Na alle ellende , eindelijk op weg uit de ellende!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 18:45

silvia58 schreef:
bertine37 schreef:
Goed nieuws voor je ! Ik ben blij voor je. *\o/*
Ik zit er bij mijn paard na 8 maanden tobben soms ook best doorheen. Maar als je hem dan in de ogen kijkt weet je waarvoor je het doet.
Hoop op dat wonder. Sluit me ook aan bij de jankclub dan hoor :')

Misschien kunnen we jou dan opnemen in het clubje dat duimt voor Salina en Mirre ;)
Gaan we ook duimen voor jou en je paard +:)+

Ja, ik duim dubbel :j

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 18:53

Wat lief van jullie :o

Anthemis

Re: Na alle ellende , eindelijk op weg uit de ellende!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 19:40

Wat een goed nieuws! Ik blijf duimen :D

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 20:40

Ja ik ben zo enorm blij!
En ook dit geeft weer een Boost om door te gaan, het is ook gewoon een bijzonder paard ook hoor!!

Bedankt voor alle lieve en blije berichten en voor het duimen! Duimen jullie weer verder mee dat de osteo of de chiropractor de oplossing is? <3

@bertine37, tis enorm moeilijk afentoe! Maar wat je zegt als je in de ogen kijkt weet je waar voor je het doet!
Ook jij heel veel sterkte met je paard! Ik duim voor jou!

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:50

jeeeeeeeej goed nieeeeuws! *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*
Feeeestjeee :)F

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:51

goed nieuws!Mooi!Wonderen bestaan wel hoor! :j

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 21:13

geerke schreef:
goed nieuws!Mooi!Wonderen bestaan wel hoor! :j

Hihi dan noem ik haar Wonder :P

Haha grapje hoor!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:01

Wat ben ik blij voor je! *\o/* Heb altijd stil meegelezen. Je bent nu al zo lang aan het tobben.. En als er dan weer hoop is dat altijd fijn!

Niet alles loopt slecht af!
En blijf vooral je gevoel volgen, dat klopt 9van de 10 keer het best! :(:)
Ik hoop dat er nu alleen maar eem stijgende lijn in zit, en misschien zul jr af en toe weer een stapje terug moeten doen. Maar je hebt je knappe Mirre nog! :)

Lauraa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:06

ik ben ook al een tijdje aan het meelezen en ik ben ontzettend opgelucht en blij voor jou dat er goed nieuws is! *\o/*

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 22:15

Wat leuk dat er zo veel volgers zijn!

Ik heb ondertussen wel geleerd mijn gevoel te volgen, het klopt elke keer weer!

Nu hopen op een stijgende lijn en afentoe kleine!! Terugval mag maar niet zoals afgelopen keren hoor haha!

Beertje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 07:28

Wat fijn wat fijn wat fijn. Goed nieuws! *\o/*

De osteopaat bij Visdonk is erg goed, maar voor mijn paard was het te heftig toen ze ziek was.
Wilde je dat toch even meegeven, omdat Mirre haar lijf momenteel ook niet in topvorm is en mijn paard er eerlijk gezegd slechter van werd.
De keer er voor is ze ook recht gezet door dezelfde osteopaat. Toen werkte het wel, maar was ze gewoon fit, dus ik denk dat daar het verschil in zat.
Mocht je meer info willen, pb ik dat wel even.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 07:46

Beertje1983 schreef:
Wat fijn wat fijn wat fijn. Goed nieuws! *\o/*

De osteopaat bij Visdonk is erg goed, maar voor mijn paard was het te heftig toen ze ziek was.
Wilde je dat toch even meegeven, omdat Mirre haar lijf momenteel ook niet in topvorm is en mijn paard er eerlijk gezegd slechter van werd.
De keer er voor is ze ook recht gezet door dezelfde osteopaat. Toen werkte het wel, maar was ze gewoon fit, dus ik denk dat daar het verschil in zat.
Mocht je meer info willen, pb ik dat wel even.

