Desert:bijzondere auto-imuunziekte en meer,maar wel leerzaam

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 23:41

Jij bent echt niet gek, alleen maar prettig gestoord ( zoals zovele mensen). Met een groot hart voor je dieren!

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 23:50

ik ben niet gek maar een vliegtuig,miepmiep :D

Thanks ladies ,soms ben ik zo blij om hier mijn hart te luchten zonder als gek betiteld te worden...
Desert is gewoon bijzonder, om eerlijk te zijn een ander paardje van ons hadden we allang ingegrepen,niet omdat die liefde er niet is,maar de wijsheid en t gevoel dat Desert bij ons overbrengt hebben zij niet,..moeilijk uit te leggen.... :o

enne
@Twinkle,knoop in je maag??,je hebt mijn nummer he...bel dan doos }>
Ik ben even met mezelf aan het werk,jaja zeg t netjes :P maar je weet dat je altijd kan bellen......mocht t fout gaan krijg je ook bericht hoor :*

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 00:07

Ja doos :+ . Ik heb je nummer maar meestal zie ik dan eerst wel iets in dit topic staan en dan durf ik wel te smssen of te bellen. :') .

Ik heb je vandaag maar even met rust gelaten :o

En onder etenstijd is ook levensgevaarlijk om jou te bellen, jij maakt koken tot een levensgevaarlijke stunt elke dag _O- .

Ik ben weer klaar hier in het dorpshuis, nu lekker naar huis en dan mijn voetjes omhoog :P

Welterusten :wave:

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 00:12

Kit, je weet dat je altijd mag bellen en jij bent degene die ik voor altijd bij mij draag....
oeps dat waren die brandwonden :D tsja zien er idd nog steeds niet uit,maar een eeuwig aandenken aan jou is leuk toch :P

trusten ik ga ook manlief pesten in bed ~~}> }:)

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 07:48

Hier even verschrikkelijk druk op het moment dus weinig tijd om op bokt te zijn, maar dit topic lees ik uiteraard iedere dag. Marijn was al om half6 wakker dus nu maar even wat tijd pikken om te reageren.

Van de week toen het zo slecht ging met Des meer dan een uur in de stal gezeten, met Nituna zitten praten, uiteraard kwam Kyona zo nu en dan ook even binnen vallen, maar Nituna, dochter van Desert is dan toch echt wel een/mijn speciaaltje. Bij haar kan ik huilen en heb je nog het gevoel dat ze echt naar je luistert/met je meeleeft. Alleen de blik in haar ogen al zegt genoeg. We hebben samen positieve energie richting rockanje gestuurd.

Wij hopen hier met heel ons hart dat Desert opknapt, onze gedachten zijn bij jullie in deze moeilijke tijden

knuffels en xxxjes

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 08:58

Eerste berichtje dat boven kwam was van hanny_jelke (ze had een tijdje niet bijgelezen en...), schrok me wezenloos, tot ik verder las :-). Pffffffffffffffffffffffffff

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 11:32

hahahatsjoe :(:) niet schrikken hoor..

Liset,thanks,ja jij begrijpt me waarschijnlijk helemaal,Nituna is net zo als haar mama en ze begrijpt je,ik weet het zeker....
anders dan Kyona iig ;) Keyemsi is ook zo als Desert,die begrijpen meer en zijn gevoeliger dan de rest :j

Ze staan lekker buiten in het zonnetje nu, ik vond Desert wel goed eigenlijk....

esje01

Re: Desert:bijzondere auto-imuunziekte en meer,maar wel leerzaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 13:21

Het is ook echt weer waar je energie van krijgt, zalig gewoon

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 18:48

Fijn dat je weer een goeie, zonnige dag had +:)+

Kep zo'n zin in zondag *\%/* :P

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 23:47

vandaag kudde bij elkaar gelaten,behalve Wynn dan,ik had het idee dat Desert daar behoefte aan had,om even orde op zaken te stellen en moeder en zoon even herenigd <3
en deze beelden zijn voor mij goud waard....

Afbeelding

Afbeelding

nu kon ze ook naar haar favoriete plekje om haar rug te schurken...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 23:49

hele mooie foto's san, heel zuinig op zijn

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 00:08

Mooie foto's!!!!!
Wat een schattige stalletjes, die van mij staat in een box, waar ze niet over deur kan heen kijken. Maar dit is zo cute!

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 00:32

Ach wat een moederskindje dan weer he :+: Hele mooie foto's! <3

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 07:42

Heerlijk die plaatjes, daar smelt je (moeder)hart van <3

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 09:01

fijne/ leuke foto's San! Desert ziet er op die foto's zeker ook goed uit, en inderdaad, interactie met de groep zal haar goeddoen denk ik, zeker gezien het feit dat zij toch alfamerrie is. Aan de andere kant is de verantwoordelijkheid voor een groep ook zwaar, ook mentaal, voor een paard. Om die reden is het ook helemaal niet vervelend of 'fout' dat die positie op een zeker punt wordt ingenomen. Vaak is het paard met de meeste/ sterkste persoonlijkheid het leiderdier, en niet zozeer het fysiek sterkste dier. Zolang Desert nog goed zichzelf kan zijn zal ze dénk ik ook leidster blijven, als ze zich daarvoor zelf ook goed voelt.

