paard toe aan inslapen, dierenarts vindt van niet.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-16 19:54

Dinky is goed aangekomen. Onderweg rustig in de trailer geweest. Staat nu even naast de rest. Eigen ruwvoer met smaak opgegeten hun ruwvoer blieft meneer nog niet. Ik heb gelukkig flink veel mee kunnen geven nog. Als het niet gaat schimmelen zeker voor een dag of twee

tiwi1969

Re: paard toe aan inslapen, dierenarts vindt van niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:34

Ruwvoer even mengen voor een geleidelijke overgang is ook beter voor hem.
Hij heeft nogal wat beleefd de laatste dagen, met een beetje tijd komt dat helemaal goed.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-16 20:42

Daarom heb ik ook afgelopen dagen steeds zakken gevuld en heen en weer gesleept. Al het ruwvoer is nu weg van oude stal en of op of mee naar drenthe. Hij had zorgvuldig zijn bekende hooi ertussen uit gevist uit het hooinet en dat van hun laten liggen. Hij is toch al snel aan de diarree dus kalm aan overgaan is echt een noodzaak.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 21:25

Fijn dat de trailerrit zo goed is verlopen, Karuna! Dat eten went vast wel hoor, vaak zie je ook dat als ze eenmaal aan het nieuwe ruwvoer gewend zijn, de diarree ook weer afneemt. Hij is natuurlijk ook wel verwend daarmee omdat zijn oude vriend dat zo nodig had.

Jij krijgt het nu toch even rustiger, langzaam afbouwen met nog wat op stal en op de weide rommelen en straks kan je gewoon genieten van de verhalen van Snowdon over je lieve kleine mannetje. En dan ga je eens langs, even lekker kroelen en poetsen, alles op zijn tijd.
Je doet het prima zo hoor!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 22:38

Rocamor schreef:
Snowdon, laat je weten hoe het met Dinky is?

Hij doet het goed hoor :j Na 1 dag werd hij ook minder kieskeurig qua hooi en hij eet nu dus ook het drogere voordroog. Ondertussen staat hij samen met 2 pony's, direct naast de tinkerkudde. Ik heb een hele hechte groep met o.a. veulens nu, dus integreren duurt eventjes. Vooral mijn ruin (notabene de 'vermoedelijke broer' van Connor) is nogal een pitbull jegens Dinky, maar Dinky is niet echt onder de indruk. Lief dier is het :)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 23:43

Heel veel sterkte Karuna. :(:)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 07:12

Dank voor de update Snowdon. Fijn dat de kleine man zich enigszins al heeft aangepast.

Hoe gaat het Karuna? Heb je je spulletjes op kunnen halen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-16 10:33

Dank je voor de update van Dinky. Hij is idd niet zo heel snel onder de indruk van boze en jagende paarden. De introductie met Connor toen is er een draadje tussengegaan om die oude te beschermen. Die was zo benauwd en pijnlijk van het jagen en Dinky die steeds maar een paar passen opzij deed om daarna weer door te eten. Tot grote frustratie van Connor toen. Fijn dat hij gewoon eet. Zal ook wel helpen dat hij nu twee vriendjes heeft.

Rocamor nee helemaal niks,gedaan. Mijn hele week loopt rommelig. Dinsdag was het idee, maar slecht geslapen regen s ochtends en moe. Dus besloten niet veel te doen die dag behalve s avonds trainen. Woensdag was het idee maar enorme last van schouder. Vanmorgen poging drie, moet nu echt die kant op want twee winterjassen moeten voor reparatie naar dorp ernaast. Ga de boxen leegmaken en misschien begin maken aan draden weghalen tussen in. Heb gelukkig lang de tijd alles weg te halen, hoef daarin niet te haasten.

Maar wel duidelijk de vermoeidheid komt er nu echt helemaal uit. De planning is maar dat hangt af van schouder dinsdag heen en donderdag terug van Dinky met de camper,

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 12:56

Hoe gaat het nu Karuna?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 23:11

Gister vroeg kon ik zeggen op zich best ok. :j nu een heel ander verhaal. Voel me echt enorm ellendig, verdrietig en kl ote. |(
Eerst vanmorgen stal helemaal leeg gemaakt en opgeruimd, deel van spul is nu thuis om uit te zoeken. Deel kan blijven staan gelukkig nog even. Maar geen fijn klusje. ;( Gelukkig hulp gekregen van eigenaar van een van de buurpaarden. *\o/*

Eenmaal thuis brief van verzekering de rekening van rendac en rekening twee van de dierenarts, in totaal bijna duizend euro aan kosten gemaakt -O- . Brief van verzekering dat ik stuk premie terugkrijg maar geen woord over de uitkering bij dood.

