[Info] alternatieve behandelingen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Leetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:45

Einder schreef:
Leetje schreef:
Hoe komt het dat jou levercel weet dat hij een levercel is en je huidcel weet dat hij een huidcel is, terwijl ze uit dezelfde DNA bestaan?

Mijn verklaring is dat dat komt door een bepaalde energie, een bepaalde trilling. Ik kan niet uitleggen HOE dat werkt. Zo ver ben ik nog niet... :D

Het stamcelonderzoek ik ook zo ver nog niet, en ik doe mijn best om niet cynisch te worden hier, maar met wat wél al geweten is, weten we dat het niet te verklaren is door 'een bepaalde energie', laat staan een trilling. Dit is zo erg complexe en voor de geneeskunde zo belangrijke materie dat er momenteel aan honderden universiteiten parallel onderzoek wordt uitgevoerd om de basisprincipes van celdeling duidelijk te krijgen. De dag komt namelijk steeds dichter bij dat het stuurbaar wordt. Toekomst: stel je verliest een nier.. dan groeien we een nieuwe nier uit je eigen cellen.
En nu toch één cynische opmerking, enkel bedoeld om mensen te laten nadenken over wat hier allemaal beweerd wordt op vlak van werkzaamheid.. of wil je liever dagelijks homeopathische anti-afvalstoffen-tinctuur als je nier faalt?

Zolang er geen duidelijke verklaring is hoe t werkt, zie ik niet in waarom je afwijzend staat tegen een energie verhaal. Mij heb je hier niet mee overtuigd.
Bovendien er zijn echt wel onderzoeken die bewijzen dat er een energie prikkel onthouden is door water, ook daarvan weten ze nog niet HOE t werkt, maar wel dat er zoiets bestaat. Ik heb ze niet paraat dan moet ik gaan zoeken. Maar ze zijn er echt.

Zwerte schreef:
@leetje: wat betreft het 'weten' van cellen welke cel ze zijn, daarvoor verwijs ik even naar het stukje van einder hier boven mij. Daar is de wetenschap nog niet over uit en kan ik dus ook geen antwoord op geven, behalve dat ik zelf ook geen idee heb.
Wat betreft het andere heb ik wel meer antwoord: een hart klopt dankzij de anatomie en fysiologie hiervan. Klinkt heel flauw, maar we begrijpen heel goed hoe een hart klopt en dat gaat veel te ver om hier te beschrijven. Het hele samenspel van zenuwen, hormonen, neurotransmitters, natrium/kalium etc zorgen ervoor dat de spiercellen samentrekken et voila: een kloppend hart. Gaat er ergens iets fout in dit hele proces, dan bestaat de kans dat het hart ermee stopt. Ik zie dit soort dingen dus heel feitelijk en zie geen reden om te denken dat er nog iets anders moet meespelen, de fysiologie verklaart het voor mij meer dan voldoende.

Maar waar komt die "fout" vandaan? Waarom faalt zo'n systeem ineens?
Ik vind de verklaring vanuit de stof, vanuit de materie dus echt onvoldoende.
Je doodde lichaam heeft nog steeds dezelfde zenuwen, hormonen, mineralen etc. Natuurlijk verandert er wel iets. En natuurlijk kun je dood gaan doordat iets echt niet meer functioneert, maar hoe komt dat? Waar komt dat vandaan? Maar er zijn ook "gezonde" mensen die dood gaan aan een hartstilstand. Waarom gaat er bij die mensen ineens iets fout? Terwijl ze dezelfde hormonen, neurotransmitters etc hebben?

Interessante discussie, ik weet alleen niet of het echt behoort bij dit topic waar het ging om ervaringen?

singasong

Re: Centraal alternatieve behandelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:57

Ik vind het jammer dat er nu weer gediscussieerd moet worden. Kan dat niet in dat andere topic waar JP een linkje voor gaf?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:03

Ik heb een shet lopen die al maanden op een lage dosis buut staat. Heb vandaag een middel van laarakker besteld wat dit zou kunnen vervangen. Ik heb het al voor hem uitgetest maar nu nog kijken of het echt werkt. Het zijn druppels op basis van frequenties en efibia.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 18:05

Zwerte schreef:
.
Wat betreft het andere heb ik wel meer antwoord: een hart klopt dankzij de anatomie en fysiologie hiervan. Klinkt heel flauw, maar we begrijpen heel goed hoe een hart klopt en dat gaat veel te ver om hier te beschrijven. Het hele samenspel van zenuwen, hormonen, neurotransmitters, natrium/kalium etc zorgen ervoor dat de spiercellen samentrekken et voila: een kloppend hart. Gaat er ergens iets fout in dit hele proces, dan bestaat de kans dat het hart ermee stopt.

