Na alle ellende, weer ellende.. @Kliniek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmm_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 15:22

ooh heftig!
Wat een hoop ellende voor zo'n paard.
Hopen dat ze van in ieder geval een hoop opknapt.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 16:36

Wanderers, wat verwoordt jij dat goed! Ik kan me helemaal vinden in jouw bericht. Salina, succes hoor met Mirre.

xxsalinaxx

Re: Na alle ellende, weer ellende.. @Kliniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 21:16

iedereen enorm bedankt voor de lieve berichtjes en steun.

vandaag was Mirre al een stuk vrolijker, ze liep al wat beter. alleen nog wel stijf vooral de achterhand, ik denk dat dit vanuit der rug komt, maarja ik weet niet zeker.
hier foto's van vanavond, ik was eventjes een stukje wezen wandelen met der.

je ziet goed dat ze er niet 100% gezond uit ziet vind ik, maarja dat is nogal logisch.

Afbeelding
Afbeelding

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:43

Ik moet eerlijk zeggen: Als je niet zou weten dat ze ziek zou zijn ik het niet zou zien...
Haar kleurtje is alleen apart, komt dit ook doordat ze ziek is? Of zit er schimmelgen in haar?

Is het niet misschien een idee om een osteopaat ook te laten komen? Zodat die haar wat losser in haar lijf kan maken? Of heeft dit geen zin?

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 21:59

PrimaDonna_ schreef:
Ik moet eerlijk zeggen: Als je niet zou weten dat ze ziek zou zijn ik het niet zou zien...
Haar kleurtje is alleen apart, komt dit ook doordat ze ziek is? Of zit er schimmelgen in haar?

Is het niet misschien een idee om een osteopaat ook te laten komen? Zodat die haar wat losser in haar lijf kan maken? Of heeft dit geen zin?

Schimmelkleur is een gen die in haar voorrouders zitten.
En ja ze ziet er niet ziek uit, alleen zo hoekig hihi

Osteopaat mag nu nog niet, deze zou voor nu te veel van binnen los maken en activeren. Er mag niet te veel in 1 keer gebeuren. Over 6 a 8 weken moeten we terug naar de kliniek. Is zij dan goed genoeg voor een osteo behandeling dan doen ze dat daar gelijk :)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 22:07

Ik zie in elk geval een paard dat geïnteresseerd is in haar omgeving. Dat ze schraal is op haar billenpartij is niet zo gek, dat zal wel een combinatie zijn van spierverlies en gewichtsverlies. Als ze opknapt trekt dat wel weer bij. Dat is ook zo met haar vacht, als ze bijtrekt wordt dat ook weer normaal.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 22:12

Jet schreef:
Ik zie in elk geval een paard dat geïnteresseerd is in haar omgeving. Dat ze schraal is op haar billenpartij is niet zo gek, dat zal wel een combinatie zijn van spierverlies en gewichtsverlies. Als ze opknapt trekt dat wel weer bij. Dat is ook zo met haar vacht, als ze bijtrekt wordt dat ook weer normaal.

Ja daar heb je gelijk in!
Ze zag een hele knappe tinkerhengst staan ze was gelijk verliefd hihi dus vandaar dat nieuwsgierige koppie en ze is bijna altijd wel vrolijk en nieuwsgierig

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 22:26

Dat geeft wel heel goed aan dat ze zelf nog niet klaar is hier met het aardse leven. Anders zou ze nergens op reageren en de boel de boel laten. Ik snap best dat je door wil gaan zoals ze nu is.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 22:31

Jet schreef:
Dat geeft wel heel goed aan dat ze zelf nog niet klaar is hier met het aardse leven. Anders zou ze nergens op reageren en de boel de boel laten. Ik snap best dat je door wil gaan zoals ze nu is.

