'Blind' paard na ongeluk bij trainingsstal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anita158

Re: 'Blind' paard na ongeluk bij trainingsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:46

Nog 2 dagen in spanning afwachten. Hopelijk duidelijk en valt het niet tegen..

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 21:08

Janine, de rekening is helaas vlak voor het ongeluk voldaan. Dat geld hebben we terug geëist, maar veel meer kunnen we niet doen.

Wat duidelijkheid over het verhaal rondom de tandarts: ik heb zwart op wit staan dat de tandarts zou komen op de woensdag (dit is mijn op maandag gesmst). Daarna heeft de vrouw van de stal mij verteld dat de wolfstandjes getrokken zijn. De rekening van de tandarts hebben wij echter niet gekregen, dus bewijs dat hij echt op de woensdag is geweest hebben we niet. Bij het ophalen van de merrie toen het in een soort van 'ruzie' ontaarde, riep de vrouw van de stal uit dat de tandarts toch al maandag was geweest. Waarschijnlijk ook omdat zij de bui zag hangen dat we anders als argument aan zouden voeren dat ze minimaal 3 dagen hadden moeten wachten. Echter kunnen we dus niet bewijzen dat de tandarts daadwerkelijk op de woensdag is geweest.

De advocate met wie ik overleg heb gehad heeft de tandarts gemaild om te vragen hoe lang hij aanraadde om te wachten. Hij gaf aan drie dagen moeten te wachten, echter heeft ze geen datum uit hem gekregen.

Verder ben ik helaas bekend met hoe het gaat met advocaten/rechtbanken. Het kost klauwen vol met geld, en ik vrees dat ik in deze zaak niet genoeg kan bewijzen om gegarandeerd te kunnen winnen. Daar komt bij dat: A) dat ik er geen geld voor heb, B) het nog maar de vraag is of ik er überhaupt genoeg geld uit kan krijgen, C) ik m'n paard er niet terug door krijg, D) de stal er verder ongeschonden uit zal komen, aangezien het niet publiekelijk gemaakt zal worden, E) ik het emotioneel niet op kan brengen.
Het zal een lang getouwtrek worden. Ik steek liever m'n energie in de zorgen voor het paard, gezien zij het slachtoffer is.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:10

Nou TS, ik zou er toch wat meer werk van maken hoor.
Zoals al gezegd is wordt die stal als professioneel gezien, die horen te weten dat er na een tandartsbehandeling geen bit in moet, zelfs al is dat niet gezegd door de tandarts.
Dan heb je ook nog eens dat gebroken hoofdstel wat bewijst dat er een bit in heeft gezeten.

Dus ik zou eerst eens die tandarts bellen en zorgen dat je daar een rekening of verklaring van krijgt. Daarna de zaak voorleggen aan een ervaren paardenadvocaat.
Je hebt niet alleen recht op vergoeding van de gemaakte da kosten maar ook een schadevergoeding voor je merrie die nu onbruikbaar is en waar je hoge verwachtingen van had.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:12

Heel begrijpelijk ts dat je geen tijd, energie en geld in een lange juridische procedure wilt steken met een onzekere uitkomst en dat je die tijd, energie en het geld liever aan herstel van je paard besteedt.

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:13

Ik denk dat dit een goed besluit is TS. Zoals je al aangeeft gaat het je niet je paard weer helemaal gezond terug geven. Als je een rekening zou hebben met de datum van die woensdag zou ik zeggen maak er werk van. Maar omdat het allemaal zo ingewikkeld en langdurig ( en duur) gaat worden denk ik niet dat je er veel beter van gaat worden ( met name emontioneel).... Heel veel sterkte nog voor jou en je paardje...

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 21:15

anneliesdj schreef:
Nou TS, ik zou er toch wat meer werk van maken hoor.
Zoals al gezegd is wordt die stal als professioneel gezien, die horen te weten dat er na een tandartsbehandeling geen bit in moet, zelfs al is dat niet gezegd door de tandarts.
Dan heb je ook nog eens dat gebroken hoofdstel wat bewijst dat er een bit in heeft gezeten.

Dus ik zou eerst eens die tandarts bellen en zorgen dat je daar een rekening of verklaring van krijgt. Daarna de zaak voorleggen aan een ervaren paardenadvocaat.
Je hebt niet alleen recht op vergoeding van de gemaakte da kosten maar ook een schadevergoeding voor je merrie die nu onbruikbaar is en waar je hoge verwachtingen van had.

Met alle respect, maar ik kan geen eens een paardenadvocaat betalen! En als ik het geld wel had, zou ik dat veel liever steken in een onderzoek voor de merrie. Het is allemaal zo gemakkelijk gezegd..