En waarom stopt het hart? Wat is eerder het kip of het ei?

Dat vind ik voor mezelf weer zo'n interessante vraag. Zelf ben ik nooit aanwezig geweest bij het overlijden ten gevolge van een hart stilstand. Ik denk namelijk dat een falend hart dat stopt dan de oorzaak is van het doodgaan.
Wel ben ik als begeleider van mensen die sterven echt hele vele malen aanwezig geweest bij overlijden. En geloof me (of geloof me niet) eerst gaat de mens uit het lichaam en een of meerdere seconde later stopt het hart met kloppen. In het begin was ik heel onbevangen en zei: ".. is overleden". Waarna na een korte tijd later een geschokte pleeg zei: "ik heb geen hart activiteit meer". Sinds ik ontdekte dat mijn info schokkend was ben ik gestopt met te zeggen wanneer iemand overleden was. Het hart klopt soms nog een of meerdere slagen door. Vind ik zelf heel verrassende ontdekking maar ik weet het echt 100% zeker. Ben te vaak bij overlijden aanwezig geweest zowel bij eigen dierbaren als gewoon functioneel vanuit het werk.
Zo ook terug naar ons paarden topic. Hercule was doodziek en met man en macht (inclusief dierenarts) waren we bezig om hem te redden. Opeens voelde ik dat hij losliet (verraste me zeer want had dit totaal niet verwacht te kunnen voelen) en zei tegen de mannen die hem aan alle kanten ondersteunden "laat hem niet vallen want gewicht wordt heel erg zwaar" (hetgeen ook gebeurde) en tegelijkertijd tikte ik tegen zijn mond en zei: "blijf bij me ventje, blijf bij me ventje, kom terug ". Terwijl ik dat zei, kwam de merrie, zijn grote liefde, naar ons toe en hinnikte zacht naar hem (merrie hinnikt normaal nooit, ik was zo blij met haar) . Ik voelde dat hij even later weer terug kwam in zijn lichaam en haalde opgelucht adem (missie impossible geslaagd) en de dierenarts zei paar minuten later, misschien dat dit toch nog goed komt :) . Gelukkig kwam het dus goed.

Dus zelf ben ik er 100% zeker van dat mensen eerst loslaten en overlijden en dan het hart stopt met slaan. UIteraard niet als het een hartstilstand betreft tenminste dat lijkt me (heb niet die ervaring). Bij dieren verwacht ik hetzelfde maar weet het niet zeker omdat ik pas één keer deze ervaring heb (en hopelijk nooit meer zal hoeven mee te maken).

Ben benieuwd Sing@ of het je lukt. Ik duim voor je!! Waarom geef je buut aan je shet?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:17

Deze discussie hoort hier idd niet echt maar is wel erg boeiend. Ik vind de materie, het fysieke, dus wel genoeg als verklaring. Waarom een systeem faalt kan zoveel redenen hebben: een ziekteverwekker die de boel blokkeert of celdood veroorzaakt, een gebrek aan stofjes voor de pompen op cellen (bijv hypokaliemie) en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik zie het echt als kleine machientjes en die hebben ook geen extra verklaring nodig waarom de wieltjes draaien.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:34

Bij Bio-R gaan ze ook uit van trillingen/stroming die wordt veroorzaakt door een schimmel, bacterie, parasiet oid.

Dus daar hebben die 2 dingen dus wel een raakvlak ;)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 19:51

pien_2010 schreef:
.....Ben benieuwd Sing@ of het je lukt. Ik duim voor je!! Waarom geef je buut aan je shet?