Hmm okee.
Ik overleg het zoiezo met Visdonk!
Ik denk dat als mirre der knie weer genezen is dat ze het wel aan kan.
Ik vind dat ze de laatste paar dagen wel goed is veranderd, vrolijk niet veel magerder of wat en verder geen negatieve veranderingen! We zijn het ook niet gelijk van plan maar wel binnenkort!
Meer info via PB wil ik graag!

Mijn moeder zat te denken, misschien heel raar. Maar als mirre op kliniek staat gaat het goed, op andere plekken ook maar op de vorige en huidige stalling elke keer ellende. Kan het niet aan de verkeerde aardstraling liggen?(vorige en huidige stalling is maar 500 m uit elkaar) Klinkt heel raar maar als je daar gevoelig voor bent? Ik heb geen idee hoor, kwam mijn moeder ineens mee!
Sommige dieren en mensen blijken daar heel gevoelig voor te zijn.
Ik weet niet of het waar is hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 08:09

Ik zou het niet zozeer zoeken in aardstralen maar in manier van stallen. Hoeveel staat ze buiten, op wat voor een wei staat ze dan is het bemest gras en zoja met kunstmest of niet. Hoe is de bodem van de wei is er mischien spraken van lichte bodemverontreiniging. Wat is het strooisel in de stal en welk ruwvoer krijgt ze, hooi/kuil/voordroog wisselt dit wellicht soms en hoe is de kwaliteit? En heel belangrijk hoeveel krijgt ze hiervan.

Hoe schoon is de plek waar ze staat, ik heb eerder ook op meerdere stallingen gestaan maar binnenstallen zijn duidelijk viezer dan buitenstallen, niet zozeer in hoe het eruit ziet want je mest gewoon uit natuurlijk maar vooral in stank. Binnenstallen geven sneller een amoniak geur dan een buitenstal.

Kijk eens heel kritisch naar je stal en weide zijn er plekken waaraan ze zich (licht) verwonden kan, want een klein plekje kan bij mirre misschien al leiden tot een ontstoken been.

En wat wellicht ook een belangrijke is, behandel dr als een 'normaal' paard nou wil ik niet zeggen dat je dat niet doet maar het is menseigen om een zorgenkindje ook zo te gaan behandelen, bijvoorbeel sneller dekentje op een ditje een datje. Misschien is het wel goed om dr in een andere omgeving te zetten en dan 'opnieuw' te beginnen.

Ik zou persoonlijk denk ik in dit geval gaan voor een kleinschalige stalling waar de paarden overdag de hele dag op een onbemeste weide lopen met normaal gras. Indien nodig bijvoeren met hooi in de weide en op stal ook hooi. Mooi droog goede kwaliteit hooi en ik zou in mirre haar geval niet de 1e snede van het jaar nemen.

Stallen met buitenluik/buitenstal en schone bodembekking. Persoonlijk zou ik vlas of zaagsel nemen. Je kan dan s'nachts bijvoorbeeld een hooinet met stro ophangen voor het knabbelen dat doe ik thuis ook.

Krachtvoer zou ik zoeken in een natuurlijker voersoort.

En bekijk ook het water, het ene water is het andere niet. Soms komt water nog door oude loodleidingen wat voor problemen kan zorgen.

Of een chiropractor te zwaar is vraag ik me af. Een osteopaat misschien nu wel omdat die vaak ook organen behandelen maar dat kan je dan later nog eens doen. In de periode dat ik zelf ziek was en door een chiropractor behandeld werkte dat juist ook verlichtend.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 08:23

Bedankt voor je uitgebreide antwoord!

Ze staat op vlasbedekking, natte plekken haal ik er 1 keer in de week uit, elke dag wordt ze uitgemest en vlas bijgegooit.
(Als staat ze nu niet op stal) maar in een zandpaddock met wel een stal met vlas ter beschikking.

