Reading en Healing

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:40

Arabesk schreef:
Aaaaaaaaaaaaaaah het geheugen van water; dan komt er stront uit ieders kraan, aangezien al het water al eens in contact geweest is met stront uit je plee _O-

Als water een geheugen had kon je inderdaad maar beter geen kraantjeswater meer drinken. Of bij nader inzien, misschien net wel.. antibiotica, anticonceptie, antidepressiva, zit er allemaal standaard in in verdunningen die met gemak te vergelijken zijn met homeopathische :+

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:52

Bandida schreef:
Nee inderdaad, het ging er namelijk net over dat deze plek NIET het stadion voor Readers en Healers is

Nogmaals dan zou de topictitel veranderd moeten worden want in de OP staat: Vragen te stellen en ervaringen met Reading & Healing te delen.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:58

Nogmaals het hoort niet onder medisch, er wordt echt een verkeerd signaal mee afgegeven, reading is niet voor niets niet erkend. Iedere wanabee die een boekje leest kan zorgen voor uitsel van medische behandeling of erger nog afstel, daar is het paard de dupe van.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 15:09

Hanneke84 schreef:
Bandida schreef:
Nee inderdaad, het ging er namelijk net over dat deze plek NIET het stadion voor Readers en Healers is

Nogmaals dan zou de topictitel veranderd moeten worden want in de OP staat: Vragen te stellen en ervaringen met Reading & Healing te delen.

We zijn dan ook aan het wachten tot de mods vergaderd hebben over het verkeerdelijk onder 'medisch' geplaatst staan van 'Reading en healing'. Hopelijk is het daarna voor iedereen opgelost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 15:12

Een paard van een kennis stond op geneeskrachtige doseringen van knoflook en kerrie. De rest van de stal verdacht de 'adviserende partij' die daar verantwoordelijk voor was ook een slagerij te hebben. Kerrie doet niks en knoflook is bloedzuiverend beweert men. Maar als je dan vraagt of bloed vies is en hoe het dan vies geworden is, krijg je geen antwoord.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 15:31

Lovely schreef:
Een paard van een kennis stond op geneeskrachtige doseringen van knoflook en kerrie. De rest van de stal verdacht de 'adviserende partij' die daar verantwoordelijk voor was ook een slagerij te hebben. Kerrie doet niks en knoflook is bloedzuiverend beweert men. Maar als je dan vraagt of bloed vies is en hoe het dan vies geworden is, krijg je geen antwoord.

Ik begrijp dat 'reingen' inclusief knoflookmanie ook niet goed. Het is bovendien niet gezond om dat te voederen..

Anoniem

Re: [Centraal] Reading en Healing

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 15:33

Nee, want je beschadigt de maag ermee en dan wordt het bloed pas echt vies.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:38

Hanneke84 schreef:
Bandida schreef:

Ja je hebt gelijk, van die topictitel en de openingspost klopt natuurlijk geen hout, duidelijk voor iedereen die het ontstaan van dit topic een beetje gevolgd heeft.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:08

Voor de healers en readers, wat vinden jullie hier nu van? http://www.doctorramey.com/fat-horses/

Staat veel zinnige informatie in, leuke website en leuke vergelijkingen. o.a. hoe read je als een paard te dik is, en hoe kun je dat healen. Belangrijkste is, hoe kijk je naar het paard.
Dit is zinniger en en zal een paard echt helpen. De openingszin vind ik al duidelijk.
Citaat:
Please don’t take this personally. I’m not saying that you are fat. And I’m not trying to insult your horse. I’m just worried about him.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:45

Als je volgend artikel goed leest zul je zien dat reading,en healing,als je geen DA bent zelfs bij wet verboden.
Althands bij dieren....bij mensen is het wel toegestaan.

Bron:VtdK

Citaat:
Dieren nu beter beschermd tegen kwakzalverij dan mensen!

