Pony is onwijs lui, lusteloos.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Pony is onwijs lui, lusteloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 20:37

Hey, ik zie dat je jarig bent vandaag, dit is compleet off-topic maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar: GELUKKIGE VERJAARDAG!
Enne, dikke duim omhoog voor wat je zegt in je laatste post, houden zo.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 20:38

Jippie op en top bokt weer. Weer een topic naar z'n kl#ten.
flinke pluim jongens.
Toppie gedaan.
Enz enz enz

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 20:40

Ook namens mij gefeliciteerd meis, laat je niet kisten en volg je gevoel.

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 20:43

myk_en_shant schreef:
Ook namens mij gefeliciteerd meis, laat je niet kisten en volg je gevoel.

SandraVerl schreef:
Hey, ik zie dat je jarig bent vandaag, dit is compleet off-topic maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar: GELUKKIGE VERJAARDAG!
Enne, dikke duim omhoog voor wat je zegt in je laatste post, houden zo.

Haha ja, dankjulliewel. :)

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 21:15

@sabby als jullie allemaal op stal al jaren zagen dat de pony geen lust had en pijn bij lopen, waarom niet eerder geadviseerd er iemand naar te laten kijken ipv nog bijrijders erop zien rijden.

@TS sterkte met de beslissing! Ik hoop dat de DA je hierbij een beetje kan begeleiden. En fijne verjaardag!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 21:17

Mooi gezegd Sabby! Fijn dat iemand die de pony kent het verhaal van TS kan verwoorden.

TS, ondanks dat het dubbel is, als eerste gefeliciteerd.
Meid volg je gevoel, jij kent je pony het beste.

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 21:34

@Raamzicht & @kiki1976
Dankjulliewel voor jullie reactie's!

marlo09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 21:39

Ik lees al een tijdje mee en ik wil ts veel sterkte wensen met haar beslissing. En ik wil haar ook een fijne verjaardag wensen!

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 21:48

Goeie grap! Eerst is de pony lang niet zielig en ziek genoeg weten jullie allemaal van achter de pc en mag zo'n jonge pony niet zomaar ingeslapen worden..
Nu zeg ik dat die pony niet 'ineens' wordt opgegeven maar dat het al jaren geen vrolijke Frans meer is en er echt wel meer achter zit en nu wordt er gedaan alsof die pony al jaren zichtbaar ondraaglijk lijdt en we allemaal hadden moeten ingrijpen bij deze dieren mishandeling.
Prachtig

Ben eigenlijk nog aan het bedenken of ik hier serieus antwoord op ga geven..
Denk het eigenlijk niet
Ga me een beetje verantwoorden tegenover deze alwetende experts hier.. No thanks
Zegt iemand a .. Is het volgens jullie toch b en omgekeerd. Vooral het feit dat 1 het zegt en het direct wordt overgenomen
Wilde alleen maar aangeven dat er vanalles aan wordt genomen zonder dat het perse op eigen waarneming en waarheid berust. Niet fijn om TS dan zo aan te vallen en af te branden.
Dit soort bullshit nu weer: ook niet fijn maar niet onverwacht hier op bokt

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 21:58

Idd sabby weer op en top bokt. Het is ook nooit goed.
En toch vind ik het wel zeer frappant dat degenen die op de vorige pagina's nog zo hard schreeuwen om onderzoeken, nu zwijgen als het graf.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 22:01

Sabby je hebt misschien wel gelijk, maar ik heb wel moeite met je zure manier van verwoorden.

Hierdoor krijg ik meer het grvoel dat de pony al jaren eerder had moeten hemelen en ik weet ook niet of Ts het nou zo leuk vind dit zo te lezen..

Is dan wel duidelijke taal zo, had een hoop pagina's gescheeld, maar vind het wel dubbel...

Als ik voor mij zelf spreek zou ik not amused zijn als iemand zo over mij en mijn pony op intenet spreekt, want het is nu dus wel duidelijk dat de beslissing met dit verhaal genomen is en als die nu nog niet is genomen, kan TS er ook niet meer onder uit.

Sterkte TS met het loslaten van je geliefde pony.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 22:09

Tcm62 schreef:
Sabby je hebt misschien wel gelijk, maar ik heb wel moeite met je zure manier van verwoorden.

Hierdoor krijg ik meer het grvoel dat de pony al jaren eerder had moeten hemelen en ik weet ook niet of Ts het nou zo leuk vind dit zo te lezen..