24/7 toegang tot droog onverpakt hooi.

Overdag op een wei die vorig jaar wel bemest is. Dit jaar niet.

Ze krijgt Fibra kracht/ruwvoer dus helemaal natuurlijk. En senioren priores.

Water is vers kraanwater en hebben dan ook automatische waterbakjes zegmaar.

de stallen zijn helemaal geen nieuwe stallen, en hygiene in de stallen is okee, geen pis of stront lucht en geen beesten.
Wel zijn het zoals ik zei oude houten stallen dus schimmels en bacterien zitten er wel.

Wij hebben open schuur met stallen dus veel frisse lucht. En het is een zeer kleinschalige pensionstal
En waar ze zich aan kan verwonden hebben we geen idee, op de wei misschien in een steentje gaan liggen? En op stal kunnen we ook niets bijzonders vinden

We hebben een 20x40 buitenbak en binnenbakje van 10x15.

Ik behandel haar niet helemaal als normaal paard maar met een dekentje ofzo ben ik wel laks geworden , vroeger gooide ik er juist sneller een deken op. Nu pas als ze het echt koud heeft of nat is geregent en staat te trillen. Ik vind dat ze maar zelf meer dingen moet gaan oplossen.Verder is ze gewoon een paard, alleen heb ik altijd in mijn gedachte wat zal er nu weer op me staan wachten (wat voor ellende)

Op het moment staat ze op de kliniek nog en ze doet het erg goed ( op kuil, fibra en stro, en geeen 24/7 kuil maar wel stro om te knabbelen)

Ik ga vanmiddag met Mark van de visdonk bespreken! Bedankt voor je toelichting
Dus een chiropractor is nog net wat 'softer' qua behandeling , en dan daarna een keer osteo en evenetueel masseur?

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 08:25

Het idee van je moeder om Mirre eens op een andere stal te zetten vind ik ook zo gek nog niet !
Daar sta je idd niet zo snel bij stil als het in principe goed gaat waar je nu staat.
Zou wel goed met de huidige stalbaas bespreken waarom je het evt wil proberen zodat je wel de mogelijkheid hebt om weer terug te komen. Maar wie weet schuilt daar het WONDER wel in :o
Bij ons staan de paarden overdag buiten en 's-nachts op stal en heerlijk op stro. Iedere dag goed mesten en schoon stro er bij in. De merrie kan helemaal niet op vlas of idd want die gaat er meteen van eten.
Nu knabbelt ze wat van het stro en verder goed hooi.
Heerlijk dat zowel Mirre als jij weer een beetje opkrabbelen +:)+

Beertje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 08:26

Ik zat me wel te bedenken dat de stallen bij Visdonk dicht zijn. Betonnen tussenwanden en een deur met tralies waar ze niet overheen kunnen met hun hoofd. Ik weet niet hoe dat bij jullie op stal is, maar ik heb wel eens gehoord dat dat sommige paarden meer rust geeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 08:30

Ja ik vind een chiropractor in dat opzich net iets ja softer is misschien niet het goede woord. Maar het pakt vooral de kern aan dus die wervels.

Ik zou het wellicht toch overwegen je paard op een andere stal te zetten als is het alleen maar om een nieuwe start te maken :j

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 08:33

Ja ik vind het het proberen waard!

Als we het echt van plan zouden zijn, zou mijn staleigenaar het wel begrijpen en ik kom daar dan zoiezo nog om andere paarden te rijden en voor de gezelligheid!

En wat@beertje1983 zegt denk ik ook, dat sommige rustiger zijn in een box waar ze niet veel kunnen zien. Geld ook voor mirre denk ik, thuis kan ze over de staldeur kijken! En als ze niet op stal staat kan ze om zich heen kijken natuurlijk en dan wordt ze juist afgeleid.

bedankt voor de meedenkende reacties!!