21 okt 2002 | C.N.M. Renckens | Laatste wijziging: 11 apr 2009

Naar aanleiding van de paranormale behandeling van de orang oetans in Ouwehands dierenpark heeft de Vereniging tegen de Kwakzalverij de Adviesgroep dierenartsen van de Nederlandse Vereniging voor Dierentuinen (NVD) gevraagd een standpunt te bepalen inzake alternatieve behandelaars. De Vereniging tegen de Kwakzalverij is blij met haar op 8 juli 2002 geformuleerde standpunt 'dat het inroepen van alternatieve geneeskundigen door de Adviesgroep dierenartsen niet actief ondersteund wordt' (brief voorzitter Schaftenaar). Indien het management van een dierentuin in weerwil van dit standpunt van hun eigen adviesgroep desondanks alternatieve genezers te hulp roept dan dient zij zich te realiseren dat zij hiermee illegale activiteiten stimuleert.
Er bestaat momenteel namelijk een principieel verschil tussen de legale status van alternatieve behandelaars in de humane geneeskunde en die in de diergeneeskunde. De voor de humane geneeskunde relevante regelgeving is de Wet op de Beroepen in de Individuele Gezondheidszorg (Wet BIG), terwijl de Wet op de Uitoefening van de Diergeneeskunde (WUD) voor de diergeneeskunde van belang is. Hoofdstuk IV van de Wet BIG over voorbehouden handelingen noemt een aantal risicovolle handelingen die voorbehouden zijn aan daartoe bij de wet bevoegd verklaarden. Verder staat het iedereen vrij om beroepsmatig werkzaam te zijn op het terrein van de individuele gezondheidzorg (voor mensen), ongeacht opleiding of bekwaamheid. Artikel 1 van de WUD zegt echter dat de beroepsmatige uitoefening van de diergeneeskunde, waaronder o.a. wordt verstaan het vaststellen en behandelen van aandoeningen bij dieren, behoudens met name genoemde ingrepen door met name genoemde personen, is voorbehouden aan dierenartsen. Door het officiële standpunt van de Adviesgroep dierenartsen van de NVD is het legaal optreden van alternatieve genezers in dierentuinen van de baan.

De kwakzalverij door individuele dierenartsen blijft wel een probleem omdat dit wettelijk (helaas nog) wel tot de mogelijkheden behoort. In het algemeen weten kwakzalvende dierenartsen hun diensten goed te verkopen aan goedgelovige klanten. Als zij het echter te bont maken kunnen ook zij rekenen op heftige kritiek van de beroepsgroep en zelfs op disciplinaire maatregelen van de toezichthoudende overheidsorganen. De Vereniging tegen de Kwakzalverij hoopt dat de Adviesgroep dierenartsen van de NVD haar onlangs geformuleerde standpunt ook toepast op individuele (dierenarts)leden, die kwakzalverijen als acupunctuur, manuele therapie of homeopathie praktiseren.

De Vereniging tegen de Kwakzalverij is voorts van mening dat - als de adviesgroep haar adviserende taak naar de dierentuinen serieus neemt - zij naast het aanspreken van haar individuele leden het ook tot haar competentie en verantwoordelijkheid zal moeten rekenen om het management van de dierentuinen te informeren en aan te spreken over de boven beschreven wettelijke status van alternatieve behandelaars in de diergeneeskunde.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:44

Citaat:
21 okt 2002 | C.N.M. Renckens | Laatste wijziging: 11 apr 2009

Artikel 1 van de WUD zegt echter dat de beroepsmatige uitoefening van de diergeneeskunde, waaronder o.a. wordt verstaan het vaststellen en behandelen van aandoeningen bij dieren, behoudens met name genoemde ingrepen door met name genoemde personen, is voorbehouden aan dierenartsen.

En zo is dat! Bij forumzaken heb ik de wet uitoefening diergeneeskunde ook onder de aandacht gebracht. Papagroom super dat je dit standpunt nog even onder de aandacht brengt, ik had de hele wet aangehaald, maar dit artikel zegt voldoende.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 20:00

inderdaad, goede post Papagroom.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 20:59

Voor mijn linkje naar het artikel van dr Ramey over dikke paarden http://www.doctorramey.com/fat-horses/ als off topic of flauw gezien wordt, dat kan zomaar gebeuren in deze draad, zal ik nog even de bedoeling benadrukken. Je kunt er uiteindelijk heel mooi een link naar leggen dat veel vage dingen gewoon een heel tastbare realiteit bezitten in plaats van een mystiek gebeuren. Juist de wat moeilijkere en vagere klachten wordt misbruik van gemaakt door de 'healers', readers, supplementen en kruidenverkopers, triggerpointmasseurs, water-met-geheugen-verkopers etc. Paard is alleen wel degene die de pineut is.
Een gebroken been dat is duidelijk, maar ja dan hoor je de healers ook niet.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:05

Ik hoop ook nog steeds op nieuws van de mods..