Ik ook ;)

Reumatische klachten. Hij wordt er voor behandeld maar is al op leeftijd (24 jr.) en het duurt allemaal langer dan gedacht.
Ik ben de afgelopen maanden alle sh*it aan het opruimen die hij de afgelopen jaren heeft opgelopen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 20:01

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 21:54

Leetje naar aanleiding van je verhaal wat ligt “te sudderen” op de plaat ook even naar je website uitstapje gemaakt. Daar kwam ik het verhaal tegen van je handen onder het koude water doen waarop je dan als reactie vanuit je lichaam een prikkel krijgt zodat je weer warme handen krijgt. Dat vergelijk je met een prikkel geven met homeopathische druppels die dezelfde symptomen laat zien waardoor dan tegenovergesteld gereageerd gaat worden door je lichaam.
Je gebruikt het woord “dynamis” en dat heb ik op betekenis opgezocht en ik vind tot mijn grote verrassing: “De Levenskracht (ook wel dynamis, autocratie, regelend principe genoemd) is datgene wat het stoffelijk lichaam doet leven.
Dan kom je dus toch op wat ik eerder schreef dat ik verwacht dat de werking van de homeopathie met geheugen te maken heeft. De levenskracht heeft te maken met het levenslichaam en dat heeft te maken met geheugen/ herinnering.
Als ik het dus goed begrijp zou je kunnen zeggen dat de lagere potenties meer op het fysieke lichaam werken en de hogere potenties meer op de levenskracht en het levenslichaam inwerken. Of erkent de homeopathie niet het levenslichaam dat weliswaar voor de meeste van ons niet fysiek te zien is maar waar men toch een gevoel voor kan ontwikkelen.
Sing@ dat verhaal ga ik op een ander moment lezen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 08:16

singasong schreef:
Ik heb een shet lopen die al maanden op een lage dosis buut staat. Heb vandaag een middel van laarakker besteld wat dit zou kunnen vervangen. Ik heb het al voor hem uitgetest maar nu nog kijken of het echt werkt. Het zijn druppels op basis van frequenties en efibia.

Wat is efibia?

Voor reumatoide klachten kun je ook Curcummin geven

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 08:54

Jannepauli schreef:
Wat is efibia?

Voor reumatoide klachten kun je ook Curcummin geven

Bedankt voor de tip over kurkuma. Ik zal een kijken wat ik daar over kan vinden.

V.w.b. Efibia; 28 juni heb ik de laatste cursusdag en dan zal ik het vragen. Het is i.i.g. een mengsel waar o.a. colloïdaal goud in zit.

In het handvat van de connectie sensor zit Efibia Gouden Roos = uniek mengsel van o.a. colloïdaal goud, roos van Jericho en het volledige spectrum van frequenties.

Leetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 09:15

singasong schreef:
pien_2010 schreef:
.....Ben benieuwd Sing@ of het je lukt. Ik duim voor je!! Waarom geef je buut aan je shet?

Ik ook ;)

Reumatische klachten. Hij wordt er voor behandeld maar is al op leeftijd (24 jr.) en het duurt allemaal langer dan gedacht.
Ik ben de afgelopen maanden alle sh*it aan het opruimen die hij de afgelopen jaren heeft opgelopen.

Wat ik veel gebruik voor artrose/ gewrichtsklachten, maar ook voor longklachten bv waar er al schade is aan de longen etc is celzouten. Dit zijn mineralen in D6/D12. Ze zijn zo vermalen en gemaakt dat ze makkelijk opneembaar zijn in de cel. En dus echt op celniveau verbeteren. Dit is bij klachten die zo stoffelijk zijn geworden (waarin je dus in de materie echt verandering ziet) echt een hele mooie aanvulling. Ze zijn vrij verkrijgbaar, kan geen kwaad.
Eigenlijk zijn het een soort voedingssupplementen, echter voedingssupplementen moeten door het lichaam nog "verwerkt en veranderd" worden, voor ze echt opgenomen kunnen worden. Als daar iets fout gaat, dan krijg je dus ook tekorten. Dat heb je bij deze niet, omdat deze dus al voorbewerkt zijn en direct opneembaar.