Dus gebeld. -:(- blijkt dat er iets helemaal fout is gegaan aan hun kant waardoor de polis en dekking zijn gewijzigd zonder dat ik daarvan op de hoogte ben gesteld. Bij naamverrandering van hippo naar xcellent dus geklooid. Hun conclusie nee is niet gedekt dus geen uitkering want niet dood door accute ziekte of ongeluk. Oftewel als da die eerste maandag bij die benauwdheid gedaan had wat ik gevraagd had was wel meteen uitgekeerd. Nu dus niet.

Tussenpersoon gebeld, die ook nogal verbijsterd was omdat hij zelf de polis heeft opgesteld lang geleden. Blijkt dat beperkte ziektekosten bij accute dingen is weggehaald en hun definitie van dood nu anders is dan toen ik hem heb afgesloten. Toen stond expleciet vermeld in het bijgevoegde blad. Dooddekking 100 % bij a dood of noodslachting b dood of noodslachting bij brand c dood of noodslachting bij castratie van een of tweejarige hengsten. Nu is dood alleen na accuut ziekte of ongeval gedekt.

Alle oude polis en bijbladen gefotografeerd en doorgemaild met een pittig briefje naar tussenpersoon die ermee aan de slag gaat. Zal een lange adem worden vrees ik. Niet iets waar ik op zit te wachten. |( dat terwijl accoord vooraf was gegeven. Dat is nog het vreemdste.

Daarna nog een naar telefoontje gehad en een vervelend bericht dus zit er even flink doorheen. Vooral omdat als verzekering niet uitkeerd ik jonge tinker wel moet verkopen om financieel lucht te krijgen. -O-

Met hem gaat het gelukkig ok, staat overdag op het gras in de kudde. Alleen s nachts met twee vriendjes/vriendinnetjes waar hij goed mee overweg kan. Leidruin accepteerd hem nog niet op de paddock in de groep. Ziet hem als een bedreiging nog, beetje terecht omdat een van de merries hem wel heel leuk vindt.

Zou er eerst drie dagen heen gaan maar ivm tandarts morgen en stal leeghalen vandaag was dat een dag geworden maar schouder geeft teveel problemen en mag even niet teveel auto rijden van huisarts. Dus volgende week nieuwe poging. :j

Maar voor nu lijkt heel voorzichtig dat de beslissing vorig jaar wel de juiste is geweest. Ik maak nu geen keuze om zeker te zijn dat ik niet door vermoeidheid oid iets stoms beslis. Maar heel erg missen nu is er nog niet.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 23:29

Jeetje, ik kan me voorstellen dat je er even flink doorheen zit. Financiële tegenslag, een naar telefoontje en een vervelend bericht: er kan nog meer bij.

Voeg daarbij het leeghalen van de stal, een schouder die niet wil, een rouwproces en een tandartsbezoek en je energieniveau daalt rap naar min 1.

Hou je taai. Je bent volgens mij een sterke vrouw. Ook hier kom je doorheen. Nu een keuze maken klinkt inderdaad als een slecht plan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 23:42

Naar telefoontje had ook een financiele reden trouwens. En schouder doet gemeen zeer, moet hem eigenlijk twee weken rust geven minstens maar dat gaat wat mis afgelopen week en stal leeghalen werkt dan niet echt goed ook. Maar heb net een iets steviger pijnstiller op die ik ervoor had liggen. Alleen mag daar 24 uur niet mee autorijden. Tandarts is met scootmobiel dus dat scheelt dus kan hem nu ook nemen. Mogelijk wortelkanaal behandeling loop al anderhalve week te klooien met een kies, kaak begint sinds gister ook dik te worden dus dat werkt ook niet echt mee. Word toch al knorrig van pijn.

Scheelt dat slapen dan wel gaat lukken, ga meestal compleet knock out erdoor. 8)7 morgen weer een nieuwe hopelijk frisse dag en een denk ik, hoop ik gezellig weekend voor de boeg.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 00:16

Sterkte met alles.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 00:50

Jeetje, wat een tegenvaller. Wij hebben al 18jr geen verzekering meer voor de paarden, om dit soort redenen.

Balen dat alles zo financieel tegenzit.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 07:48

Ze hebben mij begin dit jaar een brief gestuurd over die omzetting. Gelukkig ontvangen. Direct opgezegd. Wat een stelletje hufters. ...

hopelijk krijgt je tussenpersoon Nog iets voor elkaar. En als je de puf hebt, zou ik ook met de dierenarts in conclaaf gaan dat
hij geen voorrijkosten rekent voor je. Door hun keuze kun jij mooi dokken.

Ik hoop dat je goed geslapen hebt en sterkte bij de tandarts straks

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 11:20

En dat terwijl je nu juist rust in je hoofd wilt... pfffff hou vol hoor!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 11:22

De beide polissen wel ontvangen maar is niet te zien dat er iets gewijzigd was. Maar tussenpersoon heeft alles al doorgestuurd naar de verzekeraar. Vannacht redelijk ok geslapen. Alleen weer heel vroeg wakker en nog duf van de pijnstilling.

