Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Floorg18 schreef:Ik wil graag een slowfeeder voor die van mij kopen. Niet omdat hij te snel eet, maar omdat hij er altijd een bende van maakt en een deel van het eten verloren gaat. Het wordt dan vies of ligt tussen het stro. Maar wat is nou een fijne slowfeeder? Een hooinet lijkt mij niet fijn voor zijn tandvlees net zoals een metalen rooster.
https://www.landbouwwinkel.nl/webshop/h ... x60cm.html
Van deze zeggen ze dat het mondvriendelijk is, maar wat denken jullie van deze?
Floorg18 schreef:Ik wil graag een slowfeeder voor die van mij kopen. Niet omdat hij te snel eet, maar omdat hij er altijd een bende van maakt en een deel van het eten verloren gaat. Het wordt dan vies of ligt tussen het stro. Maar wat is nou een fijne slowfeeder? Een hooinet lijkt mij niet fijn voor zijn tandvlees net zoals een metalen rooster.
https://www.landbouwwinkel.nl/webshop/h ... x60cm.html
Van deze zeggen ze dat het mondvriendelijk is, maar wat denken jullie van deze?
Albert schreef:Dit is een nare aandoening waaraan helaas niets anders te doen is dan de aangedane elementen te laten trekken. Het is zeldzaam en tast vaak alleen de snijtanden aan. Een paard kan wel zonder snijtanden, maar sport, m.n. dressuur zit er dan niet meer in.
Albert schreef:Albert schreef:Dit is een nare aandoening waaraan helaas niets anders te doen is dan de aangedane elementen te laten trekken. Het is zeldzaam en tast vaak alleen de snijtanden aan. Een paard kan wel zonder snijtanden, maar sport, m.n. dressuur zit er dan niet meer in.
Inmiddels een paar jaar verder. Er is niet zoveel verandert, behalve dat het relatief veel voorkomt bij oudere paarden en dat de prognose van ontdekking tot het moeten verwijderen van de snijtanden ook snel kan gaan. Ik heb een paard van geen symptomen naar verwijderen van de snijtanden zien gaan in minder dan 2 jaar!
Wat betreft welke paarden EOTRH krijgen heb ik een paar vragen:
Zijn er ook luchtzuigers/kribbebijters die het hebben en
zijn er ook Friezen die het hebben?
superpony schreef:Een tandarts wilde eotrh wijten aan machinaal vijlen, maar hij is de enige van onze paarden, heeft zelfde management en wisselend machinaal en handmatig gedaan.
Diezelfde tandarts denkt dat ze ook anders gaan lopen, maar daar merken we 1,5jr later nog niks van