Ik heb een artrose paard onder behandeling (die al jaren artrose heeft), behandeld naast de homeopathie met artrose. Het gaat echt super goed met deze tinker. Loopt als een trein! Maar afbouwen met celzouten lukt (nog) niet. Hebben we een half jaar geleden geprobeerd maar toen ging hij duidelijk slechter.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 09:22

Dan dien je wel zelf te kunnen bepalen welke celzouten iemand nodig heeft toch? Of je dient dit door derden te laten doen.

Zelf kiezen welke past op basis van sypthomen, kan dat? Ik ben nl wel eerder op die site terecht gekomen maar niet verder gekomen dan dat.

Leetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 09:25

pien_2010 schreef:
Leetje naar aanleiding van je verhaal wat ligt “te sudderen” op de plaat ook even naar je website uitstapje gemaakt. Daar kwam ik het verhaal tegen van je handen onder het koude water doen waarop je dan als reactie vanuit je lichaam een prikkel krijgt zodat je weer warme handen krijgt. Dat vergelijk je met een prikkel geven met homeopathische druppels die dezelfde symptomen laat zien waardoor dan tegenovergesteld gereageerd gaat worden door je lichaam.
Je gebruikt het woord “dynamis” en dat heb ik op betekenis opgezocht en ik vind tot mijn grote verrassing: “De Levenskracht (ook wel dynamis, autocratie, regelend principe genoemd) is datgene wat het stoffelijk lichaam doet leven.
Dan kom je dus toch op wat ik eerder schreef dat ik verwacht dat de werking van de homeopathie met geheugen te maken heeft. De levenskracht heeft te maken met het levenslichaam en dat heeft te maken met geheugen/ herinnering.
Als ik het dus goed begrijp zou je kunnen zeggen dat de lagere potenties meer op het fysieke lichaam werken en de hogere potenties meer op de levenskracht en het levenslichaam inwerken. Of erkent de homeopathie niet het levenslichaam dat weliswaar voor de meeste van ons niet fysiek te zien is maar waar men toch een gevoel voor kan ontwikkelen.
Sing@ dat verhaal ga ik op een ander moment lezen.

Wat schrijf jij een mooie ervaring over dood gaan! Heel bijzonder vond ik het om te lezen!

Maar om in te gaan op je vraag, en daarna ga ik echt aan het werk:
Wij gebruiken in de homeopathie idd het woord dynamis wat staat voor de levenskracht. Dynamis geeft aan dat het dynamisch is: Altijd in beweging, altijd reagerend in beweging op van alles wat er gebeurd. In de homeopathie gaan we er vanuit dat de dynamis, de levenskracht het leven aanstuurt. Dat dit dus zorgt dat je hart klopt, je darmen werken. Maar ook dat er reactie komt op van alles.

Ik geloof, maar dat is wel echt een stap verder, ook in morfogenetische veld. Dat je hersenen bv als een soort radio, kunnen intunen op dat veld. Maar ook dmv DNA je cellen uit dit veld informatie kunnen halen.
Maar goed dat is wel echt een stap verder, ga ik nu verder niet op in. Als je daar over wilt lezen zijn de boeken van PIm van Lommel (EIndeloos bewustzijn) en van Arie Bos (Hoe de stof de geest kreeg) hele interessante boeken (ook voor mensen die van onderzoeken houden!!).

JIj maakt de stap van levenskracht naar levenslichaam. Ik snap die stap wel maar, zoals ik dat zie, is levenskracht meer. Jij kijkt naar levenslichaam, vanuit de antroposofie, vanuit de 4 geledeing: Materie (mineraal) - levenslichaam - Astraal - Ether (als ik die laatste in de goede volgorde zet, haha die haal ik altijd door elkaar...)
Je levenslichaam staat dan voor het fysiologische. Dat wat het verschil is tussen mineraal en plant. Het groeit, het leeft, heeft een stofwisseling.
Echter de levenskracht, dynamis, die heeft ook invloed op de emoties bv. En dus zit op alle niveau's. Overdekt eigenlijk het hele stukje.
De herinnering, die zit ook overal. Je cellen hebben een geheugen (en dus ook de cellen van planten), maar ook je organen etc. Maar daar zit dus ook een link naar het morfogenetisch veld.