Ja daarom was ik blij dat ze vandaag weer vrolijk was, gister was ze zo 'stil'
Dan heb ik ook gelijk weer een positiever gevoel als zij vrolijk is :)

chuzzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:05

Fijn dat ze weer vrolijker is. Maar ze kan nog altijd wat moeilijkere dagen krijgen als gevolg van de behandeling. Er moet nog van alles opgeruimd worden in haar lijf. Maar als het goed is, zie je daarna weer een goede stap vooruit. Goed dat je haar die kans geeft, zeker met deze begeleiding.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 18:13

Beetje late reactie hihi,

@chuzzle, ja je hebt gelijk.
de enige dag is ze gevoeliger en chagerijniger dan de andere dag. woensdag was ze bijv. enorm vrolijk en gister weer wat minder vrolijk.

ze staat als het weer het toelaat en het kan overdag op een stukje gras!
dit gaat tot nu toe goed, der vacht ziet er goed uit, ze krijg een mooi rond buikje/flanken van het 24/7 hooi of gras dat beschikbaar is.

tot nu toe nog niet veel verandering alhoewel we morgen de druppels gaan opvoeren tot 2x 4 per dag!
poeder vond ze eerst niet zo lekker, maar nu likt ze gelukkig heel haar voerbak leeg, ik gerust, alles gaat erin gelukkig!

voor mezelf is het best wel zwaar, ik ben iemand die een doel wil/moet hebben. En hiermee zit ik nu heel erg in de knoop. zelf wil ik rijden, doelen bereiken maar ik wil Mirre absoluut niet kwijt.
dus af en toe heb ik van die dagen dat ik het niet meer zie zitten, gisteren heel erg. ook staan de tranen dan achter me ogen. vreselijk.

ik ga misschien toch maar regelen dat ik op iemand anders zijn paarden af en toe lekker mag rijden, want zo hou ik het zelf niet lang vol, en als Mirre beter wil/moet worden moet ik zelf ook volhouden.

Ik ga nu maar eens richting stal! kijken hoe het met haar is :)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 21:58

Dat gevoel is heel herkenbaar! Je wil je paard niet opgeven, natuurlijk niet, maar je hebt een hele lange adem nodig, waarbij je jezelf en je ambities helemaal weg moet cijferen. Ik hoop voor je dat je voldoening kan vinden in het rijden van andere paarden, ik heb het wel eens een tijdje gedaan, maar ik vond het toch minder leuk dan ik had gedacht.
Ook nam mijn eigen paard evengoed nog zijn tijd, poetsen, aandacht geven, vaak aan de hand wandelen... Dan werd het toch wat veel om er een ander paard regelmatig bij te doen.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 22:59

Jet schreef:
Dat gevoel is heel herkenbaar! Je wil je paard niet opgeven, natuurlijk niet, maar je hebt een hele lange adem nodig, waarbij je jezelf en je ambities helemaal weg moet cijferen. Ik hoop voor je dat je voldoening kan vinden in het rijden van andere paarden, ik heb het wel eens een tijdje gedaan, maar ik vond het toch minder leuk dan ik had gedacht.
Ook nam mijn eigen paard evengoed nog zijn tijd, poetsen, aandacht geven, vaak aan de hand wandelen... Dan werd het toch wat veel om er een ander paard regelmatig bij te doen.

Ja is ook zo,
Maar al is het maar 1 keer in de week rijden. Ik doe Mirre nog elke dag, poetsen wandelen etc.

Maarja komt wel goed (met mij iederegeval)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 23:25

Natuurlijk komt het goed, je wil het graag en je laat Mirre op de eerste plaats komen, dan lukt het zeker te weten!

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 21:51

@Jet, bedankt voor het toemoedigen !

Ze gaat er echt goed uit zien , zal hieronder een foto plaatsen.

Maaaar sinds vanavond is er verandering gekomen qua benen := .. Ja is het goed of gaat het nu echt verkeerd? We gaan maar er van uit dat het 'goed' is.

Ze heeft vandaag halfuurtje gewandeld en gegraast samen met mij, en daarna is ze een uurtje de grote wei op gegegaan met hoger gras. Het was zo goed als droog dus okee. Daarna heeft ze nog ff op enorm kort gras gestaan om der niet te lang op de grote wei te zetten.
maar net toen ik op stal kwam (naja 7 uur savonds :p) stond ze met wat dikkere achterbenen en der huid was wat meer roze.
Hmm, komt dit door de wei? Komt het door het lopen of door de poeder en druppels? Of een combi van, wat ik denk. Aangezien nu alles beetje op gang werd gezet en de druppels aan het opbouwen zijn!