Is dan wel duidelijke taal zo, had een hoop pagina's gescheeld, maar vind het wel dubbel...

Als ik voor mij zelf spreek zou ik not amused zijn als iemand zo over mij en mijn pony op intenet spreekt, want het is nu dus wel duidelijk dat de beslissing met dit verhaal genomen is en als die nu nog niet is genomen, kan TS er ook niet meer onder uit.

Sterkte TS met het loslaten van je geliefde pony.

Dat bedoelde ik inderdaad. Dat het in de post van sabby leek alsof pony beter al jaren terug kon hemelen. Waarom toen dan niks ondernomen?
Dat staat verder totaal los van de situatie hoe die nu is en het feit dat TS haar hart moet volgen en ook ik wens je -nogmaals- veel sterkte bij de beslissing en de komende tijd.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 22:22

Als die pony al jaaaaarenlang lusteloos en sloom is waarom is daar dan nooit serieus naar laten kijken?Of is dit een hele domme vraag?
(of ben ik van het zeldzame soort dat ik mijn dieren graag gezond en vrolijk zie?)

Belmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 22:25

Ik blijf bij mijn punt. Ik zou pas een voor mij eerlijke beslissing over leven of dood kunnen maken als ik weet wat er mankeert. En er is altijd wel een manier om aan het geld wat er voor nodig is te komen.
Maar het gaat niet over mijn paard en het is dus ook niet aan mij.

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 22:36

Ach schei toch uit. Let op:
Als dat het geval was he.. Weet je wat ik dan had getypt: die pony had al jaren geleden ingeslapen moeten worden.
Staat dat er? UM nee geloof het niet. Heb nog eens terug gelezen maar weet het wel zeker.

Dusss.. Worden er nu weer conclusies getrokken gebaseerd op wat jullie denken wat er tussen de regels door staat en wat jullie zelf graag willen geloven: yep!

En puur daarom heb ik gereageerd. Maar dat had geen enkele zin :)
Die pony is niet bijna dood of had al jaren geleden dood moeten zijn. TS weet hoe ik het bedoel omdat ik de TS ken en de pony.
Ik spreek haar namelijk wel vaak en zie de pony lopen. In tegenstelling tot jullie.
Maar de pony is niet fris en fruitig en piep jong en er wordt niet zomaar besloten - ALS ze iets besluiten- dat ze er geen zin in hebben. Als ze al iets besluiten dan is dat weloverwogen. DAT staat er. Letterlijk
Wie hier nu leest : de pony had al jaren in geslapen moeten worden moet misschien toch een lesje begrijpend lezen volgen

Mag je een zure manier van reageren noemen hoor, heb ik geen enkele moeite mee.
Waar ik moeite mee heb is de manier van reageren HIER en zoals gezegd: keer op keer de aanamens die gedaan worden.
Ook nu weer. De beslissing is aan de TS en de familie en wat ze ook besluiten.. Het gaat in overleg met DA en ze beslissen niets zomaar. Dat is alles wat ik wilde toevoegen puur omdat ik de TS en de pony ken.
Ik geef geen advies over wat ze wel of niet moeten doen. Ik weet alleen dat het onzin is wat hier beweerd wordt dat die arme pony 'zomaar' zou worden afgemaakt vanwege financiële redenen. Dat het nu weer totaal de andere kant op gaat is best grappig en ook best sneu
TS is gelukkig verstandig genoeg om jullie niet serieus te nemen. Eerst moet ie gered koste wat kost.. Nu moet ie zo snel mogelijk gaan.
Lees het zelf maar eens terug. Hoop dat jullie er zelf ook om moeten lachen.. Dat lijkt me namelijk maar het beste

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 22:39

Misschien had ze bokt niet moeten raden, maar jouw.....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 22:44

sabby schreef:
Ach schei toch uit. Let op:
Als dat het geval was he.. Weet je wat ik dan had getypt: die pony had al jaren geleden ingeslapen moeten worden.
Staat dat er? UM nee geloof het niet. Heb nog eens terug gelezen maar weet het wel zeker.

Dusss.. Worden er nu weer conclusies getrokken gebaseerd op wat jullie denken wat er tussen de regels door staat en wat jullie zelf graag willen geloven: yep!