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:48

_kajo_ schreef:
Ik stond op het punt om mijn paard uit haar lijden te (laten) verlossen en had mijn hoefsmid al gevraagd om haar naar de slager te brengen als de tijd daar was. Helemaal niemand was hiervan op de hoogte, behalve hij en ik. Die man komt iedere 14 dagen op stal en sinds het moment dat ik het hem gevraagd had kon hij niets meer met mijn paard. Ze kon de reader haarfijn vertellen hoe en waarom. Ik had de reader niet verteld dat ze naar de slager zou gaan en al helemaal niet door wie ze gebracht zou worden. Verklaar hiervan maar eens wat het trucje is.

Helaas is deze topic voornamelijk gebruikt om "alternatief" naar beneden te halen.
Voor alle 'wetenschappers ' tussen de bokkers - denken jullie echt :n , dat de wetenschap alle antwoorden heeft op alles wat boven, onder, rondom ons gebeurt?
Denken jullie echt dat de man over 100 of 1000 jaar niet verder zal zijn in - wat hij nu - de 'wetenschap 'noemt?

De bovenstaande quote vind ik in tegendeel heel erg interessant.

Hier de mogelijke antwoord aan _kajo_:
Elke gedachte (positief , negatief of neutraal) is energie.
(Trouwens alles - ook wij zijn energie. Daarom is het belangrijk om positief te denken. )
(Daarom kan bijvoorbeeld Japanees Emoto door gedachten de waterkristalen beinvloeden.)

Elke gedachtenenergie (positief/negatief of neutraal) wordt opgeslagen in de bewustzijn/gedachtenstroom. (Mindstream)
(Vraag me niet in welke bewustzijn laag - ik weet het niet - wat die zijn er meer . In de meditatie kan men in de diepere lagen van bewustzijn komen. )
(Dat verklaart min of meer ook, dat diverse 'slechte' plaatsen een 'geheugen hebben', ghosts enzv.)
(Daarom kunnen meer gevoelige mensen met minder of meer succes de verleden van iemand anders 'aflezen' -helderzienheid. )

Omdat jij en het paard heel dicht bijelkaar stonden is er volgens mij de volgende mogelijk - of een telepatie overdarcht - of kon het paard de bovenstaande energielaag aanvoelen.
(Voor mensen die iets tegen de telepatie hebben; graag de boeken van Aleksandra David- Neel lezen, deze bijzondere vrouw kreeg opdrachten van haar leraar via telepatie. Kon ook niet anders want ze waren honderen km uitelkaar. :j :D )
De bovenstaande verklaart ook de 'helderzienheid' van een reader.

En voor de wetenschappers tussen de bokkers - jullie hoeven de bovenstaande niet te geloven.. maar helaas hebben jullie geen betere antwoord voor _kajo_ _/-\o_
:(:)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:55

Citaat:
Voor alle 'wetenschappers ' tussen de bokkers - denken jullie echt , dat de wetenschap alle antwoorden heeft op alles wat boven, onder, rondom ons gebeurt?
Denken jullie echt dat de man over 100 of 1000 jaar niet verder zal zijn in - wat hij nu - de 'wetenschap 'noemt?

Nee, natuurlijk denk ik dat niet. We weten slechts wat meer, dan dat we wisten, en als de ontwikkeling zich zo voortzet, zullen we meer weten, en ook weten dat wat we nu weten niet juist blijkt te zijn.

Maar is dat een reden om in 'readen' te geloven?

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 00:11

Citaat:
Maar is dat een reden om in 'readen' te geloven?
[/quote]

Natuurlijk niet.
Voordat we iets aanneemen of verwerpen - grondig analyseren. ( - woorden van Boeddha )

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 09:30

Ik heb niks telepatie, maar wel tegen blind geloof. Ik zou zelfs zeggen tegen een goede telepaat bel James Randi en haal dat miljoen binnen en je hebt mijn steun! Zou niet zo moeilijk moeten zijn. Deze meneer wil niks liever dan dat miljoen weggeven en je mag met hem overleggen over hoe je het precies wil aantonen en zodra dat door de beugel kan gaat hij akkoord. Eitje lijkt me. Blijft het toch merkwaardig dat er nog geen 1 telepaat het heeft geprobeerd...

Behalve Derek Ogilvie, maar die is gezakt. Bleek niet te kunnen 'lezen' met welk speeltje de kinderen in de kamer naast hem speelden. Toch jammer voor een man die kan communiceren met kinderen.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 12:51

Citaat:
Helaas is deze topic voornamelijk gebruikt om "alternatief" naar beneden te halen.