Ik weet dat als ik er echt wat van wil maken, ik heel veel geld kwijt ga raken (wat ik dus niet heb), wat ik waarschijnlijk nooit meer terug zou zien.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:47

Sorry hoor, maar ik moet het nog even zeggen: moet die tandarts geen boekhouding doen waar alle rekeningen in staan? Daar zal wel de exacte datum in staan :)

Maar ik respecteer je keuze TS, ookal is het vreselijk dat de stal er zomaar mee wegkomt en dat jij nu met de problemen zit. Het is al een slopende situatie, dan snap ik wel dat je ook niet op zo'n hele rompslomp van de rechtbank zit te wachten. Ik hoop dat het nog goedkomt met je paardje :(:)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:53

Bomba schreef:
Met alle respect, maar ik kan geen eens een paardenadvocaat betalen! En als ik het geld wel had, zou ik dat veel liever steken in een onderzoek voor de merrie. Het is allemaal zo gemakkelijk gezegd..

Ik weet dat als ik er echt wat van wil maken, ik heel veel geld kwijt ga raken (wat ik dus niet heb), wat ik waarschijnlijk nooit meer terug zou zien.

Dat denk je nu, op basis van wat die kennis advocaat gezegd heeft?
Wat ik bedoel is dat je wat feiten verzameld (paar telefoontjes kosten je bijna niets) en dan de hele handel eens voorlegt aan een advocaat. Ze kunnen er ook alleen even naar kijken en een prognose geven, op basis daarvan kun je altijd nog besluiten verder niets te doen.
Nu begin je er niet aan omdat het emotioneel hoog zit en een bevriende (niet paardenkenner) advocaat zegt er niets mee te kunnen.
Ik denk dat je daar nog weleens spijt van kunt krijgen.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 21:58

anneliesdj schreef:
Bomba schreef:

Dat denk je nu, op basis van wat die kennis advocaat gezegd heeft?
Wat ik bedoel is dat je wat feiten verzameld (paar telefoontjes kosten je bijna niets) en dan de hele handel eens voorlegt aan een advocaat. Ze kunnen er ook alleen even naar kijken en een prognose geven, op basis daarvan kun je altijd nog besluiten verder niets te doen.
Nu begin je er niet aan omdat het emotioneel hoog zit en een bevriende (niet paardenkenner) advocaat zegt er niets mee te kunnen.
Ik denk dat je daar nog weleens spijt van kunt krijgen.

De kennis die advocaat is, is zelf juist ook erg actief met paarden.

Ik denk dat op basis van wat ik zelf heb meegemaakt aan zaken, plus de feiten en wat de advocaat zegt.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 23:28

kan je niet de toen behandelende tandarts bellen en melden dat je nooit een factuur hebt gezien en of dit door jou alsnog betaald moet worde of dat de rekening is betaald door de stal waar je paard toen stond?

stel nou dat je de factuur alsnog thuis kan krijgen heb je bewijs, moet je wel de kosten betalen maar dan heb je in ieder geval meer dan nu aan bewijs.
ik neem aan dat op de factuur ook een datum moet staan.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 23:47

Goed, dat is dan duidelijk: de stal komt er dus zonder meer mee weg.
Onverteerbaar, maar TS wil nu haar energie liever op de eventuele revalidatie van haar paard richten. Is begrijpelijk.

De stal moet zich de OGEN (met nadruk OGEN) uit de kop schamen, om iemand zo in de kou te laten staan, en zelfs niet eens in overweging willen nemen, dat een klein deel van de fout bij hen zou kunnen liggen. Ook niet eens schadevergoeding of schikking in deze?

Wie ik ben? Niemand.
Maar zeker zal ik iedereen deze amateuristische stal AFRADEN.

Je gaat MINSTENS in gesprek met degene die je gedupeerd hebt. En je lost dat dan onderling op.
Dat wordt hier door de stal categorisch geweigerd.
Tsja....
Zo'n stal krijgt "een naam" en niet een beste.

Het zal nog blijken.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 23:59

Maar de stal is niet bekend en mag niet bekend gemaakt worden dus die zal het allemaal worst zijn.
Je kunt nog beter tegen een muur gaan praten.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 00:04

Ik lees mee, maar heb een vraag.

Vragen nou niet heel veel mensen met een jong paard en plannen voor zo'n stal zich af over welke stal dit gaat? Je wilt niet riskeren dat er zoiets gebeurt, dus zouden diegene de naam weten, zouden ze daar waarschijnlijk niet heen gaan.
Ik heb er geen behoefte aan omdat ik er niets mee te maken heb, maar van die mensen zou ik het begrijpen dat die het toch wel heel graag willen weten?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 00:32

En OF die stal bekend is!
De NAAM mag hier echter niet openlijk genoemd worden. Da's alles. Achter de schermen kunnen we natuurlijk alles zeggen en roepen wat we maar willen.
Echter niet in het openbaar.

