Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

PrimaDonna_ schreef:Ik moet eerlijk zeggen: Als je niet zou weten dat ze ziek zou zijn ik het niet zou zien...
Haar kleurtje is alleen apart, komt dit ook doordat ze ziek is? Of zit er schimmelgen in haar?
Is het niet misschien een idee om een osteopaat ook te laten komen? Zodat die haar wat losser in haar lijf kan maken? Of heeft dit geen zin?
Jet schreef:Ik zie in elk geval een paard dat geïnteresseerd is in haar omgeving. Dat ze schraal is op haar billenpartij is niet zo gek, dat zal wel een combinatie zijn van spierverlies en gewichtsverlies. Als ze opknapt trekt dat wel weer bij. Dat is ook zo met haar vacht, als ze bijtrekt wordt dat ook weer normaal.
Jet schreef:Dat geeft wel heel goed aan dat ze zelf nog niet klaar is hier met het aardse leven. Anders zou ze nergens op reageren en de boel de boel laten. Ik snap best dat je door wil gaan zoals ze nu is.
Jet schreef:Dat gevoel is heel herkenbaar! Je wil je paard niet opgeven, natuurlijk niet, maar je hebt een hele lange adem nodig, waarbij je jezelf en je ambities helemaal weg moet cijferen. Ik hoop voor je dat je voldoening kan vinden in het rijden van andere paarden, ik heb het wel eens een tijdje gedaan, maar ik vond het toch minder leuk dan ik had gedacht.
Ook nam mijn eigen paard evengoed nog zijn tijd, poetsen, aandacht geven, vaak aan de hand wandelen... Dan werd het toch wat veel om er een ander paard regelmatig bij te doen.
.. Ja is het goed of gaat het nu echt verkeerd? We gaan maar er van uit dat het 'goed' is. Jet schreef:Was het zonnig? Waren haar benen nat door het langere gras? Heeft ze witte benen? Dan zou het ook een soort van zonnebrand kunnen zijn. Fotosynthese het dat ook wel geloof ik.
Dan is het zaak haar met zonnig weer niet in al te lang gras te zetten, of het moet al helemaal droog zijn en niet bedouwd.
Overigens staat er bij ons sinds kort een arabiertje dat ook dikke benen krijgt van een aantal uren gras per dag. Die is dat ook niet gewend, misschien moet je nog langzamer opbouwen. Is het gras bemest en zo ja, waarmee?
Natuurlijk kan het ook een combi van de dingen zijn die je zelf al noemde, maar dit is ook nog een mogelijkheid.