Accute paniek aanvallen? of ergens pijn?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

__Suzanne__

Re: Accute paniek aanvallen? of ergens pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 19:45

:(:) veel sterkte.... Fanci heeft straks haar mooiste kinderen weer bij zich.... :(:) ;(

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 20:23

Euhm... Ik kijk wel...
Idd Suzanne, ik heb hem al zachtjes gevraagd of hij zijn familie een knuffel van me wil geven...

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 20:38

fanci_mike schreef:
Euhm... Ik kijk wel...
Idd Suzanne, ik heb hem al zachtjes gevraagd of hij zijn familie een knuffel van me wil geven...

weet je dat zeker?
Bianca gaat zeer waarschijnlijk met ons mee.

you're the best friend i could ever wish for! :j

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 20:40

Minstens een van ons moet het zien. Dan ik maar.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 20:42

fanci_mike schreef:
Minstens een van ons moet het zien. Dan ik maar.

ja das waar.
ik heb geen idee hoe dat eruit zal zien, en wil ook niet dat jij met zware nachtmerries achter blijft.

we hebben het er nog wel even over hoe en wat.
:*

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 20:53

Denk dat ik minder nachtmerries heb als ik wel kijk dan wanneer ik niet kijk. Komt wel goed.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 21:18

thanx meis! :*

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 07:10

Heel even een praktische post. Ik begrijp dat hij naar de slager gaat? Als het daar kan, zou ik aanraden om gewoon erbij te zijn als ze schieten(komt geen bloed aan te pas en je merkt zelf dat hij er helemaal niets van merkt. Zo eet hij een wortel en zo is het voorbij. ) Loop daarna meteen weg. Het afbloeden hoef je (en wil je) niet bij zijn. Dat is ook niet nodig. Je weet dan dat hij dood is en je wil geen laatste herinnering aan het afbloeden. Het is beter voor ogen te houden hoe snel en pijnloos het gaat.

Ik heb het zelf twee keer meegemaakt (een keer in het slachthuis en een keer thuis) en ik heb een keer gewoon met spuitje laten inslapen. Dat laatste heeft mij helaas een trauma bezorgd. (ik weet dat het normaal gesproken goed gaat, maar hier dus niet) Ik zou zo weer voor het schietmasker kiezen. Juist vanwege het feit dat het eigenlijk al voorbij is voordat hij valt. Hij krijgt er niets van mee.

Fijn dat je mensen hebt die bij je willen zijn. Sterkte.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 10:39

Hey Mister01, ook al zou ik zelf niet kiezen voor de slachter, ik heb de moed bij elkaar geraapt en een filmpje op youtube gekeken waarin een paardje wordt 'geschoten' in een nederlands paardenslachthuis: tot en met het schieten heb ik gekeken, viel erg mee, in een flits is het voorbij.ik vraag me wel af of er verdoofd wordt vlak ervoor? ik kan me wel voorstellen dat de setting iets is waardoor je er zelf niet bij kunt/durft/wil zijn bij je eigen paard. Veel sterkte en geniet van alles nu.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 11:37

Ik kan wel antwoord geven op die vraag over verdoving. Nee, eer wordt niet verdoofd want ze voelen er niets van. Paard gaat naar binnen, krijgt een krabbel en/of wortel, en wordt meteen geschoten. Het is geen kogel, maar een pen die eruit schiet (en weer terug) tegen een bepaalde plek op de schedel en hersendood maakt. Daarom komt er bij het schieten ook geen bloed van pas. Het paard is binnen 1 seconde weg, al voordat het in elkaar zakt.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 15:57

ah okee, op die manier: effe stomme practische vraag, wat als het paard beweegt? of dat pistool niet op zijn hoofd laat zetten?

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:06

Over het algemeen zijn het zeer ervaren mensen, die gewoon weten wat ze doen en niet aarzelen. Het is wel van belang voor hun dat het paard niet gestresst is. Het is dus net zo goed in belang van de slachter als van de eigenaar dat iedere stressfactor wordt uitgesloten.
Het gaat ook allemaal heel erg snel. Krabbeltje en meteen pang.