Helemaal niet. Het wordt momenteel gebruikt om niet of slecht geïnformeerde mensen te wijzen op het bestaan van harde bewijzen tegen allerlei vormen van pseudowetenschap en bedrog onder de noemer alternatieve diergeneeskunde. Wat jij 'naar beneden halen' noemt is niet meer als een collectieve oproep tot gezond verstand en kritisch denken als het over onderwerpen gaat die op dit forum onder de noemen 'medisch' worden gesorteerd.

Citaat:
Voor alle 'wetenschappers ' tussen de bokkers - denken jullie echt :n , dat de wetenschap alle antwoorden heeft op alles wat boven, onder, rondom ons gebeurt?

Uiteraard niet, even een quote van J. Poortman: "Wetenschap is geordende kennis van de werkelijkheid. Haar ideaal is objectiviteit en algemene geldigheid. Er is een voortdurend streven om meningen en hypothesen door toetsing tot wetenschap te verheffen."
En wat is precies je probleem met NIET weten 'wat boven, onder, rondom ons gebeurt'? Is simpelweg aanvaarden dat we ook NIET veel weten geen eerlijkere levenshouding als de onzekerheid over 'wat boven, onder, rondom ons gebeurt' in te vullen met een vorm van geloof?

Citaat:
(Daarom kan bijvoorbeeld Japanees Emoto door gedachten de waterkristalen beinvloeden.)

Dat is bewezen bedrog.

Citaat:
En voor de wetenschappers tussen de bokkers - jullie hoeven de bovenstaande niet te geloven.. maar helaas hebben jullie geen betere antwoord voor _kajo_ _/-\o_

Ik heb het verhaal over dit paard niet gelezen, maar zelf gewoon aanvaarden dat we nu eenmaal niet alles weten en kunnen verklaren vanuit de huidige wetenschap blijft een beter antwoord als dat wat jij voorstelt.
Laatst bijgewerkt door Ruga op 06-02-12 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:08

Ik vind het zo jammer dat de argumenten van de readers/healers/zij die geloven dat er meer is tussen hemel en aarde, en dat dat a rato van 70 euro per consult vertaald kan worden, niet met andere argumenten komen dan;

-wetenschap weet ook niet alles.

-jullie halen ons naar beneden.

Dat, omdat tegenover readen hier door niemand de alwetendheid van de wetenschap gesteld wordt, wél wordt gesteld dat controleerbaarheid en voortdurend onderzoek (je hoeft overigens niets te onderzoeken als je alles al weet) een stuk betrouwbaarder overkomen dan 'je gelooft erin, of niet.'

Bovendien snap ík niet zo goed, waarom de autenthieke, heuse readers en healers zich aangevallen of aangesproken zouden moeten voelen als er hier allerlei vormen van boerenbedrog en zweverij worden ontleed... lijkt mij juist, dat jij als oprechte healer er alleen maar bij staat te juichen als de bedriegers in de sector ontmaskerd worden?

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:48

vind t maar wat goed als mensen die de boel besodemieteren zoals 'zij die niet genoemt wag worden ' worden ontmaskerd :P

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:02

troi schreef:
Behalve Derek Ogilvie, maar die is gezakt. Bleek niet te kunnen 'lezen' met welk speeltje de kinderen in de kamer naast hem speelden. Toch jammer voor een man die kan communiceren met kinderen.

Reminds me of http://www.paardnatuurlijk.nl/index_js. ... pathie.htm

Citaat:
De inzenders konden op het formulier aangeven of ze vonden dat ze paranormaal begaafd waren. Er waren 13 inzenders die zichzelf paranormaal begaafd vonden. Deze mensen scoorden echter beduidend slechter dan de anderen: Het eerste voorwerp werd maar door één van die mensen juist aangewezen (7,69%). Deze groep toonde daarentegen een sterke voorkeur voor het halster met maar liefst 30,76%. Het tweede en derde voorwerp werd ook hier niet correct aangewezen.

Van de "bekende" paranormaal begaafden heeft niemand meegedaan, althans niet onder hun eigen naam. We kunnen slechts gissen wat daarvan de reden is geweest.

en

Citaat:
Conclusies
Een spijkerharde conclusie zit er helaas niet in.

Niemand heeft de juiste voorwerpen kunnen aanwijzen, terwijl het voorwerpen waren die we speciaal hebben uitgekozen om zowel via beelden als associatief (in "paardentaal", dus bijvoorbeeld "rond ding", "bah", "stuk-boom,lekker") te kunnen worden aangewezen. Dit had toch mogelijk moeten zijn, vooral als je bedenkt hoe gedetailleerd sommige paranormaal begaafden de ideeën van paarden weergeven. Wellicht hebben de echte paranormaal begaafden niet meegedaan, maar naar de redenen daarvan kunnen we dan slechts gissen. De motivatie om 300 Euro voor een goed doel te kunnen verdienen was blijkbaar niet hoog genoeg.