En puur daarom heb ik gereageerd. Maar dat had geen enkele zin :)
Die pony is niet bijna dood of had al jaren geleden dood moeten zijn. TS weet hoe ik het bedoel omdat ik de TS ken en de pony.
Ik spreek haar namelijk wel vaak en zie de pony lopen. In tegenstelling tot jullie.
Maar de pony is niet fris en fruitig en piep jong en er wordt niet zomaar besloten - ALS ze iets besluiten- dat ze er geen zin in hebben. Als ze al iets besluiten dan is dat weloverwogen. DAT staat er. Letterlijk
Wie hier nu leest : de pony had al jaren in geslapen moeten worden moet misschien toch een lesje begrijpend lezen volgen

Mag je een zure manier van reageren noemen hoor, heb ik geen enkele moeite mee.
Waar ik moeite mee heb is de manier van reageren HIER en zoals gezegd: keer op keer de aanamens die gedaan worden.
Ook nu weer. De beslissing is aan de TS en de familie en wat ze ook besluiten.. Het gaat in overleg met DA en ze beslissen niets zomaar. Dat is alles wat ik wilde toevoegen puur omdat ik de TS en de pony ken.
Ik geef geen advies over wat ze wel of niet moeten doen. Ik weet alleen dat het onzin is wat hier beweerd wordt dat die arme pony 'zomaar' zou worden afgemaakt vanwege financiële redenen. Dat het nu weer totaal de andere kant op gaat is best grappig en ook best sneu
TS is gelukkig verstandig genoeg om jullie niet serieus te nemen. Eerst moet ie gered koste wat kost.. Nu moet ie zo snel mogelijk gaan.
Lees het zelf maar eens terug. Hoop dat jullie er zelf ook om moeten lachen.. Dat lijkt me namelijk maar het beste

dan probeer ik het nu weer te vragen....waarom jaren lang aanzien dat een pony sloom en lusteloos is en het maar laten?Waarom is de pony nooit serieus onderzocht?Jaaaaaaren geleden al?Ik heb daar een woord voor maar zal het hier maar niet neerschrijven.

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 23:00

geerke:
Vind je niet dat je snel een conclusie trekt weer? Wie zegt dat er nooit eens naar gekeken is? En van wat tam en mat in gedrag naar echt lusteloos en behoorlijk sneu om te zien gaat niet in 1 dag. Pony wordt prima verzorgd al jarenlang, is niet ziek ziek geweest dus geen enkele reden om aan de bel te trekken. De TS geeft in haar begin post aan waarom ze nu uit wil vogelen of er iets is en wat dan. Ik geef aan dat ik wel begrijp waarom omdat de pony niet ultiem blij en gezond is.
Dat je je bemoeit met een stalgenoot die consequent door rijdt met een stok kreupele pony is iets anders dan dat de pony niet zo vlot is. We hebben het hier over een proces he. Neem aan dat je dat verschil ook echt wel snapt en dat er geen reden was om daadwerkelijk te zeggen: TS het kan niet meer. Ik begrijp NU heel goed waar TS staat en kan beamen dat de pony niet ergens last van lijkt te hebben wat accuut is ontstaan maar al er een tijdje 'zo' bij staat. Ik vind het eigenlijk al belachelijk dat ik dit probeer uit te leggen tot in den treure.

Knap dat de TS pagina na pagina serieus in gaat op jullie. Petje af.
Ik laat de TS gewoon weer reageren. Er werd gezegd dat het jammer was dat er niemand was die de pony gezien had. Vandaar mijn reactie. Vandaar de toelichting ook dat het hier niet gaat om een spring in het veld vrolijke pony
Jammer dat blijkt dat daar helemaal geen objectieve behoefte aan was/is bij sommige. Die hebben hun mening en conclusie al klaar bij voorbaat
Het is aan niemand om de TS te zeggen wat wijsheid is behalve de DA misschien.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 23:05

Ik denk dat velen gewoon even nuchter nadenken en wat dingen afstrepen...er is geen geld voor degelijk onderzoek,TS twijfelt ook of de pony het nog wel waard is en of het gaat werken...dus dan zijn er niet heel veel mogelijkheden die overblijven of wel dan?Inslapen...doel ik op.

Ik heb wel de pony op een filmpje gezien en mijn commentaar was dat ze niet echt vrolijk was....toen kreeg ik een sneer van TS :D

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 23:19

Als je het op deze manier post je bovenste regels heb je groot gelijk.. Nuchter nadenken en afstrepen is prima natuurlijk. Snap dus alleen niet dat mensen eerst aangeven dat het echt te zielig is en dat de pony gered moet worden (conclusie) en nu is het zielig dat ie er nog is.