Tot dusver heb ik in mijn omgeving niet gehoord dat het niet lukte. Dat wil niet zeggen dat het niet kan voorkomen. Maar in de regel gaat het gewoon feilloos.

palham

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:21

Mister01: ben een stille meelezer. Zelf heb ik voreger een paard met kissing spines laten inslapen. Eigenlijk had hij nog nergens last van, er waren enkele aanwijzingen. Foto's gaven aan, dat het helemaal niet goed zat en dit paard alleen maar meer zou gaan lijden. Ik heb besloten dit paard te laten inslapen, voordat hij echt pijn zou gaan krijgen. Heb mijn paard laten 'inslapen' bij Nijkerk. Zeer profesioneel team. Ik doe alles voor mijn paarden, als ze iets hebben. Heb ook een paard met een hoefbeenbreuk weer kunnen genezen met veel geduld en hij loopt nu prima onder het zadel. Echter, als ik weet dat een paard in de toekomst pijn gaat krijgen en nog jong is, moet je een heel moeilijk besluit nemen. Ik weet dat het moeilijk is, heel moeilijk, maar het is een moedige en juiste beslissing uit mijn zicht. Bij behoefte kan je me altijd PB-en

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 20:16

dankjulliewel voor jullie steun en tips.

ik heb vandaag met een vriendin op stal gesproken over het slachten en hoe dat daar gaat.
ook aan haar was verteld dat ze er niet bij mocht zijn, maar heeft gewoon geeist dat ze erbij bleef en heeft zelf haar paard naar de plek gebracht en gebleven tot het voorbij was.
dit ben ik ook van plan om te gaan doen! ik ben stoer genoeg om een paard te halen en ben dan ook stoer genoeg om erbij te zijn tot het einde.

een andere tip die ik kreeg is om alvast voordien een stuk staart of helemaal af te knippen voordat ik op pad ga, als ik daar zou vragen om de staart nadat hij was geschoten zou ik de HELE staart krijgen en dan zelf de haren eraf moeten knippen. bij dat idee draait mijn maag zich al om, en ga ik dus voor zorgen dat dat niet aan de orde is.

voor mijzelf voelt het een beetje alsof ik zijn waardigheid afneem door zijn staart te knippen en hem dan laat gaan, maar het andere scenario zit ik echt niet op te wachten.

dus plan de campagne: dinsdag staart wassen, en 's avonds een flink stuk of helemaal knippen.
woensdag: daar naar toe rijden, zelf uitladen en gewoon met hem doorlopen en bij hem blijven tot het over is.
het is tot het moment dat hij dood is MIJN paard en blijf ik bij hem. hij vertrouwd mij en ik hem, dus we blijven samen tot het einde.

vandaag heb ik lekker een eind met hem gewandeld, en daarna nog lekker getut, ook heb ik een paar zakken appels gehaald en die ben ik hem stelselmatig aan het voeren :D
ook heb ik hem bedankt voor het feit dat hij mijn paard is geweest, hij mij heeft uitgekozen en alle dingen die hij mij heeft geleerd.
ik had geen beter paard kunnen treffen, zooo lief en zooo gentle ken ik geen ander paard, en zal ik ook nooit kennen.

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:33

Ik heb alles gelzen en ik vind het echt knap dat je deze [moeilijke] beslissing hebt kunnen nemen!
ik wens je verdder echt heel veel sterkte, Ik heb ook eens een paard moeten laten inslapen maar ben er helaas niet bij geweest. ik weet hoe moeilijk het is.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:37

Ik heb ook 2 keer een paard naar de slager gebracht..Ik bleef erbij tot ze naar binnen konden en toen nam de slager het over,binnen een seconde was het gebeurd en heb ik gekeken of ze wel dood waren( ja stom maar dat wou ik graag zeker weten)..Stoer dat je erbij blijft hoor!Nogmaals sterkte!