Opmerkelijk is dat van de eerste voorwerpen het goede antwoord (de bal) erg hoog scoorde. Niet het allerhoogste, dat was het eerste voorwerp, maar wellicht zijn er veel mensen die om andere redenen gewoon het eerste voorwerp hebben gekozen. Echt overtuigend is het niet, zeker niet als je bedenkt dat het eerstvolgende foute voorwerp er maar een haarbreed achter zit, maar het blijft hoe dan ook intrigerend.

De "gelovigen" zullen bevestiging vinden in het feit dat de bal hoger scoorde dan je op grond van de statistiek zou verwachten, de "ongelovigen" zullen bevestiging vinden in het feit dat niemand de goede voorwerpen kon aanwijzen en het eerste voorwerp niet eens het meest gekozen antwoord was. Dit zal wel niet het laatste onderzoek blijven dat aan dit onderwerp is gewijd...

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:11

Bandida schreef:
Citaat:

...zelf gewoon aanvaarden dat we nu eenmaal niet alles weten en kunnen verklaren vanuit de huidige wetenschap ...

Met je helemaal eens.
:j

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:39

jirina schreef:
denken jullie echt :n , dat de wetenschap alle antwoorden heeft op alles wat boven, onder, rondom ons gebeurt?

En weer komen er argumenten los om alternatieve therapieën beter te laten lijken, omdat een dierenarts arrogant kan zijn, werkt een therapie of middel nog niet of beter. Is eeuwenoude ervaring ook werkelijk eeuwen oud, dat is iets wat je tegenwoordig vaak zelf kunt uitvinden, steeds meer antieke boeken en geschriften zijn online in te zien. Is iets wat ooit gebruikt werd beter dan huidige methoden, nee, zolang je niet breed onderzoekt of een methode kan werken heb je ook aan de oudheid van een methode niets.
Waarom zou homeopathie dan beter zijn, dan bijvoorbeeld een recept waarin verbrande schoenzolen vermengd met urine gebruikt werd, komt redelijk uit hetzelfde tijdvak en beide auteurs beweren en garanderen de werking. Beweren ook dat het geest is op werkzaamheid.
Opvallend is juist dat vaak wordt gewezen op eeuwenoud gebruik en sla je er dan de bijbehorende eeuwenoude geschriften op na dat een zelfde kruid toen voor heel andere dingen werd ingezet. Ook kom je vele zeer giftige planten tegen, maar ook mineralen, die nu niet bepaald op lange termijn gunstig uit kunnen pakken. Maar goed, de levensverwachting van man en paard lag ook een stuk lager.
Welk schijnargument je ook aandraagt, dat maakt welke therapie of welk middel dan ook niet tot een werkzaam middel, iets vaak benoemen helpt niet, veel gebruikers helpt ook niet, de prijs bepaalt ook niet of iets werkzaam en veilig is, net zo min als dat iemand een titel gebruikt om het voor te schrijven, ook pseudo-latijn voegt niets toe. Aanprijzen als natuurlijk helpt ook niet, zeker niet omdat natuurlijk een behoorlijk uitgeholde frase geworden is. Natuurlijk zou je het best kunnen omschrijven als iets wat gebeurd wanneer wij keurig onze handjes op de rug houden. Dan nog is chemie niet het tegenovergestelde van natuurlijk. Ook koken is chemie, iets wat zelfs in de natuur gewoon open en bloot kan voorkomen.
Je kunt dus niet een middel of therapie verheffen tot beter of werkzaam , door met modder te gooien naar methoden of middelen die via onderzoek hun bestaansrecht hebben verkregen, iets wat geen stilstaand proces is, bij wetenschap hoort dat er bij ieder nieuw feit weer een nieuwe afweging te maken is. als je dus een claim neerzet bij een methode of middel, dan ben jij ook degene die aan zult moeten tonen dat het bestaansrecht heeft, dat doe je niet met mooie praatjes en verhaaltjes, maar simpel door iets te onderzoeken. daar openheid over te geven, zodat de uitkomst ook reproduceerbaar kan worden.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:21

ieder zn ding toch , leven en laten leven . al ben ik groot voorstander van de wetenschap ^^ zelfs ik ..