Morgen is het erop of eronder voor Fyanne.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 08:18

Een echte ouwe taaie.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:06

Fijn dat het nu weer gaat.

Als de aanvallen van benauwdheid zich gaan opstapelen, dan zou ik haar laten gaan.
Hoe goed de prednisonkuurtjes achteraf ook werken.

Aanvallen van flinke benauwdheid zijn een hel om te moeten ondergaan, kan ik zeggen uit ervaring.

gohya

Re: Morgen is het erop of eronder voor Fyanne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 10:06

Klopt Boras, als ze steeds aanvallen krijgt,laat ik haar ook gaan. Maar het ging al die tijd goed,nadat ze vorig jaar haar laatste kuur had gehad. Dit was de 1ste aanval,effe afwachten of ze er meer gaat krijgen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 10:27

Het ging zo goed,maar vanmorgen ging het weer slecht.Ze lag weer heel benauwd in de wei,knorren en vieze neus met snot en bloed.
Ik voel dat dit het einde moet zijn voor Fyanne, ik voel dat ze anders overlijd in haar eentje in de nacht als er niemand bij is. Dat die tumor springt en ze dood bloed,ik voel dat er haast bij is.
Dinsdag a.s. ga ik bellen en regelen w.b.t. inslapen,maandag is Pasen,dus dan kan het niet.
Aankomende week wil ik haar laten gaan naar de Eeuwig Groene Weide's. Dat word denk ik a.s. woensdag,dinsdag word ik geopereerd aan me oog,ff kijken hoe ik dan woensdag ben.

Het liefst laat ik haar vandaag nog gaan,omdat ik echt voel dat er haast bij is.Maar ik moet eerst wat dingen regelen,zoals de plek waar ze ingeslapen word,i.v.m. ophalen door de Rendac.En we hebben de Paasdagen ook nog,dan zou ze ook pas volgende week woensdag opgehaald kunnen worden.Dan ligt ze veel te lang langs de weg,dat wil ik echt niet.
Laatst bijgewerkt door gohya op 15-04-17 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 10:36

:(:) ik wil je heel veel sterkte wensen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 10:38

Dank je wel OleJon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 10:38

Jeetje wat naar Goyha, maar wellicht de juiste keuze... Heel veel sterkte met de beslissing...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 10:41

Heel veel sterkte de komende dagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 10:44

Och, ts heel veel sterkte! Moeilijke beslissing, dappere keuze.

Praktisch, de individuele ophaaldienst haalt wel op zaterdag of eventueel paasdagen op. Wel een stukje​ duurder maar misschien een optie...

Nogmaals heel veel sterkte!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 10:49

gohya schreef:
Het ging zo goed,maar vanmorgen ging het weer slecht.Ze lag weer heel benauwd in de wei,knorren en vieze neus met snot en bloed.
Ik voel dat dit het einde moet zijn voor Fyanne, ik voel dat ze anders overlijd in haar eentje in de nacht als er niemand bij is. Dat die tumor springt en ze dood bloed,ik voel dat er haast bij is.
Dinsdag a.s. ga ik bellen en regelen w.b.t. inslapen,maandag is Pasen,dus dan kan het niet.
Aankomende week wil ik haar laten gaan naar de Eeuwig Groene Weide's. Dat word denk ik a.s. woensdag,dinsdag word ik geopereerd aan me oog,ff kijken hoe ik dan woensdag ben.

Het liefst laat ik haar vandaag nog gaan,omdat ik echt voel dat er haast bij is.Maar ik moet eerst wat dingen regelen,zoals de plek waar ze ingeslapen word,i.v.m. ophalen door de Rendac.En we hebben de Paasdagen ook nog,dan zou ze ook pas volgende week woensdag opgehaald kunnen worden.Dan ligt ze veel te lang langs de weg,dat wil ik echt niet.

Ik zal wel harteloos en gemeen zijn, maar lees ik dit goed?!
Liever laat jij een paard benauwd, ellendig, met bloed uit de neus nog een paar dagen leven, omdat JIJ het vervelend vind dat het paard een paar dagen dood langs de weg (of elders) ligt?
Ongelofelijk....

Verder sterkte met afscheid nemen, ik hoop voor het paard van harte dat je dit vandaag doet.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 10:57

Noukie schreef:
gohya schreef:

Ik zal wel harteloos en gemeen zijn, maar lees ik dit goed?!
Liever laat jij een paard benauwd, ellendig, met bloed uit de neus nog een paar dagen leven, omdat JIJ het vervelend vind dat het paard een paar dagen dood langs de weg (of elders) ligt?
Ongelofelijk....

Verder sterkte met afscheid nemen, ik hoop voor het paard van harte dat je dit vandaag doet.

Zo dan, een beetje respect mag ook wel. Is het zo moeilijk om je mening op een andere manier over te brengen dan gelijk zo in de aanval te schieten?! De keus om een paard te laten gaan is al zwaar genoeg, kom nou.

