Peesblessure... en nu?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

annelinnie

Re: Peesblessure... en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:01

Ken dat supplement niet. Vandaag Pavo Summer fit gehaald voor alle mineralen en vitamines op aanraden van de dierenarts.. Verder was ze niet zo thuis in de wereld van supplementen, dus kon ze ook niet adviseren.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:26

Mijn DA ook niet, zelf voor ingelezen op verschillende sites.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:42

Ik heb cavalor arti matrix gebruikt in overleg met een nutritionist en ben daar heel tevreden van.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 18:56

Ik ken die suplementen niet? In heb een poosje Puur PEES gegeven. Dat leek iets te helpen.

Ik herken het heel erg dat het been pas warm werdt na/tijdens boxrust. Uren heb ik ondertussen al staan koelen op de poetsplaats, de afgelopen maanden.

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:14

Ik heb, vanwege extreme mokgevoeligheid, de indra coolbandages gehaald, daar doe je coldpack in uit de vriezer en dan kun je ze 30 minuten laten zitten. Ondertussen kan ik dan me stal mesten oid

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:50

Vandaar die summerfit dingen gehaald, wat zijn die duur zeg! Pff..

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:12

Wat doet die summerfit dan behalve vitamine en suiker aan het dieet van je paard toevoegen?

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:16

Mijne staat alleen op hooi en kuil, soms wat wortelen. Met summerfit krijgt hij 100% zeker weten zijn vitaminen binnen die het lijf nodig heeft om gezond peesweefsel te maken.

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:22

Oh zo, ja daar gebruik ik marstall force voor, is goedkoper en heeft veel minder suiker. Suiker wordt die van mij knettergek van, dan had ik niet rustig kunnen wandelen en fietsen

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:27

Pavokoeken zijn goed voor paarden die weinig krachtvoer krijgen. Maar voor weefselherstel kun je een aantal extra specifieke nutriënten gebruiken die je met supplementen specifiek voor weefselherstel aanbrengt. Vandaar dat ik heb gekozen voor arti matrix.

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:20

Op internet is het gebruik van supplementen wat zwavel bevat aangeraden. Maar supplementen is ook een grote business waar te veel geld in om gaat en te weinig resultaat laat zien. Naar mijn mening dan..

Dat bederft wel zeker de pret voor de bedrijven die echt goede dingen op de markt brengen. Toch zijn die moeilijk te vinden in de zee van aanbod..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 23:28

Annelinnie, dat is jammer genoeg ook mijn ervaring tot nu toe.

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:49

Dus doe ik het met het advies van me dierenarts en mijn eigen gevoel.

Heb vandaag nog contact gehad met de dierenarts over de stand van de hoeven. Ze zeiden tegen mij dat ik de verzenen verder moest laten zakken. Naar mijn mening erg onlogisch. Maar het heeft te maken met het kogelbewegingsapparaat. Deze wordt door het zakken van de verzenen gestabiliseerd. Banden en pezen nemen een deel van de druk van de, in mijn geval beschadigde, oppervlakkige buiger. De diepe buiger neemt het dan een deel over.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:28

De mijne heeft ook een peesblessure aan de oppervlakige buiger. Eerst da zijbn ze moest niet stijl staan. Na twee maand geen verbetering. Da twee zij juist stijl staan zij een andere da ook. Na twee maand was er toen veel verbetering. Ik ga toch echt voor stijle hoeven.

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 00:14

Hoe is het hier met de paardjes? Die van mij was erg onstuimig vanwege het weer, maar gelukkig geen rare veranderingen aan het been gezien.

Het supplement lijkt te werken, geeft het nu sinds zaterdag en het been wordt al slanker en koeler. Nog niet helemaal de oude maar dat verwacht ik ook niet.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 00:57

Hier gaat het super. Zit nu op 12.5 min stappen wat ze heel rustig onder gaat. Beeb wordt niet dik of warm. Dus ben heel positief

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 22:24

Mara is afgelopen zondag onder het zadel helemaal uit haar plaat gegaan. Ze moest duidelijk haar energie kwijt. Ze liep alleen maar te bokken en te steigeren. En echt van die naare rodeo sprongen. Ik denk dat dat toch iets te veel van het goede was en ze staat nu al bijna een week met een warm gloeierig been met wat vocht in de kogel en de pees.

Ik smeer me suf met de compagel wat gelukkig erg goed werkt, maar de volgende dag is haar pootje dan toch werr warm.