Dat de naam niet openlijk genoemd mag worden, en dat het "de stal daarom een worst zal wezen" lijkt me nogal kort door de bocht: je weet niet wie dit lezen en het op hun eigen stal doorvertellen.
En die weer aan anderen, het is sowieso geen beste zaak, dat de stal ZELF, of mensen die op die stal staan, helemaal niet gereageerd hebben op het verhaal van TS Ter vedediging van stal of zichzelf.
IK (her)ken dat wel... men DURFT niet.
De paardenwereld is ook nog eens zeer klein, zo iets blijft niet lang verborgen.
Het is ook niet niks: een paard in training nemen en die blind teruggeven.
"Per ongeluk".Zonder gevolgen?
"Jammer, maar het is niet gelukt, dat beleren, ze is/ deed gek, viel ennne... oooh is ze nu blind... pftgttt, wat erg zeg, maar is niet onze schuld"
Ja, dahaag.

Ze is toch niet SPONTAAN blind geworden?
Dat is DAAR gebeurd.

Laten we voorop stellen dat het in elk geval NIET de schuld van eigenaresse kan zijn. Die was daar niet eens bij.Nu willen bepaalde juristen het zo draaien dat het juist haar lacune is geweest, DAT ze daar niet hij was, mnaar dit is volslagen kul.
Zij heeft die mensen betaald omdat zij meende dat die ter zake kundig waren aangaande het goed en veilig beleren van haar paard.
Dit had zij tevoren goed en degelijk onderzocht.
Men heeft daar duidelijk wanprestatie gepleegd: niet het geleverde waarvoor men betaald is, af kunnen leveren. Integendeel: het goed kwam beschadigd terug.

Ik zou er echt mee naar een advocaat/juristenloket gaan, TS.

Je daar infoprmeren, word je al een hoop wijzer van, laat je niet slachtofferen, zoals je paard al gebeurd is!
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 25-06-12 00:52, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 00:36

En dat is nu net het probleem hé?

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 00:43

kom even binnen vallen en heb niet alles gelezen enkel de laatste paar pagina's en de begin pagina.

Ik snap heel goed dat jij je wilt richten op het herstel van je paard, maar waarom niet gewoon eens vrijblijvend overleggen met een echte paardenadvocaat? Kost je nog niks en misschien valt er zelfs wel wat te regelen met betrekking tot betaling.
Valt het overigens niet in je bijstandsverzekering of heb je die niet?

edit:

mag ik weten om welke stal dit gaat?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 06:59

Was de paardentandarts die het paard behandeld heeft eigenlijk wel een arts?
Mensen die onderhoud aan tanden en kiezen verrichten worden nog steeds ten onrechte tandarts genoemd, maar die mogen niet trekken e/o verdoven.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 07:10

Ik kan me heel goed voorstellen dat ts haar energie niet wil steken in een rechtzaak maar haar energie voor andere dingen nodig heeft zoals haar paard..

Die stal graaft toch denk ik wel zijn eigen graf door op deze manier te handelen en te reageren,erg dom van ze..

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 07:30

Misshien is het al genoemd, maar zou je rechtsbijstand niet kunnen helpen.

Hier in de buurt staat ook een paard, die is aan twee ogen blind. De amazone rijdt er dressuur mee en endurance. Dit paard is wel op latere leeftijd blind geworden.

Sterkte ermee, wat een rot situatie

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 07:30

Best TS, ik lees je topic voor het eerst en wat een afschuwelijk ongeluk. Ik kan goed begrijpen dat je je wilt concentreren op het herstel van je paard en niet op een eventuele rechtzaak etc.
Ik wens je veel sterkte en je paard ook.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:10

terpentijn, weet jij dan wel hoe de naam van deze stal luid? Want ik wil het ook graag weten. }>

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:12

Ik ook eigenlijk.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 14:10

zelfde vraag hier, wat betreft de stalnaam!

Jammer, maar best begrijpelijk hoor, dat je er geen werk van wilt maken TS.
Al denk ik dat je er best wel kans op maakt om iets vergoed te krijgen.
Dat de stal niet bij voorbaat iets ter compensatie aanbiedt is op zich best logisch, daarmee zouden ze het beeld kunnen schetsen dat ze fout zaten (en dit ook weten), nu kunnen ze nog zeggen dat het hun woord tegen dat van TS is.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 14:17

TS: Heb je rechtsbijstand? Deze zijn ook altijd bereid om dergelijke zaken aan te nemen. Je zou hoe dan ook eens kunnen informeren bij het juridisch loket om na te vragen welke wegen je het beste kostenreducerend kunt bewandelen om nog een kans te maken via het gerecht.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 14:18

heel veel succes morgen, ik hoop dat e.e.a. meteen heel duidelijk is zodat je "makkelijker" een beslissing kunt nemen. (trouwens, is er ook niet zoiets als een juridisch loket, waar studenten dan gratis advies geven?)
edit: zie net van Pinda-Dipje hetzelfde :o