Ik zou inderdaad ook wel kijken naar opties om haar eventueel vandaag al uit haar lijden te laten verlossen en haar door de persoonlijke dienst opgehaald te laten worden, indien dat mogelijk is met de locatie waar ze ingeslapen moet worden. Dan hoeft ze niet meer te lijden. Ik snap heel goed dat je haar niet zo lang naast de weg wil laten liggen, maar wellicht loont het om even in te lezen op andere opties zodat het misschien toch vandaag nog kan.

ilsevg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 11:02

Ik vind het heel naar voor ts dat ze haar merrie moet laten inslapen, maar gezien het voortraject en de situatie nu sluit ik me wel aan bij Noukie.

Ja, het is al erg genoeg om afscheid te moeten nemen, maar om alleen daarom en een paar praktische zaken het inslapen uit te stellen vind ik in dit geval ook not done...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 11:19

Het is niet zo dat ze alleen maar lijd,het zijn steeds terugkerende aanvallen,ze is niet 24/7 benauwd en bloed uit de neus.
Ik laat haar gaan omdat de aanvallen terug blijven komen,dit is de 2de keer.
Natuurlijk laat ik geen paard lijden omdat ze anders te lang aan de weg ligt.Denk ff logisch na,dat ik dat nooit zou doen!

Ze staat nu weer te grazen of er niks aan de hand is,haar slobber eet ze op als een bootwerker.
Het gaat mij om de aanvallen die ze krijgt,daar wil ik geen risico meer in nemen.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 11:24

Heel veel sterkte!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 11:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 11:40

Zodan Noukie, met het verkeerde been uit bed gestapt? Goed lezen is ook een vak.
En als je Gohya een beetje kent, dan weet je dat ze het echt wel goed voor heeft met de beesten.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 11:48

Dank je Joolien! Noukie kent me uit het Ramiro topic en zou toch moeten weten hoe ik met dieren om ga,en nooit een dier zou laten lijden. Daarom begrijp ik haar reactie ook helemaal niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 12:08

Nou idd noukie, doe even normaal. Gohya, je hoeft je niet te verantwoorden, tuurlijk zorg je goed voor je beesten!! Niemand hoeft daar aan te twijfelen.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 12:21

Sterkte... het is moeilijk om los ta laten... maar soms is dat voor iedereen uiteindelijk het beste...

Lief paard... geniet nog even van de liefdevolle verzorging, je kudde en het gras dat vollop begint te groeien. Het gaat je goed op de eeuwige groene weiden...

Baasje... probeer nog even te genieten van je oude goede vriendin... tis goed zo... je gevoel zegt dit nooit zonder reden...

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 12:28

Heel veel sterkte! Een dappere beslissing gezien het feit dat ze tussen de aanvallen Door steeds zo goed is. Ik zou zelf denk Ik in de verleiding komen te denken maar ze is zo goed. Misschien komt de volgende aanval pas over een paar weken. Kan ze nog lekker van de zomer genieten etc. Heel veel respect voor Hoe je dit gehele traject Door gegaan bent en wat je allemaal voor je bejaarde maatje gedaan hebt. Ik weet heel zeker dat ze het bij Veel andere mensen niet Tot deze leeftijd had mogen redden.

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 12:34

Heb je verhaal hier en hele tijd gevolgd, begrijp je beslissing heel goed.

veel sterkte !

BulletjeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 14:00

Heb net alle pagina's gelezen. Wat een verhaal... Heel veel sterkte, ik begrijp je besluit. Sterkte.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 15:25

Ze kan idd. miss. nog wel weken of zelfs maanden goed zijn en alleen maar af en toe een aanval krijgen. Maar het voelt niet goed,en ik wil absoluut niet dat ze helemaal alleen s'nachts ligt dood te bloeden in de wei,omdat de tumor is gesprongen. De D.A. zei n.l. dat dit mogelijk was en voor mij is deze 2de aanval in 3 dagen tijd het teken dat het klaar is.
Ze heeft nu bijna 1 jaar gerekt na de diagnose Zeefbeen tumor, ze heeft nog een jaar genoten op de weide en van de stapritjes.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 16:30

Ach jee is het dan toch zover. Ik hoop dat ze de komende dagen aanval vrij blijft en dat ze dinsdag dan rustig mag inslapen.
:(:)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 16:38

Heel veel sterkte met je moedige en juiste besluit! Ik snap heel goed dat als ze zo'n aanval heeft en daarna weer goed op de been is en weer gewoon eet, dat je het inslapen uitstelt tot dinsdag of woensdag. Als ze na zo'n aanval niet meer overeind zou kunnen komen is het een ander verhaal. Ik duim voor je dat ze de komende dagen nog lekker geniet van alle aandacht en voer/gras dat ze krijgt en dan mooi rustig ingeslapen wordt! Sterkte voor jou hoor!