Nog maar even rustig san doen. Ik laat haar wel buiten staan omdat ze anders echt helemaal gek wordt.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 12:24

Das balen Peelie, het ging nu juist zo goed.
Inderdaad maar rustig aan dan anders ben je straks terug bij af.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 15:25

En alsof ik het eerder had moeten plaatsen is haar been vadaag weer goed. Het been is weer koel en slank. Schiet mij maar lek. Maar ik ben allang blij dat hij weer slank is.

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 16:57

Peelie schreef:
Mara is afgelopen zondag onder het zadel helemaal uit haar plaat gegaan. Ze moest duidelijk haar energie kwijt. Ze liep alleen maar te bokken en te steigeren. En echt van die naare rodeo sprongen. Ik denk dat dat toch iets te veel van het goede was en ze staat nu al bijna een week met een warm gloeierig been met wat vocht in de kogel en de pees.

Ik smeer me suf met de compagel wat gelukkig erg goed werkt, maar de volgende dag is haar pootje dan toch werr warm.

Nog maar even rustig san doen. Ik laat haar wel buiten staan omdat ze anders echt helemaal gek wordt.

Vervelend dat ze dan even zo ontzettend uit hun plaat gaan, ze had het echt even nodig.

Hoop dat het been weer rustig wordt met buitenstaan en wandelen, want het zou vervelend zijn om weer opnieuw te moeten beginnen.

Ik was iets minder gelukkig vandaag, nou ja ronduit woest. Ze hadden gister bedacht dat er wel even een hengst naast mijn merrie gezet kon worden. Die heeft dus dr hele stal verbouwd en vanmorgen had ze weer een roodgloeiend been terwijl dat nu juist zo goed ging. Vandaag mijn stalhouder laten weten dat ik hier niet van gediend ben en dat zij opdraaien voor alle schade die erger is geworden aan het been.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 17:13

Jeetje, dat is gewoon "lelijk"! Wát een onzin! Ik zou idd ook echt woest zijn!

Wat voor blessure heeft jou merrie?

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:55

Ze heeft een gat in haar tussenpees en een scheur in haar collaterale bandje

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:24

Spot gaat hier wel prima, vermaakt zich in zijn weitje. Af en toe de wind onder zijn deken en hij stapt wat rond. Er staat echt nauwelijks wat te eten en hij verveelt zich dus kapot. Uit verveling gaat hij dan dus klooien en daar houd ik niet zo van. Daarom staat hij nu vaker binnen, wat hem helemaal niet zo veel interesseert. Daar ben ik dan weer blij mee :D

Op de summerfit gaat het prima. Merk niet echt verschil, behalve dat hij er erg graag van gaat luchtzuigen, maar dat is altijd al bekend :P.. Hij is wel lekker vrolijk en geniet met volle teugen van de poetsbeurten.

Maar Brighteyes voel jij niets voor stamcel of PRP?

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 23:05

brighteyes85 schreef:
Peelie schreef:

Vervelend dat ze dan even zo ontzettend uit hun plaat gaan, ze had het echt even nodig.

Hoop dat het been weer rustig wordt met buitenstaan en wandelen, want het zou vervelend zijn om weer opnieuw te moeten beginnen.

Ik was iets minder gelukkig vandaag, nou ja ronduit woest. Ze hadden gister bedacht dat er wel even een hengst naast mijn merrie gezet kon worden. Die heeft dus dr hele stal verbouwd en vanmorgen had ze weer een roodgloeiend been terwijl dat nu juist zo goed ging. Vandaag mijn stalhouder laten weten dat ik hier niet van gediend ben en dat zij opdraaien voor alle schade die erger is geworden aan het been.

Zo... Dat is even zacht gezegd niet zo netjes!! Ook al zou je merrie geen blessure hebben, dan is het nog iets om boos over te worden.

Ik zit nu een beetje met hetzelfde Peelie. In december zijn we op controle geweest, en er zit vooruitgang in. Dus dat is heel fijn. Ik mag erop, maar alleen stappen. Op sommige dagen haal ik haar met een slank been uit stal en zet ik haar met een slank been terug. Op andere dagen wordt het bultje niet echt slanker. Vandaag na het koelen was het nog warm.
Af en toe schiet ze er ineens vandoor. Bokken of steigeren doet ze niet, alleen heel hard rennen. Ze is echt niet te houden dan -O-

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 01:37

annelinnie schreef:
Maar Brighteyes voel jij niets voor stamcel of PRP?

Ja heb ik naar gekeken, maar die beslissing ga ik half februari na de 3e scan nemen.
Dan moet ik eerst even kijken of de financien dat toelaten. Heb al best wat DA kosten achter de rug vanwege een hartritmestoornis in het eerste jaar dat ik haar had, maar heb het wel voor haar over.
Ik twijfel tussen prp of toch een veulentje.