[***] schreef:stef schreef:Mwah, ik heb 1x een Osteo bij m'n paard gehad, kon het probleem niet oplossen ( lag niet aan haar overigens) maar k was wel 85 euro armer
Wat wil je nu met dit berichtje zeggen dan?
Natuurlijk moet je iemand betalen voor het werk wat ze hebben gedaan. Je betaald een dierenarts toch ook als ze een kreupelheidsonderzoek doen waar niets uit komt?
En de ene Osteo is de andere niet, misschien was jouw paardje wel gebaat bij een chiropractor.
Ik zal nooit en te nimmer iemand aan mijn paard laten die in beginsel geen dierenarts is. En gelukkig heb je in Nederland genoeg Dierenartsen die daarnaast hun kennis hebben verbreed met "zogenaamde" alternatieve geneeskunde, denk aan : accupunctuur, accupressuur, homeopathie, cranio sacraal ect etc. Maar je weet iig dat iemand goed geschoold is om mee te beginnen en echt wel weet heeft van de anatomie van het paard. Dus geen nutcase die een cursus paardenmassage van 2 dagen heeft gevolgd en die zichzelf fysio/osteo of chiro noemt en door alle zogenaamde goede bedoelingen je paard in de vernieling kan helpen.