Ik denk dat dit misschien wel heel wazig wordt voor andere mensen :D
Ik vindt het woestboeiend. EN zoals iemand zij dat er door stamcelonderzoek in de reguliere wetenschap onderzoek gedaan wordt door het steeds meer in de cel te zoeken (en ze dus nog geen verklaring daarvoor hebben), zijn andere mensen, waaronder Pim van Lommel (die hartchirurg was en dus wel houdt van wetenschap :D ) ook naar een verklaring aan het zoeken.
Eigenlijk is de conclusie dat we het volgens mij nog niet helemaal weten, wat zorgt voor leven, en er zijn 2 manieren, 2 zoekwegen naar een verklaring.
Interessante materie dat wel 8-)

Leetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 09:26

Dimple schreef:
Dan dien je wel zelf te kunnen bepalen welke celzouten iemand nodig heeft toch? Of je dient dit door derden te laten doen.

Zelf kiezen welke past op basis van sypthomen, kan dat? Ik ben nl wel eerder op die site terecht gekomen maar niet verder gekomen dan dat.

Celzouten kun je zelf kiezen, celzouten kunnen ook geen kwaad.
Bij artrose/ gewrichtsklachten gebruik ik altijd nummers 1, 8 en 11.

Ik gebruik ze altijd naast homeopathie. Ik denk dat namelijk dat echt opbouwend werkt. De combinatie.
Maar celzouten zijn opzich ook gewoon geschikt voor zelfmedicatie.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 09:29

Thx Leetje, en nu aan het werk ~~}>

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 11:23

Bedankt Leetje voor je boeiende post. Kleine correctie levenslichaam en etherlichaam daarmee wordt in de antroposofie hetzelfde bedoelt. Je volgorde is goed het is namelijk : fysiek-, ether (of levens) -, astraal lichaam en IK.
Het is zeker boeiende materie maar zeer zeker ook niet gemakkelijk. morfogenetische veld is voor mij een nieuw begrip. Ga er eens op googlen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Morfogenetisch_veld , volgende link doe ik er ook maar gelijk bij om te voorkomen dat we in een welles nietes discussie verzanden waarvoor dit topic niet bedoeld is http://www.kwakzalverij.nl/964/Encyclop ... che_velden , en dan deze nog voor de geïnteresseerden http://nl.wikipedia.org/wiki/Rupert_Sheldrake .

BEdankt als het gaat om feed back over mijn ervaringen over dood Leetje. Vond het moeilijk om op te schrijven, want zal zeer zeker als onwaar te zweverig door mensen beleefd kunnen worden.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 08:23

Ellerhuisje schreef:
Ik heb goede ervaringen met homeopathie. Onze hond had altijd veel last van zijn anaalklieren, vooral na zijn castratie. Regelmatig uitknijpen door de reguliere DA, het was een drama. Vaak gevolgd door ab. Door een homeopathische DA kwamen we op een middel voor onze hond: calcium phosphoricum. Sindsdien gaat het super! Door zijn castratie heeft hij af en toe last van urineverlies, ook dankzij dit middel nu allemaal onder controle.. Heb meer voorbeelden maar deze vind ik wel heel bijzonder. Ik geef homeophatische middelen altijd alleen in goed overleg met de arts aan al onze dieren (hond, katten en paarden) Ik heb inmiddels een mooie apotheek opgebouwd, erg handig!

Mijn hond heeft sinds korte tijd ook last van zijn anaalklieren, zitten ook steeds vol.
Jij hebt goede ervaringen met calcium phosphoricum?
Zijn dat tabletjes of druppeltjes en hoeveel moet hij ervan hebben?

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 13:02

Heeft iemand hier ervaringen met colloidiaal zilver.?

Leetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 14:36

Leetje schreef:
Ik heb een artrose paard onder behandeling (die al jaren artrose heeft), behandeld naast de homeopathie met artrose. Het gaat echt super goed met deze tinker. Loopt als een trein! Maar afbouwen met celzouten lukt (nog) niet. Hebben we een half jaar geleden geprobeerd maar toen ging hij duidelijk slechter.

Haha las mijn eigen stukje terug, staat een fout in... kan t niet meer wijzigen. Behandeld naast de honeopathie met celzouten, niet mer atrose...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 15:07

Elco schreef:
Heeft iemand hier ervaringen met colloidiaal zilver.?