Eerste advertenties neergezet. Best moeilijk maar moet toch gebeuren. Vandaag verder niks gepland, mag toch geen autorijden dus een mooie dag om dingen uit te zoeken en in de verkoop te zetten.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 21:43

Phoe, het zit je wel tegen.
Heel veel sterkte met alles.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 21:54

Wat een drama weer :( Pff zit je inderdaad niet op te wachten!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 22:10

Nee niet echt, een kwestie van erachter aan blijven zitten en heel erg duimen dat ze doorhebben dat ze van alles op eigen houtje hebben lopen klo ten.

Scheelt dat vandaag de echte rustdag mijn schouder wel goed heeft gedaan. Nog wel pijnlijk maar weer wat minder gelukkig.

Foetsji

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 00:36

Voet bij stuk houden bij de verzekeraar. Ze heel duidelijk maken dat je niet gaat opgeven en je volledig overtuigd bent dat je in je recht staat. Als ze maar één gaatje zien om niet te hoeven uitkeren dan pakken ze die.

Ik zou er per direct een aangetekend schrijven achteraan doen waarin je duidelijk laat weten dat je hun afwijzing aanvecht. Copie van de polis bijvoegd en duidelijk vereld dat je verwacht dat het misverstand per direct wordt opgelost.

Niet leuk omdat op dit moment te moeten doen, maar dat is nu juist ook precies waarom sommige verzekeraars op dat moment mensen het leven moeilijk gaan maken. Je bent kwetsbaarder en misschien minder op je hoede.

Succes met alles!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 12:24

Tijd voor een update.

Allereerst poe de moeilijkste beslissing ooit maar vrijdag wel de enige juiste keuze gemaakt. Bezoek was echt fijn maar ook emotioneel. Ook omdat Snowdon in alles zo lijkt op O Connor. Toen hij kwam aanlopen schoot ik flink vol. Dinky was blij me te zien trouwens wel even in de was duidelijk dat wel. En lekker getut met hem. Toen Snowdon de mens eenmaal thuiswas eindje met hem gewandeld in het bos. <3 hij is zo volwassen geworden in die paar weken tijd, uitgezwaard, gegroeid ook. Maar geestelijk nog steeds te puppy om af te richten nu al. Is wel even erg verdrietig de advertentie te zien |( .
http://www.bokt.nl/markt/ad/429007/vosbonte-tinker-ruin

Daarnaast het gedoe met de verzekering. Die blijft dwars liggen en gaan echt voorbij aan hun eerdere uitleg van dood zoals ik door hun heb gehad. Ze willen nu een brief van beide dierenartsen over het waarom van het niet of wel inslapen. Van dierenarts twee gister brief in de bus gehad. Deze zal me denk ik niet verder helpen bij de verzekering.

Maar geeft wel duidelijk het waarom wachten aan. Omdat hij dier lang niet heeft gezien om te kijken hoe het zich verder ontwikkeld. Al blijf ik daar het niet mee eens, zeker als ik zijn bevindingen lees van zijn eerste bezoek, waarin hij een erg apatisch paard aantreft dat erg stijf is en beweegt. En zijn keuze week later dat er idd te veel dierenleed aanwezig is inmiddels. Oftewel ik had wel degelijk gelijk met mijn mening dat Connor er idd geen zin meer in had.

Verder is de stal nu helemaal leeg zaterdag. Heb daar super hulp mee gehad waardoor het gelukkig wel gezellig was ondanks de verdrietige reden. Deel staat nu hier, de twee hooibakken zijn naar de oud ijzer handel. En ik moet nu hier gaan uitzoeken en de eerste dingetjes zijn al verkocht.

Wat betreft mijn leven nu. Het is wennen om niets te hoeven doen kwa planning, maar door de vermoeidheid en de ellenlange lijst met klusjes die in en om huis liggen en een nog steeds kl otende schouder kom ik niet echt toe aan wennen aan het idee. Maar ben wel blij dat ik nu naar andere plekken kan wandelen met de honden dan steeds rond dezelfde plekken bij stal.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 15:03

het valt niet mee he allemaal! Kan me dat heel goed voorstellen. Wel fijn dat je de kleine positieve dingen er nog uitpakt. sterkte!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 15:15

Het gaat gek genoeg best ok nu. Ja het is ellendig en kl ote maar gevoelsmatig het enige dat ik kan en moet doen. Kennelijk geeft dat voldoende rust om nu toch van veel dingen te genieten. Maar heb daar ook mega steun aan een heel goede vriend die veel gezelligheid geeft ook.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 15:21

Ik hoop vooral dat je snel van dat verzekerings-gedoe af bent.....dat zijn waardeloze dingen om "erbij" te hebben :(:)