fleecedeken van BoT vond ik ook dat die mijn handen niet bijzonder opwarmden terwijl ik dat wel verwacht had. Mijn handen waren al behoorlijk warm, dus was benieuwd hoe broeierig het wel niet zou worden als ik ze omwikkel met de Bot Fleecedeken. Maar verschilde maar een beetje, en daar was ik blij mee, want ze moeten er niet onder gaan zweten of hittebevangen worden ofzo.
Dat de Fedimax zoveel warmer werd is interessant. Ik dacht ergens ooit gelezen te hebben dat het in het begin de huid inderdaad op kan warmen en kan gaan opzwellen als reactie van het lichaam omdat de circulatie verbeterd wordt. Maar dan zou je dat van de BoT ook verwachten bij hetzelfde paard....
Dus of de Fedimax werkt beter, of heeft een extra verwarmende werking. Zal zelf als ik straks beide dekens heb ook effe testen.
Nobel01 schreef:Ik zit er over te denken BOT aan te schaffen.
Bij mij zitten de zenuwen in mij rug bekneld, en heb zenuw uitstraling naar beide benen.(geen hernia)
Zou BOT kunnen helpen tegen zenuwpijn ?
Wel denk ik dat het kan helpen als de spieren in je rug/benen aanspannen ter bescherming tegen de problematische pijnlijke zenuwen. Wat ook gebeurt met een acute hernia, dan trekken die spieren flink samen en dat doet (ook flink) pijn. Misschien kan je paard iets gebruiken, wat je dan eerst op jezelf uitprobeerd? Er is helaas weinig tweedehands te koop. Ik heb steeds geluk gehad dat een winkel net 1 van die producten in de aanbieding had. (1x 35%, 1x40%, 1x 31%)