Ik denk dat je het helemaal juist hebt met je bericht een paar posts hiervoor. Jullie beïnvloeden elkaar en nemen elkaars energie/ gemoedstoestand over. Als zij niet lekker is, ben jij het ook niet, en vice versa. Op zich is dat mooi en je kunt er een hoop uithalen, en van leren natuurlijk. Aan de andere kant kan het je ook naar 'plekken' brengen waar je niet wilt en hoort te zijn. Zo'n dag als gisteren is dan inderdaad perfect, om alles eens even los te schudden en van je af te gooien, zoveel als mogelijk, en gewoon te genieten van het moment, van het 'zijn'.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 10:16

mooi geschreven merrieveulen! Leuke foto's Sandra, idd goud waard. Deze momentjes zorgen, hoe klein ook, weer een beetje voor het opladen van de accu, dat je weer weet waar je het voor doet. Geniet er maar lekker van en als je je dan weer wat minder voelt pak dan dit soort foto's!
(ik was trouwens heeeeel erg blij met je pb)

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 13:10

Thanks iedereen :D

merrieveulen idd erg mooi verwoord _/-\o_

Desert had behoefte aan knuffelen en kriebelen,maar omdat ze de alfamerrie is,week iedereen al voordat ze erbij kon komen,dus vandaar deze keuze even.
Het liefst staat ze met Wynn,die tutten hele dagen normaal,maar ja dat kan niet he.

De veulens zijn nu verhuisd naar andere stal en Blonde staat weer vertrouwd naast haar, dat geeft haar rust,die is niet zo druk...

Ja ik vind Desert er zelf ook goed uitzien,ze was met de eerste keer kliniek aardig kiloos aangekomen,dus goede beslissing om Keyemsi toen te spenen.

smileydees en ik ben blij met jullie lieve berichtjes :j

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 14:32

Wat een prachtige foto's van Desert en Keyemsi! En die foto van Desert alleen, waw, wat is ze toch mooi!!!

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 20:58

mdr ja Desert is mooi van binnen en buiten <3 en dan te bedenken dat ik haar van uiterlijk ooit lelijk vond :o
Vanmiddag zo'n heerlijk middagje gehad,heerlijk ongedwongen genoten zonder zorgen......van zowel Desert als alle paardjes...
Als ik dit nu vol kan houden,scheelt heel veel kopzorgen en energie....

Ik moet even kijken,maar heb een lief filmpje van Desert...
pluk de dag _/-\o_

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 21:20

Amen +:)+

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 23:44

Oh mooie foto's!

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 02:05

Jeetje San, ik lees net pas het hele verhaal. Wat moeten jullie een verschrikkelijke tijd hebben mee gemaakt, die onzekerheid.
Gelukkig gaat Dessert weer beter, ze ziet er goed uit.
Ik weet zeker dat het goed gaat komen met haar, ze heeft tenslotte 2 gouden baasjes die voor haar door het vuur gaan.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 21:10

@Kaspar,nu snap je dan waarom je geen mails meer krijgt,buiten Desert hebben we veel te verduren gehad,zo is ook Wynn hier geopereerd aan koliek en is zwaar geweest en op t randje en andere merrie zwarte Keet had een hematoom op baarmoederbanden die in t begin bleef zwellen,ook steeds da erbij en dat was ook spannend ivm bloedingen...dus de laatste maanden heb ik iedereen verwaarloosd en zijn de paarden op 1 gekomen Y;(

Maar ik durf het bijna niet te zeggen,want steeds als ik hier jubel geluksmomentjes heb gaat t weer mis :')
Maar Desert doet t weer vrij goed,ze is stuk alerter en iets vrolijker,ze krijgt weer even stootkuur pred en ik ben begonnen met vloeibaar supplement,met veel ijzer en vitamine B en foliumzuur erin......en als hier na een week goed op blijft reageren krijgt ze t spul voor nieren en niersteen erbij,ik doe stuk voor stuk erbij en niet alles in eens anders weet ik niet waar ze wel of niet goed op reageer.....

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:13

Goed bezig San, ik heb vertrouwen in die vitamine B conplex, doen we bij mensen ook naasr de prednison kuur.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 21:19

Esje,dat is goed te weten,dat wist ik niet.....
dit is puur gevoel,ik was bezig redcell te bestellen na heel lang alles uitpluizen en toen ik bezig was dit in winkelmandje te doen kwam deze ineens in scherm met boodschap heeft U deze ook al gezien??? en ik zat dat te lezen,en deze had extra van alles en juist voor ondersteuning rode bloedcellen etc en dacht het moet zo zijn.....dit voelt goed....en laat ik nu mijn gevoel eens moeten leren volgen.
haha geen logica maar gevoel....en Desert was het er mee eens :j :D