Het is misschien niet zo zwart wit. Ik heb er geen mening over wat de TS moet doen.. Ookal denken mensen dat na mijn verhaal.
Dat is eerlijk waar niet zo. Ik vind dat het aan haar zelf is en kan beide opties begrijpen. Onderzoeken of besluiten dat het genoeg is. Hoe dan ook is het weloverwogen naar mijn idee. Dat wilde ik duidelijk maken, that's it.
Uiteindelijk zal ieder mens misschien een andere keuze maken als ie deze pony heeft staan. Geen 2 mensen denken hetzelfde (bij wijze van dan) Moet ieder voor zich weten denk ik.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 23:25

geerke schreef:
Ik denk dat velen gewoon even nuchter nadenken en wat dingen afstrepen...er is geen geld voor degelijk onderzoek,TS twijfelt ook of de pony het nog wel waard is en of het gaat werken...dus dan zijn er niet heel veel mogelijkheden die overblijven of wel dan?Inslapen...doel ik op.

Precies dit

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 08:54

Geerke ik had gezegd dat ze na de winter in mijn ogen 'slechter' was geworden en dat Kayela nooit een actieve pony is geweest, dat is niet van de een op de andere dag. Ik ken Kayela sinds ze 8 jaar oud is en ze is nooit een hele actieve pony geweest.

En bedoel je dat op pagina 1? Want ik gaf je helemaal geen sneer? Ik wilde oprecht weten waarom je vond dat ze niet vrolijk niet keek..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:54

Moderatoropmerking:
Ik vraag met aandrang aan iedereen om respectvol te discussiëren. Een andere mening is geen reden om je op stang te laten jagen of persoonlijk te worden.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 12:13

Dank je Gini.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 12:21

myk_en_shant schreef:
Idd sabby weer op en top bokt. Het is ook nooit goed.
En toch vind ik het wel zeer frappant dat degenen die op de vorige pagina's nog zo hard schreeuwen om onderzoeken, nu zwijgen als het graf.

Nee hoor dat is niet zo. Het heeft alleen nog weinig nut om te reageren. Alles is al gezegd.

sabby schreef:
Als je het op deze manier post je bovenste regels heb je groot gelijk.. Nuchter nadenken en afstrepen is prima natuurlijk. Snap dus alleen niet dat mensen eerst aangeven dat het echt te zielig is en dat de pony gered moet worden (conclusie) en nu is het zielig dat ie er nog is.

Nee dat wordt er niet gezegd.

TS heeft in haar OP aangegeven dat ze wilde uitzoeken wat er met haar pony aan de hand is.

Lopende het topic (want ik heb goed gelezen) wordt dan duidelijk dat de pony niet door de klinische keuring kwam bij aankoop 8 jaar geleden. En dat ook bij een poging de pony op te laten nemen in de verzekering de pony niet rad was. Vervolgens is er 8 jaar lang op doorgereden zonder eens uit te zoeken wat die slome luie en lusteloze pony heeft. Vervolgens zijn er weer buigproeven gedaan waarbij - niet verbazingwekkend - wederom geconstateerd is dat het beestje kreupel is.

Ze vraagt hier advies, dan krijgt ze dat - met alle ervaring die we hier op bokt hebben - om uit te zoeken wat de pony heeft. Maar het enige dat ze heeft gedaan is een gratis cushing test en een kreupelheidsonderzoekje dat beperkt blijft tot buigproeven. Op basis daarvan wordt dan een 15 jarige pony (die eigenlijk in de kracht van zijn leven hoort te zijn) afgeschreven.
Het hele topic voert TS excuses aan waarom het diertje niet zou moeten worden onderzocht. (Te duur en als er iets uitkomt wat behandeld kan worden is ook de behandeling te duur, eventueel speciaal beslag is te duur alles is eigenlijk te duur). En de pony is dat niet meer waard. Natuurlijk geeft een DA dat in overweging.

Het enige dat we hier hebben gezegd is
1) zoek uit wat het beestje heeft en doe er zo mogelijk nog iets aan
of als je dat niet wil of kan
2) laat het beest inslapen.

Er wordt niet gezegd dat het beest zielig is en "gered" moet worden. Wat wel wordt gezegd is dat - en dat geld voor mij persoonlijk - dat het jammer is dat op basis van vermoedens een nog redelijk jonge pony (want wat is 15 jaar voor een pony) zou moeten inslapen omdat de pony de de kosten van onderzoek niet meer waard is.