Cpl .. Wat brengt de toekomst ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LovingTweety

Re: Cpl .. Wat brengt de toekomst ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:44

hmm apart dat het zo verschilt dan. Hier halen we elke dag al het poep uit het land/schuilstal, maar vliegen blijven.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:50

Ik haal ook iedere dag de poep uit de wei maar helaas heeft de wei eigenaar ook 3 koeien in de wei naast onze paarden. En een bos met visvijver tegenover de wei.

Ook veel dazen dus.

Ik ga inderdaad eens blauwspray proberen, ik wil niet zo veel wassen (alhoewel paard het prima vind) en ik weet dat toen ze nog bij mijn schoonvader stond als handelspaard hij ook blauwspray (en mokzalf) gebruikte

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 10:16

geerke schreef:
Friesam@Ik heb ,als ik open plekjes had het weleens met blauwsel ingespoten.Zonder het te wassen.Beetje kortknippen(wat in jou geval dus niet lukt)Maar dat werkt prima!
Misschien kun je dat eens proberen in plaats van de benen te wassen?
Je zou ook een lichte bleekoplossing in een plantenspuit kunnen doen en dat op de benen spuiten.Wel de echte bleekwater,niet de gelproducten,daar zit ook andere rotzooi in.
Dat houd vliegen weg,en ontsmet.Word ook in de gezondheidszorg gewoon gebruikt...ik had het laatst nog in mijn mond bij de tandarts.

Over vliegen...ik heb redelijk veel vliegen hier.Minder dan bij anderen omdat ik poep regelmatig weghaal en geen koeien in de buurt heb.Mijn fries heeft trouwens ook zomereczeem.

Fargo@Bedoel je de paardenkastanje?Niet de tamme?

Er zit wilde (paarden)kastanje in badedas. aesculus hippocastanum inderdaad
http://www.badedas.nl/
Als je dan naar de classic bladert bij producten, staat het ook vermeld:

Ervaar de weldaad van Badedas classic weldadig badschuim. Een rijke, geconcentreerde formule, met de kenmerkende Badedasgeur en natuuridentieke ingrediënten die je huid een zacht gevoel geven en je omringen met een heerlijke geur en een gevoel van weldaad. Dompel jezelf onder in het geurende water dat is verrijkt met het natuurlijke plantextract van Wilde Kastanje. Stap even uit je wereld.
Badedas Classic Badschuim 1 Liter bevat Wilde Kastanje-extract, dat bekend staat om zijn vitaliserende werking. Naast Wilde Kastanje-extract bevat deze variant ook verrukkelijke Dennenolie. Door de prikkelend frisse geur van Dennenolie kom je weer helemaal tot leven. Na dit heerlijke bad voel je je als herboren en volledig ontspannen.

Made with horse chestnut, cedar wood and light patchouli, the natural, forest-like Badedas leaves your skin revitalized, moisturized and smelling wonderful. ;-)

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 10:23

Blauw spray werkt hier heel goed. Ik doe nog weleens keukenpapier in de plooi en het dan flink inspuiten. Dan zuigt het papier het ook tussen de ribbels. Het bijt wel!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:38

Kitsu:heb je mijn post gelezen ivm het niet wassen en de zalven?

16easer24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:59

Jaan81 schreef:
Bizar toch eigenlijk dat die prijzen zo enorm verschillen...

Wie was nou hier masseur voor de lymfe in zuid-Holland? Ik wil het graag gaan proberen bij mijn trekpaard. Wonen in Ouddorp.

ik ben werkzaam in zuid holland. voor meer informatie kun je mij pben als je wil.

groetjes Pamela

P.S.
Zijn er mensen die mij goede foto's van hun paard willen emailen, waarbij de CPL goed zichtbaar is.
Graag zou ik deze foto's gebruiken op mijn site? graag via PB reageren
alvast bedankt!

Kitsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 07:03

@Duhelo , sorry daar had ik recht overgelezen.
Dus het is beter om hem lekker in te zalven als te wassen ?
Ik heb hier ook een soort calendulazalf liggen maar een kleine tube. Ik dacht namelijk dat wassen altijd een goede oplossing was. Moet je echt overdrijven met het zalven ? Zo'n lekkere dikke lagen ? Want als ik zalf dan draai ik er meestal een bandage met een compres rond zodat de zalf echt het vuil uit de wonde kan halen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 07:20

geen probleem hoor ;)
ik merk dat wassen de huid weker maakt, en ook min of meer uitdroogt. Als ik was is het enkel met de sarnacuran. Bij het gewoon afspoelen vermijd ik de benen zoveel mogelijk.
kwa dikte van de lagen hangt het af. Bij een verse wonde of een vuile wonde durf ik wel eens een dikke laag uiercreme gemengd met groene klei erop te smeren (groene klei trekt het vuil uit de wonde, uiercreme zorgt dat het plakt).
mijn paarden staan dag en nacht buiten, ik bandageer dus niet uit schrik dat ze zouden loskomen. Met de klei is het genoeg afgedekt. Op het moment dat het er af valt is het verzadigd. Dit doe ik een of twee dagen, net zolang tot de wonde schoon is, en dan ga ik over tot een dunne laag calendula (dikke laag heeft geen toevoegend nut, en is zonde van de dure zalf.ik smeer wel de kloven en praktisch dichte plekken rijkelijk in met uiercreme of big-os-san (olie) om de boel soepel te houden.

ik doe het bij voorkeur voor het rijden, dan is alles soepel, zalf kan er door de beweging netjes intrekken, en tegen na het rijden is ze al het gepruts aan de benen vergeten, en wrijft ze het er niet weer af :)

Kitsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 07:26

Waar kan ik die groene klei vinden dan ? Heb je een linkje voor me ?
Ik merk dat zijn rimpels nu ook dikke korsten beginnen te vormen , dus het wassen dacht ik dat de rimpels wel terug proper zouden krijgen.
Mag ik de calendula zalf ook tussen de rimpels smeren ?
Uiercreme heb ik hier ook wel staan , dus als dit een betere oplossing is als wassen ga ik zo mega blij zijn !

Ook zitten er mega veel vandie kleine poedersuiker rond zijn benen. Best dat ik zijn benen met een gewone vliegenspray even doe dan ? Zou hij daarvan meer gaan bijten ?

Kitsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 07:27

Oke sommige vloekwoorden mogen dus niet , poedersuiker : kleine vliegjes

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 07:36

Grinnik, je hebt de censuur nog aan staan.

Hoe zit het dan met klei en eventuele maden? Sluit je ze daar dan mee op.

Kitsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 09:34

OOOh :D hahahaha

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 10:03

Duhelo schreef:
geen probleem hoor ;)
ik merk dat wassen de huid weker maakt, en ook min of meer uitdroogt. Als ik was is het enkel met de sarnacuran. Bij het gewoon afspoelen vermijd ik de benen zoveel mogelijk.
kwa dikte van de lagen hangt het af. Bij een verse wonde of een vuile wonde durf ik wel eens een dikke laag uiercreme gemengd met groene klei erop te smeren (groene klei trekt het vuil uit de wonde, uiercreme zorgt dat het plakt).
mijn paarden staan dag en nacht buiten, ik bandageer dus niet uit schrik dat ze zouden loskomen. Met de klei is het genoeg afgedekt. Op het moment dat het er af valt is het verzadigd. Dit doe ik een of twee dagen, net zolang tot de wonde schoon is, en dan ga ik over tot een dunne laag calendula (dikke laag heeft geen toevoegend nut, en is zonde van de dure zalf.ik smeer wel de kloven en praktisch dichte plekken rijkelijk in met uiercreme of big-os-san (olie) om de boel soepel te houden.

ik doe het bij voorkeur voor het rijden, dan is alles soepel, zalf kan er door de beweging netjes intrekken, en tegen na het rijden is ze al het gepruts aan de benen vergeten, en wrijft ze het er niet weer af :)

Daarom is wassen met badedas zo fijn, het wordt er niet droger van, kijk eens naar de omschrijving die ik heb opgenomen over wat het effect is op huid en verstevigen daarvan etc. Toch interessant om te weten@

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 10:04

Ivm maden weet ik het niet. Paard heeft gelukkig nog nooit maden gehad. Lijkt me wel dat je de zuurstof afsluit.maar of ze daarvan doodgaan?
Klei kun je bij een natuurwinkeltje kopen. Ik zoek vnvd es een linkje.
Calendula mag je ook in de plooien smeren.
Wat ook goed werkt is pure honing, of mesitran oid, honingzalf.
En een bepaalde zalf voor babys en tattoos.maar ik ben de naam effe kwijt.

