Ben ik gek????Ik kan het beest toch niet laten slachten....2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kally

Re: Ben ik gek????Ik kan het beest toch niet laten slachten....2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 23:19

Gefeliciteerd met je zwangerschap en hopelijk in het najaar na het wissellen etc , en natuurlijk de bevalling weer een frisse start!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 23:27

Ik geef je groot gelijk.
Verkopen zou ik ook wel doodzonde vinden met al het geld wat je er in hebt gestopt.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 06:03

Lastige, maar goede keuze om hem aan te houden. Een paard met zulke problemen moet je eigenlijk niet willen verkopen, merendeels van zulke paarden gaan de handel in en/of eindigen alsnog bij de slager.

Heel veel succes de komende tijd en geniet maar lekker van je zwangerschap.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 08:14

Dank jullie wel!
Met me stuitje gaat het onderhand wwer aardig goed touwens.

Ik denk overigens dat ik het paard prima had kunnen verkopen als ik hem goed afgesloten zou hebben, ik denk dat de meeste spanning nu gewoon is door de herrinnering aan de val! Maar wanneer ik hem netjes dat afgesloten had ik natuurlijk nooit de keus gemaakt hem we te doen, dan kon ik hem makkelijk een tijd vrijgeven.
Maar nu wisselend en met eer zeer mondje zou het vreselijk zijn, als men er niet achter zou komen dat dat het was had hij zeker de kans door verkocht of erger te worden. Als men er wel achter was gekomen dat het zo een kleinigheidje was hadden ze waarschijlijk heel hard gelachen dat ze hem voor zo een prikkie hadden kunnen kopen.

En de val van de bijrijder schrijf ik toe aan de opgebouwde spanning in de periode van niets doet, evt aan de tijd die tuusen de 2x rijden zat, maar vooral aan het feit dat hij er niet over na kan denken dat hij geen bit in heeft. Hij zal waarschijnlijk alleen de herinnering aan zijn zere bekkie hebben bij het rijden, en zich niet realiseren dat hij nu geen bit in heeft en dat het dus geen of minder pijn zal doen. En misschien nog wel belangrijker buiten mij had er nooit iemand op gezeten of mee gewerkt, dus ineens iets doen wat je al spannend vind met iemand die je niet echt kent....... ik kan me zijn spanning best voorstellen!

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 08:18

Hoi Dddara,

Wat fijn dat hij kan blijven, wat een rust geeft dat voor jou en je paard. Is je merrie nog drachtig gescand?

misschien zie ik je binnenkort nog even op stal, welke tandarts heb je erbij gehad?

lenthetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:24

Man wat een opluchting zeg! Heel veel succes gewenst

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 12:38

Xpinoxx schreef:
Hoi Dddara,

Wat fijn dat hij kan blijven, wat een rust geeft dat voor jou en je paard. Is je merrie nog drachtig gescand?

misschien zie ik je binnenkort nog even op stal, welke tandarts heb je erbij gehad?

Merrie is helaas nog niet drachtig vandaag gaan we voor poging 3, donderdag zal haar baarmoeder gespoeld worden in de hoop dat dat het eitje dan makkelijker kan innestelen......

De tandarts die ik er bij had was Olaf Franzel (ik wil overigens helemaal niet zeggen dat hij niet goed is) hij doet het zonder verdoving waardoor hij toch niet alle plekjes kon pakken die de dierenarts met verdoving wel te pakken kreeg.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:55

DDDara schreef:
Dank jullie wel!

Die hormonen kunnen zeker nog wel een flinke rol spelen in het hele verhaal. Het zou me niets verbazen dat ik de beslissing om hem te verkopen heb gemaakt onder invloed van hormonen en uiteindelijk ook het besluit om hem te houden zal vast door de hormonen beïnvloed zijn.
Daarbij weet ik niet of ik het moet geloven maar ik hoor ook regelmatig mensen zeggen dat paarden ook heel heftig op hormonen kunnen reageren..... ik vind het wat zweverig klinken, maar van dolfijnen is algemeen bekend dat je daar niet zwanger bij moet gaan zwemmen.....

En hoe de paarden en mijn kindje straks te combineren zijn moet ik nog zien uit te vinden.... Maar voor alles is een oplossing denk ik dan maar!

Nou mij is dat in ieder geval destijds prima gelukt. Ook met in het achterhoofd dat als ik mijn paard toen had verkocht ik er misschien nooit meer aan was begonnen. Er komen dan zoveel dingen voor in de plaats....
Het was wel even druk, maar aan de andere kant is het ook fijn om even afscheid te nemen van de luiers en heerlijk met je paard bezig te zijn.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:14

ik heb je een PB gestuurd :)

jammer dat ze nog niet drachtig is!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 07:39

DDDara schreef:
Dank jullie wel!
Met me stuitje gaat het onderhand wwer aardig goed touwens.