Spannend dus, ik houd jullie op de hoogte!! Hier een foto in een link aangezien ik op mijn mobiel zit en niet me foto kan verkleinen :

foto 1
foto 2

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 22:20

Was het zonnig? Waren haar benen nat door het langere gras? Heeft ze witte benen? Dan zou het ook een soort van zonnebrand kunnen zijn. Fotosynthese het dat ook wel geloof ik.
Dan is het zaak haar met zonnig weer niet in al te lang gras te zetten, of het moet al helemaal droog zijn en niet bedouwd.

Overigens staat er bij ons sinds kort een arabiertje dat ook dikke benen krijgt van een aantal uren gras per dag. Die is dat ook niet gewend, misschien moet je nog langzamer opbouwen. Is het gras bemest en zo ja, waarmee?

Natuurlijk kan het ook een combi van de dingen zijn die je zelf al noemde, maar dit is ook nog een mogelijkheid.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 05:25

Jet schreef:
Was het zonnig? Waren haar benen nat door het langere gras? Heeft ze witte benen? Dan zou het ook een soort van zonnebrand kunnen zijn. Fotosynthese het dat ook wel geloof ik.
Dan is het zaak haar met zonnig weer niet in al te lang gras te zetten, of het moet al helemaal droog zijn en niet bedouwd.

Overigens staat er bij ons sinds kort een arabiertje dat ook dikke benen krijgt van een aantal uren gras per dag. Die is dat ook niet gewend, misschien moet je nog langzamer opbouwen. Is het gras bemest en zo ja, waarmee?

Natuurlijk kan het ook een combi van de dingen zijn die je zelf al noemde, maar dit is ook nog een mogelijkheid.

Ze heeft er maar een uurtje op gestaan . Gras is niet bemest maar zij mag dan ook niet op gras dat is bemest door varkens of koeienmest ivm bacterieen. Ze mag wel op kunstmest. Benen waren niet nat.

Ik denk absoluut dat het een combi is, want vorig jaar had ze pas na een week 24/7 dikke benen etc.
Na een uurtje wei lijkt me sterk met droog gras. Ze is er dan ook ook pas om 15:00 opgegaan tot 16:00

Maar komt wel goed! Appart beest haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 13:56

Ze ziet er goed uit op de foto's +:)+ . Het zal inderdaad wel een combi zijn zoals je zelf denkt. Gewoon rustig doorgaan zoals je nu doet.

Komt wel goed zoals je zelf zegt!

chuzzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:51

lijkt net of ze voller uitziet dan de foto's die je eerder hebt geplaatst.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 16:04

Dankjewel @[***]!

En ja klopt chuzzle, ze eet nu heel de dag door + (hoop ik :D ) dat de spullen aanslaan _/-\o_

Wel zie je dat ze anders is gaan staan, achterhand er niet onder.
Ze is wel vrolijker alleen afentoe een dipje!

terrilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 09:59

hey Sa ze ziet er goed uit op die laatste foto's!! ik moet weer eens een keertje komen kijken bij haar denk ik hihi :)

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 12:31

hee jo ja zeker!!
ik zal jullie even een foto laten zien, der vacht is nu zo erg aan het glimmen en eindelijk zacht. wat al niet meer zo mooi is geweest!
ook is er verandering plaats gevonden!!

er komt rotzooi uit der neusgat , oftewel de rotzooi komt van alle kanten eruit!
wat dus ook moet, ook heb ze weer mok plekje, hier ben ik nog nooit zo blij om geweest haha, maar het moet er nu allemaal uit dus is het goed!!
ik merkte al dat het haar op haar benen weer richting mok ging (kan ik zien aan der benen) en ik had dus gelijk :)
ze is wel gevoelig op der benen, wat op dit moment even wat erger is, het is niet aan haar te merken dat ze echt pijn heeft, maar ze zal vast wel wat last hebben.

hier de foto's van vanochtend :
Afbeelding
Afbeelding

Zal ze het dan toch weer gaan flikken en er boven op komen ??

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:44

Ze ziet der super uit en ook heel erg vrolijk, je doet het goed.
Volg je gevoel, jullie komen er wel.
Succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:16

Ik zie een blij paard. Ook al zal ze natuurlijk wel wat last hebben van haar lijf. Ze ziet er goed uit. Hoe gaat het met lopen?
De medicatie lijkt dus aan het werk te zijn!

terrilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:18

jullie zijn beide sterke dames! als alles echt goed aanslaat gaat het zeker goed komen met jullie ;)