Badedas kan idd goed zijn,maar kitsu kan nu even niet wassen ivm gezondheidsproblemen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 10:08

Duhelo schreef:
Ivm maden weet ik het niet. Paard heeft gelukkig nog nooit maden gehad. Lijkt me wel dat je de zuurstof afsluit.maar of ze daarvan doodgaan?
Klei kun je bij een natuurwinkeltje kopen. Ik zoek vnvd es een linkje.
Calendula mag je ook in de plooien smeren.
Wat ook goed werkt is pure honing, of mesitran oid, honingzalf.
En een bepaalde zalf voor babys en tattoos.maar ik ben de naam effe kwijt.

Badedas kan idd goed zijn,maar kitsu kan nu even niet wassen ivm gezondheidsproblemen.

waarschijnlijk bedoel je met babyzalf sudocreme.
http://www.wehkamp.nl/kinderen/babyarti ... ag-(125-gr)/C23_3K8_3K8_551859/?BC=GOA&cm_mmc_o=7BBTkwCjC-kTwFwwECVyBpAgfkblfbETzplCjCPz_YzyfbLwkwECjCDDvoD9&BAC=ALG&cm_mmca1=12913-C0BF9413-58F9-43C1-AB41-57464266S33053286182&gclid=CJKMgIenq78CFVMRtAodM1EA4w
Dan kun je ook heel goed msmzalf gebruiken, dat is ook op basis van zink met msm, hele goede paardenzalf.
http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... 1901/25508

Heb ik hele goede resultaten meebehaald toen ik slechts paar keer per week of soms 1 x per week enorme nare platen van mokkorsten kon insmeren bij indertijd jonge paard in de opfok. Super spul!

Kitsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 10:10

Ben meteen al uierzalf gaan kopen in de apotheker. Nu ga ik straks even op zoek in de natuurwinkel naar die groene klei.. Mijn rug is je dankbaar. En waarschijnlijk mijn paard ook sinds hij zo panisch van water is

Kitsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 10:12

En je hoeft met honing ook niet in te pakken ? Alles mag er gewoon zo op...
Ben stiekem nog blijer omdat ik gisteren een telefoontje had gekregen ivm met men zoekertje voor hulp. Rare man , hij begon nadat ie men gsm nummer had te flirten .. Heb heel duidelijk geweest dat ik een zoekertje voor men paard had geplaatst en dat als hij op zoek was naar een makkelijke stoeipoes hij op een ander mocht gaan

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 10:33

Bepanthen voor baby's en tattoos.
Ik heb groene leem /klei van agradi, maar je woont in België hè?
Klei sluit juist niet af van zuurstof, dus je moet wel zorgen dat de maden eruit zijn, maar dat moet eigenlijk bij alle smeersels. Daarna lekker dik insmeren met klei en je hebt een paar dagen rust.
Honing en dergelijke kan zonder problemen tussen de plooien. Dit werkt anti bacterieel. Smeersels met glycerine (uierzalf, vaseline) zou ik niet doen, want dat smeert het dicht en is niet antibacterieel. Dat werkt slechts om het soepel te maken/houden, maar moet je dus niet toepassen bij vieze en kapotte benen.
Naar mijn inziens.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 10:38

Mooi, morgen de benen in de sebacil voor de zekerheid en dan maar spelen met klei.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 10:50

Waarschijnlijk trekt de klei de sebacil eruit. Klei werkt ontgiftend...

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 11:12

Ja, maar ik heb de sebacil nodig om zeker weten de maden weg te hebben voordat ik er klei in ga smeren.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 11:38

Pippaa:ik gebruik de uierzalf om de klei smeerbaar te maken.poeder op zich kleeft niet goed.
En idd bepanthen (bepanthol in belgie)

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 11:42

Ik ken wel klei op wondjes maar die mengen we met water en dan aanbrengen dan droogt dat hard op (zoals een masker op je gezicht) Groene leem heet die klei.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 12:00

Ik meng het ook met water tot het dik, smeerbaar en blijft plakken

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 12:01

LovingTweety schreef:
Ja, maar ik heb de sebacil nodig om zeker weten de maden weg te hebben voordat ik er klei in ga smeren.

Ik pulk ze er altijd met de handen uit ;) werkt dat niet?