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 08:34

Yvank_ schreef:
Ja ik vind een chiropractor in dat opzich net iets ja softer is misschien niet het goede woord. Maar het pakt vooral de kern aan dus die wervels.

Ik zou het wellicht toch overwegen je paard op een andere stal te zetten als is het alleen maar om een nieuwe start te maken :j

Okee die wervels zijn bij haar ook het probleem geloof ik dus dat zou wel goed zijn!

En ik zal eens gaan navragen op andere stallen hoe of wat en stallingskosten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 08:37

Hebben ze haar op de kliniek nog doorgelicht? Bloedonderzoek zou vast wel gedaan zijn, zijn daar dan nog bijzonderheden?

Eventueel een urine en mestonderzoek of daar nog afwijkingen in gevonden zijn. Zo niet dan is er op dit moment ook niet echt iets ernstigs.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 08:41

Yvank_ schreef:
Hebben ze haar op de kliniek nog doorgelicht? Bloedonderzoek zou vast wel gedaan zijn, zijn daar dan nog bijzonderheden?

Eventueel een urine en mestonderzoek of daar nog afwijkingen in gevonden zijn. Zo niet dan is er op dit moment ook niet echt iets ernstigs.

Nog niet gedaan maar gaan even bekijken wat voore testen we kunnen doen om er vanuit te gaan dat dat de juiste onderzoeken zijn!
Vanmiddag weet ik meer!

Bloedonderzoek was 2 maanden terug wel helemaal goed misschien dat we dat weer kunnen doen ja!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 09:01

Wb aardstralen: een vriendin van mij was vroeger werkelijk altijd! ziek.
Uiteindelijk bleek dat er veel aardstralen onder het huis lagen. Ze hebben platen laten leggen en daarna is ze nooit meer ziek geweest...
(ja de gewone huis tuin en keuken dingetjes die iedereen wel eens heeft)

edit: Bv dit bedrijf kan onderzoeken of er aardstralen zitten http://www.aardstralenweg.nl/cms/

Belmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 12:10

Ik weet niets van aardstralen, maar het is wel opvallend dat Mirre zich op andere stallen beter voelt. En zoals je al eerder aangaf, heeft ze op andere stallen ook geen bloedneus. Daardoor moest ik denken dat ze reageert op iets wat in de lucht zit, of zoals je zelf al aangaf, omgevingsgebonden. Dit, of de aardstralen is denk ik lastig aan te tonen, maar je kan t natuurlijk wel testen door van stal te veranderen. Zo te lezen ben je daar al over aan t nadenken :) Met hoe ze op de huidige stal gehouden wordt, lijkt me helemaal niets mis mee.
Fijn dat ze helemaal doorgelicht gaat worden, hopelijk komt er iets uit waar je iets mee kan.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 14:39

Bedankt voor jullie reacties!

Daarom vind ik de optie iederegeval om te kijken of het aan de omgeving/aardstraling ligt wel zeker iets om uit te proberen.

Ik ben vanmiddag weer geweest en ze was enorm blij, vrolijk, relaxt en wilde heel de tijd knuffelen en kusjes geven! Zo lief!

Haar been was wel weer wat dikker geworden doordat er geen verband om zit maar het viel nog mee!
Straks gaan ze haar knie laseren, dit doen ze zodat de zwelling afneemt waardoor het wondje goed geneest. Vrijdag doen ze dit nog een keer.
Ook gaan ze het rechterachterbeen bekijken en eventueel laseren (dat bobbeltje die er steeds zit)

We laten Ellen Kraal mirre bekijken ik heb het met visdonk over gehad en zij kijkt ook verder naar de organen etc. Ik zal het zeker wel benadrukken dat ze wel beetje voorzichtig moet zijn haha. Maar dit zal wel goed komen.

Mirre zit dus goed in haar vel ! Hier wat foto's :

klik voor knie

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beertje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 14:40

Ik vind het echt zo'n leuk paard om te zien! :D