Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
geerke schreef:Friesam@Ik heb ,als ik open plekjes had het weleens met blauwsel ingespoten.Zonder het te wassen.Beetje kortknippen(wat in jou geval dus niet lukt)Maar dat werkt prima!
Misschien kun je dat eens proberen in plaats van de benen te wassen?
Je zou ook een lichte bleekoplossing in een plantenspuit kunnen doen en dat op de benen spuiten.Wel de echte bleekwater,niet de gelproducten,daar zit ook andere rotzooi in.
Dat houd vliegen weg,en ontsmet.Word ook in de gezondheidszorg gewoon gebruikt...ik had het laatst nog in mijn mond bij de tandarts.
Over vliegen...ik heb redelijk veel vliegen hier.Minder dan bij anderen omdat ik poep regelmatig weghaal en geen koeien in de buurt heb.Mijn fries heeft trouwens ook zomereczeem.
Fargo@Bedoel je de paardenkastanje?Niet de tamme?
Jaan81 schreef:Bizar toch eigenlijk dat die prijzen zo enorm verschillen...
Wie was nou hier masseur voor de lymfe in zuid-Holland? Ik wil het graag gaan proberen bij mijn trekpaard. Wonen in Ouddorp.

hahahaha Duhelo schreef:geen probleem hoor
ik merk dat wassen de huid weker maakt, en ook min of meer uitdroogt. Als ik was is het enkel met de sarnacuran. Bij het gewoon afspoelen vermijd ik de benen zoveel mogelijk.
kwa dikte van de lagen hangt het af. Bij een verse wonde of een vuile wonde durf ik wel eens een dikke laag uiercreme gemengd met groene klei erop te smeren (groene klei trekt het vuil uit de wonde, uiercreme zorgt dat het plakt).
mijn paarden staan dag en nacht buiten, ik bandageer dus niet uit schrik dat ze zouden loskomen. Met de klei is het genoeg afgedekt. Op het moment dat het er af valt is het verzadigd. Dit doe ik een of twee dagen, net zolang tot de wonde schoon is, en dan ga ik over tot een dunne laag calendula (dikke laag heeft geen toevoegend nut, en is zonde van de dure zalf.ik smeer wel de kloven en praktisch dichte plekken rijkelijk in met uiercreme of big-os-san (olie) om de boel soepel te houden.
ik doe het bij voorkeur voor het rijden, dan is alles soepel, zalf kan er door de beweging netjes intrekken, en tegen na het rijden is ze al het gepruts aan de benen vergeten, en wrijft ze het er niet weer af
Duhelo schreef:Ivm maden weet ik het niet. Paard heeft gelukkig nog nooit maden gehad. Lijkt me wel dat je de zuurstof afsluit.maar of ze daarvan doodgaan?
Klei kun je bij een natuurwinkeltje kopen. Ik zoek vnvd es een linkje.
Calendula mag je ook in de plooien smeren.
Wat ook goed werkt is pure honing, of mesitran oid, honingzalf.
En een bepaalde zalf voor babys en tattoos.maar ik ben de naam effe kwijt.
Badedas kan idd goed zijn,maar kitsu kan nu even niet wassen ivm gezondheidsproblemen.