Ik heb er nog steeds niet op gezeten, telkens als het rustig is op stal en ik zelf echt even de tijd is, is er net niemand op stal. En ik ga er niet op als er niet iemand op stal is voor de eerste keer. Wel even met zadel op gestapt en even laten draven op de volte en dat resulteerde gisteren een paar ik in bokken en steigeren maar ik kon hem wel snel tot bedaren brengen. Ik hoop er zondag dan toch eindelijk eens op te zitten.
Vanochtend is Zanremo voor de eerste keer in de stapmolen geweest, was wel even spannend maar het ging goed! Eind van de middag als het rustig is op stal, even opstappen
Gaat vast binnenkort gebeuren er weer op stappen, stapmolen is natuurlijk ook wel fijn als hij daar weer standaard in kan, dat zal ook weer schelen als dat elke dag kan gebeuren of om de dag..
Wat fijn dat hij braaf was. Geeft vast weer een fijn gevoel en idd erg fijn dat jullie een stapmolen hebben en hij daar ook braaf in is. Schilt idd weer een ritje stappen aan de hand of erop. Ik zou zeggen ga zo door
Vandaag voor de vierde keer erop gezeten, en wat is hij super braaf! Hij wil zo graag lopen, normaal stappen is lastig voor hem, hij wil lekker draven en daar geniet hij echt van. Maar we doen het rustig aan en draven aan beide kanten maximaal 3 minuten en verder stappen en veel figuurtjes rijden om het leuk te houden.
Gisteren voor het eerst een paar rondjes linksom en rechtsom gegaloppeerd aan de longe. Hij was erg braaf. Ik wil hem dit weekend een paar keer in de paddock longeren zodat hij een beetje kan wennen aan de paddock en de vrije bewegingsruimte. Dan hoop ik dat ik hem volgend week voor het eerst een keer los kan laten in de paddock. Ik verwacht dat hij daar sterk genoeg voor is en het zal heerlijk voor hem zijn. Bovendien kan hij dan overdag ook buiten gezet worden. De stapmolen is namelijk toch niet zo'n goede optie, hij heeft geen ijzers en wil die er liever ook niet onder, hij heeft van zichzelf al van die goeie voeten;)
Jet
Geplaatst: 07-02-15 06:18
Mooi dat hij met longeren best rustig is! Je kan het ook zo doen dat je hem daar eerst longeert ( in de paddock) en daarna nog even los laat. Dan is hij al wat energie kwijt en houdt hij zich misschien wat rustiger. Fijn dat het toch allemaal goed gaat nu!
Zanremo vanavond geschoren. Hij begon na 5 minuten draven flink te zweten in zijn berenvacht dus dat leek mij niet echt handig voor de opbouw van zijn conditie. Nu weer heerlijk strak in het pak!
De temperatuur valt nu wel mee voor een frisse reactie. Fijn dat hij nog steeds de goede kant op blijft gaan. Nog even en het blijft alleen maar een herinnering;)
Ja hij was braaf hoor, ik scheer zelf bij andere mensen en waarschuw ze meestal ook voor de frisse reactie. Ik zal van de week even een foto plaatsen van hoe hij er nu bij staat, hij is zo mooi!