:j ik maak het zelf,neem het ook zelf.Drie honden krijgen het ook.
Een met chronische blaas/urine verlies(teefje van 13,ab gehad hielp niet),een met HD,en een reu met voorhuidontsteking.Wat geen kwaad kan maar toch. :)

Paarden hebben het net een weekje gehad.

Ik neem het niet iedere dag,soms een weekje.Toen ik het voor het eerst nam had ik hele vreemde ontlasting....met lucht erin.Nu geen maagklachten meer en goede ontlasting.

Mijn ''nieuwe'' hond gaf ik een week of drie voor het eerst zilverwater en daar kwamen vreemde wormen uit.Het leken vossenlintwormen.Ben aardig thuis in de wormen,maar deze kende ik niet.
Daarna een gewone wormkuur gegeven,niets gevonden verder.
Ik gaf het zilverwater niet om te ontwormen maar voor de voorhuidontsteking,maar er kwamen dus wormen uit :D

Leetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 18:09

Knakker schreef:
Ellerhuisje schreef:
Ik heb goede ervaringen met homeopathie. Onze hond had altijd veel last van zijn anaalklieren, vooral na zijn castratie. Regelmatig uitknijpen door de reguliere DA, het was een drama. Vaak gevolgd door ab. Door een homeopathische DA kwamen we op een middel voor onze hond: calcium phosphoricum. Sindsdien gaat het super! Door zijn castratie heeft hij af en toe last van urineverlies, ook dankzij dit middel nu allemaal onder controle.. Heb meer voorbeelden maar deze vind ik wel heel bijzonder. Ik geef homeophatische middelen altijd alleen in goed overleg met de arts aan al onze dieren (hond, katten en paarden) Ik heb inmiddels een mooie apotheek opgebouwd, erg handig!

Mijn hond heeft sinds korte tijd ook last van zijn anaalklieren, zitten ook steeds vol.
Jij hebt goede ervaringen met calcium phosphoricum?
Zijn dat tabletjes of druppeltjes en hoeveel moet hij ervan hebben?

Vervelend van je hond. Echter werkt homeopathie niet klacht gericht. De calcium phosphoricum voor de hond van ellerhuisje is als het goed is specifiek voor die hond gekozen. Het kan best zijn dat jou hond met dezelfde klachten een heel ander middel nodig heeft. Je kunt dua niet vanuit gaan dat het ook voou jou hond werkt. Sterker nog er zit wel een risico aan, zeker als je het hoger gepotentieerd gaat geven.

Wat soms al goed werkt bij honden met anaalklierproblemen is verandering van voer. Het geven van vers vlees geeft soms al dat deze klachten blijvend veranderen.

Mocht je het met homeopathir op willen lossen is het slim om een homeopaat voor dieren om advies te vragen.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:04

@ Geerke interessant, je leest zulke tegenstrijdige berichten als je gaat zoeken op internet..
Maar hoe maak je het zelf dan.?Ik wil het mijn paard geven omdat hij erg gevoelig is voor schimmels en dus vaak aan het hoesten is..
Ik las ook dat het voor schildklierproblemen ook kan helpen, zou graag van de medicijnen af
willen..
Dus alle info hierover is welkom, mag uiteraard ook via pb.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:07

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 09:08

Vervelend van je hond. Echter werkt homeopathie niet klacht gericht. De calcium phosphoricum voor de hond van ellerhuisje is als het goed is specifiek voor die hond gekozen. Het kan best zijn dat jou hond met dezelfde klachten een heel ander middel nodig heeft. Je kunt dua niet vanuit gaan dat het ook voou jou hond werkt. Sterker nog er zit wel een risico aan, zeker als je het hoger gepotentieerd gaat geven.

Wat soms al goed werkt bij honden met anaalklierproblemen is verandering van voer. Het geven van vers vlees geeft soms al dat deze klachten blijvend veranderen.

Mocht je het met homeopathir op willen lossen is het slim om een homeopaat voor dieren om advies te vragen.[/quote]

Fijn, bedankt voor de tip!
Ga ik ook zeker doen, ik heb geen zin om de rest van zijn leven mijn hond te martelen met het uitknijpen van de klieren. Nu na 2x wil hij al niet meer en voor een operatie is hij te oud, dus heb ik weinig alternatieven....