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 00:27

oh gees.. ik lees net je topic toevallig..
Wil je heel veel sterkte wensen.. vreselijk dit..
Ik denk dat je de goede keuze hebt gemaakt, heel veel moed dat heb je zeker.
succes, en hopelijk maandag mooie foto's maken, een goede herinnering aan je knappe man!

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 09:50

Superveel respect voor je besluit bij hem te blijven, zelfs al trek je het niet op het laatste moment,ALLE respect _/-\o_ ...hoop dat je morgen een fijne dag hebt met hem op het strand, en dat hij het ook heel leuk vindt.
prop hem maar lekker vol met appels en wortels en wat ie ook wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 11:41

Diep respect voor je keuze TS. Heel knap.

Even iets praktisch, voor een sieraad heb je maar een kleine pluk staart nodig dus zou je niet de hele staart hoeven te knippen ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 12:11

was niet meer helemaal bij hier...

heb bijgelezen en wil je heel veel sterkte wensen...
zo'n besluit nemen is ontzettend moeilijk en ik vind het dapper dat je de knoop het doorgehakt...

heb je dit besluit uiteindelijk helemaal zelf genomen omdat het jou voor je paard de beste weg lijkt of was dit ook het advies van de veeartsen?

ik denk dat je hem op deze manier een hoop mogelijk leed in de toekomst bespaard, nogmaals heel veel sterkte...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 12:18

Oh ja nog iets. Ik kan me herinneren dat er iemand was die de slachter had gevraagd de benen na te kijken nadat het paard geslacht was. Zo konden ze zien wat voor schade het paard allemaal had aan de benen (klinkt eng maar been was schoongemaakt geloof ik). Wellicht is het een optie om te vragen of de slachter de benen of de rug kan nakijken ofzo? Geen idee of het kan en of je dat wilt hoor?

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 18:42

Nogmaals dank voor alle steun!
Ik ben ook heel blij dat ik niet openlijk in dit topic word afgekraakt vanwege mijn beslissing, echt heel fijn dat het geaccepteerd wordt!

Ik heb alleen van die da in engeland een antwoord op mijn vragen gehad, dat heb ik afgelopen maandag direct ook hier geplaatst. Van moerbeeke heb ik tot op de dag van vandaag niks gehoord, dit na meerdere emails en telefoontjes, en dat vind ik erg kwalijk. Zal dit ook niet meer vergeten.
Dus ja ik heb zelf de beslissing genomen zonder verder da advies.
Maar heb wel echt alle mogelijkheden op verschillende manieren bekeken en tegen het licht gehouden.

Joolien: ik ken dat topic over die benen die toen bekeken zijn. Ik ga dat zelf niet doen, ook omdat ik echt geen idee heb waar het zit en die rug dat geloof ik wel, dat wil ik niet zien.

Vandaag heb ik lekker met hem gespeeld en hem gruwelijk verwent met appeltjes en wortels. Daarna ben ik in de wei op de rand van de waterbak gaan zitten kijken naar hem, lekker rondsjouwen op de wei.

Ik hoop zoooooo dat we morgenochtend in ieder geval droog weer hebben, hoeft nog niet eens zon erbij, maar droog! Ik doe gewoon oude laarzen aan en dan kunnen we ook samen de zee in, en hopelijk kan mijn moeder mooie plaatjes schieten, maar het belangrijkste is dat wij het samen morgen leuk hebben!

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 19:10

We gaan er echt wel een mooie ochtend van maken! Jullie verdienen het echt om ongecompliceerd een keer samen op het strand te genieten!

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 12:12

We hebben vanmorgen een super leuke wandeling over het strand gemaakt en we hebben fantastisch weer gehad!

Ik zal proberen om snel een foto te plaatsen.

Dit is een super afscheids onderneming geweest!

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 12:19

Blij dat het zo leuk was!!