Ik denk overigens dat ik het paard prima had kunnen verkopen als ik hem goed afgesloten zou hebben, ik denk dat de meeste spanning nu gewoon is door de herrinnering aan de val! Maar wanneer ik hem netjes dat afgesloten had ik natuurlijk nooit de keus gemaakt hem we te doen, dan kon ik hem makkelijk een tijd vrijgeven.
Maar nu wisselend en met eer zeer mondje zou het vreselijk zijn, als men er niet achter zou komen dat dat het was had hij zeker de kans door verkocht of erger te worden. Als men er wel achter was gekomen dat het zo een kleinigheidje was hadden ze waarschijlijk heel hard gelachen dat ze hem voor zo een prikkie hadden kunnen kopen.

En de val van de bijrijder schrijf ik toe aan de opgebouwde spanning in de periode van niets doet, evt aan de tijd die tuusen de 2x rijden zat, maar vooral aan het feit dat hij er niet over na kan denken dat hij geen bit in heeft. Hij zal waarschijnlijk alleen de herinnering aan zijn zere bekkie hebben bij het rijden, en zich niet realiseren dat hij nu geen bit in heeft en dat het dus geen of minder pijn zal doen. En misschien nog wel belangrijker buiten mij had er nooit iemand op gezeten of mee gewerkt, dus ineens iets doen wat je al spannend vind met iemand die je niet echt kent....... ik kan me zijn spanning best voorstellen!

En bitloos geeft ook druk op het hoofd...afhankelijk van het type hoofdstel. Maar dat zal hij ongetwijfeld ook gevoeld hebben.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:57

DDDara schreef:
De tandarts die ik er bij had was Olaf Franzel (ik wil overigens helemaal niet zeggen dat hij niet goed is) hij doet het zonder verdoving waardoor hij toch niet alle plekjes kon pakken die de dierenarts met verdoving wel te pakken kreeg.

Dat is echt de meest beroerde gebitsverzorger ( want hij is geen tandarts) die er rond loopt :D

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 10:15

R12312 schreef:
DDDara schreef:

Dat is echt de meest beroerde gebitsverzorger ( want hij is geen tandarts) die er rond loopt :D

Ik kom ook even reageren.

Dapper besluit heb je genomen en fijn dat je z'n tanden nog heb nagekeken en dat je nu weet wat het hele probleem was :)
Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik heb Olaf Franzel ook 2 keer bij mijn paard gehad, ik moet zeggen, ik vind hem niet slecht, zeker niet als je een paard hebt dat braaf stil blijft staan en alles goed vindt.
Maar bij die van mij heeft ie toch 2 wolfstanden over het hoofd gezien (kan me niet voorstellen dat die tanden in een jaar tijd erin zijn gegroeid). Voor ons dus niet geschikt, maar bij 2 stalgenootjes van mij levert ie wel elke keer goed werk af :)

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 16:44

Xpinoxx schreef:
ik heb je een PB gestuurd :)

jammer dat ze nog niet drachtig is!

ZE IS DRACHTIG!!!!!!

over 3 weken nog een extra controle of alles nog steeds goed is maar ik ga er van uit dat ik volgend jaar eind mei begin juni een leuk veulentje heb rond huppelen!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 18:04

Jee, wat leuk, gefeliciteerd!!!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 19:56

Gefeliciteerd....

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 20:41

o gaaf!!

Jschaffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:33

Hoe gaat het nu:)?

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 14:22

Oh ja! Ik ben ook wel benieuwd hoe het nu gaat?! :)

En nog van harte gefeliciteerd met het in verwachting zijn hihi

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 16:26

Ook benieuwd!

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 23:02

Het gaat erg goed met hem, we zijn net verhuisd en hij is vanaf mei al vrij. En weer helemaal relax!
Helaas willen zijn hengstentanden nog steeds niet Door het tandvlees heen komen, dus voordat hij weer aan het werk gaat zal ik de tandarts of dierenarts eerst het tandvlees weg laten snijden.
Maar verder voelt hij zich volgens hij top!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 09:45

Mooi zo! En hoe gaat het met jou? :D

Jschaffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 14:44

Ook zeer benieuwd hoe het nu gaat :)?

Lovas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 22:41

Wat een mooi verhaal!! Ben zo benieuwd hoe het nu gaat! Alle video's en foto's kon ik niet zien? Ben zo benieuwd hoe hij er uit ziet! En hoe het nu met hem en jou gaat! Hoop snel op een foto + verhaal :)

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-16 14:37

Hier alles nog steeds erg goed paardjes staan hier heerlijk te genieten nog wel steeds van hun vrije dagen maar dat maakt hen niets uit........ me ruintje is helemaal zen geworden en meisje van 7 komt nu af en toe met hem tuften dat zegt toch wel wat!

Jschaffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 13:49

Toch benieuwd na een lange tijd hoe het nu gaat met je en de paarden ?